Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
ors2007

Motor saje vzduch nalevacim hrdlem oleje + žere olej

    Doporučené příspěvky

    Vloženo (upraveno)

    Zdravím, motor začal žrát olej ve velkém 1l na 1000km, možná víc. Udělaný proplach motoru + přidání aditiva od Liqui Moly - Stop olejovému kouři a olej Mobile 1 -  5w50

    Z výfuku jde šedivý kouř.

    Po otevření nalévacího hrdla na olej, nebo vytažení měrky oleje motor saje vzduch, (jak vysavač) a začne se víc kouřit z výfuku a chod motoru kolísá

    Zkoušel jsem oddělat hadici mezi intercoolerem a turbem. V hadici je olejová mastnota, ale olej o větším množství tam není.

    A takhle vypadají svíčky (po 4000km)

    https://imgup.cz/image/L2pd

    Jsou to pístní kroužky? Nebo podpálené ventily, nebo někde nějaká netěsnost?

    Motor BWA, RV 2007, 170 000km.

    Editováno na ors2007

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Vloženo (upraveno)

    Zkusím vyměnit ten ventil, než to dát celé rozebrat. Hledal jsem na youtube videa s problémem toho ventilu a vypadá to podobně. Zatím díky za tip.

     

    Je to hodně podobné tomuto videu

     

    Editováno na ors2007

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    A to se sundaným víčkem oleje nepadlo do nouzáku?? U mně takřka okamžitě, i opakovaně. Je tam totiž čidlo na hlídání tlaku ol. náplně.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Hm, to "čidlo na hlídání tlaku ol. náplně" by mě zajímalo :D

    Nepleť si to s čidlem tlaku mazání, to tedy na povytaženou měrku nebo sundaný víčko pro dolejvání reagovat nemůže a nebude, pokud to padlo do nouze, tak bez dohledání zapsané chyby to bude jistě něco kolem chudé směsi, a dobře to tedy není.

    V motoru musí být jen předepsaný podtlak, pokud je třeba ta membrána ve ventilu odvětrání kaput, v motoru je výrazně větší podtlak, který pak může sebou brát více oleje a ten proto mizí. No má to 170tkm, tak výměna toho dílu z plastu a gumy nic nezkazí, kupuj jen origo díl od VAGu, žádnou čínu/náhradu třeba od Vaico, Borsehung atd., však origo je cca 1200Kč B)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Vloženo (upraveno)

    JJ, mám už objednaný origo díl 

    https://www.cc-autodily.cz/ventil-regulatoru-2

     

    Těch 1200kč v porovnání s generálkou motoru je zanedbatelných.

     

    Jo a to víčko sem neměl odvahu úplně oddělat, když sem ho jen pootevřel začlo to z výfuku víc kouřit a motor se začal hodně trápit, tak sem ho hned zas přiklopil. Mě stačilo vytáhnout jen měrku a byl poznat obrovský rozdíl v trápení motoru.

    Navíc to víčko tím podtlakem nejde skoro otevřít, ten podtlak je fakt velký.

    Editováno na ors2007

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak to je jasný, velký podtlak ukazuje, že ten ventil, tedy ta hlavní membrána v něm, bude mít trhlinku. Až přijde nový a bude to skutečně origo s VW znaky, tak se pak mrkni do starýho na stav tý gumy. Holt, ty km horkých olejových par to nevydrží nic věčně.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    @rayx Nepletu. Takhle mi to bylo podáno na jiném fóru znalou osobou. Jak bylo otevřené víčko, to čidlo nenaměřilo "přetlak" a tudíž zavelelo k nouzáku, zejména za studena. To ná s tlakovým čidlem (přímo) oleje nic společného. Musel bych natočit video toho chování, ale nechce se mi.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Vloženo (upraveno)

    Nech si od té znalé osoby říci číslo dílu, který měří ten uváděný "přetlak" v motoru pod písty, kolem klikovky a v hlavě u pružin ventilů, ale ne v sání. Pak se o tom můžeme bavit dál ;)

    Editováno na rayx
    • Negativní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ano, nenapsal, a já ani nic takového netvrdil, to jsem zmínil já jen pro sichr, aby jsme se nebavili o čidlu tlaku v sání B)

    No podstatný ale je, že Tebou zmiňovaný "čidlo přetlaku olejové náplně v motoru" je zatím velká neznámá a na to jsi neodpověděl ... Ono co není, k tomu se holt těžko hledá číslo dílu :doh

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ventil včetně těsnění a trubek vyměněn, membrána byla protrhlá a bylo to celé od oleje. (přikládám foto starého rozebraného ventilu)

    Když jsem tam dal nový ventil, auto znatelně ožilo, množství dýmu z výfku se lehce snížilo, ale nezmizelo.

    Po otevření nalévacího hrdla na olej, nebo vytažení měrky oleje motor saje vzduch už mnohem míň, ale přesto saje (ale to je asi normální). A po otevření víčka, nebo měrky se kouří z výfuku o něco víc.

    Ujeto asi 50km. Po projetí jsem kontroloval opět hadičky ventilu a v té delší byl opět olej.

     

    Dým z výfuku by měl zmizet okamžitě , nebo až časem až se ze spalovacího prostoru vypálí olej? A neví někdo proč je v té (delší) hadičce od ventilu zase olej?

    WP_20190118_16_55_26_Pro.jpg

    WP_20190118_16_56_01_Pro.jpg

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak ona ta membrána nepraskla asi na pár posledních km. Kdy to začalo mít velkou spotřebu oleje, před kolika km? Podle toho je pak zanesený sání atd. a chvilku to bude trvat, než se sání očistí nasávaným vzduchem a v další cestě (válce, turbo a výfuk) pak vypálí.

     

    Ty svíce by si zasloužily kontrolu a očištění případně výměnu podle stavu, až s tím nyní najedeš tak 1000km B) Pak budeš mít info o tom, jak jsou na tom jednotlivý válce i to,jak je na tom spotřeba oleje. Ventil tedy za spotřebu oelej mohl, ale jak jsou na tom kroužky a jestli motor spadá do období, to už si musíš odvodit sám, např. i z toho TPI 2018012/1

     

    Auto si nyní s fungujícím ventilem musí zase naučit/adaptovat na stav, kdy jediný vzduch si bere ze sání přes váhu vzduchu, a to tedy i pro odvětrání klikovky. Na povytaženou měrku nebo otevřený víčko dolejvání to tedy musí reagovat vždy, tím otevíráš motoru další cestu pro vzduch, který si tak nebere přes váhu vzduchu. Když se membrána trhne a motor si tedy přisává vzduch přes ventil odvětrání, aby nezdechl díky ochuzené směsi, ECU se musí přizpůsobit a směs obohatit ...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak nějaký olej to bralo vždy. Asi tak 1l na 5-6 000km, to sem bral u tohoto motoru jako normální. Vysoká spotřeba oleje začala tak před 2000km. Počkám a uvidím co to udělá se spotřebou oleje teď. Ale minimálně ten ventil pomohl a za to díky.

     

    Prosím o vysvětlení:

    "... a jestli motor spadá do období, to už si musíš odvodit sám, např. i z toho TPI 2018012/1 "

    Co je TPI2018012/1 ?

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    No, je možný že ty kruhy můžou být horší taky, ale ten 1l na 5-6000 bych určitě neřešil a jen tedy kontroloval hladinu a olej dolíval. Ano, jezdi dál a uvidíš, maximálně omrkni ty svíčky po nějakým nájezdu, měly by na tom být lépe než před výměnou ventilu B)

     

    K tomu TPI, vidíš přílohu pdf /odkaz na ni/ v mém prvním příspěvku v tomto vlákně? Tam máš čísla motoru, od kdy to BWA mělo mít kroužky ve správných výrobních tolerancích.

    https://forum.skodahome.cz/topic/145891-motor-saje-vzduch-nalevacim-hrdlem-oleje-žere-olej/?do=findComment&comment=2367475

     

    V podstatě všechna BWA vyrobená do 11.11.2007 budou mít problém ... TPI je VW, ale Škoda na tom bude podobně.

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×