Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
Thomas..888

Řazení dvojky přes zuby

    Doporučené příspěvky

    Zdravím chlapy,

    mám problém s moji máňou, když jedu někde na delší vzdálenost, například po dálnici třeba 60 - 70km, tak po prohřátí auta mi jde blbě zařadit druhý stupeň při rozjezdu.
    Dělá mi to opravdu jen když jedu někde dál. Když jezdím po městě, tak spojka se chová jako nová. Když podřazuji nebo řadím na místě, tak je to ok, ale jakmile jedu někde dál, tak cítím že to řazení na dvojku není v pořádku. Jde to buď přes zuby nebo nějak divné zařadit.
    Mám nalítané 245tisíc. Je to 1.9TDI a když jsem pročítal nějaké fóra, tak mě napadlo vyměnit ze začátku olej do převodovky a potom se uvidí...Každopádně otázka zní, jestli máte nebo měli jste někdo něco podobného?

    Děkuji za odpovědi.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Vyměnit olej je dobrý nápad. Řešil jsem něco podobnýho a výměna oleje pomohla. Na doporučení jsem místo origo oleje použil tento: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/castafx75w90-prevodovy-olej-castrol-syntrans-transaxle-75w-90-1l-castrol-16601.html

    Bylo to k neuvěření, ale pomohlo to skoro zázračně. Trojka a občas čtyřka šla přes zuby, občas nešla dořadit a po výměně za tento olej po ujetí nějakých 20 km potíže zcela zmizely. 

    Výměnu oleje je třeba udělat důkladně, tj. demontovat spodní vodící čep řazení a boční plechové víko, aby ho vyteklo co nejvíc.

    Pokud by to nepomohlo, tak rozborka převodovky a výměna synchronu....

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Děkuji za radu Jardo,

    právě si myslím, že to bude taky tím olejem, protože jak jedu daleko tak ten olej se rozpíná a nemaže tak dobře už, cítím, že jak řadím, tak to je takové lehčí, není to tak tuhé jak když jezdím po městě třeba, každopádně nejsem odborník, takže to je spíš mým selským rozumem:)...
    V pondělí jsem objednaný k mechanikovi, tak se s ním poradím a nejspíše začneme tou výměnou oleje a doufám, že tím i skončíme. Nerad bych teď dával hodně peněz za opravy.

    V pondělí tu napíšu, co jsme vykoumali.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    • Podobný obsah

      • Od josefvlach23@gmail.com
        Zdravím všechny co mají nebo měli problémy se spojkou. Na mém autě se vyskytl problém už při přebírání v autosalonu. Při rozjíždění  se projevovaly vibrace při pouštění spojky. Reklamoval jsem u prodejce hned nového auta s najetými cca 50ti km. Prodejce se bránil, ale nakonec bylo nařízeno ze Škodovky demontovat převodovku zkontrolovat spojku. Na výsledek se můžete podívat na přiložených fotkách. V záruce byl vyměněna lamela a přítlačný talíř. Problém byl vyřešen a spojka již funguje jak má. Jedná se o Octavii III r.v. 2018 provedení Trumf.



      • Od LukášTDI10
        Zdravím Vás, mám dva dotazy. První z nich je, jaký plnící tlak by měl být v turbu u motoru 1.9 TDI PD 77kw (BLS). Druhá věc je ta, že jsem dával novou spojku (SACHS) 20 tis. km. zpět. Teď se mi stalo, že začala klouzat (na pětku - plnej plyn odspoda), ale né tak, že by se urvala a šlo to do otáček, ale prostě prokluzuje lehce ->při přidání plynu se zvýší rychleji než rychlost , jestli mi rozumíte a potom to prostě kolísá (klouže). V autu je chip na 96kw a něco kolem 300Nm. Díky za odpovědi.
      • Od gabormen
        Dobrý den, 
         
        mám takový problém, že mi spojka zabírá kousek od podlahy. Po našlápnutí pedálu jde cca 2 cm hodně lehce a až potom cítím nějaký odpor v pedálu. Samotný chod pedálu je dobrý. Zajímavé na tom je, že před půl rokem vyměněný v autorizovaném servisu spojkový válec pod pedálem i na převodovce. Nyní nová spojková sada vč. dvouhmotového setrváku a pořád zabírá hodně dole. Je to nepříjemný a rád bych to vyřešil. Ale už mně nenapadá co vyměnit. 
         
        Záruka skončila, rok 2012, 180 000 km
        Díky za odpovědi. 
      • Od Vojcech
        Cuss, mam docela dost neprijemny problem a dost by me zajimalo jestli tu bude nejaky frajer co by mohl vedet o co jde :). Pred mesicem mi zacla rachtat prevodovka (myslel jsem si) tak jsem zajel za kamosem co ma servis a vyndali jsme prevodovku a odvezl jsem ji na repas. K overenemu zdroji. Tech prevodovek jsem tam uz navozil dost a vzdy super. A jeste se prislo ze je na aute jednohmota. Za tyden byla prevodovka hotova a prevodovkar rikal ze ji extra nic nebylo ze se divi ze chrastila... Ale dal nove 4kove kolo ze uz bylo horsi a vymezil vule v diferaku. Tak jsem nechal jednhmotu na aute, prevodovka se dala zpatky a stale to rachtalo. Tak jsem jel koupit 2hmotu... Dala se 2hmota a stale to rachta. ALE..! Na volnobeh to nerachta vubec. Rachta to jen pri nizkych otackach cca 1300-1700 a hlavne se ozve zvuk jakoby kov na kov pokazde kdyz vezmu diru a opet to lehce porachta. A kdyz zacne rachot a seslapnu spojku tak obcas to prestane a obcas to rachta stale i kdyz vyradim na neutral ( pouze za jizdy pred diry) na volnobeh to bezi krasne. Nenasel by se nekdo kdo ma s timto nejake zkusenosti? Mohou takhle rachtat klapky climatroniku? Za pravopis se omlouvam
      • Od Pepe_OctaviaIIrs
        Zdravím.

        Dnes když jsem přezouval, zjistil jsem že i když zařadím rychlost (jakoukoliv) stále pootočím s koly. Je cítit že točím motorem. Jinak auto při jízdě nevykazuje žádné problémy se spojkou a podobně. Nevíte prosím kde by mohl být problém?
    ×