Jump to content
Tonda-B

Je možné použít motor 1,2 CGPA namísto AZQ?

    Recommended Posts

    Nabízí se CGPA za slušné peníze ze zbořené Fabie II. Motor jsem nastartoval a v servisní knížce našel i výměnu rozvodů. 

    Jaké úpravy (katalyzátor, kabelový svazek? a co já vím) na autě jsou potřeba, abych ho mohl použít místo rozpadlého AZQ ve Fabii I?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Důvodem je legislativa, takové auto není způsobilé provozu, jestliže má jiný kód motoru než je v TP a ŠA neumožňuje záměnu pohonných jednotek.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Změnu lze zapsat do TP, ale je to tak náročný proces včetně homologace, že je jednodušší koupit nový vůz.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    před 8 hodinami, Martab napsal:

    Důvodem je legislativa, takové auto není způsobilé provozu, jestliže má jiný kód motoru než je v TP a ŠA neumožňuje záměnu pohonných jednotek.

    No a kdo ten rozdíl pozná?

    3 válce, 2 vačkové hřídele, 12 ventilů - na pohled k nerozeznání.

    Ano, liší se v detailech - třeba v provedení rozvodového řetězu.

    Omlouvám se, že jsem nepřesně formuloval svůj dotaz.

    Naprosto mě nezajímá formální, ale jen a jen technické hledisko záměny.

    Zástavba jistě není problém, ale vím, že 3-válec 1,2l 12V existoval v minimálně třech generacích

    (od roku 2003 - s problematickými rozvody, od roku 2006 až 2011 s jinými rozvody a konečně od roku 2011 poslední Euro 5 verze)

    a tak bych rád věděl, jestli si zástavba vynutí ještě nějaké změny v příslušenství (ať už na straně sání, výfuku nebo elektroinstalace).

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Pri tych problemoch ktore su so zapisom, tak vide lacnejsie kupit AZQ. Minimalne na SK je to tak, ze to takmer ani nejde zapisat.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Pokud tě nezajímá legálnost dané přestavby, tak to samozřejmě lze, existuje i 55kW verze z Rapidu. Ono jde předělat HTP na 1.8 T 20V, ale číslo motoru je na něm vyřazeno, takže ukaž vypadají stejně, jde to poznat.

    Co se týče toho co bude třeba předělat, záleží co vše s motorem koupíš.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tyhle motory - obecně řečeno - nejsou.

    A když jsou, jsou drahé - 15 tis. je standardní cena.

    Protože se sypou, tak se na vrakáči ani neohřejí.

    Najít AZQ ve slušném stavu je skoro nemožné.

    Ono to platí i o CGPA, ačkoli je to mnohem spolehlivější provedení motoru.

    A naprostý unikát je, když máš možnost se o motoru z vrakoviště dozvědět důvěryhodné informace.

    Přivedli mě k autu, kterému dodávka skoru utrhla zadek. Bylo možné se posadit dovnitř a nastartovat nabízený motor, ještě nevymontovaný z auta - i když benzín byl do motoru přiveden provizorně.

    Servisní knížka - auto jezdilo každy rok do autorizovaného servisu a při stavu 62 tis. km byly měněné rozvody.

    Nerad bych prošvihl dobrou koupi.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    před 9 minutami, Martab napsal:

    Pokud tě nezajímá legálnost dané přestavby, tak to samozřejmě lze, existuje i 55kW verze z Rapidu. Ono jde předělat HTP na 1.8 T 20V, ale číslo motoru je na něm vyřazeno, takže ukaž vypadají stejně, jde to poznat.

    Co se týče toho co bude třeba předělat, záleží co vše s motorem koupíš.

    Takhle to ale není myšleno.

    Mně nejde o to za každou cenu dostat do Fabie motor, který tam nepatří.

    Je to jinak - jak použít motor v dobrém stavu se známou historií místo vadného - i když tam nepatří.

    Koupit s motorem můžu zatím cokoliv, ale nevím co chtít.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    jiná motorová jednotka, nebude ti sedět immo, nutno vypnout, není tak náhodou CPGA z CAN 2.0 auta? Palivová čerpadla jsou stejná? čidla katalyzátoru?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Takové auto by stejně mělo na první technické vyletět.......

    Edited by LiveBomb

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tak ono, dát do auta motor, který by případně splnil vyšší EURO limit by i smysl mělo, jenže tady se bavíme o záměně mezi generacemi, kde se bojím i uložení apod, platforma podvozku není stejná a bojím se, že držáky taky nejsou shodné - a tady vidím problém...

    • Upvote 2

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×