Přejít na obsah

Je možné použít motor 1,2 CGPA namísto AZQ?


Tonda-B

Doporučené příspěvky

Nabízí se CGPA za slušné peníze ze zbořené Fabie II. Motor jsem nastartoval a v servisní knížce našel i výměnu rozvodů. 

Jaké úpravy (katalyzátor, kabelový svazek? a co já vím) na autě jsou potřeba, abych ho mohl použít místo rozpadlého AZQ ve Fabii I?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Martab napsal:

Důvodem je legislativa, takové auto není způsobilé provozu, jestliže má jiný kód motoru než je v TP a ŠA neumožňuje záměnu pohonných jednotek.

No a kdo ten rozdíl pozná?

3 válce, 2 vačkové hřídele, 12 ventilů - na pohled k nerozeznání.

Ano, liší se v detailech - třeba v provedení rozvodového řetězu.

Omlouvám se, že jsem nepřesně formuloval svůj dotaz.

Naprosto mě nezajímá formální, ale jen a jen technické hledisko záměny.

Zástavba jistě není problém, ale vím, že 3-válec 1,2l 12V existoval v minimálně třech generacích

(od roku 2003 - s problematickými rozvody, od roku 2006 až 2011 s jinými rozvody a konečně od roku 2011 poslední Euro 5 verze)

a tak bych rád věděl, jestli si zástavba vynutí ještě nějaké změny v příslušenství (ať už na straně sání, výfuku nebo elektroinstalace).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud tě nezajímá legálnost dané přestavby, tak to samozřejmě lze, existuje i 55kW verze z Rapidu. Ono jde předělat HTP na 1.8 T 20V, ale číslo motoru je na něm vyřazeno, takže ukaž vypadají stejně, jde to poznat.

Co se týče toho co bude třeba předělat, záleží co vše s motorem koupíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tyhle motory - obecně řečeno - nejsou.

A když jsou, jsou drahé - 15 tis. je standardní cena.

Protože se sypou, tak se na vrakáči ani neohřejí.

Najít AZQ ve slušném stavu je skoro nemožné.

Ono to platí i o CGPA, ačkoli je to mnohem spolehlivější provedení motoru.

A naprostý unikát je, když máš možnost se o motoru z vrakoviště dozvědět důvěryhodné informace.

Přivedli mě k autu, kterému dodávka skoru utrhla zadek. Bylo možné se posadit dovnitř a nastartovat nabízený motor, ještě nevymontovaný z auta - i když benzín byl do motoru přiveden provizorně.

Servisní knížka - auto jezdilo každy rok do autorizovaného servisu a při stavu 62 tis. km byly měněné rozvody.

Nerad bych prošvihl dobrou koupi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 minutami, Martab napsal:

Pokud tě nezajímá legálnost dané přestavby, tak to samozřejmě lze, existuje i 55kW verze z Rapidu. Ono jde předělat HTP na 1.8 T 20V, ale číslo motoru je na něm vyřazeno, takže ukaž vypadají stejně, jde to poznat.

Co se týče toho co bude třeba předělat, záleží co vše s motorem koupíš.

Takhle to ale není myšleno.

Mně nejde o to za každou cenu dostat do Fabie motor, který tam nepatří.

Je to jinak - jak použít motor v dobrém stavu se známou historií místo vadného - i když tam nepatří.

Koupit s motorem můžu zatím cokoliv, ale nevím co chtít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono, dát do auta motor, který by případně splnil vyšší EURO limit by i smysl mělo, jenže tady se bavíme o záměně mezi generacemi, kde se bojím i uložení apod, platforma podvozku není stejná a bojím se, že držáky taky nejsou shodné - a tady vidím problém...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...