Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Ano, v USA by to bylo lepsi. Rusko (a vychod obecne) nam nikdy nic dobreho neprinesl a nerinese. 

A ulozeni dat? Pokud jsou dulezita, tak je chci mit tam, kde budu mit alespon trochu jistotu, ze se diky nejake mafii nestanou "veci verejnou", pripadne, ze se v misni dzungli neztrati.

 

  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, Mordor a kontinentální Čína jsou pro mě dva zcela nepřijatelné státy pro uložení mých dat, ať už osobních či korporátních. Zvláště, lze-li s nimi na dálku mj. odarmovat moje auto. Nechci to zde ale plevelit další diskuzi na toto téma.

Jistě by to šlo obejít tím, že se použije verze bez Internet komunikace, to ale ztrácí komfort telemetrie atd.. Nevím, jestli to i ve verzi Smart umí chodit pouze v režimu SMS ? Bez použití Internetu?

Neumí toto např. i Viper alarm?

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Preboha, nebudte paranoidni, chlapi. Stavim sa, ze minimalne jeden z vas ma bud korejsky, alebo cinsky telefon a mozno je jeden z nich prave huawei. :D Mne osobne je jedno, ci je server v Rusku alebo je na odvratenej strane Mesiaca. Ak by niekto chcel "spreneverit" tieto udaje zo serverov, tak je jedno kde by to bolo, ten clovek by to jednoducho urobil. 

 

Uz som pisal, ze na komunikaciu potrebujes mat datovu sim kartu, inak je aplikacia nefunkcna. 

 

Tema je o Pandore, k viperu zaloz inu temu alebo premenuj tuto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to sice OT, ale odpovím ti, že doma ani ve firmě nic takového čínského nemám (max. Jižní Korea nebo Taiwan, proč to s tím srovnáváš, proboha?). Tyto věci určitě nepodceňuji, a Mordor je pro mě ještě možná ještě větší průser než ta kont. Čína. Mě to osobně jedno není. Správa a zabezpečení dat je jedna velká neznámá :-(

 

Ty nižší verze Pandory, které jedou jen přes dálku a BT LE, určitě datovou SIMku nepotřebují, je ale jasné, že tam jsou funkce omezené a bez telemetrie.

 

A ano, téma je o dálkovém startu motoru a ovládání NT, to vím, sám jsem ho zakládal, a napsal jsem tam i "Pandora", ale myslím, že nic nebrání se k této funkci vyjádřit i v souvislosti s jinými systémy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nech si své knížecí rady, nikoho jsem neobtěžoval nějakou žádnou "politickou orientací", byla to základní fakta spojená s provozem konkrétního zabezpečení auta s daty uloženými v Rusku (!). Toto je vlákno o tomto zabezpečení, takže je samozřejmě na místě i tomto diskutovat, neboť to s tématem souvisí přímo.
Pokud se cítíš jako potrefená husa (nebudu dále specifikovat), obrať se nejlépe na lampárnu nejbližšího nádraží...

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 15. 1. 2019 na 23:15, misor1994 napsal:

Mam s tym skusenost, ale bez dialkoveho startu. Paci sa mi, ze alarm vies ovladat aplikaciou, ze odkialkolvek vies skontrolovat stav auta. Nezavisle kurenie mozes takisto spustit odkialkolvek, ale ma to jedno obmedzenie. Pri poklese napatia pod nastavenu uroven ti to automaticky kurenie vypne. Stalo sa mi, ze som ho aplikaciou zapol, ukazovalo to, ze to ide a za pa rminut som to skontroloval a bolo vypnute. V historii bol zaznam, ze kvoli poklesu napatia pod nastavenu uroven sa kurenie vyplo. Toto sa napr nestane, ked ho zapnes dialkovym ovladanim.


Nízké napětí je způsobeno tím, že se baterie v rámci úlitby ekoteoristům (emise) "inteligentně" nabíjí na max. 80% své kapacity, což ji samozřejmě ničí (sulfatace). Škodovka (a další automobilky) o tom v návodu nikde nepíšou. Pozná se to tak, že je na konci "-" kabelu u baterie sonda proudu, ze které jdou údaje (napětí, proud, teplota) přes konektor do řídící jednotky. Řešení, jak přepnout nabíjení na 100%, je jednoduché, rozpojit konektor u sondy (současně se vypne Start/Stop).  Ideálním řešením, bez záznamu chyby v systému, je vypnutí "inteligentního" nabíjení (Battery Energy Control Module) v řídící jednotce bez odpojení sondy.

P.S. Se zapnutím přídavného topení jsem měl dříve stejný problém

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Nelobuju, ale tento systém Pandora PRO jsem si vybral po dlouhém brouzdání na internetu a hledání toho ideálního systému. Pandoru užívám přes rok a jsem naprosto spokojen a upřímně, je mi naprosto jedno, že má data jsou uložená někde v Mordoru (Rusku).

 

Větší strach z krádeže mého auta ve mě nevzbuzují obyvatelé Mordoru, ale spíš místní Uruk-hai, kteří se motají kolem mého auta zde ve Středozemi, protože jsem přesvědčen, že nějakého Saurona z Mordoru má 3 roky stará Octavia nezajímá a je mu totálně lhostejná.

 

Takže pokud jsme se už vyblbli s přirovnáními s Pány prstenů, tak se s vámi můžu podělit o své zkušenosti:

 

1.) Systém využívám především kvůli zabezpečení vozidla - tzn. klasický alarm.

 

2.) Na mobilu (Android/IOS) mám aplikaci, díky které sleduji aktuální polohu mého vozidla, případně trasu, kterou jede s tím, že vidím místo STARTU vozidla, následně mohu on-line sledovat zeleně vykreslenou trasu na Google maps a místo zastavení STOP vozidla. V této aplikaci mohu mimo jiné sledovat stav nabití autobaterie a stav nádrže PHM, aktuální rychlost, teplotu interiéru a exteriéru, případně stav otevření dveří, kapoty, zavazadlového prostoru, víčka nádrže, atd.

 

(POZN.: Po poslední aktualizaci na androidu ze 14.2.2019 mi přestala fungovat Čeština, ale věřím, že je to jen dočasný problém - EDIT: 26.2.2019 je Čeština zpět).

 

3.) Systém disponuje množstvím volitelného příslušenství, takže například já mám ve vozidle (kromě jiného) nainstalovány například tyto systémy:

a) náklonové čidlo - citlivost je volitelná až natolik, že když mi jednou ucházela pneumatika, tak mi začalo čidlo hlásit náklon v době, kdy pneumatika ztratila 30% svého objemu.

b) otřesové čidlo - stačí když zaparkujete blízko u hlavní silnice, kde projede nákladní vozidlo s uvolněnou korbou, tak vám na mobil přijde upozornění o narušení.

c) čidlo pohybu - zatím bez zkušenosti, ale jedná se o to, že když vám vozidlo naloží na odtahové auto, tak při změně polohy vašeho vozidla a jeho pohybu při vypnutém motoru se spustí alarm hlásající změnu polohy - tedy pohybu vozidla + nakládání vozidla by dozajista zaznamenalo také náklonové čidlo.

 

(POZN.: citlivost nastavení jednotlivých systémů je nastavitelná posuvnou lištou přes mobil nebo přes PC v rozsahu od 0% do 100%. Osobně mám citlivost nastavenou na 50% a spokojenost. Raději 1x za 3 měsíce vyběhnu před dům s železnou trubkou k autu kvůli planému poplachu, než si nechat odcizit auto. Upozornění nemám nastaveno zasílat na e-mail, ale na mobil. V případě alarmu - napadení - mi SIM karta z auta telefonuje na můj mobil.)

 

4.) Pokud by došlo k odcizení vozidla, tak kromě sledování aktuální polohy on-line mohu vozidlo na dálku zastavit a vše deaktivovat přes mobil a to ve chvíli, kdy rychlost odcizeného vozidla klesne pod 30 km/h, aby nebyla ohrožena osádka, ale spíš proto, aby nedošlo k nehodě. (na dálku lze zastavení deaktivovat a vozidlo zase zprovoznit)

 

5.) V zimně využívám dálkový start k vyhřátí interiéru a v létě naopak k vychlazení interiéru ;-) , což však vyžaduje vozidlo před opuštěním nastavit a počítat s tím, že dálkový start využiji (existuje i jiná možnost). Miluji tuto funkci obzvláště pak v zimně, kdy si zapnu dálkový start přes mobil, přijdu po 20 minutách k autu, které je nejen vyhřáté, ale mám i rozehřáté přední a zadní okno, interiér je krásně vytopený, sedadla vyhřátá, nasednu a z tepla svého autíčka škodolibě sleduji ostatní mudly/motoristy, kterak se škrabkami zoufale běhají kolem svého zmrzlého auta :-D

 

6.) Výhodou mobilní aplikace je mimo jiné i to, že může být nainstalována na více mobilních zařízeních současně, kdy tuto aplikaci mám ve svém mobilu jak já, tak i má manželka a vše funguje na 100% bez problémů.

 

7.) Dosah mobilu a SIM karty ve vozidle je takřka neomezený, takže vozidlo můžete na dálku nastartovat, odemknout či zamknout třeba z opačné strany zeměkoule, tedy pokud tam bude GSM signál.

 

8.) Pokud byste se nacházeli v místě, kde není signál GPS, tak existuje aplikace fungující přes BLUETOOTH, ale tam jste odkázáni na vzdálenost, která je omezena dosahem vašeho mobilu.

 

Nevýhody:

 

A) Nutnost instalovat skrytě do vozidla jeden ze dvou klíčů, aby fungoval dálkový přístup a dálkový start vozidla, takže doporučuji mít 3 klíčky s tím, že o jeden prostě přijdete.

 

B) Nutnost mít ve vozidle SIM kartu s připojením na internet s tím, že data, která budete standardně potřebovat nepřesáhnou měsíčně 100 mb (stačí to i z počátku, kdy budete 40x denně zjišťovat polohu vozidla na mapě), takže jsem si u Vodafonu zakoupil dobíjecí SIM kartu, kterou mám přes samoobsluhu nastavenou tak, že pokud kredit klesne pod 50 Kč, tak se automaticky dobije vámi zvolenou částkou, u mě je to 200,- Kč a zase mám na 4 měsíce pokoj.

 

C) Nevýhodou pro někoho může být cena. Standardní systém Pandora PRO před rokem stála kolem 13.000,- Kč, ale nechal jsem si tam nainstalovat houkačku, náklonová čidla, a všechna další čidla, včetně záložního zdroje pro případ odpojení autobaterie, které byly loni dostupné, takže i s montáží mě Pandora přišla (v Praze) na cca 23.000,- Kč.

 

Rozhodnutí je na každém z nás, nikoho nepřemlouvám, ale vymluvit výhody si nenechám. Držte se lidičky 

 

V příloze zde: Pandora SMART PRO.pdf  přikládám CZ manuál v PDF, abyste měli představu o funkcích.

Jinak přes link zde: https://pandora-on.com/login si můžete vyzkoušet DEMO verzi, kde můžete spravovat systém a své vozidlo prostřednictvím PC.

Editováno: , autor: mirek158
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 39 minutami, Shaarky napsal:

A předpokládám, že v případě manuální převodovky a uzamykatelné zpátečky následně dálkový start je možný jen s vyřazenou rychlostí? Mám defend s čipem...

 

Jinak díky za pěkný přehled.

 

Ano, dálkový start je možný pouze v případě, že je manuální převodovka s nezařazeným rychlostním stupněm. S automatickou převodovkou zkušenost nemám a ano, defend zabezpečení tím pádem ztrácí smysl. Také jsem zvažoval zabezpečení vozidla Defendem, ale kvůli tomuto alarmu Pandora jsem si zabezpečení Defend nepořizoval.

 

No, pokud nebudete využívat dálkový start, tak Defend využijete i se sledováním stavu vozidla no a těch pár extrémně chladných/horkých dnů necháte vyřazeno a aktivujete si dálkový start. Jinak díky za pochvalu ;-) 

Editováno: , autor: mirek158
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

precital som celu diskusiu a vyslo mi ze jeden z Vas ma Pandoru... ja zvazujem ci Pandoru ci VAM R1. konkretne od Pandory mi postaci Mini, alebo Light+. Ale hladam po internete na sk aj cz nazory a skusenosti uzivatelov na jeden aj druhy system a nejake porovnanie a v podstate clovek na pandoru nevie nic najst z nasich koncin... kupil som si auto nie Skoda ale koncernoveho brata z NDR :P a kedze auto parkuje na sidlisku potrebujem ho pre istotu niecim zabezpecit. v minulosti som bol presvedceny o zedery, v rodine mame VW Tiguan s VAM R1 a svagor ho chvali resp doporucuje. mne sa len nepaci ta cartridge ktora sice nieje nejak obrovska ale treba to vlacit so sebou a je to take, no menej esteticke a aj ten zasah do palubky sa mi nie moc pozdava, VAM sa mi ale paci kvoli tomu ze je to slovensky produkt, uz len to je velke plus ze vyvoj je domaci a do servisnych stredisk je to na skok... Systemy su si podla popisov v zakladoch velmi podobne, lisia sa doplnkami/ priplatkovou vybavou a ceny su si dost podobne... Urcite nechcem nechat vyber na "en ten tiky dva spendliky vyletel pes z elektriky." Rad by som kebyze je mozne dopatrat sa viac informacii so skusenostami s Pandorou ako len vyrobcove oficialne kecy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Tak pokud si přečetl cele vlákno a na VAM Ti vadí cartridge jak popisuješ tak víceméně sis odpověděl sám.
Já osobně se chystám na Pandora kvůli ovládání nezávislého topení. Budu chtít Pandora Smart nebo jak to mají označené abych to měl přes sim kartu.
Dále u Pandora dostaneš ještě přívěsek na klíče,který funguje přes Bluetooth alarmu pro ověření a odblokování imobilizéru.
Dálkový start mně neláká a ani ho nechci

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tyjo, to jsou docela pálky za dálkové ovládání NT ať už origo řešení od Webasta, nebo Pandora, nebo řešení co jsem postnul@omicron neni možné do auta dodělat ten connect od škodovky?

Já mám třeba permanentně simku v infotaimentu, ale v tomhle případě mi to je k ničemu protože MR17 nemá esim modul.

Přinejhorším zapnu okno, volant, sesli a jedem ale je to škoda [emoji3]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

[mention=80618]otrava[/mention]Pokud by jsi chtěl pouze dálkové ovládání NT přes GSM/SI, tak toto je též řešení APP-control for parking heater


Děkuji za odkaz je to sice za min peněz ale pokud dám k tomu že chci verzi s GPS tak je to 338 € plus aby mi to někdo namontoval. Já to nemám kde ani kdy namontovat takže ještě plus cena za montáž. Vím že Tobě vadí u Pandory že data jdou přes ruské servery a proto máš takový názor jaký máš (nekritizuji Tě za to)
A áno víceméně to chci kvůli dálkovému startu NZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@headerTDI bohužel, mám také malý Škoda Connect, tj. sice vyhrazenou data SIM, ale bez eSIM modulu. A bez něj to nejde, to jsem prověřoval již někdy na počátku, tehdy mě prodejce zapomněl sdělit, že to bude umět vzdáleně ZAP/VYP i nezávislé topení, tak jsem eSIM nechtěl, byť ho MR2018 již mohlo mít. Servis mě dodatečně sdělil, že dodělat nelze, je to podmínka operátora, který to pro Škodu provozuje.

 

Ale zase ze zkušenosti okolo sebe vím, že tyto nezávislá ovládání přes vlastní SIM jsou daleko spolehlivější než Škoda řešení, které věčně nefunguje, to vidím i na svém vlastním Škoda Connectu (jiné vlákno). A tolik dražší to zase není, tím myslím ten mnou zmíněný Danhag, na který mě kdysi dal tip Ferda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, otrava napsal:

Děkuji za odkaz je to sice za min peněz ale pokud dám k tomu že chci verzi s GPS tak je to 338 € plus aby mi to někdo namontoval. Já to nemám kde ani kdy namontovat takže ještě plus cena za montáž. Vím že Tobě vadí u Pandory že data jdou přes ruské servery a proto máš takový názor jaký máš (nekritizuji Tě za to)
A áno víceméně to chci kvůli dálkovému startu NZ

 

Ten Danhag ti nainstaluje každý Škoda servis, a pokud ti jde jen o start NT a ne GPS polohu, tak to zase tak hrozné není.

Pandora musí být rovněž servisně instalovaná, a určitě její instalace vyjde na víc. A ano, ty ruské servery mě velmi vadí, a od té doby, co jsem to tu zmínil, ještě více, a není to žádná paranoia, něco o tom vím. Ale Pandora se mě jako řešení velmi líbí. Škoda pro mě.

Sám do toho Danhagu asi konečně půjdu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tvůj odpor vůči ruskému cloudu já osobně neberu jako paranoiu ale i sám uznáš že to mají udělaný pěkně.
Cena s montáží Pandory je něco kolem 13tis. Ja osobně nechci dálkový start.
Pokud by si šel do toho Danhag řešení tak bych šel asi taky do toho. No a co se týče montáže ve Škoda servisech tak od určité zkušenosti mám k nim velké výhrady. Jezdím tam jenom kvůli záruce a s ní spojené servisné úkony.
Pokud by si mi věděl dohodit někoho v Mladé Boleslavi tak nemám problém a zkusil bych ho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@otrava Ale jo, všiml jsi kdo zakládal toto vlákno :-) ?

 

Pandora hodně oslovila dálkovým startem, mám s tím nějaké uživatelské zkušenosti ze Států, kde např. v létě na Středozápadě bylo v příšerných vedrech zcela neocenitelné si předem vychladit auto. Tam s tím nemá nikdo žádný problém, pokud tedy takovou věc neprovozuje někde u čerpacího stojanu nebo v podzemních garážích.

 

Danhag zvažuji již druhým rokem, a letos se k tomu snad již dokopu. Jsou dobré značkové servisy, potom také Ferda, v Praze a okolí několik dalších schopných kluků, co by to jistě zvládli. Například @rolbař mě kdysi dodělal (ještě na O2FL) takové věci, jako parkovací kameru, ale i parkovacího robota (podélné automat. parkování) a jiné. Pro něj určitě brnkačka, ale mě se to taky nechce dělat samotnému.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas s tebou a respekt j Tvému názoru na věc. Nic jiného v mých odpovědích nehledej

Za Ferdou pojedu rád je to člověk,který rozumí tomu co dělá a jak to dělá byl jsem za ním několikrát.

Samozřejmě Ferda tady není sám ale všechny neznám.

Je dobře že je tady ta diskuze a je vedená jako diskuze a ne názor jednoho člověka ve smyslu co jsem napsal je nutně nejlepší.

Ale k věci. U Danhag řešení je taky krása v jednoduchosti celého řešení. Jediná věc co by mně ještě zajímala je zpětná vazba v aplikaci. Pokud zapnu teda na dálku přes jejich aplikaci zda to t bude vidět že topení běží a zaplo se

Pandora a dálkový start je už docela pálka plus obětovat jeden klíč a to se mi nechce. Něco podobného jsem měl ještě na Mitsubishi Galant kde jsem měl ovládání přes rádiové vlny a byla to paráda ale když to převedu kdy to bylo a kolik to stálo na dnešní poměr cen vyjde to na stejno. Jo alarm byl od Magiccar

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...