Přejít na obsah

Kouř a otáčky


Doporučené příspěvky

Zdravím

 

Mám problém se svou Fabií II 1.6 TDI 66kW

 

Jde o to, že jsem to auto před měsícem koupil a najel s ním přes 1000 km. Od včerejšího dne co jsem auto nastartoval, tak začaly kolísat otáčky při volnoběhu a auto se začalo klepat. (někdy se to uklidní, ale zase se to vrací třeba při jízdě na spojku)

Auto při nízkých otáčkám trochu škube a to nejhorší je, že po zahřátí motoru se spustí z výfuku hustý bílý kouř, který strašně smrdí. 

Jeden mechanik mi řekl, že to mohou být vstřiky, ale byl bych moc rád, kdyby to tak nebylo. 

 

Díky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Základ je diagnostika. Pravděpodobně tam nebude nic zásadního, aspoň zatím, protože to už by ti svítilo žhavení nebo motor, případně by šel motor do nouzáku.

 

Cukání a kolísání otáček sice vypadá na vstřiky, ale může to dělat i EGR. Bílý kouř dělá voda prosakující do spalovacího prostoru. Namodralý smradlavý kouř dělá spalování oleje. V každém případě bych s autem radši nejezdil, protože ať už to dělá cokoliv, pokud jde do výfuku něco, co nemá, může to zničit katalyzátor a DPF.

 

Tady je to poměrně mrtvé, protože Fabií/Roomsterů s TDI CR moc nejezdí. Jestli se neozve někdo povolanější, hoď dotaz do sekce Octavia 2 (jde o úplně stejný motor) a popiš víc okolnosti - kolik má auto najeto, jakou má verzi SW motoru (jestli má DG SW), v jakém stavu je DPF (viz např. VAG DPF), jestli se otvírá EGR atd. Případně kontaktuj např. uživatele 15degren, ten bude vědět určitě víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hustý bílí kouř by přes DPF tak hustě procházet neměl. je tam vůbec DPF ? Podívej se na výfuk neměl by být silně černý. Pokud je tak možná někdo zničil DPF a motor se snaží vypalovat, ale nemá co protože tam filtr není. Takových motorů bez DPF bez SW co to obchází ted asi trochu vypluje víc, protože už to od nového roku neprojde technickou....

Klesá ti hladina oleje ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hladina oleje je pořád stejná. Spíš mi hodně klesla chladící kapalina, kterou jsem dolíval před cca měsícem na MAX. a teď tam je MIN. Pokud vím, tak DPF by to mělo mít, protože už jsem několikrát zažil, že se mi vypaloval (při nastartování vyšší otáčky na volnoběh) Navíc mi i chvíli svítil, než se vypálil. Právě spíš ty otázky padají na volnoběh a auto se je snaží udržet takže skáčou pod 1000 a snaží se vracet zpět na 1000 a z toho se klepe celé auto. Po zahřátí motoru na provozní teplotu 90°C se začne valit ten bílý, smradlavý kouř z výfuku. Při jízdě auto při nízkých otáčkách škube, a když začne tahat turba, tak je to v pohodě, ale pořád kouří.

Editováno: , autor: Pája29
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viz rada hned v druhém příspěvku => diagnostika. Toto není Škoda 120, bez toho se prostě neobejdeš.

 

Pokud svítí kontrolní světlo, je filtr zanesený sazemi. Pro vyčištění filtru je třeba, pokud to umožňují podmínky provozu » , jet alespoň 15 min nebo do zhasnutí kontrolního světla se zařazeným 4. nebo 5. rychlostním stupněm (automatická převodovka: poloha S) rychlostí nejméně 60 km/h při otáčkách motoru v rozmezí 1 800-2 500 1/min. Kontrolní světlo zhasne až po úspěšném vyčištění filtru. Pokud se filtr nevyčistí, kontrolní světlo nezhasne a začne blikat kontrolní světlo žhavení .
Na displeji MAXI DOT se zobrazí následující hlášení.
Diesel - filtr částic. Palubní kniha!
Řídicí jednotka motoru umožňuje jízdu v nouzovém programu. Po vypnutí a zapnutí zapalování se rozsvítí také kontrolní světlo.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V ‎19‎.‎1‎.‎2019 na 21:37, Pája29 napsal:

Pokud vím, tak voda to být nemůže protože jsem ji kontroloval a pořád tam je maximum. 

 

před 7 hodinami, Pája29 napsal:

Spíš mi hodně klesla chladící kapalina, kterou jsem dolíval před cca měsícem na MAX. a teď tam je MIN.

Nějak si protiřečíš. Nebo jakou vodu si myslel v prvním příspěvku?

Nevím jak dnešní kapaliny, ale starý fridex, když se dostal do spalování, tak dokázal udělat dymovnici. A částice v tom asi nebudou, tak to dpf projde. Jen se mu to možná chemicky nelíbí, tak občas blikne kontrolka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, řekl bych, že máš prasklé těsnění pod hlavou. Hodně lidí nemění chladicí kapalinu a pak to zkázu těsnění urychlí. Ty kolísající otáčky mohou souviset se zanesenými svíčkami nebo to špatně spaluje, když ti tam jde voda. Kdyby to byly vstřiky a šlo by ti tam víc nafty, spíš by ti šel černý kouř? Zkus se ještě podívat pod víčko od oleje, jestli na něm není bílá emulze.

Editováno: , autor: mambo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to tedy shrnu. Diagnostika mi zjistila, že mám nejvíce vadné 2 vstřiky 

Hodnoty: 

1. vstřik: 6.35

2. vstřik -2.21

3. vstřik 1.56

4. vstřik -2.11

 

Takže přemýšlím, že vyměním rovnou všechny 4. Proto tady mám ještě jednu otázku pro vás zkušený. Je počet Kw ve vstřikách důležitý, nebo stačí jen hledat podle stejného objemu motoru a stejného typu motoru? 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...