Přejít na obsah

KESSY a bezpecnost


miskolci

Doporučené příspěvky

před 12 minutami, MirekJ napsal:

Vravím dá sa na to zvyknúť a beriem to ako nejaký kompromis medzi pohodlím a bezpečnosťou, asi nemôžeme mať všetko dohromady ;-)

Kompromis?

 

Toto není kompromis, KESSY je buď funkční nebo nebo, a podstatou KESSY (je to i v názvu) je to, že otevřu auto bez klíčů, resp. bez jejich vyjmutí někde z kapsy, tašky apod.

Takže pokud jsem paranoidní (a oprávněně) koupím si nový klíček s již integrovanou funkcí uspání, nebo ten gadget do stávajícího klíčku. Poté můžeme mít to "pohodlí i bezpečnost dohromady"...

 

Jinak chápu i ty, kteří to nechtěli, a ale měli ve výbavě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pre mňa je to ideál kompromis. Vôbec neriešim, že cestou k autu si povytiahnem kľúč z "faradayovej klietky" a otvorím potom zatiahnutím za kľučku alebo kopnem vpravo vzadu pod nárazník pre otvorenie kufra a potom naštartujem, je to stále kessy a je to pohodlné :-) A viem kde mám kľúče od auta. Ale chápem a plne rešpektujem že každému niečo iné vyhovuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Procetl jsem si cele vlakno. Nejprve bych shrnul co jsem z toho pochopil:

 

a) existuje dodatecna ochrana klice chipem pripnutym na baterku v klici, nicmene nekteri zde projevili obavu nad tim, ze se jim s touto upravou muze klic uspat v nevhodnou dobu

 

b) nove modely jiz maji od vyrobce tuto ochranu integrovanou primo v klici - potencialni problem s nezadoucim uspanim vsak odstranen nebyl? fakt?

 

Ocekaval bych, ze vyrobce klice bude mit k dispozici vic moznosti jak s tim nalozit a muze ten uspavaci algoritmus "neuspavat v pohybu" navic rozsirit o podminku "neuspavat, dokud je dostupny signal, ktery je vysilany z auta".  Algoritmus k probuzeni klice pak opet podminit pouze pohybem.

Editováno: , autor: chaky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Třeba já nosím klíče od obvykle v tašce, kterou obvykle hodím za sebe na zadní sedadlo. Potom sedám a startuji, to asi funkční bude, timeout toho gadgetu bude jistě delší. Poté někde zastavím, vypnu zapalování a na něco čekám. Timeout pohybové ochrany klíče vyprší, a klíč přestane vysílat. V tuto chvíli, aniž bych musel šáhnout na tašku s klíči a nezatřepal bych s ní, asi nenastartuji :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Netusim, proc by nakupni centrum melo byt tim nejvetsim rizikem ... Tam je obet v neustalem pohybu. Kdykoliv si muze vsimnout "utocnika", ktery se za nim plazi se zesilovacim zarizenim a navic kdykoliv se muze vratit k autu, pricemz auto se nachazi na parkovisti, nezridka plnem lidi a kamer ... Vetsi riziko kradeze vnimam spise v klidnejsim prostredi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak :-)

 

Navíc to je spíš pověra, tak se auta úplně nekradou, max. vykrádají na kabelky a počítače, ale to když tam necháš, tak je to tvoje blbost.

 

Snižuje to celkově riziko krádeže auta plácnu o 80%, protože většina krádeží je na objednávku a tím pádem na místě, kde auto parkuje opakovaně a nechá se tam vytipovat a ukrást v klidu v noci, a ne čekat u sockamarketu až tam někdo náhodou přijede s pěkným autem a krást ho před lidma a pod kamerama.

 

Takže pořád je lepší mít čip než nic. 100% ochrana neexistuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@guest100 Přemýšlej. Třeba proto, že si tím snížíš komfort ve 100% případů, kdežto s uspaným čipem v 1% případů a pokud chceš mít jistotu, tak i s čipem u 5% případů u supermarketu, abys pokryl případy, kdy je auto bez kontroly a čip v pohybu? Nebo se nudíš a přišel jsi trollit? :-)

Editováno: , autor: Plzeňáček
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže tobě pokrývá klíč z výroby a mě čip suverénně nejrizikovější dobu a to je noc. Tak nechápu, proč ho kritizuješ.

 

Určitě je méně častá situace, že se čip vypne tím, že se klíč nepohybuje a musíš to pohybem vyřešit, abys nastartoval, než situace, kdy bys čip musel nahrazovat vyřazením kessy a pak odemykáním ručně, což jsou ke všemu dvě činnosti, jedna před, jedna po.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každý potrebuje niečo iné. Ak on auto parkuje v zamknutej garáži a na noc si berie kľúč do panelákového bytu na x tom poschodí, to uspávanie je mu zbytočné. Ak ty parkuješ každú noc pred rodinným domom a kľúč nechávaš hneď za vchodovými dverami pár metrov od auta, uspávanie kľúča je pre teba nutnosť pre pokojný spánok! :)

 

Ale furt pripomínam, že auto s deaktivovaným kessy nie je nedobytný trezor. Zlodeji vedia hravo otvoriť aj auto bez kessy.

 

 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

14 minutes ago, Plzeňáček said:

Může být. A taky deaktivací kessy vyřadíš safe lock, takže naopak přístup do auta usnadníš v případě rozbití okénka, protože jdou dveře otevřít vnitřní kličkou. To normáně při zamčení klíčem nejde.

To neni pravda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

 

pročetl jsem celý topic a zajímá mě jedna věc. Nedá se přes RJ KESSY prostě deaktivovat bezklíčové odemykání permanentně? Celej život odemykám auto přes tlačítko na klíči a k autu s KESSY jsem přišel jen protože to bylo součástí výbavy.

Imho ohledně části co s klíčema doma. Než to švihnout do nějaké kapsičky z alobalu mi příjde lepší buď kopnout do nějakého minitrezoru (ve kterém mám stejně doklady a jiné cenosti, nebo prostě vytahovat baterku. Řešit něco, kde mi při absenci pohybu vypne klíč úplně je docela blbost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj po nějaké době. Díval jsem se po možnosti překodování skzr OBDeleven/VCDS a udělal jsem následovné přes long coding


Jednotka: B7 Access Startsystem Interface

 

Passive entry frt.pass. door handle:
stará hodnota: activated
nová hodnota: Not activated

 

Passive entry driver door handle:
stará hodnota: activated
nová hodnota: Not activated

 

 

Docílil jsem, že auto nejde odemčít přes KESSY, jde ale zamčít i startovat přes KESSY. Pokud nejsou odemčené dveře, tak nikdo stejně nenastartuje. Kdyby se tam dostal třeba přes rozbité okno, nebo lockpicknutej normální zámek, tak to stejně nepůjde, protože nebude vypnutej alarm a ta kessy se nestartne. Všechny tyto varianty "brute force" utoku na auto (samozřejmě jsem si nerozbil okno) jsem zkoušel. Mezitím jsem dekodoval aji dementní start stop systém. Celkově práce tak na dvě minuty, nemusím tahat klíče v alobalové kapsičce a ani je mít doma v nějaké kovové krabici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zdravim  moj problem je taky ze sa mi nezamyka auto ked sa od neho zdialim na inom aute vw to fungovalo. Ked zamknem auto cez klucku a chcem vyskusat ci je zamkle opatovne sa hned otvori v manuali je pisane ze po uzamknuty do 2 sekund mozem skusit ci som zamkol ale nic. Takze jedine zamykam cez kluc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...