Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
zlingo

Koupě ojetého Rapida

    Doporučené příspěvky

    Ahoj, jsem tu úplně nový, tak se omlouvám, jestli jsem se ocitl ve špatném vlákně.

    Takže, zvažuji koupi Rapidu Spaceback, r.v. 2014, 1,2 TSI, 77kW. Najeto 86000.

    Volba na Rapida padla proto, že jsem byl osm let majitelem a uživatelem O1(1,6), ale ta už dosluhuje a novější octavii za rozumný peníz, ale hlavně s jasným původem a úplně"nejhlavněji" nestočenou asi nenajdu. Taky děti už nám odrostli a jezdíme s manželkou sami dva.

    Moc rád bych znal názor Vás, věcí znalých na tuhle koupi. 

    https://www.aaaauto.cz/cz/skoda-rapid-spaceback/car.html?id=242996677#make=109&model=2192&palivo=1&ymin=2012&pmax=250000&kmmax=100000&engine_type=1.2+TSI&page=2&promo=gm

     

    Pročetl jsem si nějaká témata zde na fóru, obzvlášť téma - Výměna O1 za Rapida a příjde mi to docela rozumné rozhodnutí. Ročně najezdím tak 10 - 12 tisíc km.

    Ještě by mě zajímalo, jestli je pravda, že jsou na Rapida relativně laciné opravy a také to, jaké máte zkušenosti se světlou výškou vozu. Někde jsem se dočetl, že Rapid Spaceback je cca o 2-3 cm nižší než Octávia 1. Předem Vám děkuji za pokud možno konstruktivní odpovědi. A pokud jsem ve špatném vlákně, prosím o nasměrování do správného. Díky

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Příspěvek jsem přesunul do samostatného tématu.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    U tohoto kousku je trochu škoda, že má ještě motor starší řady EA111, ale v roce 2014 už šlo o poměrně spolehlivou motorizaci. O rok později ji nahradila (zatím) osvědčená EA211 o výkonu 66/81 kW. Lacinější opravy asi ano, technicky vzato je to víceméně Fabia...ale zvlášť v případě AAA bych si pořádně prověřil stav a servisní historii. Už z fotek vidím poškozený práh.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ano toho prahu jsem si také všiml. Uvidím, jak to bude vypadat, až mi to přivezou na pobočku.

    Jinak právě ta servisní historie, je u tohohle auta v pořádku. jen škoda servis, pravidelné prohlídky. Zapsáno v knížce.

    Jinak se ještě zeptám - je ta zmíněná starší verze motoru (EA111) nějak horší než nová, nebo se já, jakožto obyčejný uživatel nemám čeho obávat?

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    osobně bych šel do EA211, tzn verze 66 nebo 81kW. Mají rozvody pomocí řemenu, v zimě lépe topí a na dálnici méně žerou.

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Vloženo (upraveno)

    Ahoj, EA111 je myslím naprosto spolehlivá, alespoň jsem nikde nenarazil na diskuzi, která by nasvědčovala opaku. Dokonce by mohla, díky předělanému řetězu, mít nižší náklady v budoucnu (rozvody). Dále EA111 nežere olej, což se o EA211 říct nedá - sice drobnost, ale taky další věc kterou je třeba občas řešit. Je pravda, že EA211 má chlazené svody takže o něco méně žere hlavně na dálnici - ale není to nic zásadního. Nevím jstli bylo nahrazení hydraulického posilovače elektrickým spojeno s novými motory. Ale musím říct, že původní hydraulický posilovač byl perfektně naladěný a pozdější elektrický - naprosto gumový (takže i nějaká pozitiva). Mě rapid se starším motorem topil dřív než teď novější.

    - Nevím jestli u spacebacku, ale u liftbacku byly v prvních verzích drobné problémy (které v podstatě jsou jen komfortní věci) třeba s příliš tvrdým silentblokem uložení převodovky tuším, takže to občas dávalo rázy (bouchání) do karoserie (měnilo se v rámci záruky). Nebo povrzávání interiéru...

    - Doporučuju si po koupi nebo lépe před ní v servisu nechat změřit vůli na řetězu jestli je v normě (pokud ano a rozvody se neměnily - jsi v klidu - už by se cokoliv projevilo). Pokud už se na autě měnily rozvody tak bych ho nebral, jelikož je jistě vyměnili za stejný typ a čekalo by tě to znovu.

    - Při koupi vyzkoušej klimu na plno - byl nějaký problém s kvílejícím motorem klimy nebo větráku (už si nepamatuju) a všechny možnosti foukání.

    - opravy jsou laciné, jelikož jde o jednoduché auto. Neplánuješ havarijko ? Mimo nehodu si myslím, že tě do 150 000tisíc km nebo 10ti let stáří auta nic nečeká a i pak to budou nejspíš jen drobné věci dané stářím a opotřebením.

    - vyzkoušej nekolikrát zařadit jedničku nebo zpátečku (při nastartovaném autě, klidně stojícím, a mezi tím vyřaď do N) - mě šlo u 5ti kvaltu občas těžko zařadit a jednou za čas mě to třeba na křižovatce i štvalo (musel jsem to tam rvát na sílu i na několikrát). Asi to byla vlastnost, ale někdy mě to dokázalo naštvat. Sice asi žádná závada, ale cenu dolů to tlačit může...

    - při projížďce zkus někam na rovinku kde jde jet chvíli rovně rychostí okolo 100km/h - já měl problém s nevyvažitelnými koly (problém byl nějaká nepřesnost přímo v kolech). projevovalo se vibracemi do volantu při cca 100 km/h.

    - a pak už jen klasické věci při koupi staršího auta...

     

    Editováno na runner

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Změna posilovače z elektrohydraulického na elektromechanický v 10/2013 a nebylo se změnou motorů na EA211.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    před 6 hodinami, runner napsal:

    Ahoj, EA111 je myslím naprosto spolehlivá, alespoň jsem nikde nenarazil na diskuzi, která by nasvědčovala opaku. Dokonce by mohla, díky předělanému řetězu, mít nižší náklady v budoucnu (rozvody). Dále EA111 nežere olej,

    To bych si netroufal tvrdit - u tohoto motoru nikdy nevíš, co provede. Takže tvé tvrzení je hodně odvážné.

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Děkuji Vám za rady a postřehy. Zítra by ho(Rapida) měli přivézt do Liberce, tak se svezu. Už jsem měl možnost vyzkoušet Spaceback s motorem 1,6 TDI a byl opravdu dost hlučný. Nehledě na to, že s mým ročním nájezdem a ježděním převážně kratších a městských tras by asi diesel nebyl vhodnou volbou.

    Pokud se najde ještě někdo s nějakými postřehy nebo radami, budu rád. Docela už se těším na zítřek:-)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tady je třeba souhlasit s @Pawoukem, EA211 jsou lepší skoro ve všem a že by žrali olej jsem neslyšel (rozhodně né víc než předchozí EA111). Nicméně v Rapidu už jsou EA111 relativně spolehlivé.

    Nevím jaký máš rozpočet, ale neuvažoval jsi třeba o něčem novém? Kolem 250tis se dají ještě sehnat nějaké skladové Fábie Trumf 1.0 TSI (trochu horší výba a a menší auto, ale zase nové). Ale je to jen návrh :)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    To je dost zajímavá nabídka. Odeslal jsem odpověď prostřednictvím kotaktního formuláře. Je to sice trochu více než jsme plánovali, ale...

     

    Díky za upozornění.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Dej pak vědět, jak to dopadlo. Popřípadě jsou tam i jiné zajímavé nabídky, co nevycházejí o mnoho víc než ojetý.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    14 hours ago, Pawouk said:

    To bych si netroufal tvrdit - u tohoto motoru nikdy nevíš, co provede. Takže tvé tvrzení je hodně odvážné.

    Z věty je patrné, že jde o můj názor, nikoliv o tvrzení. Opírám se o to, že nevím o žádném problému u EA111 v rapidu.. přesně jak to píšu.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    12 hours ago, Martab said:

    EA211 jsou lepší skoro ve všem a že by žrali olej jsem neslyšel (rozhodně né víc než předchozí EA111).

    V Rapidu (1,2) jsem měl EA111 a hladina oleje se za 4 roky nehla... Teď mám v seatu EA211 (1,2) a tam musím po 10 tisících dolívat cca půl litru a kamarád s 1,4 taky. Takže vycházím z vlastní zkušenosti. Možná je u Seatu nějaký rozdíl (ale to si nemyslím).

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    před 8 hodinami, runner napsal:

    V Rapidu (1,2) jsem měl EA111 a hladina oleje se za 4 roky nehla... Teď mám v seatu EA211 (1,2) a tam musím po 10 tisících dolívat cca půl litru a kamarád s 1,4 taky. Takže vycházím z vlastní zkušenosti. Možná je u Seatu nějaký rozdíl (ale to si nemyslím).

    to, že se hladina ani nehla může být způsobeno i tím, že se olej ředí benzínem, hlavně při provozu na krátké trasy.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    před 21 hodinami, Martab napsal:

    To je dobrá připomínka, dokonceje tam i Style za docela dobrou cenu jako předváděcí: https://stock-cars.skoda-auto.com/260/cs-CZ/?vin=TMBEP6NH7J4513484

     

    Tak jsem byl hned ráno kontaktován prodejcem s omluvou, že inzerát ještě nesmazali, ale auto je již od soboty prodané. Škoda, bylo fajn.

    Nicméně, přivezli mi do AAA toho výše zmíněného - bílého, 1,2 Tsi a když jsem se svezl, musím říct,že to nebylo špatné. Snad jen jsem čekal od přeplňovaného motoru více živosti. Mám 1,6 75 kW Octavii 1. a příjde mi malinko lepší skoro v  celém spektru otáček. Ale to může být způsobeno jednak tím, že motor u mého auta je opravdu dobrý (oba mí automechanici to tvrdí) i po těch najetých kilometrech a také, a to bude asi hlavní důvod, že svoje staré auto znám a "umím to sním" a s tímto jsem jel poprvé. Každopádně to nebylo špatné, jak jsem již psal.

    Našel jsem tam tři zjevné závady. Úplně ulomené víko loketky, v porovnání s ostatními nadměrně sjetý pravý zadní kotouč brzd a bouchnutý práh za levým předním kolem. Ten práh vypadá celkem čerstvě, protože kov odkrytý nárazem je čistě stříbrné barvy bez známek oxidace. Jsem v tomto oboru laik, ale myslím si, že časem dojde k rychlé korozi, která v tak exponovaném místě bude jistě postupovat rychle. Pravý zadní kotouč - asi přibržďuje brzdič, no a loketní opěrka- nevím co na to říct...

    Ještě jedna věc mě zarazila. Při nastartování, respektive bezprostředně po něm to v motoru divně zachrastilo, jakoby zarachotilo, na dobu asi dvou až tří sekund. Byl jsem poučen horlivým prodejcem, že je to prý normální. Mě to moc normální nepřišlo.

    Budete-li někdo z Vás mít nějaké rady, budu za ně vděčný.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Vloženo (upraveno)

    krátce po startu (jak řikáš 2-3 vteřiny)  je zarachocení normální. V případě EA111 to dělá rozvodový řetěz - než se natlakuje napínák, u EA211 to dělá přestavovč sací vačky, opět než se natlakuje olejem. Zde si můžeš počíst https://forum.skodahome.cz/topic/126750-hlučnost-rozvodů-po-startu-rapid-12-tsi-2013/

     

    Jinak auto s bouchlým prahem bych nekupoval.

    Editováno na Bikes

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Zatím nikdo nenapadl cenu

    Rapidu je na trhu plno me spis přijde příliš vysoká cena na 2014.

    Za me max 200 tis ale to by musela byt hodne velká vonavka s autoklimuou

    Ja koupil 2014 předloni za 230 liftback najeto 43000.

    Dnes je za 240 tis slušná Oktávka bez autoklimy.

    Nov

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Vloženo (upraveno)

    Pořád bych šel raději do nového auta, než, abych pak řešil problémy... Mám Rapida Spaceback Ambition Plus 1.0 TSI 81 kW od března 2018 a nemůžu si ho vynachválit... Kupoval jsem u Auto Palace v Praze a koukám, že tu mají další dobrou nabídku. Zvaž to.

     

    https://stock-cars.skoda-auto.com/260/cs-CZ/?vin=TMBEP6NH7K4018929

     

    Případně zůstat u výbavy Active Plus (taky není špatná) a kolem 250 000,- vč. DPH jich je skladem mraky.

     

    https://stock-cars.skoda-auto.com/260/cs-CZ/?step=filters&ModelFamily=NH_2019,NH_2018,NH_2017&Sort=4

     

    Recenze motoru 1.0 TSI 70 kW:

     

    Editováno na petercheco

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Musím se smát. Vy jste se snad všichni tady na fóru dohodli s mým kolegou z práce, který mi radí jít raději do nového auta. Dozajista máte pravdu, ale moje finanční zdroje jsou omezeny. I tak jsem opět odeslal poptávku na tuto nabídku. https://stock-cars.skoda-auto.com/260/cs-CZ/?vin=TMBEP6NH5J4526878

     

    Uvidíme, kam to dojde:-)

    Zatím Vám všem děkuji.

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Vloženo (upraveno)

    S předváděčkou se sice nikdo nemazlil, ale pořád lepší než ojetina z Áček. Jinak Rapid si dost drží cenu. Třeba místní prodejce prodával předváděčku v úplně stejné konfiguraci, jako náš Rapid, za cenu vyšší než na kolik jsme ji u nového srazili. A to už měla pár šrámů. Ale počítám do toho i bonus za úvěr a podobně. Možná by stálo za to zvážit i Fabii. Ve Škoda Plus mívala fakt velký výběr skladovek a mladých ojetin za tyhle peníze.

     

    Rachotící řetěz je právě to, co bylo u EA111 největším problémem. V ročníku 2014 už by neměl přeskočit, ale přesto by stálo za to nechat změřit jeho délku.

    Editováno na Twisted

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Před hodinou, zlingo napsal:

    Musím se smát. Vy jste se snad všichni tady na fóru dohodli s mým kolegou z práce, který mi radí jít raději do nového auta. Dozajista máte pravdu, ale moje finanční zdroje jsou omezeny. I tak jsem opět odeslal poptávku na tuto nabídku. https://stock-cars.skoda-auto.com/260/cs-CZ/?vin=TMBEP6NHhttps://www.seznam.cz/5J4526878

     

    Uvidíme, kam to dojde:-)

    Zatím Vám všem děkuji.

     

     

     

    Ono to asi ani nebude spyknutí, ale spíš to, že ty rozdíly v ceně jsou relativně malé (a když člověk sleví trochu z výbavy tak je cana i stejná), ale je to furt "nové auto". Upřímně po zkušenostech v rodině co se kupovalo několik ojetin b ceně kolem 250-350 tis. tak v konečném důsledku se za první rok nasypalo do oprav tolik penez, že se to nevyplatilo...

    Když vemu jen toho Rapida, tak má 3 vady, to dohromady nějakou částku dá. Pak jsou tam ty rozvody, ono né že by v Rapidu vyloženě odcházeli, ale je to potenciálně další výdaj... U nového máš v podstatě 4-5let bez starostí (aspoň tech finančních)... Ano vím že "nezůčastněnému" se to píše dobře, ale chce to opravdu zvážit, kór když je rozdíl takový jaký je u Rapida.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×