Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

    Doporučené příspěvky

    Konkurenti Scala co se vyrábí a další budou

     

    Statistika prodejů v ČR za celý rok 2018

     

    Rapid                               - 14353 ks     doprodej

    Hyundai i30                    -   7455 ks     nová verze

    Golf VII                            -   5529 ks     doprodej

    Kia CEED                         -   4250 ks     gen.obměna

    Ford Focus                     -    3522 ks     gen.obněna

    Seat Leon                       -    3052 ks     doprodej

    Dacia Logan                   -    2239 ks

    .

    .

    .

    Provozovatel na třídy rozdělit nejde, aspoň značky

                    soukromé      firemní

    Škoda -       16,32%         83,68%

    Hyundai      43,12%         56,88%

    VW              12,64%         87,36%

    Kia               36,82%        63,18%

    Ford             14,61%         85,39%     

    Seat             19,24%        80,76%

    .

    .

    .

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Jj a tak se tu bude řešit přemrštěná cena ještě neodhaleného crossoveru 😅 next level

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Scala má podvozek od Pola, takže plnohodnotné hatchbacky třídy C jsou širší. Ale v zemi, kde vyhrávají volby lapkové se už nedivím ničemu.

    Ceník Scaly mě nepřekvapil :-D

    Tak si shrňme, za 396400 dostanu vůz:

    - bez litých kol

    - se základní barvou

    - s mech. klimatizací

    - volant PUR bez ovládání :-D

    - bez el. ovládání zadních oken

    - motor 1.0 TSI 85kw

    Jako plusy

    - LED světla

    - Front Assist

    - Nepočítám Tempomat, Bluetooth - to snad má už každý hatch v dané ceně

     

    Jenom namátkou, konkurence(i když musím stlačit metr, protože i Kia Rio má větší rozchod kol vzadu, něž SCALA :-))

     

    OPEL ASTRA výbavu Smile

    - širší auto, pravý hatch třídy C

    - motor 1.0 Turbo nebo skladovku dokonce 1.4 Turbo!!! 92kw

    - automatickou klimatizaci dvouzónovou

    - litá kola

    - LED denní světla

    - tempomat

    - multifunkční volant s koženým potahem

    - el. ovládání VŠECH OKEN

    Chybí Front Assist >> jde dokoupit jako open-eye sadu.

     

    A nebo skladovku Golf!!, za 400tis.kč jsou dostupné i kombíky, vše s motorem 1.0 TSI 85kw !

    -  kožený volant s ovládáním

    - el. ovládání VŠECH oken

    - AUTOM. klimatizace

    - Front assistent

    jako mínus snad jedině je absence LED potkávacích světel, ale kdo se projede v Golfu, už nechce ani Octávii, natož Rapid.

    Pro kufroidní lidi jako já je Variant lepší a univerzílnější vůz a to nemluví o motoru, který bude mít vyvažovací hřídel a lepší odhlučnění.

     

    Sumasumárum, předpovídám, že příjdou lepší ceny, jinak to bude vypadat jako na začátku prodeje Rapidů :-)

     

     

     

    • Pozitivní 1
    • Negativní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Astra mívá slušné akce, ale 1.0 jede průměrně (jinak proč ne) a 1.4 92 kW bych vzhledem ke zkušenostem majitelů moc nechtěl. U toho Golfu stojí za to dodat, že patrně mluvíš o cenách pro podnikatele, na úvěr a s protiúčtem. Scala za takových podmínek taky 400 stát nebude. Ale když člověk vychytá dobrou slevu na Marathon, tak je to zajímavá konkurence vybavené Scaly.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Třeba u Karoqu si kdekdo myslel že je moc drahý a jak se teď prodává. Jde o to, že trh v ČR je v počtu prodaných vozů poněkud menší, takže i případné nižší prodeje u nás nebudou tolik podstatné. A kdoví kde začne s cenou další mládě z MB Kamiq a jak se pak bude prodávat. Za pár měsíců se uvidí jestli je taková cena akceptovatelná.

     

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ono je tam v tom příspěvku dost pomotaného.

     

    Tak například nejprve je uvedená cena Scaly Ambition 1.0/85kW s rezervou za 396 400Kč a poznámka, že za to člověk dostane základní barvu. U Astry přitom vidím metalízu za sympatických 16 000Kč (Scala 14 200Kč pro pořádek). Vcelku detail. Proč je u Astry uvedený tempomat, když ho má Scala taky? Proč jsou uvedená litá kola, když nejsou u Astry Smile v základu? Proč nejsou u Astry uvedené senzory vpředu a vzadu?

     

    Ale to jsou prkotiny, především nevidím v příspěvku uvedenou zmíněnou akční cenu 401 990Kč za motorizaci s 66kW se stovkou za 12,2s Čert vem, že je to akční cena, to není podstatné. Podstatné je, že uvedený litrový motor v Astře má zrychlení za 12,2s a 85kW TSI v těžší Octavii stovku za 10 s. Takže v reálu bude asi jenom o něco málo pomalejší než zmiňovaný motor 1.4/92kW se stovkou za 9,2 a za cenu 425 990Kč.

     

    Takže suma sumárum, pokud srovnáme podobně dynamické motorizace, a přihodíme ke Scale paket Interiér (vyhřívaná přední sedadla, el. okna vzadu, 4 repro vzadu, kožený volant) a  Exteriér (zatmavená okna vzadu, litá kola 16 palců, animované "top" zadní LED, zadní senzory), jsme pořád o fous na nižší ceně 422 400Kč. Každé z aut pak něco bude mít navíc a něco mu bude chybět:

     

    Astra nemá přední mlhovky (6000Kč), vyhřívaná přední sedadla (včetně volantu lidových 14 000Kč), litá kola (7000Kč), sunset (5000Kč), dojezdová rezerva (1800Kč). Scale zase bude chybět automatická klimatizace (11 500Kč), Light Assist (9000Kč), multifunkční volant (5000Kč), vyhřívání volantu (nelze pro Ambition), přední senzory (8100Kč).

     

    A pokud se budeme bavit o tom, jak je Scala neplnohodnotná platforma. Scala má podvozek tak od Pola, až je rozvor o skoro 10 cm delší. Rozchod modifikovaný u Scaly zvýšen jenom drobně o 6 mm. Atra má rozvor o necelé 3 cm větší, rozchod vpředu o necelé 2cm a vzadu konečně trochu nějaký citelný rozdíl, a to necelých 5 cm. Jaký to má vliv na vnitřní rozměry?

     

    Na kufr pozitivní, oproti Astře je o 97 l větší. Podélný prostor a šířky jsem zatím v oficiálních materiálech nedohledal a na serverech jsou různá min/max hausnumera. Předpokládám ale, že pokud bude větší, tak cca o rozdíl v rozchodu.

     

    Tak.

     

     

     

    • Líbí se mi 1
    • Pozitivní 3

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    To víš, místní všem dobře známé hate firmy spoléhají na to, že většina čtenářů tohoto tématu nebude slídit po netu a detailně porovnávat ceníky a technické parametry jednotlivých modelů, jak si to teď udělal třeba ty. A budou sem tahat jakási SUV anebo uvádět jen ty údaje, které se jim zrovna hodí, což je slušná demagogie.

    • Díky 1
    • Pozitivní 2

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ono jde vždy vytáhnout jen to co se hodí...

    Jinak k té dynamice, tak v DE konfigurátoru to je:
    1.0 TSI 81kW manuál:

    Motor, Getriebe, Elektrik
    Kraftstoff Benzin
    Hubraum 999 cm³
    Bohrung 74,5 mm
    Hub 76,4 mm
    Max. Leistung 85,00 kW
    Max. Drehmoment 200 Nm / 2000 - 3500 1/min
    Verdichtung 10,3 +/- 0,2
    Kraftstoffbehältervolumen 50 l
    Höchstgeschwindigkeit 204 km/h
    Beschleunigung von 0-100 km/h 9,8 s

     

    Verbrauchs-/Emissionswerte nach WLTP
    Kraftstoffverbrauch kombiniert 5.7 l/100km
    Kraftstoffverbrauch langsam 7.3 l/100km
    Kraftstoffverbrauch mittel 5.5 l/100km
    Kraftstoffverbrauch schnell 4.9 l/100km
    Krafstoffverbrauch sehr schnell 5.9 l/100km
    CO2-Emission kombiniert 129 g/km

     

    1.5 TSI 110kW DSG:

    Kraftstoff Benzin
    Hubraum 1.498 cm³
    Bohrung 74,5 mm
    Hub 85,9 mm
    Max. Leistung 110,00 kW
    Max. Drehmoment 250 Nm / 1500 - 3500 1/min
    Verdichtung 10,5 - 0,4
    Kraftstoffbehältervolumen 50 l
    Höchstgeschwindigkeit 220 km/h
    Beschleunigung von 0-100 km/h 8,2 s

     

    Verbrauchs-/Emissionswerte nach WLTP
    Kraftstoffverbrauch kombiniert 5.7 l/100km
    Kraftstoffverbrauch langsam 7.3 l/100km
    Kraftstoffverbrauch mittel 5.5 l/100km
    Kraftstoffverbrauch schnell 4.9 l/100km
    Krafstoffverbrauch sehr schnell 5.9 l/100km
    CO2-Emission kombiniert 129 g/km

     

    Mne to oboje přijde docela slušné, vzhledem na třídu kam Scala míří.

     

    Jinak co se týče motorů Astry, tak ty jsou tak spolehlivé a vychvalované až PSA do všech nových modelů dává motory svoje (téměř všechny turba od Opelu mají problém s LSPI).

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    před 6 hodinami, bobanHTP napsal:

    Scala má podvozek od Pola, takže plnohodnotné hatchbacky třídy C jsou širší. Ale v zemi, kde vyhrávají volby lapkové se už nedivím ničemu.

    Ceník Scaly mě nepřekvapil :-D

    Tak si shrňme, za 396400 dostanu vůz:

    - bez litých kol

    - se základní barvou

    - s mech. klimatizací

    - volant PUR bez ovládání :-D

    - bez el. ovládání zadních oken

    - motor 1.0 TSI 85kw

    Jako plusy

    - LED světla

    - Front Assist

    - Nepočítám Tempomat, Bluetooth - to snad má už každý hatch v dané ceně

     

     

    Sumasumárum, předpovídám, že příjdou lepší ceny, jinak to bude vypadat jako na začátku prodeje Rapidů :-)

     

     

     

    Jsem rád, že to někdo vidí stejně :)

    bez..

    bez...

     

    přes 16 let jsem vlastnil jen Škodu, vždy jsem říkal, že koupím jen Škodu, ale emisní skandál někdo musí zaplatit a já to nebudu :)

     

     

    Rapid myslím, že do půl roku od zahájení prodeje zlevnili o 20 tis, někde to dohledám.

    https://www.autorevue.cz/skoda-rapid-cena-dolu-prodeje-nahoru-vydrzi-to

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Místní mazáci nahoře vybrali konkurenci Scale.Jako to je nějaky fór ne.

    I 30, Ceed,Golf,Focus,nebo navíc Mégane,Astra to jsou snad auta co konkurují Octavií 

    Mozna bych bral toho Logana,ale spis Sandero

    • Pozitivní 1
    • Negativní 2

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak chtějí ji řadit do nižší střední třídy, hlavně rozvorem a tam jsou :

    http://portal.sda-cia.cz/stat.php?n#rok=2018&mesic=12&kat=OA&vyb=seg&upr=seg_nizsi_stredni&obd=m&jine=false&lang=CZ&str=nova

    Logan, Sandero je jako Fabia a i ty jsou zpracováním, výbavou, jízdními vlastnostmi proti Fabii3 o x-let zpátky :D

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Vloženo (upraveno)

    @Jan R.vyjímečně s tebou souhlasím a to konkrétně s těmi Daciemi 😁

     

    Jinak co se týká Astry, tak tu jsem si zkoušel konfigurovat když jsem vybíral nové auto před 3 rokama. A cenově jsem se dostal zhruba stejně jako teď se Scalou. Pro mě je totiž základní ceníková hodnota nepodstatná, podstatná je konečná cena po přidání prvků, které bych v novém autě chtěl. Ale už tenkrát jsem se oplovských motorů a zejména turbobenzínů poněkud bál, vůbec jsem do té doby jejich motory nijak nestudoval a bohužel se mé obavy aji v případě těch s turbem potvrdily. Ta spolehlivost oproti škodováckýmu tříhrnku není moc veselá. 

     

    Editováno na MilanHos
    • Líbí se mi 1
    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Vloženo (upraveno)

    Já když kupoval Fabii před 3 lety šel jsem se podívat na všechny a svézt v rámci třídy. Po zhlédnutí svárů, zvuku zavírání dveří, svezení jsem pak zkusil Clio, Ibizu a Fabia jela nejlépe a měla největší kufr a fajn cenu.

    Editováno na Jan R.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Já jsem momentálně zvědavý jak si povede nová Toyota Corola. Celkem se mě líbí, ale cenově to je spíš už Octavia že? Ale zase ty hybridy nebudou mít takovou agilnost jako tsi.

     

    Naše firma poskytuje na Škodovky zvýhodnění a proto tenkrát ve všech ohledech vyhrála Fabia. Teď by to byla právě Scala, každopádně nás odkupují Japonci a tak si můžu na zvýhodnění Škodovky pomalu nechat zajít chuť. Ale nebudu předjímat, nemám zkušenosti s japonskýma firmama v ČR. 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Vloženo (upraveno)

    Nová Corolla se mí nelíbí a opět ten její tablet na palubce, proto jsem na ní nepočkal, ale x-krát lepší koupit dobíhající model než horkou nevychytanou novinku a ten nový dvoulitr HSD bude pěkně mastný co říkal prodejce (650). Stále to vyjde výhodněji než plánovaná Octa VI, japonci ty výbavy mají jinak. V 1.4, 1.5 v Octavii jsem nejel nemohu porovnat. Ten 2.0 má mít 180 koní.

     

    Editováno na Jan R.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    před 7 hodinami, MilanHos napsal:

    @Jan R.vyjímečně s tebou souhlasím a to konkrétně s těmi Daciemi 😁

     

    Jinak co se týká Astry, tak tu jsem si zkoušel konfigurovat když jsem vybíral nové auto před 3 rokama. A cenově jsem se dostal zhruba stejně jako teď se Scalou. Pro mě je totiž základní ceníková hodnota nepodstatná, podstatná je konečná cena po přidání prvků, které bych v novém autě chtěl. Ale už tenkrát jsem se oplovských motorů a zejména turbobenzínů poněkud bál, vůbec jsem do té doby jejich motory nijak nestudoval a bohužel se mé obavy aji v případě těch s turbem potvrdily. Ta spolehlivost oproti škodováckýmu tříhrnku není moc veselá. 

     

    Oni měli tu jejich 1.4 atmo, původem snad ještě z Astry G, rencek taky nedávno 1.6, emise to zabrzdili, ale na letité vlastnictví by to bylo ideál. Ještě, že ta mazda umí atmosféry, kdo by chtěl.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pro mě je ten původní infotainment Toyoty krok zpět. Ten novej už by měl umět AA a CarPlay no a celkově vypadá tak nějak “současněji”. 

    To že tam trčí tablet ještě víc jak ve Scale je hrůza no. 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Takové fce nepoužívám, pro mě je to nepodstatné. Na fórech psali o pomalosti, mě to přijde stejné jako Swing v rychlosti, telefonování funguje také stejně. Provedení jako u Karoqu, ovládám to jen přes volant, aby to nebylo upatlané. Mj. na fórech japonců se řeší fakt p.., teď jsem tu četl o škubání studené 1.5, ve Scale už bude mít snad lepší soft. Složit někde půl míče a řešit takové starosti, Tsi prostě ne, uvidíme na konci roku, co se tu bude řešit v sekci motor. Mj. Corolla se bude stále vyrábět x letitou 1.6 bez filtru, proč to někdo umí a někdo už dávno ne.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

     @Jan R. tak se s tou 1.6 v Toyotě svez. Je to totální mrtvola. Jakékoliv menší TSI nebo jiný menší přeplňovaný benzín je svižnější. Samozřejmě je to otázka priorit co kdo chce.

     

    V době druhé generace Fabie, kdy se vedle sebe prodávali motory 1.4 16V 63kW a 1.2TSI 63kW v prodeji jasně vedl motor 1.2TSI, ne všichni lidi řeší objem, ale to jak to jede.

    • Líbí se mi 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    JJ, každého se hodí něco jiného.

    Tak ta 1.4 nebyl žádný zázrak, ale určitě spolehlivější, než první TSi. 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Když se zmiňovala nová Toyota Corolla,tak níže dávám ceny:

     

    FB-IMG-1548433719791.thumb.jpg.af48296fc66e4adccf9a6065071bb322.jpg

     

    FB-IMG-1548433727388.thumb.jpg.7be99ec5a072ab896288ca43357685e3.jpg

     

    FB-IMG-1548433733057.thumb.jpg.c2168be1ec68c28b6e6cc553eb57afcc.jpg

     

     

     

     

    • Pozitivní 2

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Vloženo (upraveno)

    Včera večer zveřejnili na foru, výbavy ještě nejsou. Bez výbav se to blbě posuzuje, ale navýšení u mé verze je 23tis, Scalu s Rapidem někde srovnali na 67 tis. Nová Mazda 3 také na první pohled má přepálenou cenu 520tis, ale vše je v základu.

     

    Editováno na Jan R.
    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Je zajímavé že u Mazdy obhajuješ cenu výbavou a Scala je na tom podobně a tam to někteří haní, jak to že je to tak drahé . Jen k že Mazdě, tam je sice klima, ale manuální pokud vím a tím pádem třeba pro mne neakceptovatelné. Bohužel u Mazdy to v podstatě znamená že bych musel do vyšší výbavy s vyšší cenou a platit za věci co nepotřebuji...

    • Líbí se mi 1
    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ano každá má něco. Kdyby Scala Style 1.5 man stála základ 495tis, furt proti Mazdě chybí atmosférický motor 2.0, head-up, digi přístrojovka, adaptivní tempomat, alarm, pevná navigace

    554400 - navíc aut. klima, 18 kola, přední senzory, vyhřívaný volant, Keyless.

    Dopočítávat na tu cenu Scalu nebudu, nějaké prvky ani neumí 😀.

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    • Podobný obsah

      • Od Jan R.
        Spuštěna výroba, kdy asi ohlásí prvních 100tis kusů ( tipuji až příští rok).
         
         
      • Od Jan R.
        Spatřena první Scala Ambition - verze s cenou od
        za povšimnutí světla a pneu s vyšším profilem

      • Od Jan R.
        Jsem se dnes v meziřečí ptal v jednom salonu a na auto za 457tis do výroby dají slevu 3% + koberce, povinná výbava, přihlášení. Při úvěru další bonus.
        Na auto, co bude na trhu až za 3 měsíce slušný. Prý ví o autosalonu, co neplní kvóty a tam za -7%, jméno pochopitelně neřekl, prý si člověk musí objet Prahu.
      • Od Yosef
        Ceník Scala od 18.1.2019  
        scala-cenik_18012019.pdf
    ×