Přejít na obsah

Scala a konkurence


Jan R.

Doporučené příspěvky

To že 70kW nemá dvouhmotu se ví už dlouho. A k čemu mi je, že je Megane o 9cm v zadní nápravě širší, když si v HB sám za sebe nesednu... Navíc, Megane:

image.thumb.png.b35713d2646e1adc4056db4a1c69034c.png

a Scala:

image.thumb.png.199db7afe8c743054fda625107f64218.png

Rozdíly tam jsou, ale né 9cm...

Ale pro dva proč ne, Megane má momentálně docela dobrou cenu, pokud člověk nechce věci jako adaptivní tempomat, nouzové brždění, LED hlavní světla a podobně, pak už to docela naskakuje (ale to už je na zvážení každého, co od auta očekává).

Jinak v té Winter Edition chybí například vyhřívaná sedadla, jsou za příplatek 1000kč (což u "zimní" výbavy trochu zamrzí, pokud se u skladového auta někdo pozapomněl a nenaklikal výbavu). A navíc myslím už nejde ani objednat a lze kupovat jen skladová auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě se prostě moc líbí,  že i nejslabší motorizace u Megenu je 4-válec, to je balzám na ucho, ostatně odhlučnění a sedadla jsou prostě luxus :-) Ale jasně, až provoz ukáže, co vydrží. Jako se směji sám sobě, protože jak mi táhne na 50, tak bych si klidně vystačil v Tipem 1.4i :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řídil jsem dva nové Megany. Tu recenzi, mimo jiné německou :-), mohl napsat jen člověk, co ho viděl na prospektu :-) Pohodlí, interiér, odhlučnění - jedním slovem paráda.

Praktičnost?

- Scala nemá díry v zadních opěradlech pro lyže stejně jako Megane :-D

- Hagusy pro Scalu jsou přes hranu dveří jako u Rapidu , ohýbá to těsnění

- Rejd Scaly je stejně podprůměrný jako u Rapidu, kdo nezkusil Megane, či Golf, neví co je rejd :-)

- Za 400tis.kč si můžu dovolit u konkurence i kombík, což je jiná liga praktičnosti

- Kufr Megane HB má 426l, má háčky i očka na síťku stejně jako Scala

- Strop  Megane není z netkané textílie, volant má přijemnější věnec a větší přední okno.

 

Já nejsem zastánce Megane, jen vidím ty poloplacené články a říkám všem kamarádům - než koupíš vůz, projeď se v nich, zkus konkurecni a pak se rozhodni. Recenze fakt toho moc neřeknou :-)

 

 

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nový vůz stojí u domu a já zkusím napsat,

proč to není Scala. Upřímně jsem byl asi trochu uveden v omyl články v médiích, když všude běžela kampaň, že Scala přijde plně vybavená v základu . Auto jsem chtěl platit hotově, tedy sleva na úvěr nebyla pro mě a cenový limit byl pevně daný. Hledal jsem auto pro 2 dospělé a dítě (3 roky). Logicky jsem nechtěl horší výbavu než u 7 leteho předchůdce. Minimální požadavky :tempomat, automatická klimatizace, BT HF, vyhřívané sedačky, parkovací senzory P+Z a nechtěl jsem halogenová světla. Podle mého názoru to není na rok 2019 přehnaná výbava. Nepíšu samozřejmosti jako mlhovky, centrál atd. 

Při pohledu do ceníku jsem zjistil, že základní provedení 1.0 TSI 85kW má plastový volant a plechové disky, bez příplatků to tedy nejde a platí se i za zadní loketní opěrku. Nakonec byl hlavní konkurent končící Rapid. Jako hlavní výhoda Scaly byl moderní a kvalitnější interiér. Stejně jako slušně naladěný a odhlucneny podvozek. Bohužel díky použité platformě má Scala šířku vzadu srovnatelnou s předchůdcem (Rapid). Pokud jsem to správně rozklicoval základní LED světla jsou pouze potkavaci, dálková stále halogen. Tedy se jedná o poloviční LED světla. Příplatek za světla (nebo vyšší výbavu) přinese již FULL LED ale světla nemají ostřikovače. Tedy usuzuji, že svit je stejně jako u Rapidu do 2000lm a to pro mne znamená stejné šetření, jako u Rapidu. Jelikož Rapid končil je v nabídce spousta kusů s dobrou výbavou a cenou. Nemá sice hračky jako digitální přístrojovy štít, ale ty jsou u Scaly za tučný příplatek, tedy mimo mé možnosti. Scala je jistě v detailech vyzralejsi, ale i zde se místy šetřilo. Každý ať si udělá obrázek, co je výhodnější. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

LED svítí výrazně více než Bi-Xeon. Ono se to snad počítá na zdroj, kterých je v LED světlech více. Třeba takový S-Class taky nemá ostřikovače a asi nikdo nebude tvrdit, že má ošizené světla stejně jako Rapid :kol-34: Ale ano, Rapid za doprodejové ceny vychází velmi dobře.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, 

Úplně nerozumím tomu požadavku, ale nemusím rozumět všemu ?. Samozřejmě si každý bohatou výbavu může představovat jinak, záleží na preferencích. Jinak náhodně 2x odkaz

 

https://m.autorevue.cz/skoda-scala-cena-vybava-ambition-style-pakety

 

https://www.skoda-storyboard.com/cs/tiskove-zpravy-archiv/skoda-scala-vstupuje-na-cesky-trh-s-bohatou-vybavou/

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to vnímám po mediální masáži úplně stejně, že je Scala nějak nadstandardně vybavené auto. Přitom Škoda jen dotáhla to, co dělá konkurence už roky, nenabízí úplné holobyty... Pro Škodu pokrok, ale jinak nic zajímavého. Stejně si musím u Scaly za spoustu věcí připlatit. Nejvíc mě dojímá zadní loketní opěrka s držáky nápojů za 3600 myslím.... tohle je věc, která má být u simply clever auta standardně :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím, GPF se jistě také promítne do ceny, ale výhoda pro zákazníka to zrovna není. Třeba jsem měl prostě přehnané nároky a nízký rozpočet ? ale nabídka Scala ambition 1.0 85kw s metalizou byla cca 410 tisíc což se velmi blizilo mému rozpočtu. Za tu cenu již nabízí klimu, tempomat a další prvky. Na druhou stranu má PUR volant a plechové disky. A to bych za bohatou výbavu nepovažoval...kdo sáhne po style a rozpočet mu to dovolí, nebude tohle samozřejmě řešit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V ‎13‎.‎07‎.‎2019 na 14:14, JirikTU napsal:

Ahoj, 

Úplně nerozumím tomu požadavku, ale nemusím rozumět všemu ?. Samozřejmě si každý bohatou výbavu může představovat jinak, záleží na preferencích. Jinak náhodně 2x odkaz

 

https://m.autorevue.cz/skoda-scala-cena-vybava-ambition-style-pakety

 

https://www.skoda-storyboard.com/cs/tiskove-zpravy-archiv/skoda-scala-vstupuje-na-cesky-trh-s-bohatou-vybavou/

 

 

A čemu nerozumíš? Já jsem reagoval na to, že jsi v tom příspěvku napsal (kromě jiného) "... když všude běžela kampaň, že Scala přijde plně vybavená v základu.". Kdyby jsi napsal "bohatě vybavená v základu", tak bych se nad tím nepozastavil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen tak cestou jsem se stavil ve Fordu - ten Focus sice vypadá divoce, ale slevy na to dobré, výbava také, zadní kotouče s 16 a 17 nejsou opticky tak malinké, zadní podběhy s kobercem, měkčený plast i u výdechů, el. ručka, vzadu místo také, lokentka také jen výsuv. Problém Fordu jen nižší zůstatková cena třeba po 5.ti letech.

Objevil jsem i velký bazar Hyundai, měli tam 6x i30 kombi s 1.0T nové a 10km za 319tis. Cena zákl.Fabie Combi ?

5580A37E-EE76-45BE-82ED-3B04A1694076.jpegB76EDF05-16B2-42AF-AA33-C08B9590CFB8.jpeg7661587B-E104-419B-A653-D40C20496A2F.jpeg

E6AF1527-A4DF-45E2-BA71-7AA84AAEA19A.jpegDA6E5E0A-97D8-4A04-AABC-0B78C07C97B1.jpeg10324EF0-73DC-40C6-936D-60D38CC32F4C.jpeg

16595943C2-FCD6-40E7-9796-1495B7AFF308.jpeg170EF0E42B-6571-43D5-B48E-E26FFB34A146.jpeg

76E5933D-ACFA-4A09-97AD-155B1CFAE3EE.jpegF3055622-000E-4B23-9466-D23E97578655.jpeg

67EA4BA8-A360-48F2-B6FB-44317A4277D0.jpeg

Editováno: , autor: Jan R.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ve firme mame jednu i30 kombi v 1.0 GDI. Jako moc ruznych aut jsem teda neridil. Ale cestu z Ostravy na letiste do Mosnova tam 3 dospeli a pak sam zpatky do Ostravy jsem trpel. To byla silene lina lemra, ktera vubec nechtela jet. Proste prislo mi to, ze je to tezke auto na ten motor ci co. Zlata moje 1.0 TSI ve fabii.

Editováno: , autor: lumirnavrat
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen info, Hyundai nasadil hodně dobré ceny, že Scala, natož Octávie nedává moc smysl pro ekonomicky smýšlející rodinu :-)

I30 kombík ve výbavě STYLE(víc člověk fakt nepotřebuje) s příjemným 4-válcovým turbomotorem 1,4 T-GDI 103kw/140k, 6st. manuální př., za  449 990 kč.

Hatchback je o 20tis. levnejší, pořád použitelný pro 4-rodinu,

Rozchod kol vpředu 1573 mm (Scala 1531)

Rozchod kol vzadu 1581mm (Scala 1516) - bez komentáře :-) :-)

 

Jen pro ilustraci

   Škoda Scala 1.5 TSI Style v manuálu, 489 900kč, a to nejde o kombík! :-)

   Škoda Octávia 1.5 TSI Style v manuálu kombík 654 000kč

Jako fakt asi pro bohaté jenom :-D

 

 

Editováno: , autor: bobanHTP
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu pozdě, nemyslíš? (dva příspěvky)

Jen škoda že to nemá LED světla, halogeny už jsou v této ceně a třídě trochu zastaralé... (ano, i30 může ít LED, ale +50tis).

 

Ona Scala cenou v Style nedává už moc smysl ani proti KamiQu, ale zákazníky si to očividně najde, prodejce přihodí nějakou tu slevu (nějakých 5% + něco na protiúčet(momentálně ale zrušeno)/ŠkoFin a jsme tam kde ta i30 (navíc Bi-LED světla minimálně), kde moc slevovat nechtějí co vím).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen info, Hyundai nasadil hodně dobré ceny, že Scala, natož Octávie nedává moc smysl pro ekonomicky smýšlející rodinu :-)
I30 kombík ve výbavě STYLE(víc člověk fakt nepotřebuje) s příjemným 4-válcovým turbomotorem 1,4 T-GDI 103kw/140k, 6st. manuální př., za  449 990 kč.
Hatchback je o 20tis. levnejší, pořád použitelný pro 4-rodinu,
Rozchod kol vpředu 1573 mm (Scala 1531)
Rozchod kol vzadu 1581mm (Scala 1516) - bez komentáře :-) :-)
 
Jen pro ilustraci
   Škoda Scala 1.5 TSI Style v manuálu, 489 900kč, a to nejde o kombík! :-)
   Škoda Octávia 1.5 TSI Style v manuálu kombík 654 000kč
Jako fakt asi pro bohaté jenom :-D
 
 

Tak určitě Ovci kupovat ve Style nebude, Ambition stačí a je tu Trumf i auto AC 1.5 za 490 a jde sleva 7%, to nemá cenu řešit i30 tento rok [emoji16]
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...