Přejít na obsah

Scala a konkurence


Jan R.

Doporučené příspěvky

ŠKODA

S půjčením jsem nikdy neměl problém. Když jsem si kupoval Fábii, tak se mi sám nabídl, že mi jí na víkend půjčí, aby si to člověk vyzkoušel. (U jednoho dealera byl taky ochoten se semnou projet, zde nekoupeno) Pak když byl nový Kodiaq, tak věděl, že nemám zájem, ale jel se semnou projet i tak. A do třetice jsem si domluvil v úterý Scalu a v pátek už jsem vyzvedával na víkendovou projížďku, takže já se škodou nikdy problém neměl.

 

KIA
Když jsem byl u Kie se podívat na ProCeed, tak to semnou jenom prošel, ale žádná zkušební jízda mi ani nebyla nabídnuta, tak jsem se potom ani neptal.

 

Věřím ale tomu, že to je vždy prodejce od prodejce, nemůžeme porovnávat v tomto moc značku.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ekvivalnet nejde najít, protože Golf má lepší

- Sedačky

- Odhlučnění

- Zpracování

- Antikorozní ochranu

- A hlavně vždy lepší stěžejní díly. Ikdyby se člověk stavěl na hlavu, Scala bude měnit díly už po 120-150tis.km a to neberu v potaz kolik pazvuků a nedodělků obejvují první majitelé,

  To se vám v Golfu nestane.

 

Jenže, ikdyž to tady nikdo nechce slyšet, lepší interiér a užitnou hodnotu mají v kombíku i30, Peugeot 308 a Megane, nemluvě o Focusu. Když pominu, že to jsou poctivé kompakty a ne vozy na podvozku Pola, tak použití materiálů je lepší. Kdo nevěří ať se projede.

 

A to Megane má jak to vypadá skvělý 4-válec 1.33TCe, uvidíme jak bude spolehlivý. Skladovky v kombíku!! s aut. klimou jsou od 400tis.kč v kombiku!!

Peugeot 308 má už léty prověřený tříválec 1.2 Puretech, který pořád táhne lépe než 1.0 TSI, skladovky v kombíku začínají na 370tis.kč, aut. klimatizace je vždy atd..

Focus kontruje dospělejším zpracováním a robustností podvozku, navíc 1.0 Ecoboost si v ničem nezadá s 1.0 TSI, je to kus auta, které už něco vydží, u Scaly si nejsem jistý, prostě Rapid 2

A teď pozor pecka I30 v kombíku s 4-válcem 1.4 T-GDI začíná skladovka od 430tis.kč ve výbavě komfort, jestli mi tady někdo chce tvrdit, že Scala 1.0 TSI je lepší volba, tak už je to emocích, ale ne o selském rozumu :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jen nerozumím, z čeho vycházíš s tou výdrží a ne-výdrží.

Ono je to vždy více či méně subjektivní. Nekoupím si na 4+ let auto, jehož interiér se mi nelíbí, nemám ho kde servisovat nebo mi v nějaké holobytní pevné konfiguraci budou chybět podstatné prvky výbavy, jen proto, že tabulkově vyšlo lépe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, bobanHTP napsal:

 

 

Jenže, ikdyž to tady nikdo nechce slyšet, lepší interiér a užitnou hodnotu mají v kombíku i30, Peugeot 308 a Megane, nemluvě o Focusu. Když pominu, že to jsou poctivé kompakty a ne vozy na podvozku Pola, tak použití materiálů je lepší. Kdo nevěří ať se projede.

 

A to Megane má jak to vypadá skvělý 4-válec 1.33TCe, uvidíme jak bude spolehlivý. Skladovky v kombíku!! s aut. klimou jsou od 400tis.kč v kombiku!!

Peugeot 308 má už léty prověřený tříválec 1.2 Puretech, který pořád táhne lépe než 1.0 TSI, skladovky v kombíku začínají na 370tis.kč, aut. klimatizace je vždy atd..

Focus kontruje dospělejším zpracováním a robustností podvozku, navíc 1.0 Ecoboost si v ničem nezadá s 1.0 TSI, je to kus auta, které už něco vydží, u Scaly si nejsem jistý, prostě Rapid 2

A teď pozor pecka I30 v kombíku s 4-válcem 1.4 T-GDI začíná skladovka od 430tis.kč ve výbavě komfort, jestli mi tady někdo chce tvrdit, že Scala 1.0 TSI je lepší volba, tak už je to emocích, ale ne o selském rozumu :-D

Vykašli se na tabulky a zjisti si realitu. 1.2 Purtech nejsou tak skvělí motory jak uvádíš a elektrika si tam po 2letech začne žít vlastním životem,Hyundai je navoněná bída( kolega má IX35 a po dobu 5 leté záruky byly opravy vyčíslené servisem na 750tis kč-platil naštěstí Hyundai). To nemluvím jak vypadají ovladače po 4letém užívání atd. Škodovka není žádný velký zázrak,ale určitě není horší,než tebou zmiňovaná super auta. Je třeba se ptát lidí co je provozují nějaký rok a né číst recenze a sedat v salonu do nových aut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

moje rozhodovani scala vs focus (snad to neni offtopic): 

- stare auto jsem mel mondeo 2007 v nafte a protoze fungovalo dobre a mam ford rad, chtel jsem focuse - klidne nejakou skladovku

- resil jsem to cca cerven az zari a protoze focusy maji v cesku mizerne prodeje, zjistil jsem ze vsechny skladovky jsou z prvnich tydnu vyroby (leto 2018) a stoji u tech dealeru rok - coz jsem nechtel a kdyz si ctu problemy mistnich jake maji problemy se scalou z prvnich tydnu, jsem fakt rad ze jsem se tak rozhodl (na tech fordech slo videt mizerne slicovani dilu, gumovych tesneni apod. a to jen z takoveho vnejsiho pohledu)

- u tech skladovek jsem prakticky nevnimal nejakou zajimavou slevu proti cenikovemu novemu auto, mozna tak winter sada tam obcas byla "navic"

- trend edition plus stoji 440k a protoze jsem u skody dostal -30k za stare auto -20k za financovani a -5%slevu

nakonec mam scalu style 1.0tsi + extra + sedou barvu ze ktere jsem nadseny, za nejakych 406k

- i kdyz jsem mel pocit ze focus je o chlup lepsi auto tak po srovnani konfigurace toho focusu, ktery je teda o cca 30k drazsi tak focusu proti me aktualni vybave chybi: fullled, automaticka klima, kamera, bezdratovy carplay, vyhrivane sedacky, blindspot alert, mensi kufr i mene mista na hlavu na zadnich sedadlech 

... coz je dost veci, no a ve finale verim ze scalu i lepe prodam, protoze cesi jsou milovnici skodovek a hateri fordu :-D

Editováno: , autor: jamescze
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@bobanHTP tak i30 mozno je spracovany lepsie, ale priestor je teda na zaplakanie. Bol to jeden z favoritov, kym som ho nevyskusal. Mam nieco pod 180cm, priemernu postavu a ostalo ak sa dobre pamatam 7cm miesta od kolien za mnou. Detska nastup katastrofa, vpredu priestor pred spolujazdcom to iste. Plynovy pedal z podlahy, pri tempomate niet kam pravu nohu dat. Za mna dopadla najhorsie z tych co som pozeral. Velke ocakavania, velke sklamanie. To auto je tak dajn pre ludi na 10-15km cesty. Podvozok, spracovanie, ergo fajn, no co z toho, ked je tam clovek jak v konzerve a detsko ho kope do chrbta, lebo nema kam dat nohy pomaly. Priestorovo horsie ako moje predosle auto. 

 

A vazne myslis, ze golf ma ine diely ako scala? Ved v tom je vw znamy, ze ten isty prvok da do viac aut pre znizenie nakladov. A teraz nemyslim motor, atd. Proste rychlo tlacili scalu na trh a kvalita spracovania a kontrola zlyhala. V tej unifikacii dielov  je podla mba vw najrozumnejsi. Napr. Opel mal v astre tusim az 7typov svetlometov, klasicke, klasicke s chromovym pasom vnutri, zatmavenez atd. Niet divu, ze nevedeli tvorit zisk. Vw da ten isty volant od pola po passat, resp. Od fabky po superb

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemyslel som to doslovne, ale ta podobnost a porovnavanie tam bude vzdy. Zvonku okrem svetiel neviem co sa este zmenilo. Kufor je + . Vnutro tiez ma nejake zmeny ale najdu sa tam spolocne veci. Cena je na tu kvalitu asi prehnane vysoka. Aj ked aj ja mam Scalu hlavne koli vnutornemu pristoru a kufru, ale ta povset Skodovky o kvalite ma sklamala. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ber to ale v dobrom. tym, ze ta povest je taka nafuknuta, dovolim si to tu povedat, nebude problem pri opatovnom predaji. za mna ak to kvalitou a komfortom porovnam som siel do horsieho. priestorom a mierne spotrebou do lepsieho. napriek tomu predchodcu som teda mal problem predat. a to nevravim len teraz s vela km, ale aj predosle 2,5rocne auto ked som predaval zo 100t km v zaruke. Za skodu by som dostal daleko lepsiu sumu a davno ju predal. V tom je ta povest teraz v prospech nas, i ked u mna tieto skusenosti celkovo povest vw zmazali. Lebo medzicasom aj od iych konceptovych znaciek mam info o vadach dakych. Proste skoda je stale viac, lebo je to "nase" auto :D za cenu znackoveho zapadniara

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevim, máme doma scalu a rodiče od přítelkyně rapida. A rozdíl je upřímně markantní. Ta evoluce je rozhodně znát a není to jen nějaké lehké překapotování. Ale třeba právě ta zkušenost s tímhle rapidem mě pak zavedla i do salonu škody. Upřímně hodně se píše jak je škoda drahá oproti konkurenci, ale když jsem si to porovnával, tak výbavy jaké bych chtěl já mi vycházely u scaly asi nejlépe. Teda i30 jsem moc neřešil nakonec, protože to auto se mi nelíbí zvenku ani zevniřt. A zatím jsem po přesedlání z citroenu c4 naprosto spokojen. Podvozek super (ač jsem často slyšel jak mlátí a klepe na nerovnostech, tak u mě je tichý a dobře žehlí nerovnosti i na rozbombardovaných silnicích), tak kupodivu motor, kterého jsem se trochu obával. A třeba dílenské zpracování je vážně na jedničku. Nic nedrnčí, všechno lícuje. A celkově je to mnohen propracovanější auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak hlavně aby Ti to nedrnčení a neskřípání vydrželo i nadále. Já mám trochu opačnou zkušenost, i když s vozy trochu nižší třídy, tedy s Fabiemi. Auto vždy nové a jako nové nedrnčelo, neskřípalo. Pak vždy po 1/2 - 1 roce drnčení a skřípání apod. Toť má zkušenost s celkem 5-ti novými vozy Škoda, třídy Fabia. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak říkám, srovnávám s citroenem c4. Ten vrzat, hlavně dveře u řidiče, velmi záhy. A jak říkám, mám zkušenost s rapidem velkou a menší s oktáviemi a drnčení tam nebylo. Ale ve výsledku je to fuk, šak on každý jezdí, tím co se mu líbí a vyhovuje a hlavně má na to :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stačí sledovat majitele Pola vs Fábie. Znáte někoho, kdo má v Polu problém s kompresorem klimatizace? Nesetkal jsem s tím nikde. To samé podvozkové díly. Ještě větší rozdíly jsou pak u  starší generace. Nedávám na pocity.

Ale vklidu já sám mám Rapid 2016 a kamaráda jsem od něj odradil a koupil v roce 2017 nový Focus III fl. 1.6 Ti-VCT. Jezdíme oba velmi podobně do práce dálnice a kolem komína běžná agenda.

Rozdíl po cca třech letech?

Focus - nic

Rapid

  - asi třetí reklamace kompresoru klimatizace SANDEN(o kterém Škoda ví, že je konstrukčně špatný, proč není v Polu? :-)), čeká se na "navodění chyby"

  - plynový pedál opět vrže

  - vyměněný spojkový pedál, celý byl vyhlý v osičce

  - reset auto. klimy, nefoukala dolů

  - promázání předních manžet nápravy, vrzala v plném rejdu

  - odlepují se u zadních oken gumová těsnění zvenku

  - za studená hučí palivové čerpadlo to více "než málo" :-)

Abych řekl pravdu, děsím co dalším rokem příjde :-) Chtěl jsem si Rapid nechat i po vyřazení z firmy, ale raději jej prodám a koupím ojetý Golf nebo Focus nebo Auris :-)

 

Ale nevěřte mi, jestli máte kamaráda s Polem a Golfem stejně starým přibližně, pokecejte s ním...

Teď mám na práci kolem baráku 11 let starý Megane III kombi 1.6 74kw. Vrže? Ne. Klima? Ok. Pedály? Všechny jdou lehce a nevržou. Motor? Jede a startuje hned i v -15. :-)

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@bobanHTP Měl jsem dva Rapidy po sobě (Liftback a Spaceback). S prvním jsem najezdil 70 tisíc km a pak to s ním švagr dotáhl to 100 tisíc. S druhým jsem najezdil 80 tisíc a teď s ním jezdí zase švagr. A žádné problémy. NIC.

A nejraději mám, když někdo napíše, že měl "asi tři reklamace kompresoru klimatizace", tedy jakoby neví, kolik jich bylo přesně. Takovým lidem se pak těžko věří.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 17. 12. 2019 na 15:21, Joscer napsal:

@bobanHTP Měl jsem dva Rapidy po sobě (Liftback a Spaceback). S prvním jsem najezdil 70 tisíc km a pak to s ním švagr dotáhl to 100 tisíc. S druhým jsem najezdil 80 tisíc a teď s ním jezdí zase švagr. A žádné problémy. NIC.

A nejraději mám, když někdo napíše, že měl "asi tři reklamace kompresoru klimatizace", tedy jakoby neví, kolik jich bylo přesně. Takovým lidem se pak těžko věří.

Ahoj, každé léto reklamuji pazvuky od klimatizace, letos to bylo potřetí a každé léto mi řeknou, že problém "nenasimulovali" :-) Ano, protože jim vždy řeknu ať vůz ve vedru jede cca 30-40min, což je problém. Navíc kompresor začne "kovově bzučet" tak na 80-90% takže je veselo :-)

Co se týká palivového čerpadla = je to vlastnost. Inu musím zajet navštívit jiný kraj, než Ostravský to tak vypadá :-)

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je celkem jedno kam pojedeš, pazvuky si nahráli a poslali výrobci k posouzení. Za pár dní bylo kladné vyjádření, auto si vzali na 3 dny a vrátili ho umyté a uklizené. Ono je to asi o jednání obou stran, mě se taky chvíli cukali. Neztotožňuji se se vším co tady kde píšeš a nemíním si servis nasrat, ale jeď třeba někde na jih od té tvojí Ostravy. Ostatní viz. příslušná sekce o kompresoru u Rapida a F3 a sem to nepatří.

Celkem by mě zajímalo jestli Sanden cpou taky i do scaly.

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...