Přejít na obsah

Scala a konkurence


Jan R.

Doporučené příspěvky

Tak chlapi, konečně jsem zašel pokecat se synovcem do Škody dealera a sedl si do Scaly 1.5 TSI DSG. Sedadla už jsou lepší, než v Rapidu, posed řidiče už je ergonomičtější, ale všiml jsem si, že

na zatlačení vrže:

- ozdobná lišta palubky a to hodně

- boční větráky u předních dveří a dokonce plasty na středovém tunelu - docela hlasitě

... to je mi záhada, jak si toho nikdo z novinářů nevšiml :-) :-)

 

Nejde ale o tragédii, nic na vozovce nevrže, to jen koncern pochopil konečně jak to Renault myslel. Ono totiž v Meganovi III také vrže plast na středovém tunelu, ale jenom když na něj zatlačím, jinak ani na dlažebních kostkách nic nevrže. Přátelé tolik nadávek od novinůřů na Megane III jste nikdy na Škodu neslyšeli.  Přitom Scala teď dělá přesně totéž. Dle mého jde o jednodušší fixaci plastových lišt palubky přes "klipsy".  Výhodou je neuvěřitelné jednoduchá demontáž a montáž interiéru Meganu. Teď jsem měnil žárovky na podsvícení klimatizace, za 5 minut hotovo bez vážných zádrhelů(vyjma nekvalitní LED žádovky z Číny, kterou jsem tam nenarval a musel s pokorou dát obyč osram :-D )

Co mě pobavilo, Scala stála cca 600tis.kč a vrže neptarně i madlo dveří, v synovcově Loganu MCM 2017 nikoliv, ale ani v mém Rapidu a Meganu!  ne :-)

Tož pěkné auto, ale pak jsem sedl do Octávie III a bylo jasno = je lépe udělaná, doporučuji otestovat na vlastní ruku :-) Scala je moderní, dobře vybavená, ale i drahá a je poznat první série výroby....

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@bobanHTP skoda je nad auto, vsetko top, vsimni si to tu na dislajkoch ( doteraz nechapem naco to vobec tu je) kolko ludi znervoznie, ked niekto napise svoje postrehy o kvalite a dovoli si povedat pravdu a porovnat svoje skusenosti. Tiez som zil v bubline kym som skodu nemal, ze to je kvalitou niekde inde, vyssie. No uz som vytriezvel. Za tu cenu si clovek moze vyberat zo skupiny inych aut. Jedine cim je skoda top je prirstor. A simply clever to teda tiez nie je, tie veci si proste simply a dobre sa to predava marketingom simply clever ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky přidám trošku do "Mlýna" názorů na jiné typy aut  než Škodovky.  Švagr si zlomil nohu těsně před vánocemi a protože měl 20.12. přebírat skoro nového (kupoval zaběhané předváděcí auto) Peugeota 308 SW 1.5 Hdi, tak mě požádal o jeho zastoupení v roli řidiče. Najel jsem sice  ve voze jen cca 200 km, ale na základní osahání to pro mne stačilo. Všeobecně je o mě známo, že jsem celoživotní Škodovkář, ale............

Opakovaně jsem se utvrdil, že Peugeot za poslední roky opravdu značně pokročil co se týče zpracování a kvality materiálu.  Motor 1.5 Hdi a jeho charakteristika a s tím spojená manuální 6. převodovka výborná a to i ve městě (to by si škodovka měla vzít opravdu za příklad). Komfort jízdy tj, odpružení, hluk za jízdy, kvalita vnitřních materiálů taky parádní.  Hodně probíraný a tzv. diskutabilní I-copcit  tj. zvláštní přístrojová deska  mě osobně bez problémů sedla. No a o kvalitě antikorozního zpracování  u PSA za poslední roky asi netřeba mluvit, švagr jezdí posledních 10 let denodenně  jejich vozy a koroze absolutně nikde, opravdu to čumím, takže pochybuji, že by u tohoto typu vozu to mělo být jinak. Při přebírání vozu jsem se ptal na ceny servisních prohlídek a některých náhradních dílů a vše i mě, jakožto nemajiteli přebíraného vozidla v pohodě řekli a ceny nemají špatné a švagr tvrdí, že se základním servisem nikdy žádný problém. Mimo jiné, když jsem se ho zeptal, co řešil u svých dřívějších vozů za problémy ( Citroen Berlingo, Piccaso, Jumpy, Peugeot 307, 308) tak kromě prkotin, tj, žárovek, pojistek apod. prý vůbec nic

Zase na druhou stranu infotaiment tj. dotyková obrazovka v tom novém Peugeotu 308 SW je pro mne děs a hrůza. Je tam schováno snad veškeré ovládání systémů vozu (kromě volantu, pedálů a řadičky) a i podstatné věci jsou  někde  až v desátém podmenu. Tak to se jim u PSA dle mne vůbec nepovedlo.

Sumasumárum,  Škodovky mám rád a pravděpodobně je do konce svého motoristického života již neopustím, ale prostě neumí všechno nejlíp na tomto světě a v lečems taky trochu zaostávají, ale pořád to jsou dosti kvalitní auta, i když to určitě není jediná kvalitní značka světa.............

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď je na i30 docela zajímavá nabídka, kdo chce vybavenější auto s automatem: https://www.hyundai.cz/files/download/model/i30-2017/03-i30-akcni.pdf

 

17" kola z lehké slitiny (s unikátním designem pro Fastback)

Bi-LED přední světlomety se statickými LED odbočovacími světly, kombinované zadní LED svítilny

Navigaci s 8" displejem, Android Auto* a Apple CarPlay*, parkovací kamerou atd.

Winter paket – vyhřívaná přední sedadla a vyhřívaný volant

Automatickou dvouzónovou klimatizaci

Smart Key – bezklíčové startování a vstup do vozu

Sledování mrtvého úhlu BCW a upozornění na projíždějící vozy při couvání RCCW

Varování před čelní srážkou a autonomní nouzové brzdění FCA s detekcí chodců

Kolenní airbag řidiče

Dešťový a světelný senzor

S DCT navíc:

Inteligentní adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go

Elektrickou parkovací brzdu s funkcí Auto Hold

Přístrojový panel SuperVision s barevným displejem

Dodatečné zadní středové výdechy ventilace

 

504 990 za HB s 1.4 T-GDI s 7-DCT (manuál je za 479 990). K dispozici i jako Fastback, nebo Kombi. Za 1.6 CRDI 100kW potom 534 990 s automatem.

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl dva roky po sobě i30 v kombiku na operák. Manželka i 10 a oba jsme s radosti přešli znovu do škodovky a jsme spokojení. H nabízí sice dost za slušné ceny, ale co se týče pohodlí,spotřeby a ceny servisu je to jinde než u škodovky. A v neposlední řadě je hodnota auta při prodeji. Ono je třeba brát i jiné stránky než pořizovací cena. Je to něco za něco. Takže za mě ne. A kámoš, který pracuje na svařovně v Hyundaji mi říkal své. 

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 5. 1. 2020 na 18:36, Martin Rušaj napsal:

Já měl dva roky po sobě i30 v kombiku na operák. Manželka i 10 a oba jsme s radosti přešli znovu do škodovky a jsme spokojení. H nabízí sice dost za slušné ceny, ale co se týče pohodlí,spotřeby a ceny servisu je to jinde než u škodovky. A v neposlední řadě je hodnota auta při prodeji. Ono je třeba brát i jiné stránky než pořizovací cena. Je to něco za něco. Takže za mě ne. A kámoš, který pracuje na svařovně v Hyundaji mi říkal své. 

Ahoj, bydlím 10km od Nošovic, jen v naší vesnici mám přehlídku i30 od nejstarší po nové. U starší je problém občas koroze, např. lem dveří, ale např. motory 1.6i jsou držáky, čalounění drží, i mechanika dveří atd. Ten servis v záruce, no nevím, výměna oleje vyjde skoro na stejno s mým Rapidem.. Těžko soudit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Obyčejná žárovka je prostě obyčejná skleněná baňka s wolframovým vláknem, co se při průchodu el. proudu rožhaví a vydává světlo. Halogenová je speciální druh žárovky, kde je uvnitř navíc sloučenina halogenu, používají se v autech jen v předních světlometech.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, tak tady je problém.... Já nejsem odporník na osvětlovací techniku. Tedy "nová" i30 FL co potkávám má buď vpředu LED páseky a potom jsou i vzadu LED (viz špionážní fotky výše) a nebo má vpředu žlutě svítící projektorová světla (samozřejmě co je za zdroj jsme neviděl) a vzadu svítí celá plocha, vypadá to jako parabola (zdroj jsem opět neviděl). Může to být též nějaká testovací mula co kombinuje starou techniku jen. Když příště potkám a vzpomenu si, můžu nafotit.

Je to takto lepší?...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...