Přejít na obsah

Scala a konkurence


Jan R.

Doporučené příspěvky

@Jan R. Ano, kdyby tam bylo 300tis rozdíl, neřeknu ani slovo, ale třeba když porovnám Leona 1.5 TSI DSG (minulá generace) s i30 1.5 T-GDI a automatem, v nějaké slušnější výbavě, vyhřívané sedadla, ACC, LED světla, metalízou a pod. jsem na ceně 666tis vs. 663tis bez slev (Leon je dražší). To už je docela těsné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, DušanV napsal:

Navíc atmosféra 1.5, "Kdo to z Vás dneska má", řekl by Jiří Paroubek.

 

Ano, přesně tak. Kdo z vás ještě dnes věří povídačkám o tom, jak turbo žere malé děti a vzývá chcíplou atmosféru.

 

Mimochodem, seznam těch poznámek nebyl o tom, jestli někomu heligon stačí nebo ne. Ukazuje to trend v lepším případě technologické stagnace. Oproti předchozí generaci nevidím hmatatelný posun. Laickým odhadem bych si dovolil tvrdit, že projektorový heligon a parabolové LED světlo nebude mít zásadní cenový rozdíl. Ale samozřejmě můžeme předpokládat, že kupci lépe vidět nechtějí.

 

Jsem opravdu zvědav, zda to bude jako obvykle jedno velké nic. Zatím nepomohla ani kampaň Vošického, ani zdrženlivost. S ohledem na masivní výdaje za reklamu a extrémně nízkou cenovou úroveň jsou prodejní statistiky žalostné. Škoda by potřebovala řádnou konkurenci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jak je to v těchto svou konkrétních případech, ale cena H7 projektoru a LED paraboly bude velmi podobná. Včera jsme potkal obě verze, jeli zasebou a i ty základní projektory vypadají zpředu dobře, no v dnešní době už je to překonaný zdroj a moderní auto by si na jízdu v noci zasloužilo přece jen něco lepšího...

 

Škoda potřebuje konkurenci jako sůl, no zatím se to bohužel pro nás zákazníky moc nedaří v našich končinách :/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Martab napsal:

Škoda potřebuje konkurenci jako sůl, no zatím se to bohužel pro nás zákazníky moc nedaří v našich končinách :/

To je asi ten hřebíček uhozený na hlavičku, pokud někdo někomu kdo je na vrcholu (a to Škodovka u nás v ČR je) šlape ustavičně na paty, tak ten vrcholový se musí setsakra snažit, aby ho někdo z toho vršku neshodil. A na to, že na ni nikdo adekvátně doma netlačí Škodovka podle mne hřeší a my zákazníci se jí musíme přizpůsobit (třeba jen tou akceptací ceny, výbav na našem trhu apod.). Škodovka nám nabízí  vozy  vybavené a patřičně zaplacené a už vůbec neslyší moc na nějaký levnější a základní model, prý ho v ČR moc nekupujeme. Zajímavé, třeba u nás na sídlišti jsou v posledním roce 4 nové Fabie III a z toho jsou 3 kusy v základní výbavě Active s motorem 1.0 Mpi, všechny soukromé vlastnictví, takže mi je nechceme?

 Holt jsme malý trh a velkým hráčům (třeba Toyota, Ford aj. ) nestojí asi za to se Škodovkou ve velkém bojovat, což je smůla nás zákazníků, bohužel........tak se trochu snaží ten Hyundai, což zas celosvětově tak malý hráč není.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konkurence je jen zarytý škodovák to neví a bude se hádat a vyjmenovávat položky výbavy, .....
Nová Corrola se dá v klidu sehnat za 450 i méně a k těm lepším výbavám na podvozku Pola to je. Já ji x.krát prozkoumal, 2x jel ale půl milionu bych za to nikdy nedal a až skončí výbava 125let ....
Po prázdninách jestli se trh schopí a H půjdou do prodeje ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A zase ta kravina o podvozku z pola. Kam na to chodíte?

 

Jinak víte co je to tržní ekonomika? Cenu určuje trh a ne přání lidí, co chtějí ušetřit. Když se škodovky za tyhle ceny prodávat nebudou, tak prostě zlevní.

 

Já když jsem kupoval auto, tak jsem se na nabídku korejců díval taky, ale cenově mě to vyšlo s mou výbavou levněji u škodovky, navíc teda i30 se mi nelíbí z venku ani ze vnitř.

 

Je to vždy o kompromisech a potřebách. Každý je má jiné a podle toho auto snad vybírá. Já taky musel v něčem slevit, ale celkově jsem nadmíru spokojený.

 

PS: tu jejich atmosférickou 1.5 si na chleba natře i ten proklínaný 1.0TSI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Polo podvozok to nie je, ale je to o triedu slabsi podvozok ako konkurencne HTB (i30, focus, leon, astra, golf, p308, megane, ... . Darmo si tu budeme medove motuzy po pod nosy tahat. Proste je to podvozok pre ludi, co nejazdia sviznejsie a ktorym nevadi hluk z neho a neistota zadnej napravy pri prejazde nerovnostami v zakrutach. Pozicana o3 ma v tom utvrdila, ze ta je na urovni konkurencnych HTB podvzkom. Scala nie. Zial pri testovacej jazde 5-10km pred kupou, ked predajca Vas zoberie na dobre cesty to posudit nejde. v Ceskoslovensku skodovka vzdy bude mat navrh. No netazi z kvality a z niecoho viac, ale z nostalgie a z toho, ze je to nase auto. Lenze tie 2 trhy na uspech stacit nemusia. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uznávám, že třeba focus nebo leon mají podvouzek lepší. O tom není sporu, ale cenově jsou zase trošku více a tak jsem se soustředil na to co je pro mě důležitější. Ostatně před scalou jsem jezdil v citroenu c4 a ten měl podvozek mnohem horší, takže jsem si i tak hodně pomohl :) Ale na druhou stranu podvozek v i30 rozhodně kvalit třeba focusu nedosahuje a zase tak velký rozdíl oproti scale to není. Ano nerovnosti v zatáčkách snáší lépe, ale čekal jsem od toho rozhodně mnohem více a byl to poslední hřebík do rakve pro korejce. Pravda ceed jsem nezkoušel, ale beru to jako takové dvojče i30, takže předpokládám že to tam bude podobné.

Jinak u mě rozhodlo hlavně větší místo vzadu a celkově dle mě lépe řešený interiér včetně jeho vzhledu. Plus teda to, že ve +- stejné výbavě mě vyšla škodovka levněji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Od kdy platforma určuje naladění a odhlučnění podvozku? Oboje je na tom, jak si to daný výrobce nastaví (viz. třeba porovnání Polo a Ibiza). Platforma ovlivňuje použité technologie (třeba Scala nikdy nebude mít nejspíše elektrickou ruční brzdu, prediktivní ACC nebo Travel Assist.

Ohledně testovací jízdy, to už záleží na prodejci, já spi projel Scalu (R17), Kamiq (R16) a Karoq (R17) stylem "tady máte klíče, tak za půl hodiny se vraťte a pobavíme se". Druhý prodejce "tady za salonem je horší cesta, jestli chcete, zkuste to tam vzít". Pravda, pár dalších to směřovalo vyloženě po "pěkných úsecích". Rozhodně jsem nejezdil jen po dobrých cestách a rozdíl mezi Scalou a OIII MR16 (1.0 TSI vs 1.2 TSI combi) jsem zásadní neviděl v podvozku. Ano i30 byla na balónových 195/65 R15 komfortnější, no zase to plavalo. Jak píše nejen @boonno chce se to projet, podívat se na ceny ve výbavě co chci a potom se rozhodnout. naštěstí doba kdy Favorit bylo jediné co se dalo normálně koupit je dávno pryč a máme možnost svobodného výběru. Pokud ŠA dělá špatná auta, stačí aby je trh přestal kupovat a cena půjde dolů...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DušanV> taky bych bral Scalu v holém základu plus navíc nějaká výbava jen co potřebuji. Proklamovaná konektivita a její další nezdařilé fičůry mě nechaly klidným a proto jsem šel do toho všude pohaněného Rapida i když jsem moc na výběr ze skladovek už neměl a jsem zatím nad míru spokojený a nelituji.

Pozn. jako 3.auto do domu jsem pořídil holou Fabii Junior a mám ho asi nejraději (zadní plato má a zavírací kastlík taky)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Martab, ked ja som vyberal auto, diesel nikde ako predvadzacku nemali nikde v dosahu do 200km. A aj benzin bol problem si vypozicat. Nikde mi ho nechceli dat na dlhsie vyskusanie, ci bez predajcu. Mal som moznost sa previest po TT a kusok za mestom, co bolo asi cca 15min jazdy s predajcom. Potom uz len v MB dialnicny obchvat a mesto, cca 20min jazdy. Proste nikde sa nedalo dopracovat k tomu v tej dobe, aby auto bolo riadne na vyskusanie. A podvozok urcuje vela. Lacna vlecna ma obstojne jazdne vlastnosti na kvalitnom povrchu, priestorovo je nenarocna a ma lepsiu zivotnost. Nevyhody, hortsie tlmenie nerovnosti a nervoznejsie spravanie na nerovnom povrchu voci multilinku. Ja netvrdim, ze je to polo podvozok. A hlavne si myslim podstatne nie su rozmery, ale pouzity typ zadnej napravy. To bolo vidiet aj v losom teste scaly, ako sa odlepil zadok, ale stopu drzal.  Mal som auto s vlecnou zadnou i predtym. malo ale watove priamovody a naprava bola ulozena v maksich puzdrach co zasadne menilo vlastnosti vlecnej napravy. Jednoduche a efektivne a jazdne vlastnosti boli presne ako ta O3 v tych usekoch co som skusal. Takze i jednoducha naprava sa da doladit. A rozdiel v scale a o3, 1.6tdi co som jazdil bol citelny po prvych km. Tak ako som prevzal o3 a citil som, ze to auto je to, co som maval predtym, tak isto som po presadnuti spat do scaly, hned zaregistroval buchanie na nerovnostiach (spoje cesty) a naklony v zakrutach, kde o3 sa ani nepohla. Pri tej cene, co teraz pytaju za scalu 1,6tdio style sa uz da kupit i diesel vo verzii combi u konkurentov.  Za astru 1,6cdti innovation+led matrix c combi chceli cca  po zlave 19t. eur. za scalu u nas v 1.6tdi ambition+full led, biela farba po zlave 19,6t eur. Tak ako ta cena je fakt mimo. V edicii 125let a benzin je ta cena si myslim super a vdaka priestoru je opodstatnena. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 57 minutami, csabac napsal:

Polo podvozok to nie je, ale je to o triedu slabsi podvozok ako konkurencne HTB (i30, focus, leon, astra, golf, p308, megane, ... . Darmo si tu budeme medove motuzy po pod nosy tahat. Proste je to podvozok pre ludi, co nejazdia sviznejsie a ktorym nevadi hluk z neho a neistota zadnej napravy pri prejazde nerovnostami v zakrutach. Pozicana o3 ma v tom utvrdila, ze ta je na urovni konkurencnych HTB podvzkom. Scala nie. Zial pri testovacej jazde 5-10km pred kupou, ked predajca Vas zoberie na dobre cesty to posudit nejde. v Ceskoslovensku skodovka vzdy bude mat navrh. No netazi z kvality a z niecoho viac, ale z nostalgie a z toho, ze je to nase auto. Lenze tie 2 trhy na uspech stacit nemusia. 

 

Tak s týmto absolútne nesúhlasím, Scala má naopak o triedu lepší podvozok (subjektívne z môjho pohľadu) oproti i30. Na ceste drží oveľa lepšie, cítiť to je najmä pri tej svižnejšej jazde, vlečnú nápravu v podstate nepočuť. Mal som možnosť skúsiť i30 aktuálnej generácie, 103kW benzín, automat a ku Scale sa to ani neblížilo. Ale je to môj subjektívny názor.

 

Golf, Octavia, Leon samozrejme to je o inom. S tými neporovnávam, lebo by to nebolo fér vzhľadom na cenu.

Editováno: , autor: rosvit
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ben06 ikdyž to nechceč slyšet, tak Rapid se se Scalou nedá vůbec srovnávat. Po 7 letech jsem z něho (Toleda) přešel na Scalu a teď se nestačím divit, je to jinej svět, nemyslím výbavu, na tu si stejně nepotrpím, ale auto jako takový. Jízdní projev, komfort sezení, prostor (konečně).  Rapid sice dobrý spolehlivý auto, ale nějak postrádá "dospělost" Scaly. Poslední 3 auta jsem měl vždy z prvního roku výroby a ikdyž se tam objevují nedostatky, tak to není nic fatálního.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já věřím na porodní bolesti a tady jich čtu u scaly víc jak dost a kupuju "výběhové" modely snad kromě jedné z prvních Š120 a tam to bylo jako nahoře. Takže už cosi pamatuju, svoje auta nestřídám jak ponožky. A navíc jsem se vyjádřil k jakési "povinné nad-výbavě", ne k autu jako takovému ani k jeho zářné pokrokovosti.

Pozn. nepociťuji nějaký nedostatek prostoru v Rapidu a několik mm navíc ve scale?

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak co se týče podvozku, tak já s tím nemám větší problém. Určitě mi nebouchá a i špatné silnice zvládá dobře a že sem si jich při uzavírkách užil více než dost. Opravdu se může stát, že v zatáčce to na nerovnosti odskočí, ale jinak nerovnosti žehlí opravdu dobře a nikde nic nebouchá, ani v předu ani v zadu. Jezdím na 17 palcových kolech co jsou v základu u style výbavy.

 

Ještě mě napadá, že je možné, že se jim neadřilo vždy správně naladit podvozek a někdo vychytal špatný. Jak jsem už psal, focus mi přišel trochu jinde a leon taky. Ale i30 mi extra lepší nepřišla. Asi dá lépe nerovnosti v zatáčkách (to jsem v i30 nezkoušel), ale celkový dojem byl +- podobný jako scala, i když u scaly mi přijde, že lépe drží stopu. i30 jakoby trochu plavala, ale to je možná i tím jak je nastavené řízení.

 

Ceny teď už jsem neporovnával, ale v srpnu jsem bral skladovku a ve výbavě co jsem chtěl byla všechna konkurence dražší nakonec i ta i30, i když to nebylo o moc, tak škodovka na mě působila lépe. Každopádně jsem ostatní auta neměl tak dlouho, abych mohl dělat velké závěry.

Editováno: , autor: boonno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Má to dva háčky. Za prvé nevím, co bych dělal s tak velkým autem, které absolutně nevyužiju a za druhé já jsem se teda 500k ani nepřiblížil. No a vlastně ještě jeden, to auto co mám je nové a nemusím řešit jak se k němu choval předchozí majitel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, csabac napsal:

Za astru 1,6cdti innovation+led matrix c combi chceli cca  po zlave 19t. eur. za scalu u nas v 1.6tdi ambition+full led, biela farba po zlave 19,6t eur. Tak ako ta cena je fakt mimo. V edicii 125let a benzin je ta cena si myslim super a vdaka priestoru je opodstatnena. 

A stejně jezdíš Scalou. :-) Každopádně, 1.6 CDTi je nahrazen tříválcem 1.5, to už asi šeptající diesel nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...