Přejít na obsah

Scala a konkurence


Jan R.

Doporučené příspěvky

@Husita 1.5 vychádza o cca 3tis eur viac takže to isto nie 

@Jan R. skoda jazdy momentálne kvôli korone nerobí mohla som si auto len obzrieť a sadnúť za volant no čo sa týka ceedu tak sa mi v ňom jazdilo veľmi dobre. i30 sa mi nepaci zvnutra a celkovo ma hyundai neoslovil ziadnym modelom. ja to vidím tak ze skoncim u ceedu predsa keď tu čítam tie sťažnosti na scalu nechcem mať nové auto a navštevovať servis každý mesiac .. aj keď musim uznať že vyzorovo sa im vydarila 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě se v obou projeď, omrkni interiér a uvidíš. 1.4 T-GDI bude super, určitě má menší turbodíru než 1.0 TSI. To zase potěší spotřebou, do 6 litrů bez problémů. Jestli tě v jinak srovnatelné konfiguraci vyjdou stejně, tak by mě to hodně lákalo k Ceedu, přece jen 7 let záruky potěší. Jen nevím, jak to mají s cenami a četností prohlídek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Husita @Twisted auto mi nejak nesuri ale kym som sama nemam deti ani žiadne iné výdavky chcem si dopriať. spisala som si klady a zápory tak čo sa týka scaly minus je len ten vykon a plus vybava ako virtual kokpit navigacia 17 elektrony plus zimne gumy na diskoch, metalicky biely lak, sledovanie mrtveho uhla, predné a zadné senzory plus kamera a mnoho iného. u ceedu je plus motor ale stráca na priestore a vybave nema navigáciu, lak je biely nemetalicky, elektróny sú 16tky, zimne gumy treba dokúpiť, nema predne senzory, nema sledovanie uhla. Fakt tam je plus asi len ten motor. a čo sa týka splátky to som zistila až dnes pri skúmaní zmluvy škoda zahŕňa aj gap poistenie, náhradné vozidlo kdežto ceed toto nemá, ma iba pzp a havarijne poistenie. trochu divne že k novému autu nedaju gapko

Editováno: , autor: petka1892
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bez navi se osobně obejdu, když mohu připojit telefon přes AA/AC. Ale mám pocit, že u Ceedu to bez navi nejde, což je docela problém. Naopak přední senzory oželím a mrtvý úhel nějak přežiju. GAP pojištění určitě půjde i u Ceedu. Já mám zrovna zkušenost s pořízením škodovky omylem bez GAPu a následnou totální škodou, za kterou jsme paradoxně dostali víc než kupní cenu, ale to bylo velmi specifické.

 

Mimochodem, on to není jen výkon, ale taky downsizingový tříválec vs. čtyřválec, takže bych doporučil se tou Scalou projet.

Editováno: , autor: Twisted
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Twisted myslim že zrkadlenie mobilu je možné. a jasne že sa bez tých veci dá prežiť v terajšom aute okrem klímy nemám absolútne nič, žiadne senzory, žiadny mrtvy uhol atď. a uvedomujem si že porovnavam jablka s hruskami pretože sa neviem rozhodnúť či uprednostniť výbavu pred motorom (najradšej by som obidve, ale bohužiaľ sa to neda). skoda jazdy nadalej nerobí, mam velkeho chrobaka v hlave fakt...mozno sa na to uplne vykaslem a pockam do jesene ako sa to všetko vyvinie 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@petka1892 pri tom zhrnuti to fakt na tu scalu vychadza. Poistenie nemusis brat od predajcu aj ked to beries na leasing. Kludne mozes aj od tych, co oni nemaju zazmluvnenych vramci ponuky. GAP sa da tiez pripoistit. Za mna dlhe roky uniqa. Cena, vyska krytia, GAP a v neposlednom rade i riesenie problemov. Rychle a bezproblemovo krycim listom zakazdym. A hladaj poistovnu, co je i partner servisu a servis ti rovno moze vykonavat pre nu i obhliadku.

A ako pises, ze bez deti, tak scalu budes mat ako dieta, ktore z casu na cas zoberies mozno do servisu mimo garancky ? ale pevne verim, ze nie. A este jedna vec je plus pre skodovku i ked je to zalozene na mytuse o kvalite. Zostatkova cena pri predaji. A kooperative sa vyhybaj. Ani servisy ich nemaju v oblube a s nimi su natahovacky.

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Ahoj, i30 je povedenější s maskou N-Line. Spíše bude zajímavý motor 1.5 T-GDI a pro nás starší atmosféra nepřímého vstřiku 1.5 CVVT 81kw! (bez filtru pevných částis).

Pěkné kratší video je zde: https://www.youtube.com/watch?v=hPfM2NSg09Q

Jinak nechci se dotknout pletení pojmů s dojmy, měření metrem není nic teoretického :-)

Scala rozchod kol      1531   1516

    i30 rochod kol      1573    1581

To je rozdíl třídy tečka.

Nechme emoce vládnout nad rozumem - Scala je čistokrevý kompakt segmentu C, ANO  :-)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@bobanHTP cisla su cisla a na papieri sa pohodlne nezvezies. sice cisla su pri i30 vav, no realita je asi taka, ze najmenej miesta vzadu. a to som este vtedy porovnaval s mojou astrou J a este aj od nej som mal menej miesta vzadu. sadal som do i30, 20min potom, co som bol scalu skusat. takze to bolo velke sklamanie po priestorovej stranke a z favorita bol razom outsider.

 

ale to bude tou aziou :D i ked je to auto z eu. lebo akosi tie cinske l, xl ci cinske lumeny su stale mensie a nizsie ako tie europske, ked to v reale clovek vyskusa :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

i30 není špatné auto, ale pro mě je hnusná hlavně ve vnitř a i vnitřní prostor je stísněnější. Byl jsem se před koupí auta i projet. Ostatně ten chválený podvozek a hlavně zadní náprava. No nevim, auto se mi zdálo, že jakoby plave a při vyšších rychlostech mi chyběla od auta zpětná vazba. Jak skrze sedačku, tak hlavně skrze volant. Moc dobře se mi opravdu neřídila. Jo to třeba takovej focus a nebo megan, to se řídilo úplně jinak.

Jinak ta atmosféra bude ve výsledku lenoch bez dynamiky. Já už bych jako základní motor bral radši menší obsah a turbo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 31. 7. 2020 na 13:21, boonno napsal:

i30 není špatné auto, ale pro mě je hnusná hlavně ve vnitř a i vnitřní prostor je stísněnější. Byl jsem se před koupí auta i projet. Ostatně ten chválený podvozek a hlavně zadní náprava. No nevim, auto se mi zdálo, že jakoby plave a při vyšších rychlostech mi chyběla od auta zpětná vazba. Jak skrze sedačku, tak hlavně skrze volant. Moc dobře se mi opravdu neřídila. Jo to třeba takovej focus a nebo megan, to se řídilo úplně jinak.

Jinak ta atmosféra bude ve výsledku lenoch bez dynamiky. Já už bych jako základní motor bral radši menší obsah a turbo.

Ahoj, určitě je to na každém, jenom bych rád uvedl tu představu velikosti podovzku. To bychom museli říct, že Hyundai i20, která má rozchod kol skoro stejný jako Scala je kompakt?? ...a pak nevím co je Megane - limuzína? :-) I30 je širší nejen podvozkem, ale i v interiéru, jsou to centrimetry, ale jsou. Ostatně Rapid měl dobrý vnitřní prostor, jenže poloviční tloušťku dveří, než můj Focus II, což mě vždy děsí při představě bočního nárazu :-)

Jinak atmosféra je ideál na okresky a kolem domu, na chalupu taky dobré, ale že by 1.5 CVVT 81kw jela o mnoho hůře než 1.0 TSI 70kw se mi moc věřit nechce :-) Tož snad se mi dostane po ruce :-)

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@bobanHTP tak hodně záleží na stylu jízdy. Turbo dodává více dynamiky. Ta slabší nevim, ale silnější 84kw tomu myslím natrhne triko určitě :) Jinak chce to určitě projet a porovnat. Každému vyhovuje něco jiného. Já si myslel, že nikdy škodovku mít nebudu a nakonec kde jsem skončil :D Upřímně se mi nejvíce líbil focus, ale finančně už byl úplně někde jinde (srovnatelná výbava).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahojte, zvazujeme kupu novej Scaly 1.0 70kw, ale po precitani prispevkov ohladne kvality rozmyslam aj nad novou Fabiou combi 1.0 70kw.

Fabia ma lepsiu vybavu (125+, modra metaliza) a stoji 12900,-

Scala 14400,- ale bez cuvacej kamery a vzadu svihadla, ale zas ma tie asistenty typu protikolizna brzda, lane assistant a pod.

Alebo este rozmyslam nad Ceed 1.4atmo vo vybave Gold (pre mna full vybava) za 15200,-

 

...je Fabia Combi tragedia oproti Scale?

Alebo radsej mam utekat pre Ceed?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tragédie, tak to jsou silná slova. Žádné z těch tří, tebou jmenovaných aut není tragédie proti těm zbylým. Každé je v něčem jiné a to si musíš ujasnit, popř. vyzkoušet sám, Tady ti x,y lidí napíše svůj názor na určitý typ auta, ale stejně se musíš rozhodnou sám, co upřednostníš, jestli cenu, nebo výbavu, nebo vyzkoušenou techniku, prostornost, výkon, kolik lidí a bagáže budeš vozit a na jakou vzdálenost atp. 

Já osobně při koupi nového auta, jsem vždy několik měsíců sháněl informace, objížděl autosalóny, jezdil zkušební jízdy a stejně neseženeš všechny informace a nepoznáš všechny auta do mrtě, pokud s nimi sám dlouhodobě nejezdíš a neservisuješ je. Já osobně ti nedám typ ani na jedno, sám jezdím s Fabií combi III, ale nevím zpatra. pro které bych se dnes rozhodl. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

utíkej si pro co chceš. Já čekal na Scalu, mediální masáž před prodejem mě tak trochu odradila, výbava mě neseděla a tak jsem šel do salonu sednul si do O3, F3 combi a pak do Rapidu a bylo rozhodnuto. Potřeboval jsem nějaký prostor kolem sebe a Rapid mi vyhovoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Scala je aktualne najlepsi deal z dovodu dostupnosti asistencnych systemom. Nikto neponuka za tie peniaze take asistencne systemy.

Pokial by som nechcel ACC (co je fakt super vec), tak Scalu nemam.

 

Ceed je tiez super - ale zial, ACC je az v najvyssich vybavach, teda cena aj po zlave je niekde inde.

Na druhej strane - Kia ma bohaty servisny plan, v kombinacii s vysokou kvlaitou montaze je to auto na dlhe roky.

 

BTW - mal som aj Hyundai aj O3 a Hyundai som predal s nizsou stratou hodnoty ako naftovu O3 :-))

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Byl jsem projet tu novou i30, když jsem měl po obědě chvíli čas a dealer byl hned vedle restaurace. Zkusil jsem záměrně tu atmosférickou 1.5. Byla to výbava Smart v základní červené barvě. Po městě je ten motor v pohodě, na okreskách to chce držet trochu v otáčkách, ale naštěstí to nemá extrémně dlouhé převody. Na dálnici a předjíždění to moc není, ale ta jednoduchost motoru bude pro mnoho lidí lákavá. V ceníku je to za 400 tis., sleva bez nějakého vyptávání při platbě cash byla nabídnuta 15 tis. + zimní pneu. Víc prý vzhledem k novince nelze. Kolik je místa vzadu mě nezajímá, tam nejezdím. ? Oproti Scale je poznat větší vnitřní šířka. Podvozek i přes torzku funguje při běžné jízdě dobře. Retardéry a příčné nerovnosti to pohlcovalo trochu kulturněji než Scala. Neškodilo by lépe utlumit podběhy, ale jinak docela 'blbuvzdorné' auto za slušný peníz. Pokud někdo nechce hi-tech, ale jen jezdit A-B , tak asi ideál. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahojte, 

Čítal som viacero príspevkov, ale moje dôvody prečo Scala som nikde nevidel. 

 

Takze za mňa - chcel som vymeniť o3 tdi. Po 200000 km sa už dosť kazila, opravy boli vyše 1000 eur za 6 rokov a to dostávala nadštandardný servis. 

Takze spoľahlivosť dosť slabá. Zostatková hodnota tiež bieda, s 200000 km to nikto nechcel. 

 

Mal som na nové auto jednoduché požiadavky - LED svetlá, automatická klíma, bedrova opierka, vyhrievané sedadlá, lkas, front assist, a adaptívny tempomat. 

 

Nájazd okolo 30000 km ročne, ale diesel som už kvôli hluku nechcel. Preto spotreba bola dôležitý parameter, rovnako ako servisný interval. 

 

Po overení cenníkov som zistil, že v rámci môjho rozpočtu sú vo finále xceed 1.0, astra 1.2., a Scala 1.0.

 

Problem bol adaptívny tempomat, ktorý nikto iný nemá v ponuke... 

 

Ešte som trochu váhal nad xceedom, ktorý je úžasny a ma všetko okrem adaptívneho tempomat. 

 

Lenže skladový boli všetko 1.4 tgdi a skoro full výbava, teda mimo môj rozpočet. Navyše 1.0 tgdi hoci ide pekne, má vyššiu spotrebu ako 1. 0 tsi a servisné prehliadky á 15000 km, čo zvyšuje náklady. 

 

Obehal som teda pár dílerov škody a napokon zobral predvádzacku Scala

Style s navi paketom a cenou na úrovni novej Astry. 

 

Zatiaľ neľutujem, auto ma teší. Madlo dverí vrzga, to som čakal, padajúci sedačku som zatiaľ nepozoroval. Spotreba zatiaľ 5.5 litra v priemerne tam, kde tdi brala 4.8 litra. 

 

Adaptívny tempomat je super vec, digi kokpit tiež poteší. 

 

Jedine co mi chyba je výškovo nastaviteľná stredová opierka, lenzu tu nikto z konkurencie nemá. 

 

Hluk a jazdné vlastnosti sú podla mňa rovnaké ako pri iných hatchbackoch, ale zase ja jazdím hlavne po diaľniciach a dobrých a rovných cestách. 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže podľa mňa sú výhody Scala práve v elektronickej výbave - ako píšem, k základnému motoru a manuálu vám adaptívny tempomat nikto nedá. 

 

Pokiaľ to niekto nerieši, za cenu scala môžem mať xceed, čo je auto na pohľad aj pocit aj konštrukciu uplne niekde inde. 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...