Přejít na obsah

Scala a konkurence


Jan R.

Doporučené příspěvky

před 19 minutami, rosvit napsal:

na Škoda fóre by som čakal predovšetkým fanúšikov Škody

Ono to tak přeci je v ostatních vláknech. Ale toto je diskuzní vlákno "Scala a konkurence", tak se dá jaksi předpokládat, že obsahem budou i fanoušci jiných značek, či minimálně Škodovkáři se zkušenostmi i s jinými značkami.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 23. 2. 2020 na 0:52, bobanHTP napsal:

Bude to na platformě MQB A0, takže nic užššího, než je Scala už snad nepůjde udělat :-)

...

Ono totiž bez přehánění na "běžný život" fakt stačí i30/ceed kombi s "neprůstřelnou" nepřímovstřikovou atmoférou 1.4 MPI.

 

Po milionté první. PLATFORMA SE NEROVNÁ ROZMĚRY. Už si to prosím zapamatuj. Jestli to nejde, nech si to vytetovat.

 

K tomu druhému postulátu. Co žije taky z nějakého zažitého dogmatu, že bez turba = spolehlivý motor. Ta 1.4 má dvě drobné vady na kráse. Nejede a žere. A když se rozhlídnu tady po foru a podívám se na zkušenosti lidí s EA211 jak 1.2TSI, tak 1.0TSI, tak spolehlivostí jsou prvotřídní a dynamikou + spotřebou o tři parníky za atmosférou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak podívejme se např. na konkurenta číslo jedna, I30, řídil jsem přesně takovou:

Image result for hyundai i30 dashboard

A teď Scala

Image result for skoda scala interior

 

Ani jeden mi nepřipadá špatný nebo škaredý, jen i30 je širší. Ale že by Scala byla o řád modernější mi nepřipadá, vyjma snad možnosti dokoupit LCD tachometr. Naopak panel klimatizace má ergonomčitější i30, navíc směr větrání nemusím hledat v menu - výživné, pokud to budu dělat při jízdě :-)

 

Editováno: , autor: bobanHTP
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdo uvažuje tak, že atmosféra je spolehlivější a tím pádem levnější, protože turbo stojí ranec a určitě odejde, tak já to vidím jinak. Obě auta najedou 100tis. km, atmosféra bude mít bez debat o 1-1,5 litr vyšší spotřebu, tj. cca 32tis. Kč ve prospěch turbomotoru a to jsem ještě zavřel obě oči, protože turbo vydží mnohem víc než 100tis. Repas turba 7, orig. nové 14 - 20, případně jen ovládání turba 5tis., příp. nějaký snímač co u atmo není cca 3tis. Ať počítám jak počítám, tak pro mě nemá atmosféra smysl, leda že bych chtěl nechat na sebe denně troubit, být brzda provozu a jezdit na benzínku tak často, jako do pekárny pro rohlíky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem o tom zeby atmosfera nevedela jazdit 50 90 130. Zabudol si povedat ze turbo znamena vevsie zatazenie piestu a valca, tj vecsie opotrebenie. A opytaj sa v skodovke aka je odhadovana zivotnost turbo motora. 

 

Hlavne nezabudni ze na kratke trasy len elektro, atmosfera, teoreticky dizel, nepriame vstrekovanie a turbo - to skoda nema. Ta ma len priamy vstrek a na kratke trasy..... 

 

Ale kto meni auto kazdych 5 rokov tomu to moze byt jedno. 

Editováno: , autor: atlan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@atlan předpokládám, že dnes nikdo nečeká, že bude mít auto přes 10 let a těch max. 8 co tak nějak pozoruju v okolí, dá turbo i neturbo. S těma krátkýma trasa máš pravdu, to jsem nějak vypustil, pod 20km nejezdím nikdy, tak mě to nenapadlo. Stejně tu je v cenách do 400k jen  1.4 I30/Ceed a Tipo, takže je lepší se smířit s tím, že dobrý atmo motory nejsou a nebudou a co nejrychleji si zvyknout na aktuální ekonesmysly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak co to je, nebo není dobrý atmosférický motor? Každý máme jiné požadavky a jiné priority a každý ten motor je v něčem lepší a v něčem horší než ten druhý.  Tedy vormene nesouhlasím, že není dobrý atmosférický motor, max. tak není dobrý asi pro tebe a pro tvoji potřebu, ale bude dobrý pro x  ostatních a jejich požadavky a potřeby.  Pořád existují dobré a špatné atmosféry a dobré a špatné turbomotory.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Scala a konkurence, z toho vycházím a je tedy jasné o jaké atmo motory jde a ty prostě dobré nejsou. Byly, před deseti, resp. 20 lety. Ale jejich  škrcení kvůli emisním normám jim ubralo na použitelnosti a jsou tu už jenom do počtu. Taky jsem je chtěl, když se mi teď po 6,5 letech a 118tis.km pokazilo ovládání turba, ale sakra rychle jsem si to rozmyslel, absence turba neznamená bezproblémový provoz a ta dynamika je opravdu žalostná a abych točil motor při každém rozjezdu k 5 tis. jako zamlada, jen abych bezpečně opustil křižovatku v tom dnešním provozu, na to jsem už asi lenoch. Takže tyhle atmo varianty jednoduše neberu jako konkurenci ke Scale a konkurence s turbomotory už je cenově jinde a navíc nejsou 3 válce jako 3 válce, pokud budeme lovit v nižších cenových hladinách a to potvrdil i test v SM.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S atmo motory mas pravdu.

Ja jsem dost Renaultak , vlastnil sem 99 1,6 16v  79 KW auto krásně za plynem radost z jizdy

ted občas jedu 3 roky starým 1,6 16v tuším 84 Kw to auto nejede,proste Ekoteroristi.

S Espace v benzinu jezdíme většinou po městě , žena turbo neřeší proste jezdí.

Kdyz sme sháněli další auto,tak žena jela v novém aute bez turba 1,2 16v ,řekla ze se nechce zabít,nejelo to.

Koupili sme lehce jeteho Rapida 1,2 Tsi 63kw a jsme spokojení. 
Auto bez turba nikdy. A 3valec taky nikdy.

Tím myslím normalni auto velký obsah bez turba bych bral hned.

Nov

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli se nepletu, tak ta 1.6 79kW byla v Meganovi? To měl děda a letělo to neskutečně, jedinou vadou na kráse byla krátka pětka, takže na dálnici to dost žralo.

Jinak aktuální koncernové motory jsou z hlediska užitných vlastností super ať už 1.6 TDI (mám srovnání s otřesnou 1.7 CRDi v i40), 1.0 TSI (to už není tak příjemné jako 1.2 TSI, ale taky docela energický motor). Nakonec i ta 1.5 TSI má docela slušnou dynamiku a v kombinaci s DSG je to použitelná motorizace na pohodové ježdění s dobrou spotřebou (po tom co teda asi odladili to skákání). Atmosféru bych už rozmýšlel a to jsem přes 10 let jezdi s FI 1.4 16V a točení motorů mě baví.

Jestli atmosféru, tak nějakou V (R)6 s větším objemem.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak H umí kouzlit s cenami.
Co vídám na sídlištích a u obchoďáků typický majitel standartního provedení nebude z prodejce páčit pružné zrychlení ze 100 na 150, ale tomu jde o cenu a životnost.
Dle mě prodejní argument klasický motor ( bez turba, mezichladiče, čidel navíc, dvouhmoty, možná i bez filtru) je lepší než obhajovat litrové TSi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Přesně tohle většině Čechů chce!

Ať to málo stojí a má to velký kufr, nemá to zbytečnosti typu turbo, dpf, 3 válce a jiného ekoku*Witka.

Bohužel naprostá vetsina obyvatel naší země jež si kupuje auto za své si ho kupuje aspoň na 10 a více let...

A to asi Scala nebude....

 

Editováno: , autor: zwan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čus chlapi, tak facelift i30 vypadá zase o něco lépe, a příjde nová ATMOSFERA 1.5 DPi!!!, vícevstřiková(je to dobře?)

https://www.youtube.com/watch?v=oCq9YjUL550

Bohužel je to v němčině, tak zkuste přelouskat jak to jde no :-)

Aby bylo jasno, já nejsem příznivce korejců, já raději Megane nebo 308 :-)

 

Editováno: , autor: bobanHTP
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechce se mi to přesně dohledávat a ani si nejsem jistý, ale zaznívaly tu hlasy jak má Scala škaredě trčící LCD z palubky a další, teď se tu pěje óda na povedený FL i30. No já vám nevím, ale toto:

new-Hyundai-N-Line-interior-1.jpg

 

new-Hyundai-N-Line-interior-2.jpg

 

https://autogratis.sk/hyundai-i30-facelift-2020/

 

VS Scala

Image result for scala interiorImage result for scala interior

Ano je to hodně individuální, ale u té i30 to vypadá prostě divně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve Scale to vypadá líp.

 

Ale překvapuje mě ta atmosféra, dosavadní informace hovořily o nahrazení 1.4 slabším 1.0  T-GDI. Takhle mají naopak dva výkonem podobné motory, akorát jeden s turbem. Kdyby ta 1.5 nebyla zabitá dlouhými převody, mohl by to být celkem ideál, ale to se teprve ukáže.

Editováno: , autor: Twisted
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podívej se na jinou fotku. Tu co dal ten borec nahoře je solidní hnus. A vypadá tak jak ma vypadat v porovnání se Scalou.

proste Skodofanatik.

Kdyz se podívám na normalni fotku I30 tak to vypadá standardně. Ale,ač sám tyto tablety nemusím tak ve Scale je fakt hezčí. Ale koncept klima dole, tablet zvlášť ,je dle mého lepší.

Nov

Editováno: , autor: Novotka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je to na mě, tak opravdu nemůžu za to, že fórum vkládá fotky tak jak vkládá, stačí si je rozkliknout a zobrazí se ti normálně (resp. na mobilu se mi to zobrazuje OK, na PC to je nějak divně roztáhlé, ale to snad každému dojde, že to tak nemá být, ikdyž...).

 

EDIT: Jinak jsou to oboje fotky/rendery přímo tak jak to prezentuje výrobce.

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ona základní i30 má menší displej, tohle je vyšší verze. Řidičce 160 cm to vadit nemusí, výškovou sedačku řidiče to snad má v základu.

Ono jak to vypadá je celkem jedno, naslouchají lidem a vyšší podíl na Rč to bude mít větší než Scala/Octavia.

Jsem zvědav na test té atmosféry, Autobild je nezaujatý, ty to v létě vystihnou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...