Přejít na obsah

2.0 TDI CFFB - Divné rachtání


Doporučené příspěvky

Zdravím, 


Mám Superba II 2.0 tdi 103kw CFFB a při jemném přidání plynu vydává motor divný zvuk. Přirovnal bych to ke zvuku starého dieslu. Nemáte někdo tušení čím by to mohlo být ? Auto nijak necuká, ani se to nepodepisuje na výkonu. 

Přidal sem video s tím zvukem.

 

Předem děkuji za reakce. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkus za jízdy mít cca 2000 otáček a mírně povol plynový pedál a nelekni se? Dělalo mě to taky na superbu cffb a po několika nádržích verva dieselu se to vytratilo. Vstřiky mám ok a vyděsilo mě to při cestě do Chorvatska v tunelu Mala Kapela, myslel jsem že mám ko motor a nedojedu, ale vše bylo ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám O2 2.0TDI 103kw CFHC (najeto 160tisíc km), dělá mi to podobný zvuk hlavně v létě. Na neutrálu jsem to moc nezkoušel, ale pokud jedu a jen tak lechtám plyn (po rovině, z kopce), tak se ozve podobné rachtání. Pouze pokud jen lechtám plyn a pokud je motor zahřátý. Za studena nic. V zimě jako když utne.  Někdy to slyším i v zimě, (když je třeba kolem nuly) a více, ale opravdu jen hodně utlumeně.

 

Nevím, jestli to je tou teplotou, nebo třeba zimní naftou, případně rozdílem letní/zimní VIF, který dávám. 

Tankuju většinou u EuroOilu bez biosložky, nebo na Benzině Efectu, přidávám letní/zimní VIF. 

Jezdím takto už asi 30tisíc km (vlastně co s autem jezdím :d).

 

Pokud něco servis ukáže, dej vědět :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasný dám vědět. Mám to auto půl roku a teď tohle. Po třech měsících po koupi se dělala komplet spojka s dvouhmotou, protože ta začala klepat. 

Ale zatím neví, co by to mohlo být přesně. Největší pravděpodobnost asi vstřiky, budou kontrolovat i rozvody a čerpadlo. Tak uvidíme, snad se na mně štěstí usměje. :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Mno, tak podla mna, ked tak pocuvam a podla svojich skusenosti. To vrcanie po pusteni plynoveho pedala okolo otacok 900-1000 je prave ten vymeneny zotrvacnik :) Tiez som si dal vymenit zotrvacnik pri 192 000 (mohol som ho tam radsej este nechat :D :D :D) a davali tam LUK a od zaciatku som mal pocit, ze to nie je uplne okk a teraz uz mi tiez robi podobne zvuky pri spominanych otackach. U mna je max pocut zatial len tie co popisujem. Ale dovolim si napisat, ze 99% je to prave ten vymeneny zotrvacnik. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 29. 1. 2019 na 20:03, Marek Vycpalek napsal:

Dnes sem navštívil servis a za 14 dní tam auto minimálně týden zůstane. Podle zvuku je to pravděpodobně něco okolo vstřiků. Tak potom dám vědět, co se měnilo. 

 

Ahoj, tak co jak jsi dopadl? Přišli na něco v servisu? Díky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 13. 3. 2019 na 13:47, Marek Vycpalek napsal:

Nic nového. Muselo by se otestovat vstřiky a podobně. Další mechanik mi řekl, ať neřeším blbosti, že to jede výborně. Teď jak se oteplilo, tak ty zvuky jsou skoro neslyšitelné. 

 

??? tomu sa povie krasna odpoved od mechanikov. Mne to robi podobne veci, a zaujimave, ze mi to robi od vymeneneho zotrvacnika. a cca po 15-20 000km. Vstreky som mal vonku a dokonca som ich vsetky vymenil a ono sa to nezmenilo, ale stale zhoršuje. Hmmm, tak myslim, ze vstrekmi to nebude. Ale napr. by som bol zvedavy, ked menili zotrvacnik Vam (pretoze mne to urcite neurobili), ci pozreli aj ozubenie kam ma zapadat zotrvacnik (ma to mat tvar hradby, ked je viac opotrebovany, tak moze vydavat zvuky a zotrvacnik nie je uplne v tej polohe ako by mal byt). Dalej su tam aj loziska, unasac spojky.... Dokonca existuje aj loziskova sada pre DSG, ktore sa zvyknu menit. A ani to nie je pravda, ze pri DSG netreba menit lamely. Ano, netreba ich menit, ale ked uz je to rozobrate, tak sa to odporuca, ale samozrejme, tam uz treba vediet pretesnit prevodovku. Samozrejme, toto uz kazdy nevie spravit a radsej vymenia zotrvacnik bez vsetkoho okolo toho. A presne takto to dopadne ako Vy pane, a ja. Prosim, ak sa mýlim, kludne ma opravte, budem a mozno aj budeme radi za kazdu radu. Ja idem znova vymenit zotrvacnik, pretoze naozaj, ak je tam nieco z loziskom a pomaly sa rozpadava, alebo daaakym sposoom obrusuje, moze to schytat pokojne aj mechatronika (ta je takmer vzdy na vymenu). Ked uz som mechanik alebo sa na neho tvarim a hram, treba brat aj zodpovednost zato, co robim s autom ineho cloveka. Nie pane, to auto s tym zvukom co mate, nie je v poriadku. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 měsíce později...

Ahoj, chtěl bych se zeptat jestli se přišlo na to čím to je. Můj superb 2 (CFFB 103kw 2.0 TDI) mi dělá uplně to samé. Docela mě ty zvuky při lehkém sešlápnutí plynu děsí. Na volnoběh to u mě poznat nejde, pouze v záběru v malích rychlostech (město). Jinak jezdí krásně, ale tuto chování mi nepřijde, že by ho někdo záměrně vymýšlel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Taky mám stejný problém. Ještě navíc se podobné "cvrlikání" objevuje při akceleraci mezi 1500 - 2500 otáček. Taky si myslím, že je to od vstřiků, ale je to jen moje domněnka. Začalo to celkem rychle, během nějakých 1000 najetých km. Dříve úplné ticho. Tankuji jen aditivované palivo. Najeto 95 tis. km. Ještě jsem dříve nechal přehrát sw před dieselgate, ale tím to snad není? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přijde mi, že se zvuk objeví vždy v situaci, kdy tah motoru je skoro stejný setrvačnosti auta. Nejvíc je to znát při zrychlení třeba na 1800 - 2000 otáček a pak pozvolnému ubírání plnynu a ještě než se pustí plyn a brzdí se motorem začne motor takhle rachtat. Další co jsem vysledoval je, že když jedu např 20 a sundám nohu z plynu v motoru klepne a naopak když třeba zrychlím, klepne taky. Je to jakoby tam něco mělo velkou vůli a lítalo tam a zpět podle toho jestli motor táhne, nebo se nechá tlačit.

 

Nejhorší je, že to lze pozorovat pouze za jízdy, a když to někomu vysvětluji tak si pošlape plyn na místě a tvrdí, že je to v pohodě. Nejsnazší by bylo, kdyby se to vzalo na válce a stálo se vedle auta a poslouchalo co to dělá za jízdy. Ale vysvětluj v servisu někomu jak má hledat chyby na autě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

S mým CFHC (O2) mohu potvrdit popisované chování. Při lechtání plynu rachtá. Jezdím s tím už asi 35000km (co jsem auto koupil). Nyní asi 169000km. 

Ještě jsem zaznamenal, že při teplotách pod nulou to téměř vůbec nedělá.

Nijak jsem to zatím neřešil, protože jinak vše jezdí jak má. Teďka až bude servis, tak se zkusím optat.

 

Až někdo něco zjistí, dejte vědět :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 17. 2. 2019 na 9:55, Tomitee1987 napsal:

Mno, tak podla mna, ked tak pocuvam a podla svojich skusenosti. To vrcanie po pusteni plynoveho pedala okolo otacok 900-1000 je prave ten vymeneny zotrvacnik :) Tiez som si dal vymenit zotrvacnik pri 192 000 (mohol som ho tam radsej este nechat :D :D :D) a davali tam LUK a od zaciatku som mal pocit, ze to nie je uplne okk a teraz uz mi tiez robi podobne zvuky pri spominanych otackach. U mna je max pocut zatial len tie co popisujem. Ale dovolim si napisat, ze 99% je to prave ten vymeneny zotrvacnik. 

Mě to děla také po výměně setrváku ale jen občas a za studenta,na zahřátém motoru vůbec nic.

Editováno: , autor: Xanticek4400
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj všem,

 

je to klasický projev motorů CFFB, můj velmi dobrý známý je vývojář tohoto motoru. Tento motor je o něco hlučnější, jelikož je to CR, nicméně mnohonásobně spolehlivější než PD. U tohoto motoru můžete také zaznamenat cvakání ventilů regulace turba, egru a dalších ..

 

Jsem stejný blázen do pazvuků kolem auta, ale pomalu si na ně začnete zvykat a už je neslyšíte : D

 

PS tento motor byl vyráběn primárně do INDIE :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, PatrSaw napsal:

Ahoj všem,

 

je to klasický projev motorů CFFB, můj velmi dobrý známý je vývojář tohoto motoru. Tento motor je o něco hlučnější, jelikož je to CR, nicméně mnohonásobně spolehlivější než PD. U tohoto motoru můžete také zaznamenat cvakání ventilů regulace turba, egru a dalších ..

 

Jsem stejný blázen do pazvuků kolem auta, ale pomalu si na ně začnete zvykat a už je neslyšíte : D

 

PS tento motor byl vyráběn primárně do INDIE :D

Nesouhlasím ze je to normální, před výměnou setrvaku  do cca 190tkm jsem ten zvuk nikdy neslyšel. A cca 10tkm po výměně to začalo. Mám CFGB

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...