Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
Marek Vycpalek

2.0 TDI CFFB - Divné rachtání

    Doporučené příspěvky

    Zdravím, 


    Mám Superba II 2.0 tdi 103kw CFFB a při jemném přidání plynu vydává motor divný zvuk. Přirovnal bych to ke zvuku starého dieslu. Nemáte někdo tušení čím by to mohlo být ? Auto nijak necuká, ani se to nepodepisuje na výkonu. 

    Přidal sem video s tím zvukem.

     

    Předem děkuji za reakce. 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    A auto jede normálně ? Přijde mi, že ti lezou i pomalu otáčky nahoru. Stejně to dělalo u manželky, když měla špatné turbo. A nedávno ti stejně dělalo kamarádovi, když mu umřel nějaký chladič spalin nebo co to je, ale to padalo i do Německa v obou případech

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Jede právě úplně v pohodě. Ten zvuk to dělá jen když jemně šlápnu na plyn, proto na videu lezou otáčky pomalu. A teda dělá to jen, když je auto zahřáté. 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Zkus za jízdy mít cca 2000 otáček a mírně povol plynový pedál a nelekni se😁 Dělalo mě to taky na superbu cffb a po několika nádržích verva dieselu se to vytratilo. Vstřiky mám ok a vyděsilo mě to při cestě do Chorvatska v tunelu Mala Kapela, myslel jsem že mám ko motor a nedojedu, ale vše bylo ok.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Doufám, že to nic vážného nebude. Ale pro svůj klid jedu dnes do servisu. Jde o to, že teď ten zvuk je výraznější než dřív. A co se týče nafty, tak tankuju pouze Vervu nebo Maxxmotion. Za studena dobrý, jak se ohřeje, tak to začne rachtat, jako ve videu. 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    mám O2 2.0TDI 103kw CFHC (najeto 160tisíc km), dělá mi to podobný zvuk hlavně v létě. Na neutrálu jsem to moc nezkoušel, ale pokud jedu a jen tak lechtám plyn (po rovině, z kopce), tak se ozve podobné rachtání. Pouze pokud jen lechtám plyn a pokud je motor zahřátý. Za studena nic. V zimě jako když utne.  Někdy to slyším i v zimě, (když je třeba kolem nuly) a více, ale opravdu jen hodně utlumeně.

     

    Nevím, jestli to je tou teplotou, nebo třeba zimní naftou, případně rozdílem letní/zimní VIF, který dávám. 

    Tankuju většinou u EuroOilu bez biosložky, nebo na Benzině Efectu, přidávám letní/zimní VIF. 

    Jezdím takto už asi 30tisíc km (vlastně co s autem jezdím :d).

     

    Pokud něco servis ukáže, dej vědět :)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Dnes sem navštívil servis a za 14 dní tam auto minimálně týden zůstane. Podle zvuku je to pravděpodobně něco okolo vstřiků. Tak potom dám vědět, co se měnilo. 

    • Líbí se mi 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Také jsem si říkal že  to bude něco okolo vstřiků.

    Mě se to projevilo už kolem 20 000km nájezdu od novoty, ale jak říkám verva to asi protáhla a zatím 90 tis a ok,.klepu....

    Určitě pak písni jak to dopadlo a přeji brzké uzdravení auta😉

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Jasný dám vědět. Mám to auto půl roku a teď tohle. Po třech měsících po koupi se dělala komplet spojka s dvouhmotou, protože ta začala klepat. 

    Ale zatím neví, co by to mohlo být přesně. Největší pravděpodobnost asi vstřiky, budou kontrolovat i rozvody a čerpadlo. Tak uvidíme, snad se na mně štěstí usměje. :) 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Mno, tak podla mna, ked tak pocuvam a podla svojich skusenosti. To vrcanie po pusteni plynoveho pedala okolo otacok 900-1000 je prave ten vymeneny zotrvacnik :) Tiez som si dal vymenit zotrvacnik pri 192 000 (mohol som ho tam radsej este nechat :D :D :D) a davali tam LUK a od zaciatku som mal pocit, ze to nie je uplne okk a teraz uz mi tiez robi podobne zvuky pri spominanych otackach. U mna je max pocut zatial len tie co popisujem. Ale dovolim si napisat, ze 99% je to prave ten vymeneny zotrvacnik. 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    V 29. 1. 2019 na 20:03, Marek Vycpalek napsal:

    Dnes sem navštívil servis a za 14 dní tam auto minimálně týden zůstane. Podle zvuku je to pravděpodobně něco okolo vstřiků. Tak potom dám vědět, co se měnilo. 

     

    Ahoj, tak co jak jsi dopadl? Přišli na něco v servisu? Díky!

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Nic nového. Muselo by se otestovat vstřiky a podobně. Další mechanik mi řekl, ať neřeším blbosti, že to jede výborně. Teď jak se oteplilo, tak ty zvuky jsou skoro neslyšitelné. 

    • Líbí se mi 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Aha, právě jsem z popisku výš pochopil že jste vstřiky testovali.

    Ale i tak díky za info😉

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    V 13. 3. 2019 na 13:47, Marek Vycpalek napsal:

    Nic nového. Muselo by se otestovat vstřiky a podobně. Další mechanik mi řekl, ať neřeším blbosti, že to jede výborně. Teď jak se oteplilo, tak ty zvuky jsou skoro neslyšitelné. 

     

    😂😂😂 tomu sa povie krasna odpoved od mechanikov. Mne to robi podobne veci, a zaujimave, ze mi to robi od vymeneneho zotrvacnika. a cca po 15-20 000km. Vstreky som mal vonku a dokonca som ich vsetky vymenil a ono sa to nezmenilo, ale stale zhoršuje. Hmmm, tak myslim, ze vstrekmi to nebude. Ale napr. by som bol zvedavy, ked menili zotrvacnik Vam (pretoze mne to urcite neurobili), ci pozreli aj ozubenie kam ma zapadat zotrvacnik (ma to mat tvar hradby, ked je viac opotrebovany, tak moze vydavat zvuky a zotrvacnik nie je uplne v tej polohe ako by mal byt). Dalej su tam aj loziska, unasac spojky.... Dokonca existuje aj loziskova sada pre DSG, ktore sa zvyknu menit. A ani to nie je pravda, ze pri DSG netreba menit lamely. Ano, netreba ich menit, ale ked uz je to rozobrate, tak sa to odporuca, ale samozrejme, tam uz treba vediet pretesnit prevodovku. Samozrejme, toto uz kazdy nevie spravit a radsej vymenia zotrvacnik bez vsetkoho okolo toho. A presne takto to dopadne ako Vy pane, a ja. Prosim, ak sa mýlim, kludne ma opravte, budem a mozno aj budeme radi za kazdu radu. Ja idem znova vymenit zotrvacnik, pretoze naozaj, ak je tam nieco z loziskom a pomaly sa rozpadava, alebo daaakym sposoom obrusuje, moze to schytat pokojne aj mechatronika (ta je takmer vzdy na vymenu). Ked uz som mechanik alebo sa na neho tvarim a hram, treba brat aj zodpovednost zato, co robim s autom ineho cloveka. Nie pane, to auto s tym zvukom co mate, nie je v poriadku. 

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×