Jump to content
Sign in to follow this  
robon

Motorový olej

Recommended Posts

V prirucke som sa nedocital obsah oleja (iba typ pre dany servisny intreval) v motore 1.8 TSI, DSG 7°AT.

 

Dnes som zistil, ze do motora ide 5,2-5,3 litra oleja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám 1.8TSI kúpené 6/2018 počet km 3800 a teraz rozmýšľam, či vymeniť olej teraz, alebo až na garančnú prehliadku cca o rok, to počítam bude stav km max. 7000. V zime na ňom nejazdím, tak neviem či aj pri tak malom nájazde meniť olej po roku, inak aký olej tam ide?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • By dc34
      Zdravím zkušenější kolegy; rád bych se podělil o problém s 1,6 fsi a případně poprosil o radu. 
      Má OII 1.6 FSI, r. v. 2006, naj. 195 tis., jednoduše žere olej. Od její koupě mám najeto necelých 9tkm. Spotřeba oleje byla první dva tisíce km ca. litr na 1500km, pomalu se zvedala a ustálila se na ca. litr/800 km, což už je za hranou a samozřejmě i za normou. Tato spotřeba je ovšem v každodenním městském provozu, na dálnici mi oktávka sežere při vyšší zátěži i litr/400 km, což už mi přijde jako velký problém. 
       
      Auto nekouří nijak extrémně, viditelně kouří většinou ráno a při velké akceleraci, a taky při podřazení/brždění motorem. Voda se neztrácí a olej do ní neprosakuje, motor je (zvenku) relativně čistý. Motor táhne pěkně a ve srovnání s jinou 1.6fsi mi dokonce přijde živější. Tankuju vervu100, olej liju mobil x3000 5w-40.
       
      Poslední týden se mi navíc denně rozsvicuje MIL a diag hlásí chybu p0403, sporadicky p0404 - egr bude chtít vyčistit nebo vyměnit, to bude asi důsledkem spotřeby oleje. 
       
      A teď k vašim radám: můžete mi ze zkušeností pomoct trefit závadu? Lze nějak laicky určit, jestli jde třeba o kroužky, těsnění ventilů nebo vadný pcv? Nebo může jít ještě o něco jiného? 
       
      A kdyby šlo o pístní kroužky, na co všechno a kolik si ca. připravit? Jak dlouho taková oprava zhruba trvá? 
       
      Moc díky za odpovědi! 
    • By WHITE-CZ
      Ahoj chtěl bych se podělit o to jak vyměnit na Cígu olej v manuální převodovce.
       
      Jako první věc nákup oleje a nářadí.
       
      Olej: Norma G 052 527 A2 Koupit 2 litry!!
       
      Je na vás jestli použijete originál 1600kč! Za litr nebo jako já Shell za 300kč litr.
       

       
      Nářadí: Imbus číslo 17 (vypustný šroub)
      XZN tisícihran (napouštěcí šroub)
      Pokud nemáte tisícihran tak lze použit torx 40 nebo imbus 7. Ničeho se nebojte tento šroub je pouze jistící. Takže není co pokazit.
       
      Teď ta otravná část a to vypuštění oleje. Pokud nemáte zvedák a děláte to venku jako já tak postup je takový:
       
      1. Vypouštění oleje
       
      jednu stranu nejlépe spolujezdcovu zvedneme. Vypouštěcí šroub je hodně blbě umístěn. Zavazí držák motoru. Viz dle foto. Já si poradil tak že jsem na velkou golu dal tyčku a trochu ji ohl a nějakým kouzlem to povolilo. Příště držák sundám a vše půjde rychleji.
       

       
      Po povolení opravdu velice jemně a pomalu a po trochách vypouštějte. Když šroub najednou vyděláte tak vás čeká ropná katastrofa a vše od oleje. Protože proud oleje narazí do příčky před ním. Takže hezky v klidu . Tak teď už jen počkat až vše vykape a šroub vrátit zpět a citově utáhnout.
       
      2. Napouštění oleje:
       
      Nutná demontáž filtrboxu
       

       
      Prostě jen odpojte hadičku co je pod filtrem a pak jen stačí tahem k sobě filtrbox sundat. Není jinak šroubovaný
       

       
      Dál už jen rukou nahmatat zátku, je na pravé straně vedle výfuku. OPATRNĚ nepopalit se!!
       
      Teď je na vás jak to udělané já volil torx 40.. ale je na vás čím to povolite. Potom už jen vzít kleště a celou tuhle umělou srandu vydělat. Opatrně! Je tam O kroužek.
       
      Teď už stačí jen napustit olej. Hadička nálevka a patří tam dle příručky 1.1L já dal 1.2L dle doporučení.
       
      Pak vše utřeme dáme zátku a šroub. Opatrně nacvakneme filtrbox a máme HOTOVO!
       
      Upozorňuji že vše děláte na vlastní riziko.
       
      Nejsem žádný češtinář ale snažím se pomoct ostatním Snad vám to takto bude stačit.
       
      Když to bude všecko rozdělené doporučuji rovnou nové svíčky a nový vzduchový filtr. Ale to je na každém jestli se mu chce.
       
      Důvod proč měnit olej který je dle škodovky doživotní? Chcete aby převodovka sloužila 200tis nebo 500tis ? to je na každém
       
      Velké poděkování patří drahos.ld za rady při výměně
       
    • By novej
      Ahoj, auto mi zahlásilo po zapnutí zapalování "zkontrolujte hladinu oleje" Olej jsem dolil (byl na spodní rysce), ale hláška se nevynulovala. Po každém zapnutí klíčku tato hláška vyskočí a za jízdy pak svítí výstražný trojúhelník. Nevíte jak se toho zbavit? Octa 3 RS diesel
    • By petinox
      Zdravím, chcel by som poprosiť o radu s mojou O1, 2004, ALH, 213000km, olej 5W40.
       
      So začiatkom leta mi začalo auto hlásiť problém - "tlak oleja, vypnúť motor" sprevádzaný 3x pipnutim a červenou olejnickou. Najprv sporadicky, vždy po cca 20 km jazdy, zahriate auto. Naviac vždy len poobede, nikdy sa to nestalo ráno (autom sa jazdí do práce a z práce práve 20 km). Po vypnuti motoru a opätovnom naštartovaní (ihneď) bolo všetko ok. Auto skončilo v servise, kde sa vyčistila olejova vana, saci kôš, pretesnilo turbo.
       
      Po pár dňoch problém opäť, vyvrcholilo to tým, že hlaska vyskočila cca každých 200 metrov (vždy som vypol motor, znovu naštartoval atď). V servise sa meral tlak oleja - za studena pod 1bar, po zahriati klesol na nulu. Nasledovala výmena čerpadla a šálok, olej 10W40. Tlak oleja po výmene OK. 
       
      Dva týždne auto jazdilo bez problémov, dnes opäť rovnaký problém, auto v servise. Napojeny merac tlaku, 1bar za tepla, pri zošliapnuti plynu az 3 bary, ale hlaska stále vyskakovala (aj pri odmontovanom cidle tlaku, keď miesto neho bol merač).
       
      Má prosím niekto podobnú skúsenosť, prípadne nápad, kde by mohol byť problém? Vopred dakujem za pomoc!
×
×
  • Create New...