Přejít na obsah

SUPERB PHEV - První plug-in hybrid


PTiCA

Doporučené příspěvky

Ano, tak nějak bych si představoval, že to bude fungovat, otázkou je, jakou to bude mít právě v takovém režimu spotřebu (to je hlavně otázka dlouhých tras). Jasně, u té vybité baterky by rekuperace byla schopná něco dohnat, no. Takto jel v podstatě jen v benzínovém režimu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když vezmu, že vážím 2,5 t, 5.0 V8, 4x4 tak při pohodové předpisové jízdě jsem do 9,5, neřeším nic do 12,5, ale umí i 15.

Ještě jsem koukal na video, kde jel klučina z Budějek na Strakonice v el. režimu a zkusil kick down. Auto připlo motor a davaj max. otáčky. Pak to nějak nemohl přepnout zpět na čisté elektro. A co jsem se bavil s jedním řidičem, tak je z toho nešťastnej. Stále něco přepínat atd. Zlatej 206kw Sup. Ale je pravda, že si člověk musí rozmyslet, co od toho čeká a jak ho bude používat. Už to není benzín/nafta ale spousty dalších vstupů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, motosman napsal:

Jj. To je ono. Já to otevřu oboje.
Nastartuji motor, první startování vždy na benzín, aby se motor promázl a pokud je baterka vybitá, běží déle.

Startování iV je vždy v el. módu. Baterie si vždy uchovává potřebné minimum na věci, jako je právě nastartování. Prakticky ji zřejmě nelze vybít úplně do 0.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tak jsem slíbil nějaký feedback na Super iV z normálního pohledu.

 

  1. Dragon skin je neskutečně hezká barva a každý se za ni otočí, komu to nevadí, doporučuji tuto barvu.
  2. Samotný 1.4 TSI jezdí dobře, stačí i na Superba i když je těžší než Octavia (tu mám s 1.5 TSI) takže můžu porovnat
  3. EV mód jen na elektřinu je super, až na ty pazvuky, které dělá externí reproduktor, ale myslím si, že to v VCDS půjde vypnout, dojezd reálně někde okolo 40km (plně nabito, teplota okolo 5°, normální profil cesty, běžný styl jízdy mimo obce.
  4. Rekuperace je ideálně nastavená, myslím si, že na brzdy se s tímto autem jen tam někdo nedostane, musí se hrozně ušetřit
  5. Sportovní mód jsem si hodně užíval, v tu chvíli se při větším zrychlení zapojují oba motory a Superb vystřelí úplně jinak, než kdyby těch společných 160kW bylo čistě spalovacích. Jezdil jsem i s hodně elektromobily (včetně všech modelů Tesla) ale toto na koncernové auto je neuvěřitelné a řekl bych i příjemnější než Passat GTE, ale to je možná jen můj pocit, jelikož technika je stejná.
  6. Spotřeba celková na 341km (150km dálnice - 160km/h, 140km mimo obce - 100km/h, 41km obce - 55km/h) 5,9litru N95 a 5,5kWh - to bylo pouze jedno nočná nabíjení z 16A nabíječky, zbytek uspořen rekuperací.
  7. Pokud chce člověk jezdit s nízkou spotřebou PHM, musí změnit styl jízdy a mnohem více předvídat (křižovatky, semafory, zatáčky apod.), jinak s tím bude jezdit tak za 7litrů.
  8. Canton bez subwooferu (SoundSystem) hraje velice dobře, až mě to překvapilo kde ty basy bere. Minulý týden jsem měl dva Peugeoty (funglovky) s Focal Soudem a nehráli tak dobře.

Kdyby cokoliv, ptejte se.

 

IMG_0474.jpg

IMG_0507.jpg

IMG_0511.jpg

  • Líbí se mi 4
  • Díky 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, motosman napsal:

Super.
Jak je auto vyvážené? Přeci jenom baterky + nádrž vzadu a celkem lehký motor vpředu.
A je nějak chráněn motor, když jedu na el. a za městem tomu naložím a následně dojedu do města a dám opět el.?

 

No moc není, taky jsem nad tím přemýšlel. Budu se stěhovat kousek od dálnice, takže pokud ho pořídím, budu si to hlídat. Zapnu, z EV módu (který je po zapnutí standart) přepnu na benzín a trochu ho ohřeji, pak zpět na hybridní mód. To je jediný co mě zatím napadá. 

 

Neznám tu techniku úplně přesně, ale el. motor je napojený na převodovku, jelikož lze řadit manuálně, takže je spojený asi i s motorem, tzn. možná točí i klikovkou a běží i olejové čerpadlo. Ale to jen uvažuji, jak říkám, neznám tu techniku přesně. Jen vím, že je to povedené auto, jak vzhledově, tak technicky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, bojler napsal:

Ta spotřeba je teda dost vysoká, čekal jsem, že to půjde v kombinaci s elektrikou výrazněji dolů. Je super, že na dálnici šlo o vyšší rychlosti, jinak se k těm číslům člověk nikde jinde moc nedostane.

 

Chápu, ale já to potřeboval ověřit přesně tak jak jezdím. Prostě svižně, ne vždy zvládnu nabíjet, takže ze 3 nocí kdy to šlo jsem nabíjel jen jednou atd. a fakt jsem jezdil svižně, ne na max. ale tak jak mě to baví. Dokázal bych jet i za méně. Nuloval jsem si spotřebu od startu kousek od Mělníka a jel po dálnici do Prahy + po Praze a měl jsem 3,9l / 100km, ale to jsem zvolnil na 140km/h a dost dlouhou dobu to držel na EV (baterie z 50% -> téměř na 0%).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Koty díky za postřehy, v podstatě se shodují s těmi, které jsem měl s autem i já, když jsem ho měl na víkend půjčené (psal jsem o tom v jiném tématu). V reakci na tvé shrnutí:

 

1. Souhlas, barva Dragon Skin je nezaměnitelná, "bohužel" exkluzivně pro výbavu Sportline. Původně jsem (a nejen kvůli barvě) chtěl právě jeho, ale pouze do té doby, než jsem zjistil. že při určitém stupni výbavy se Sportline dostává cenou přes L&K. Být o nějaký ten rok mladší, tak si asi splním klukovský sen a neváhám ani minutu, takhle jsem po hodně dlouhém zvažování upřednostnil komfort a zájmy nejen moje vlastní :)

 

2. a 5. Z jízdního projevu auta jsem byl stejně mile překvapen, ostatně to stejné zaznívá i napříč recenzemi. Říkal jsem si "proč jen 1.4 TSI a 6 DSG", ale je to hotové a vyzkoušené řešení od VW, které se ukázalo být funkční a ŠA nemusela nic vyvíjet. Kromě toho, ono to opravdu stačí.

 

3. Ten zvuk vydává auto záměrně (nutno dodat, že jen do určité rychlosti), je na to legislativa. Vypnout by to možná šlo, ale doufám, že to nikdo dělat nebude. Čtu i jiná místa a člověk si musí uvědomit, že tiše se pohybující auta představují jisté nebezpečí, o těžce nedoslýchavých a hluchých lidech ani nemluvě.

 

4. a 7. Souhlas, je to o přeladění se na jiný způsob ježdění a hodně o předvídavosti. Určitě se to dá naučit.

 

6. Stejně jako tu zaznělo od jiných, také jsem očekával znatelně nižší spotřebu PHM vůči stejnému autu v ne-PHEV provedení. Já věřím, že to bude v nalezení správného nebo optimálního způsobu využívání obou pohonů, jinak by celý koncept PHEV nedával větší smysl.

 

8. Na to jsem poukazoval hned jako první věc s dotazem, zdali je možné, že reproduktory systému CANTON v PHEV bez subwooferu jsou nějaké vyšší kvality. Dostalo se mi odpovědí, že ne, nebo spíš ne, pak ale klobouk dolů za to ozvučení takové, jaké je. Kladl jsem si stejnou otázku, kde že se berou všechny ty basy. Mám momentálně CANTON ve svém Karoqu a subjektivně bych mezi nimi těžko hledal větší rozdíl. Kromě toho jsem si všiml jedné zajímavé věci, v PHEV nejsou na reproduktorech loga CANTON, ale Sound System (kdoví, proč to tak je).

 

Na závěr jen doplním pocit z DCC podvozku, jak se tu někdo nade mnou ptal. Proběhlo to v recenzích, že kvůli rozložení váhy auta museli ve ŠA naladit podvozek jinak, než mají benzínové či naftové verze. Ujel jsem za víkend s autem sice jen asi 350 km, ale pocitově mi nastavení a režimy podvozku přišly v pohodě, stejně jako bych seděl v jiném SIII s DCC.

Editováno: , autor: BirK
  • Líbí se mi 2
  • Díky 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak, už ho zkouším týden. Nejlepší hybrid co jsem zatím jezdil ( Mondeo, Toyoty, Lexus, XC60, xc 90). Vyvažený, reálné dojezdy. Jezdím do práce 15km z toho viceméně Prahou plnou kolon. Baterky mi vystačí na cestu tam i zpět.Vlastně nevím, kolik to žere benzínu. Ještě to asi na benzín ani nejelo. 

Jediná nevýhoda,není to 4x4 a když se tomu naloží, pořád to hrabe :-)

Editováno: , autor: cippis
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...