Jump to content

SUPERB PHEV - První plug-in hybrid


PTiCA
 Share

Recommended Posts

Ahoj, dostať sa s čisto elektrickým dojazdom nad nejaké kilometre je možné, závisí ale od strašného množstva rôznych premenných: štýl jazdy, spustené spotrebiče, počasie, profil trasy, náklad v aute, určite i stav vozidla atď atď, to si asi nebudeme vysvetľovať.

 

Kupoval som auto podobne, ako ty: bolo to predvádzacie vozidlo, pri kúpe malo na tachometri necelých 6000 km, bolo 5 mesiacov jazdené (10/20 - 03/21). Spočiatku sa ani mne nedarilo prekročiť podobné kilometre ako tebe. Časom som ale prišiel na to, čo som si mal uvedomiť už na začiatku: Nie je cieľom pokoriť nejaké hranice kilometrov v čiste elektrickom režime. To auto je hybridné, a elektromotor uňho plní trochu inú funkciu, ako u čistého elektromobilu, alebo u MHEV.

 

Takže moje skúsenosti: po nastúpení do auta prepínam režim auta hneď do hybridného (nenechávam elektrický). Čistý elektrický zostáva po nastúpení do auta len v momente, keď viem, že bude jazdiť v meste, popojíždet v kolónach, stáť na semaforoch, tam je primárne určený tento druh pohonu. Na jazdu mimo mesto hybrid. Toto je rozdiel proti MHEV. Možem jazdiť čisto na elektriku, nejakú dobu, v miestach, kde by spotreba benzínu bola enormne vysoká (to je zrovna to mesto a hlavne jeho kolóny), no a časté rozjazdy v meste, podobne ako MHEV, pomoc s nimi a odľahčenie spaľovacieho motoru.

 

Zhrnutie: nečakať zázraky od čiste elektrickej jazdy, jazdiť rozvážne, predvídavo, uvedomiť si, kedy je výhodné použiť čiste elektrický pohon, a kedy naopak nie, čo najviac (ak to ide) nebrzdiť brzdou, ale využívať rekuperáciu (u automatu "B"). Auto sa odvďačí príjemnou dlhodobou spotrebou. 🙂 No a "od plnej do plnej" nie je problém najazdiť i cez 2000 km. Ale zase - závisí to od mnohých faktorov, viď vyššie...

 

Screenshot_20211023-072054_MyKODA.thumb.jpg.f3b64a7a22f0c36bf9fffbfb26752240.jpg

 

Screenshot_20211023-072028_MyKODA.jpg

 

Screenshot_20211023-072107_MyKODA.jpg

 

A ešte jeden obrázok: výškový profil, na ktorom som toto dosiahol. Ak by šlo o úplnú rovinu, asi by to vyzeralo inak...

 

736971629_WhatsAppImage2021-10-23at08_13_54.thumb.jpeg.be480e05eeed8c9ea112d66b194f4c42.jpeg

Edited by faithless78
  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

50 km v čistě elektrickém režimu - dost dobrý, můj sen. Ve městě jezdím čistě elektro, rekuperaci využívám ale přes 40 km se nedostanu. Bydlím v Pardubicích, které jsou v rovině a jediný "kopec", který jedu je nadjezd přes železniční trať. Samozřejmě delší trasu jedu v režimu hybrid. Ale i těch 40 km na ty couračky čistě po městě bohatě stačí. Dnes jsem ujel 80 km v hybridním režimu s prediktivním tempomatem,  Ø 41 km/h, spotřeba na 100 km 3,8 l a 10,1 kW.

No a když kilowatty dojdou, nastartuje se "sekačka" pod kapotou a jede se vesele dál. Jenom mi není jasné, když mám baterii úplně vybitou a jedu v hybridním režimu, na indikátoru svítí červená čárka 0% a všude kde to jde, tak to jede na elektriku - kde tu šťávu bere?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jo jo, teploty klesají, takže to bude mít vliv. V techničáku mám uvedený el. dojezd "až" 62 km, prý se to počítá s řidičem 75 kg, což nesplňuji ;-). No chtěl bych vidět ty laboratorní podmínky, při kterých to bylo dosaženo. Ale jo, i s tím 40-ti kilometrovým el. dojezdem to přesně splňuje moje požadavky. Nafťáka bych v dohledné době zlikvidoval (ale proti naftě nic nemám). 

 

PS: Ku..a a to ticho při jízdě je boží!!!

Edited by Mira96
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ano od jara do konce léta ten dojezd máme přes 55km. Můj rekord byl skoro 80km jen na EV - profil trati tomu pomohl. Jinak aktuálně jsme na dojezdu kolem 45km-50km. Jako můj styl jízdy těch 45km dá, ale žena ta to neřeší toliko. Ona jede do práce 10km a 10km z práce po okraji Opavy - obchvat. Tam jede na EV - profil mírně dolů a zpátky tomu ráda šlápne tak jsem říkal ať pustí hybrid. Já klasicky na hybrid jezdím 2-3l/100km a do 10kwh EV.......záleži na profilu trati, obsazenosti auta.......Po vybítí do 0% se snaží auto ve městě stále rozjezdy na EV a pak to přepne na hybrid. Kolikrát auto samo nabíjí ikdyž to nechceš - elektronika si to koriguje sama. Třeba 30km lehce nabíjí a pak má pár procent ve městě na popojíždění. A to mě na tom autě baví, přepínat,hrát si s tím. Celkový dojezd bych neřešil, nabiju,vybiju a tak dokola. Za mě ideální auto, ročně naběháme 15 000 - 20 000km, mnoho krátkých tras kolem komína i několikrát za den. Ale to tíško v autě wow. Včera jsem 2h leštil, zase jako nové. Musím do fora napsat rekapitulaci 11 000km za námi .....

  • Like 2
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Asi jsem našel, co mi žere elektrické kilometry - mám třízónovou klimatizaci a vzadu bylo nastaveno HI, můj synek mi to zdůvodnil, že se mu víc líbí H1. Po návratu na 23,5°C mi el dojezd začal stoupat a momentálně mám 45 km.  

Jo, a taky s s tím hraju - tempomat, rekuperace a nebo Sport a plnej knedlík ;-)

Edited by Mira96
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • Pawouk pinned this topic
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...