Jump to content

SUPERB PHEV - První plug-in hybrid


PTiCA
 Share

Recommended Posts

Ahoj, dostať sa s čisto elektrickým dojazdom nad nejaké kilometre je možné, závisí ale od strašného množstva rôznych premenných: štýl jazdy, spustené spotrebiče, počasie, profil trasy, náklad v aute, určite i stav vozidla atď atď, to si asi nebudeme vysvetľovať.

 

Kupoval som auto podobne, ako ty: bolo to predvádzacie vozidlo, pri kúpe malo na tachometri necelých 6000 km, bolo 5 mesiacov jazdené (10/20 - 03/21). Spočiatku sa ani mne nedarilo prekročiť podobné kilometre ako tebe. Časom som ale prišiel na to, čo som si mal uvedomiť už na začiatku: Nie je cieľom pokoriť nejaké hranice kilometrov v čiste elektrickom režime. To auto je hybridné, a elektromotor uňho plní trochu inú funkciu, ako u čistého elektromobilu, alebo u MHEV.

 

Takže moje skúsenosti: po nastúpení do auta prepínam režim auta hneď do hybridného (nenechávam elektrický). Čistý elektrický zostáva po nastúpení do auta len v momente, keď viem, že bude jazdiť v meste, popojíždet v kolónach, stáť na semaforoch, tam je primárne určený tento druh pohonu. Na jazdu mimo mesto hybrid. Toto je rozdiel proti MHEV. Možem jazdiť čisto na elektriku, nejakú dobu, v miestach, kde by spotreba benzínu bola enormne vysoká (to je zrovna to mesto a hlavne jeho kolóny), no a časté rozjazdy v meste, podobne ako MHEV, pomoc s nimi a odľahčenie spaľovacieho motoru.

 

Zhrnutie: nečakať zázraky od čiste elektrickej jazdy, jazdiť rozvážne, predvídavo, uvedomiť si, kedy je výhodné použiť čiste elektrický pohon, a kedy naopak nie, čo najviac (ak to ide) nebrzdiť brzdou, ale využívať rekuperáciu (u automatu "B"). Auto sa odvďačí príjemnou dlhodobou spotrebou. 🙂 No a "od plnej do plnej" nie je problém najazdiť i cez 2000 km. Ale zase - závisí to od mnohých faktorov, viď vyššie...

 

Screenshot_20211023-072054_MyKODA.thumb.jpg.f3b64a7a22f0c36bf9fffbfb26752240.jpg

 

Screenshot_20211023-072028_MyKODA.jpg

 

Screenshot_20211023-072107_MyKODA.jpg

 

A ešte jeden obrázok: výškový profil, na ktorom som toto dosiahol. Ak by šlo o úplnú rovinu, asi by to vyzeralo inak...

 

736971629_WhatsAppImage2021-10-23at08_13_54.thumb.jpeg.be480e05eeed8c9ea112d66b194f4c42.jpeg

Edited by faithless78
  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

50 km v čistě elektrickém režimu - dost dobrý, můj sen. Ve městě jezdím čistě elektro, rekuperaci využívám ale přes 40 km se nedostanu. Bydlím v Pardubicích, které jsou v rovině a jediný "kopec", který jedu je nadjezd přes železniční trať. Samozřejmě delší trasu jedu v režimu hybrid. Ale i těch 40 km na ty couračky čistě po městě bohatě stačí. Dnes jsem ujel 80 km v hybridním režimu s prediktivním tempomatem,  Ø 41 km/h, spotřeba na 100 km 3,8 l a 10,1 kW.

No a když kilowatty dojdou, nastartuje se "sekačka" pod kapotou a jede se vesele dál. Jenom mi není jasné, když mám baterii úplně vybitou a jedu v hybridním režimu, na indikátoru svítí červená čárka 0% a všude kde to jde, tak to jede na elektriku - kde tu šťávu bere?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jo jo, teploty klesají, takže to bude mít vliv. V techničáku mám uvedený el. dojezd "až" 62 km, prý se to počítá s řidičem 75 kg, což nesplňuji ;-). No chtěl bych vidět ty laboratorní podmínky, při kterých to bylo dosaženo. Ale jo, i s tím 40-ti kilometrovým el. dojezdem to přesně splňuje moje požadavky. Nafťáka bych v dohledné době zlikvidoval (ale proti naftě nic nemám). 

 

PS: Ku..a a to ticho při jízdě je boží!!!

Edited by Mira96
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ano od jara do konce léta ten dojezd máme přes 55km. Můj rekord byl skoro 80km jen na EV - profil trati tomu pomohl. Jinak aktuálně jsme na dojezdu kolem 45km-50km. Jako můj styl jízdy těch 45km dá, ale žena ta to neřeší toliko. Ona jede do práce 10km a 10km z práce po okraji Opavy - obchvat. Tam jede na EV - profil mírně dolů a zpátky tomu ráda šlápne tak jsem říkal ať pustí hybrid. Já klasicky na hybrid jezdím 2-3l/100km a do 10kwh EV.......záleži na profilu trati, obsazenosti auta.......Po vybítí do 0% se snaží auto ve městě stále rozjezdy na EV a pak to přepne na hybrid. Kolikrát auto samo nabíjí ikdyž to nechceš - elektronika si to koriguje sama. Třeba 30km lehce nabíjí a pak má pár procent ve městě na popojíždění. A to mě na tom autě baví, přepínat,hrát si s tím. Celkový dojezd bych neřešil, nabiju,vybiju a tak dokola. Za mě ideální auto, ročně naběháme 15 000 - 20 000km, mnoho krátkých tras kolem komína i několikrát za den. Ale to tíško v autě wow. Včera jsem 2h leštil, zase jako nové. Musím do fora napsat rekapitulaci 11 000km za námi .....

  • Like 2
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Asi jsem našel, co mi žere elektrické kilometry - mám třízónovou klimatizaci a vzadu bylo nastaveno HI, můj synek mi to zdůvodnil, že se mu víc líbí H1. Po návratu na 23,5°C mi el dojezd začal stoupat a momentálně mám 45 km.  

Jo, a taky s s tím hraju - tempomat, rekuperace a nebo Sport a plnej knedlík ;-)

Edited by Mira96
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...