Přejít na obsah

problém s topením - Octavia 3


baldos

Doporučené příspěvky

Dobrý den, mám octavii 3 a přestala mi topit pravá část vozu. Říkal jsem si, že to bude klapka, ale když jsem měl sundanej kastlík u spolujezdce, je vidět, že se klapka pohybuje, dokonce se hýbe i vnitřek, kontrolováno přes středový ofuk. 

Na diagnostice není žádná chyba a když jsem sledoval hodnoty měření, tak levé čidlo teploty ofuku má teplotu 36 stupňů a pravé čidlo má teplotu 18%. 

Zároveň jsem vypozoroval, že když jedu cca 150, tak je slyšet drnčení jakoby ze středového ofuku.

 

Řešil prosím někdo podobný problém?

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

dakujem za radu Baldos.a pre info vsetkym pri 74000km mi rupla vodna pumpa ,klasika vymena rozvody a pumpa nova chladiacka ziadna stara naspat.po niekolkych tyzdnoch prestalo kurit prava strana ( mam dual climatronic)klapky a vsetky cidla ok ,az po info som vybral radiator kurenia a neuverite kolko sajrajtu vybehlo ,po vycisteni opat kuriii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Poprosím takisto a radu.Vymenil som motorček teplotnej klapky na pravej strane pretože netopila/nechladila podľa požiadavky na displeji climatroniku  a diagnostika hlásila jeho chybu.Vymenený nový,urobil som základné nastavenie ,vymazal chybu  ale problém sa neodstránil a chyba sa objavila znova.Pri zmene teploty pravej strany kolečkom na paneli sa klapka ani nepohne.Je možné aby to robil panel climatroniku alebo nejaké čidlo ?Ďakujem za každú radu.

Editováno: , autor: marian.marcin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím. 

 

Ja by som len chcel doplniť marian.marcin.

Po výmene vykonané : Naučenie dorazov klapiek. A reset klimatroniku cez tlačidlá. 

 

Teplotná klapka bola objednaná z škoda auto čiže originál diel.  Pôvodne tam bolo toto čislo 5E0 907 044 K no doručené bolo iné no bola mi podaná informácia že pod týmto číslom sa už nevyrába ale bolo prečíslované, takže predpokladam že v tomto problém nebude.

 

Ešte mam otázku či je potrebné cez VCDS zmenit aj toto číslo a ak ano tak ako? Lebo aj po výmene mi chybu zobrazuje pod týmto 5E0 907 044 K číslom

 

Takéto chyby boli pred výmenou:

 

Adresa 08: Klima/topení (J255)       Labely:| SVO\5G0-907-044.clb
   Řídící jednotka SW: 5E0 907 044 K    HW: 5E0 907 044 K
   Díl: Climatronic   H03 0907  
   Revize: 00001K06    
   Kódování: 02010104000100010005000000101000
   Dílna #: WSC 73430 031 00063
   ASAM Dataset: EV_ACClimaBHBVW37X 003017
   ROD: EV_ACClimaBHBVW37X_003_VW37.rod
   VCID: 2D06F3262D97B46F520-8078

   Řídicí jednotka větráku čerstvého vzduchu (vpředu): 

   Geber fuer Kaeltemitteldruck/Kaeltemitteltemperatur: 

   Snímač kvality vzduchu: 

2 závad nalezeno.
328197 - Servomotor teplotní klapky vpravo 
          B108D 54 [009] - Chybejici kalibrace
          Potvrzeno - Testováno od smazání paměti
             info o závadě:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 2
                    Frekvence závad: 1
                    Počítadlo resetů: 152
                    Kilometry: 186396 km
                    Datum: 2020.01.11
                    Čas: 12:34:27

                    Napětí svorky 30: 14.3 V
                    Vnější teplota: 5.0 °C
                    Vnitřní teplota: 22.4 °C
                    Teplotní klapka vpravo: skutečná hodnota: 156
                    Teplotní klapka vpravo: skutečná hodnota: 75.5 %
                    Teplotní klapka vpravo: požadovaná hodnota: 157

328199 - Potenciometr servomotoru teplotní klapky vpravo 
          B1095 15 [008] - preruseni nebo zkrat na plus
          Sporadická - Potvrzeno - Testováno od smazání paměti
             info o závadě:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 2
                    Frekvence závad: 1
                    Počítadlo resetů: 194
                    Kilometry: 186459 km
                    Datum: 2020.01.11
                    Čas: 18:16:50

                    Napětí svorky 30: 14.2 V
                    Vnější teplota: 2.5 °C
                    Vnitřní teplota: 23.7 °C
                    Teplotní klapka vpravo: skutečná hodnota: 110
                    Teplotní klapka vpravo: skutečná hodnota: 50.0 %
                    Teplotní klapka vpravo: požadovaná hodnota: 110
 

Takéto po výmene:

 

Adresa 08: Klima/topení (J255)       Labely:| SVO\5G0-907-044.clb
   Řídící jednotka SW: 5E0 907 044 K    HW: 5E0 907 044 K
   Díl: Climatronic   H03 0907  
   Revize: 00001K06    
   Kódování: 02010104000100010005004000101000
   Dílna #: WSC 73430 031 00063
   ASAM Dataset: EV_ACClimaBHBVW37X 003017
   ROD: EV_ACClimaBHBVW37X_003_VW37.rod
   VCID: 2D06F3262D97B46F520-8078

   Řídicí jednotka větráku čerstvého vzduchu (vpředu): 

   Geber fuer Kaeltemitteldruck/Kaeltemitteltemperatur: 

   Snímač kvality vzduchu: 

1 nalezena chyba:
328197 - Servomotor teplotní klapky vpravo 
          B108D 54 [009] - Chybejici kalibrace
          Potvrzeno - Testováno od smazání paměti
             info o závadě:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 2
                    Frekvence závad: 1
                    Počítadlo resetů: 163
                    Kilometry: 186740 km
                    Datum: 2020.01.17
                    Čas: 14:32:08

                    Napětí svorky 30: 14.3 V
                    Vnější teplota: 1.5 °C
                    Vnitřní teplota: 22.0 °C
                    Teplotní klapka vpravo: skutečná hodnota: 158
                    Teplotní klapka vpravo: skutečná hodnota: 76.5 %
                    Teplotní klapka vpravo: požadovaná hodnota: 160

 

Takéto boli merané hodnoty:

 

     Addresa 08: Klima/topení  (5E0 907 044 K)

14:54:47
  IDE00322   Stav základního nastavení nebyl ještě nastartován 
  IDE00973   Vnější teplota 0.0 °C
  IDE00974   Vnější teplota vypočtená interně -0.5 °C
  IDE00976   Teplota v přívodu vzduchu vpředu vlevo 30.7 °C
  IDE00977   Teplota v přívodu vzduchu vpředu vpravo 32.3 °C
  IDE00981   Teplota v přívodu vzduchu v prostoru nohou 42.3 °C
  IDE00982   Teplota za výparníkem 6.7 °C
  IDE00983   Vnitřní teplota 24.9 °C
  IDE00989   Stav větráku aktivní 
IDE00322   Stav základního nastavení nebyl ještě nastartován 
  IDE00998   Teplotní klapka vlevo: skutečná hodnota 45.5 %
  IDE00998   Teplotní klapka vlevo: skutečná hodnota 120 
  IDE00999   Teplotní klapka vlevo: požadovaná hodnota 119 
  IDE01040   Teplotní klapka vlevo: doraz studeného vzduchu 26 
  IDE01041   Teplotní klapka vlevo: doraz teplého vzduchu 231 
  IDE01042   Teplotní klapka vpravo: skutečná hodnota 116 
  IDE01042   Teplotní klapka vpravo: skutečná hodnota 53.0 %
  IDE01043   Teplotní klapka vpravo: požadovaná hodnota 115 
  IDE01044   Teplotní klapka vpravo: doraz studeného vzduchu 0 
  IDE01045   Teplotní klapka vpravo: doraz teplého vzduchu 0 
  IDE03127-MAS00108   Zabráněné stopy (kruhová paměť)-den 31 
 IDE01041   Teplotní klapka vlevo: doraz teplého vzduchu 231 
  IDE01042   Teplotní klapka vpravo: skutečná hodnota 204 
  IDE01042   Teplotní klapka vpravo: skutečná hodnota 100.0 %
  IDE01043   Teplotní klapka vpravo: požadovaná hodnota 205 
  IDE01044   Teplotní klapka vpravo: doraz studeného vzduchu 0 
  IDE01045   Teplotní klapka vpravo: doraz teplého vzduchu 0 
  IDE01050   Klapka rozdělení vzduchu vpředu: skutečná hodnota 50.0 %
  IDE01050   Klapka rozdělení vzduchu vpředu: skutečná hodnota 132 
  IDE01051   Klapka rozdělení vzduchu vpředu: požadovaná hodnota 131 
  IDE01052   Klapka rozdělení vzduchu vpředu: doraz přívody na tělo 236 
  IDE01053   Klapka rozdělení vzduchu vpředu: doraz prostor nohou 27 
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A sisi isty ze ten servomotor co si tam dal ma potenciometer? Lebo existunu aj typy bez potenciometra. Ale zase su urcene pre klapku vnutornej vonkajsej cirkulacie. 

 

Treba poz4iet ci su na motorceku obsadene vsetky 5 piny. 2 piny su pre motor a 3 piny pre potenciometer, pripadne premerat potak ci tam je a funguje. 

 

Hlavne tam stale. Pise ze si to nekalibroval... Alebo sa kalibracia nezdarila? Osadil si to dobre? Podla servisneho navodu? 

Editováno: , autor: atlan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Áno osadene je to správne. Keď som dneska dal reset klimi tak pri kalibrácii fúkal aj teplý aj chladnejší vzduch to znamená že motorcek sa hýbal tak ako má. No iba pri kalibrácii a následne už na podnet zmeny teploty nereaguje. Respektíve cez ľavý reaguje no nie v takom rozsahu ako by mal. Rozpätie je možno 3-5•C. Odhadom. A cez pravý sa ani nepohne. Práve preto sme skúšali dávať aj iný panel či nieje zlý potenciometer alebo niečo v panely. 

To že píše že som nekalibroval tak to sa pytam či sa dá cez VCDS nakalibrovat inak ako dať Nastavenie dorazov klapiek aj manuálne cez AC + fúkanie (2hy s prava). 
 

Este má napáda nahrať nanovo kód climatronicu cez VCDS.  Ale to je iba vystrel na slepo. 

Nastavenie dorazu klapiek prebehne bez problému. A nevypisuje žiadnu chybu. 
 

Diel ako píšem som objednal cez ŠA. Je úplne nový. Ale keďže sa menilo označenie tak je to ten istý 5pinovy motorcek aký bol tam predtým. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyriešené:Vymeil som nesprávny motorček oni sú tam totiž dva nad sebou ale ten správny je schovaný za spodným vedením vzduchu na nohy .Bolo z neho vyhodené ovládacie koliesko a namiesto 180 st.točil iba 90 tak preto vypisovalo chybu. Ospravedlňujem sa za desinformácie.Všetko funguje ako má po diagnostike bez chýb

PS: Když je blbá hlava trpí celé telo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...

Zdravím, nic podobného jsem nenašel tak zakládám nové téma.

 

Mám problém s climatronikem, při nastavení jakékoli teploty se mi nemění foukání ventilátoru, pořád běží na 1 rychlost, pokud ručně ventilátoru nepřidám otáčky.

I po přidání jsem zjistil, ze mi běží jen 4 rychlosti.

Kalibrace klapek provedena, diagnostika nic nehlásí.

 

Motor nebo ten regulátor na motoru topení? Děkuji za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...
V 18. 10. 2020 na 9:41, Petr Tomšů napsal:

Zdravím, nic podobného jsem nenašel tak zakládám nové téma.

 

Mám problém s climatronikem, při nastavení jakékoli teploty se mi nemění foukání ventilátoru, pořád běží na 1 rychlost, pokud ručně ventilátoru nepřidám otáčky.

I po přidání jsem zjistil, ze mi běží jen 4 rychlosti.

Kalibrace klapek provedena, diagnostika nic nehlásí.

 

Motor nebo ten regulátor na motoru topení? Děkuji za rady


Zdravím,

mám ten samý problém. Po zapnutí nez. topení to jede vždy na 1.

Jediné řešení, co jsem zjistil, je před vypnutím Climatronic z režimu Auto přenastavit manuálně na nějakou vyšší rychlost a pak až elektřinu vypnout. 
Když se náslnedně NZ zapne, drží to naposledy manuálně nastavenou rychlost.

Ale je nesmysl na to pokaždé myslet. 
 

Našel jste nějaké řešení?

 

P.S. Mám Superb III, vyrobeno 11/2017

Editováno: , autor: PetrFordEscort
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi budu mít odpověď pro všechny zde v tématu…přesně tuto závadu jsem řešil již 2x…a to u o3 1.6TDI 77kw. Škodovka dávala z výroby do těchto motorů kapalinu, která nesmysly vysoké teploty v mezichladici vzduchu tudíž začne šlemovat…koukněte do nádržky na vodu…bude tam určitě tmavá kapalina a ne krásně čirá. Škodovka na to má přímo servisní postup čištění (dvoufazove kyselina zásada ) Dle určitých techniků to nefunguje a volí jiný postup. Nicméně výměny radiátoru jsem se ani v jednom případě nevyhnul…a kompletního čištění jakbysmet. Poté je nutné nalit kapalinu, která snáší i vyšší teploty a nedegraduje (prý by to měla umět G12evo)…přesně tento problém popisuje také Vaculík ze světa motoru na kanále autocz. Je to i na YT …kde recenzuje o3 po FL …popisuje to na 2.0 ale tyto motory jsou stejné řady. Podrobně se této problematice také věnuje v časopisu ale nevím přesně číslo a rok…když pogooglite najdete…

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

To co popisuje Vaculík je sice pravda, ale za normálního chodu, to znamená že budeš jezdit normálně a nebudeš tomu dávat kudlu se kapalině nic nestane ! Tohle se stává v případech, že lidi doslova "závodí" a jezdí kudlu ! Pokud budeš jezdit normálně, žádný šlem tam mít nebudeš, není důvod. To že automobilky dávají do aut kapaliny co stojí za kulové, tak to víme, ale to je všechno kvůli emisím.....to co fungovalo se ruší a to co nefunguje se zavádí, ale to je jiné téma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...