Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

    Doporučené příspěvky

    Půl roku mám Fabii III a vadí mi, jak slabě topí. V tomto zimním období, když ráno jsou teploty lehce pod nulou, teplota vody dosáhne na 90 stupňů po ujetí přibližně 10 km (13 minut), kdy začne trochu topit a po dalších 5 minutách je už znát, že ve voze je trochu příjemněji. Když bylo venku minus deset, tak začala topit až po 20 minutách jízdy. A když už to postupně vyšplhá na těch 90 stupňů, tak stačí trošku volnější jízda a teplota vody padá dolů až o 15 stupňů. Trošku pomohla rada kolegy, takže po nastartování zapínám vnitřní cirkulaci vzduchu. Ráno, před odjezdem do práce nenechávám běžet motor naprázdno, z vícero důvodů (ekologie, spotřeba atd.). Má někdo podobné negativní zkušenosti s topením? Poradíte nějakou vychytávku?

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Takhle dlouho se mi ohrivá nafta,

    u benzinu to je divne, bych si nechal zkontrolovat termostat...takto se mi chovala Felicie kdyz prasknul.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Mě to topí v interiéru dřív než se motor zahřeje na 90. Čas jsem ale nikdy nezkoumal, bohatě mě pro komfort jízdy stačí vyhřívá sedačka, stejně si bundu nesundávám. Takže nijak přesně tu časovou osu nevnímám. Ale můžu odhadnout při mínus 10 to do 10 minut bude. 

    To že může klesat teplota motoru při volné jízdě bez plynu se tu hodně řešilo a dělá to každému. 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Jakou mas nastavenou teplotu na klimatizci? Mas to dane na automatiku, nebo manualne nastavene?

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Před Fabií jsem měl Mégana 1.4 TCe 97kW a v zimě to bylo to samé. Než se to ohřálo při -10, tak 20 km. Taky jsem si myslel, že to bude termostatem a dokonce jsem to nechal diagnostikovat. Vyhozené peníze. Prostě je to vlastnost přeplňovaných motorů.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Hodně záleží na profilu trasy, pokud jedeš z kopce, tak to trvá, než se ohřeje. Další věc je zda máš manuální nebo automatickou klimatizaci a jak ji máš nastavenou. Pokud máš MaxiDot, dej si tam teplotu oleje a tu zkus sledovat, ohřívá se podstatně pomaleji než voda, ale aspoň jeho teploměr ukazuje reálnou hodnotu a né vysněnou jako ručička teploměru vody...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Před hodinou, Bikes napsal:

    Jakou mas nastavenou teplotu na klimatizci? Mas to dane na automatiku, nebo manualne nastavene?

     

    Nemám automatiku, pro zapnutí manuální klimatizace mám jen tlačítko a zapínám ji pouze v létě. Kolečko pro nastavení teploty vzduchu ráno dávám na maximum červeného pole. Po krátkém odmlžení čelního skla nechávám ventilátor pak běžet na stupeň 1 a mám zapnutou vnitřní cirkulaci vzduchu.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak zapni více ventilátor, v FIII nemám zkušenost s manuální klimatizací/ventilací, ale první stupeň většinou moc nefouká a při malém průtoku vzduchu to i málo topí (dostane se do interiéru málo teplého vzduchu).

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    před 2 minutami, Martab napsal:

    Tak zapni více ventilátor, v FIII nemám zkušenost s manuální klimatizací/ventilací, ale první stupeň většinou moc nefouká a při malém průtoku vzduchu to i málo topí (dostane se do interiéru málo teplého vzduchu).

    Ano, má to logiku, když píšeš "zapni více ventilátor". Zkoušel jsem to. Na stupeň 2 je větší průtok vzduchu, ale že by to rychleji topilo jsem nepozoroval, spíše naopak. A když zvolím stupeň 3, tak to trvá ještě delší dobu, než začne topit.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    ja bych zkusil nedaval na maximum cerveneho pole. Treba do pulky a jak se bude auto postupne zahrivat, tak pridavat.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    před 2 minutami, Bikes napsal:

    ja bych zkusil nedaval na maximum cerveneho pole. Treba do pulky a jak se bude auto postupne zahrivat, tak pridavat.

    Vyzkouším to. Díky.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Já to odhaduji podle Climatroniku, ten když je motor studený fouká méně a "jak se pohne ručička" tak zvyšuje otáčky (samozřejmě, pokud je samotný motor studený, tak nic netopí).
    "Stáhnout" topení asi nepomůže, pokud je ta klapka ovládaná přímo, popřípadě jak máš nastavené foukání vzduchu (pokud jde vzduch na sklo, tak ikdyž auto topí, vzduch se ochlazuje od studeného skla).

    A o jakých trasách se vlastně bavíme, je rozdíl najet po nastartování na dálnici, poskakovat po městě, nebo sjíždět táhlý kopec.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    před 5 minutami, Martab napsal:

    Já to odhaduji podle Climatroniku, ten když je motor studený fouká méně a "jak se pohne ručička" tak zvyšuje otáčky (samozřejmě, pokud je samotný motor studený, tak nic netopí).
    "Stáhnout" topení asi nepomůže, pokud je ta klapka ovládaná přímo, popřípadě jak máš nastavené foukání vzduchu (pokud jde vzduch na sklo, tak ikdyž auto topí, vzduch se ochlazuje od studeného skla).

    A o jakých trasách se vlastně bavíme, je rozdíl najet po nastartování na dálnici, poskakovat po městě, nebo sjíždět táhlý kopec.

    Každý den ráno má trasa vypadá asi takto. Průjezd městem, po rovince, tři semafory, což je asi šest minut. Pak jedu po rovině, rychlostí  80-90 km/h. tak 5 minut. Následuje průjezd menším městem, mírně do kopce v úseku 500 m, dále je více méně rovina a tady, po těch 12 minutách už začíná topit.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Bezprostředně předcházející příspěvek se necituje - viz pravidla fora!

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Já se svou 1.2 TSI, i kolegův Rapid 1.0 TSI máme po cca 7min. jízdy už teplý vzduch z výdechů a v interiéru začíná být příjemně v mikině spolu s výhřevem sedačky na 1. stupeň (ale auto už v tu dobu topí). Tedy při teplotách lehce pod nulou. 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    me taky uz lehce topi tak po 7min. Jeste me napada, "neplouzis se celou dobu na 1500ot"

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Za studena motor nikdy nevytáčím zbytečně vysoko. Otáčky 1500 až 1900 mi přijdou v pořádku.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Zbytečně vysoko se studeným motorem je nad 3000. Těch 1500 v podstatě motor podtáčíš a tím i pomaleji zahříváš. 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Přesně tak, chce to víc točit. Jinak s tou tvojí trasou se není čemu divit, teplo se nemá kde vzít, když se skoro nic nespálí.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Vloženo (upraveno)

    A co kabinovy filtr nemáš v něm  spoustu listí?

    Kdysi mi tahle rada pomohla u F1.

    Editováno na zwan
    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Clona ti z mé vlastní zkušenosti nepomůže. Ta je dobrá na to, že motor pomaleji chladne po stopnutí nebo z kopce. Jezdím do práce po městě 5 km a pod 2000 ot. nejezdím. Topí mi to po 2 km. Mám manuál klimu jako ty. Pouštět ventilátor na 2 stupeň nepomůže dokud není ohřátý motor aspoň na 70°C pak topí dostatečně... Čím pomalejší koukání ventilátoru, tím se rychleji ohřívá voda v motoru...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Děkuji za tvůj názor na clonu. Kombinací několika změn jsem dosáhl toho, že topí dřív. Regulaci teploty vzduchu zvyšuji postupně z modrého až do červeného maxima. Ventilátor zpočátku na stupeň 1, později 2, popř. 3. Po odmlžení minimalizuji ofuk skla, většina vzduchu proudí mimo sklo. Přes město, po rovině, už nejezdím 1500 ot. na čtyřku, ale kolem 2000 pořád na trojku i přes to, že PP mi doporučuje, abych řadil čtyřku. A vnitřní cirkulace taky pomáhá.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Vnitřní cirkulace problém vždy zhoršila, ověřeno v několika ježděných (celkem čistých, i když v zimě..) autech. To nepoužívám nikdy krom fakt nějakého sazometu nebo močůvky. To dokáže způsobit zamlžení i za slunečného dne.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×