Jump to content

Oprava startovacího tlačítka superb III


AdoksS
 Share

Recommended Posts

Podle servisů je to dost častá závada, že startovací tlačítko začne hůře reagovat na stisk.

Obvykle až na 5tý nebo 6tý stisk a člověk neví, jestli si to tlačítko někdy nerozmyslí úplně.

Stalo se to na superbu i mě, tak jsem koupil nové tlačítko a staré rozebral.

Měl jsem za to, že tlačítko má mechanické spínače, ale nemá. Je to řešeno kontaktem na plošném spoji, které je spínané vodivou podložkou. Jako třeba ovladač od televize.

Problém je špína na kontaktu a vodivé podložce, která brání propojení kontaktu.

Oprava teda spočívá v rozebrání tlačítka a kvalitním vyčištění kontaktů.

 

Takže rozebrat horní kryt sloupku, stačí zapáčit z čela spoje obou krytů pod volantem. Volant pootáčet doleva a doprava.

Horní kryt má vzadu takové pantíky, takže vyndat a vyklopit nahoru.

Odšroubovat z čela dva šroubky a jeden zespodu krytu.

Sundat spodní kryt, odpojit konektor a vyndat tlačítko z krytu odjištěním kovových západek.

Tlačítko je spojené na 4řech bodech, které jsem podebral planžetkama a tlačítko rozdělal. Před tím je nutné opatrně sundat ty kovové jazýčky vysunutím k zadní části tlačítka. Při rozdělávání opatrně, ať se ty plastové zobáčky nepolámou. Je to takzvaně  " blbuvzdorné " opačně nejde poskládat, má různé drážky a tvar. Není si teda potřeba označovat polohu dílů proti sobě.

Vyndat gumu s vodivými kontakty a plošný spoj, které jsem následně pořádně očistil tech. benzinem a vatovýma tyčinkama. Ty gumové kontakty opatrně.

Samotné kontakty na plošném spoji jsem ještě opatrně!! očistil od nalepeného a ztvrdlého prachu plastovou špachtličkou.

Nebrousit brusným papírem, poškodil by se kontakt!!

Celé jsem to zkontroloval a vyfoukal ještě veškeré vlákna od čištění vatou. Jak plošný spoj tak i ten gumový kus. ( gumovým balonkem na čištění objektivů )

Seskládat vypínač, zacvaknout a osadit kovovýma háčkama, které ho drží ve spodním krytu sloupku. U těch háčků je potřeba trošku promáčknout ty malé zobáčky, které je zajišťují na místě. Jinak mají tendenci z tlačítka padat.

Zbývá to celé seskládat. Doporučuji po nasunutí tlačítka do spodního krytu a zapojení konektoru vyzkoušet, že jde tlačítko mačkat a že funguje.

Sešroubovat a je hotovo.

 

Já jsem ještě vyměnil led diodu z bílé za modrou. Protože se mi bílé podsvícení na tlačítku nelíbilo.

Tlačítko funguje a řekl bych, že líp ( lehčeji ), než to nové. Které tam chvilku bylo.

Je to sice blbina , ale ušetří to nemalé peníze a udělá radost, že si člověk něco opravil sám.

 

 

 

20190211_160019.jpg

20190211_160135.jpg

20190211_160254.jpg

20190129_194111.jpg

20190129_193917.jpg

PIC004.JPG

PIC002.JPG

PIC012.JPG

20190211_173213.jpg

Edited by AdoksS
  • Like 5
  • Thanks 5
  • Upvote 6
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 5 months later...
  • 4 weeks later...
V 29. 9. 2019 na 16:46, Stanislav1 napsal:

Super popis mám zrovna takový problém jen se chci zeptat jestli se nemusí dávat nějaký kod nebo aktualizace ohledně Kess klíčku

Ještě jednou děkuji tlačítko jsem vyměnil a startuje super a kamarád co dělá v servise mi to vyměnil za cca.12.min. ušetřil jsi mi prašule díky moc

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 months later...
  • 2 months later...

Super navod. Moc dekuji! Za 20 minut vyreseno-opraveno. Tlacitko funguje. 🙂 

Jeste jen doplnim,ze zapadky pro rozdelani tlacitka jsou celkem 4. Jedna je schovana pod nalepkou. 😉

Jinak oprava neni nic sloziteho - pro ty co uz treba rozdelavali nekdy ovladac od TV, PS4, apod. Jen rozebrat a vycistit kontakty.

 

Pzn. Opravoval jsem tlacitko u Yetiho mod. rok 2016.

Link to comment
Share on other sites

Ahoj, díky za návod. Sám jsem to dneska absolvoval. Přidám tedy pár postřehů. A jeden dotaz.

  • U mě byl největší voser odpojit ten 4 pinový konektor. Šel ztuha. Jakmile jsem si odnesl spodní kryt i s tlačítkem "domů ke stolu", byla to pohoda. Ty 4 plastové jazýčky, které drží tlačítko pohromadě už celkem jdou. Mezi jeden jsem vrazil měkké trsátko, druhý odtáhnul plastovým "takovým tím na tapecírunk" a pak už to šlo. Musí se odlepit kus nálepky.
  • Pro odšroubování spodního krytu: 1 spodní šroub je pohoda. Po sundání horního krytu musíte otočit volantem tak, abyste se k těm šroubům dostali. Je to tak tak, ale nepotřebujete L-kovou hvězdici, jde to i normálním dlouhým šroubovákem.
  • Opravdu není nutné kupovat nové tlačítko. To samotné rozdělání, vyčištění a scvaknutí je otázka 10 minut.
  • Poté jsem to celé zase složit a zapojil 4-pinový konektor do tlačítka a 2-pinový do objímky a v tom mě napadlo, k čemu tam ten 2-pin je? Objímka přece nesvítí...

2pin.png

Edited by DavesMan
přidání obrázku
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...