Přejít na obsah

Brzdový systém


Maverick

Doporučené příspěvky

V 23. 5. 2021 na 9:47, Michal T. napsal:

@Kubo22 Pokud ta fotka není nijak "dophotoshopovaná", tak ty kotouče vypadají jako gramofonová deska s pořádnýma drážkama....

 

Já s brzdama problém nemám, resp. to neřeším. Přední jsou krásně lesklé, zadní mi přijdou v pohodě až na otisky od destiček. V garáži ručku nepoužívám, přesto lehká vlhkost např. po jízdě v dešti stačí k tomu, aby se tam vytvořila lehká povrchová koroze, která se následně pomalu obrousí. Taky je občas po výjezdu v tichu garáže slyšet "drhnutí" kdy deska vždy projede kolem toho "zkorodovaného místa". Stačí párkrát šlápnout na brzdu a je to pryč.

 

Otisk na zadku je vidět tady:

kotouc.thumb.jpg.8ef68aae01b169e0920a2258c1bd3469.jpg

 

Btw. tady ještě materiál k "vadám" kotoučů - třeba to někomu pomůže v tom, aby věděl, co je příčinou a co se s tím dá/nedá dělat:

1672889190_vymenybrzdovychkotoucu-1.thumb.png.dee71e72f0ce3c2c4c4e864887902d47.png  615747302_vymenybrzdovychkotoucu-2.thumb.png.afa84742c704d9d31b75605698e1ff9e.png  934448627_vymenybrzdovychkotoucu-3.thumb.png.b9ec13283fd10a7ad33929c4fb28d53a.png  1216294809_vymenybrzdovychkotoucu-4.thumb.png.85eb3bd2a0b8451a4bd217f68cb8def8.png  1168434509_vymenybrzdovychkotoucu-5.thumb.png.d420243f564682b792d795f617e6f2cc.png  88030696_vymenybrzdovychkotoucu-6.thumb.png.552765738ee813401cef273102eb46da.png  1180706122_vymenybrzdovychkotoucu-7.thumb.png.91d9a293579fd5773a331e2393e6d719.png  570969099_vymenybrzdovychkotoucu-8.thumb.png.549e6ba7da85404043e7bca6a5e8aeda.png  546918973_vymenybrzdovychkotoucu-9.thumb.png.500311464140805bc3fe1058aa0bb8b3.png  1273713653_vymenybrzdovychkotoucu-10.thumb.png.ab554a9b81a78878dbc919639dcd47f9.png

Tady je pěkný materiál, jak škodovka řeší brzdy, třeba pomůže @PetriCZECH

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Našel jsem v jednotce 03 - "vysychání brzdových kotoučů" s hodnotou středně... 

 

Bohužel nikde na webu nemohu dohledat co to vlastně znamená to vysychání brzdových kotoučů??? 

 

Možná blbej dotaz, ale:

Chápu to správně, že to nějak svírá brzdové destičky aby se ohřály kotouče a vyschnuly??? 

 

Pokud to tak je, tak to zbytečně ničí desky a kotouče, ne??? 

 

Dle jakých senzorů to pozná??? 

 

Dříve to auta neměly a brzdily také. 

 

Třeba je to ale úplně jinak😀

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mělo by to fungovat, když jsou zapnuty stěrače a lehce se občas deska přiblíží kotouči, aby v případě brždění byl zajištěn nejlepší účinek. Osuší se. O opotřebení navíc jsou úvahy neopodstatněné. Dříve to neměli, ale běžná auta nebrzdila běžně na 35 m za všech podmínek ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady píší

 

Bezpečnější moderna

Podceňujete moderní auta s motory s menšími zdvihovými objemy? Máme poněkud překvapivou zprávu. Tyto vozy umí zastavit díky elektronice daleko dříve a bezpečněji než srovnatelné automobily staré dvě dekády.

 

„Konstrukce celého brzdového systému je dimenzována s daleko větší bezpečností, než tomu bylo dříve. Řada podsystémů elektronické stabilizace dokáže eliminovat ztrátu podtlaku nebo přehřátí brzd. Dnešní systémy zvládají i vysušování brzdových kotoučů při delší jízdě za deště. Díky tomu má řidič k dispozici od prvního okamžiku sešlápnutí brzdového pedálu plnou zpomalovací účinnost,“ uvádí na pravou míru člen týmu Výzkumu dopravní bezpečnosti Škoda Auto.

 

https://www.garaz.cz/clanek/brzdy-vcera-a-dnes-nesetrete-udrzujte-nepanikarte-21004112

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi díky, takže je to přesně tak jak jsem si myslel... No jak jinak by se kotouče vysušily, že. 

 

Další kurvítko aby něco vydrželo méně 🤣

Tohle prosím berte hodně s humorem a rezervou, už vidím ty chytrolíny jak zase řeší bezpečnost. 

 

Jen mě zajímalo jak to funguje a čím to snímá. Takže stěrače. 

 

Ještě bych to nebyl já, takovej šťoural, abych se nezeptal.

Když často ostřikuji sklo i za sucha??? 

Rozlišuje to elektronika, že neprší, že jsou kotouče suché? 😀😀😀

 

Edit:

jo už to čtu :

"V prípade jednorazového zotretie čelného skla dôjde iba k jednému vysušeniu." 

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě tedy, to sušení nemůže suplovat jen malá bezvýznamná síla jak někdo píše... 

Píšou tam tlak do 2 baru. 

Bar co si pamatuji je cca kg/cm2. Když vezmu......... ale nic🤣 nechme to být... 

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahojte :)

 

chci se jen zeptat: Letos na začátku listopadu jsem byl v autorizovaném servisu, kde mi řekli, že je potřeba vyměnit brzdové kotouče a destičky. Prý je kontrolovali a byly zralé na výměnu. Prý po 60tis. se musí vyměnit - nevím jestli je to pravda, nebo jestli si chtěli chlapci nadělit na Ježíška. Servis mě stál celkově přes 26tis. Kč v autorizáku.

 

Takže tohle mám všechno nové vyměněné.

Brzdí to lépe - s tím nemám problém. Ale teď poslední dobou mi docela dost pískají - zvlášť při brždění z nižší rychlostí (30km/h)

 

Je to normální? Zlepší se to?

 

U starých brzd mi to nikdy nedělalo.

 

Díky za odpověď :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím že píšeš do špatného vlákna. Na scalu kompletní brzdy 26K určitě nestojí.

Materiál vychází v originálu do 10K vč. maziv ,všech čtyř kotoučů a všech destiček. 1h práce na přední a 1h práce na zadní nápravu. tj. maximálně kolem 14 000 bez jakých koliv slev.

 

Pískat originál nesmí. Pískání je doménou aftermarketu např. textar, který kvůli svým vlastnostem prostě pískat bude. Jestli to píská a je tam originál, tak to nejspíš ani pořádně nevyčistili a jestli se jedná ve tvém případě opravdu o Scalu, tak tam přední brzdy vydrží běžně přes 100K KM a pořádně tě natáhli na ceně.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Piskat origo nema. Ale nie je pravda co pise kolega, ze textar ti bude piskat. Ono ti budu piskat vsetky aj ate, ci brembo ak su nevhodne kombinovane kotuce a platnicky. Niektore znacky neskombinujes bez piskania a ts ista platnicka moze s jednym kotucom piskat a druhym nie. Preto je najlepsie ori aftermarkete brat rovnaku znacku ak sa menia naraz kotuc i platnicky.

a tu mas i odpoved…nevhodne kombinovany kotuc a platnicky. Zjavne materialovo nesadli a piskaju ti. Tipujem ale, ze to bude len pri dobrzdovani ( najcastejsi problem). Ono sa to teplom moze zlepsit, ustat, no i nemusi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Textar kotouče a textar destičky. Montuji si je na všechny auta, protože u levnější brzdičů FSIII nejsou náchylné na zvlnění, brzdí lépe než originali. ATE a všechny ostatní značky, jak je FSIII brzdič a víc než 100K km tak často aspoň trochu vibrují po najetí 1000 km vždy začnou... Textar zatím nezklamal.

Nicméně všechny textary mi vždy v nízké rychlosti pohvízdávali, ale raději hvízdání než vibrace.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...