Přejít na obsah

Tažné zařízení


Jan R.

Doporučené příspěvky

Příští týden vyjde článek, budeme vědět, v čem je zásadní problém. Kdo to bude kupovat jako ojeté, pak může být zaskočen. Na F3 to ještě šlo. Záleží, jestli ve velkém TP i na štítku v autě bude uvedena celk.hmotnost jízdní soupravy.

Ale třeba Brink a Galia tažné pro nové Polo vyrábí www.tazne.cz/tazna-zarizeni/volkswagen/polo/hb/2017/10/

F88F1B40-7B31-4B4F-AD86-B11B1B4B975B.jpeg

 

EDIT

Tak hlavní problém je snižování nákladů, auto vyrobené na hranici použitelnosti.

S tažným jako vždy bývalo souvisí větší chladič, hadice, mřížky a uzpůsobení vozu - na Felicii to nikdo tenkrát neřešil.

Vyjede-li auto bez tažného nebo přípravy, COC list, velký TP, datový štítek v autě nebude mít uvedenou hmotnost jízdní soupravy a u Škody smůla ( mě to třeba normálně dopíší do všeho).

Chrání se případným reklamacím těch jejich eko motůrkům, že by to někdě někdo uvařil, oddělal.

Uvádí, že třeba dodělání tažného na Kodiaq dodatečně za 66400,-

Dále mluvčí správně píše, že prodejci by měli zákazníky správně informovat neuvádět je v omyl, jak jsem psal.

Např. VW ( proto se na nové Polo prodává viz výše), Rencek, Dáčka, MB, Ford,Toyota bežně domontují, zlegalizují ?

skenovat to nebudu, v aktuálním čísle SM

Karoq i Kodiaq mají od MR2019 vždy přípravu, problém není.

 

Editováno: , autor: Jan R.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V ‎21‎.‎02‎.‎2019 na 21:40, Joscer napsal:

U Scaly je v konfigurátoru jednoznačně napsáno "Dodatečná montáž tažného zařízení na vůz vyrobený bez tažného nebo bez přípravy nelze.". Což u Kodiaqa není.

 

Protože Kodiaq a Karoq mají většinou přípravu ve standardu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Tycoon No, homologace snad platí pro celou Evropu. Pokud tedy příslušné testy pro auto s koulí a bez koule proběhly odděleně a výsledky mají vliv na zápis údajů do technického průkazu, tak s tím v Německu těžko něco nadělají. V německém konfigurátoru je také uvedena možnost objednat tažné zařízení nebo jen přípravu pro tažné zařízení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tedy po jejich neumím, ale v konfigurátoru vidím dvě verze, dle cen jedno bude příprava a druhé celé tažné:

image.thumb.png.af483d77762cff959473e88715b4743e.png

 

Upřímně jsou lidi co tažné v životě nevyužijí, tak proč tam mít homologaci, CitiGo taky tažné mít nemohlo a nějak velké "haló" kolem toho nebylo. A kdo tažné využije, musí s tím bohužel počítat a hledat vhodné auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak Cígo je na popojíždění. Toto už dokáže plnit roli rodinného auta a pak se dozvědět, že si tam nedám ani držák na kola.

Pochybuji, že tento problém budou vědět prodejci v Áčkách, jen to auto chtějí prodat. Kámoš tam koupil ,,jejich” půlroční a ani neměla doplacenou 5.letou záruku a po třech letech výměnu řadičky cvakal.

Chápu, že o pár mm menší chladič třeba na 100tis.aut ročně je velká úspora.

Uvidíme tady na fóru nebo na fcb za rok, dva kdo se bude rozčilovat ?.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Martabjj máš recht.

 

Začnu přemýšlet dostatečně dopředu jestli náhodou si nekoupím třeba vodní skútr...., člun, soutěžní enduro, cross, atd... Jde o hovno... Kdyztak prodám třeba auto za 600tis protože jsem nemyslel dostatečně dopředu :doha nemůžu za to dát vozík :kol-46:. Takže raději hezky vysypat prachy Škodovce co kdyby náhodou jsem to nevym.......... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Jan R. Nechci uplně kecat, ale myslím že u toho CitiGa se to právě řešilo a "tažné" na to abys tam dal kola se tam neoficiální cestou nainstalovat dá, jen nesmíš tahat vozík.

A ten tlustší chladič nemá nic společného s tím "může/nemůže" tahat, současné auta mají taky "malý chladič" a můžou doinstalovat tažné. Nebo pak koupit tažné/přípravu z výroby, kde je ten "větší" chladič. Tím chci říct, že ten jiný chladič a alternátor není primární, že by ten "běžný"  neutáhl chlazení s vozíkem, jen prostě šetří CO2 v homologaci...

 

EDIT:

K tomu CitoGo, na kola není problém: https://1711153993.eshop-rychle.cz/taznazarizeni/eshop/1-1-Tazna-zarizeni/36-2-Seat/5/1219-Tazne-zarizeni-S-Mii-11-S-Citigo-11-VW-Up-HB-12

Citovat

POZOR! Oficiálně slouží jako držák nosiče kol, lyží apod.!

Tento typ tažného zařízení je sice schválen i k vlečení přívěsů, ale toto neplatí v ČR, naše MD vychází ze schválení vozidla - aktuální stav můžete zjistit dotazem na Ministerstvu dopravy, obor schvalování vozidel(vozidla Škoda Citigo, Seat Mii a VW Up nejsou homologována k vlečení přívěsu!!).

Jinak je tomu v Německu, kde pro tato vozidla vystavil německý TÜV povolení k vlečení přívěsu i bez určení váhy přívěsu výrobcem vozidla.

 

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě fakt jen ten přístup obecně. U Fabie3 MPi jsem si ho tam běžně domontoval žádnou přípravu jsem neměl, daplatil jsem 8,9tis a žádný problém, u nového Pola to jde a u Scaly dělají zbytečný starosti. 

To Cígo jsem psal, že si to neumím představit. Už nárazník je nízko, dát dozadu 2 lidi a držák s dvěmi koly, jestli už by pružiny nebyli na dorazech. Neviděl jsem ještě nikoho za 8let tak cestovat, u toho typu jsi správně napsal, počítat předem, co s autem budu dělat. Jestli o tu možnost už nepřišla F3 FL ( velký TP bez hmotností tažného). Se dozvíme, jeden uživatel teď bude kupovat MPi Combi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...