Přejít na obsah

Svítí červená kontrolka řízení


suppressu

Doporučené příspěvky

 

Odpustite ak som netrafil sekciu ale vobec netusim kam by som to mal zaradit. A uz vobec netusim pod cim by som to mal hladat.

 

K veci...

 

Vcera po ceste do prace asi po 1km jazdy, sa mi rozjacalo auto (nemyslim tym alarm) a na pristrojovke sa mi zjavvil symbol cerveneho volantu s vykricnikom,volant stvrdol (zjavne odpojilo servo posilovaca),volantom som ledva pohol... Tak som ako tak dosiel do prace, cca dalsie 2km (nastastie rovinka) vypol motor, zapol asi po minute ikonka svietila. Po praci som sadol opat, nastartoval a ikonka tam uz nebola a riadenie v poriadku az na to ze to tam trosku pukalo pri vytacani. Toto sa uz tiez stratilo.

Vecierkom som skocil do servisu a typek mi povedal nieco v tom zmysle, ze to mohlo byt baterkou, ze ak bola slabsia tak to mohlo urobit. Podotykam zapnuty bol tak akurat vent na okno.

 

Cize mam trosku pochybnosti ze to bolo baterkou, lebo toto by bolo asi strasne bezpecne,pri predstave, zeby to urobilo niekde v zakrutach, za volantom utla zienka....cista samovrazda.

 

Stalo sa uz niekomu take nieco? Mam verit servisakovi ze to bolo baterkou?

 

Obd mi neukazalo ziadnu chybu, carista nejaky specificky kod...ale cariste moc v tomto neverim.

 

Dik za kazdy postrehedd7b229a8a02f668a411f189d0ef568.jpg

 

Editováno: , autor: Pawouk
Upraven název tématu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Závada mohla být způsobena slabou baterii.. Nicméně to vypadá spíš na závažnou závadu která by se mohla zhoršovat...

Nemáš tam start-stop?

 

Nicméně myslím že v rapidu je nějaký elektrohydraulický posilovač.

Který evidetně kompletně vypadl. nešlo do něj napájení.

Např. špatný kontakt kostra, špatný napájecí kontakt.

Spíš si myslím že je to ale horší např. oxidace v jednotce posilovače.

Výstup z Caristy sice není optimální ale každopádně popisuje co se stalo.

Výpadek na ABS. Abnormální výpadek Power steering konkrétně ty kódy by mohl vyluštit nějaký SuperVag

A UDS kód v přístrojovce nejspíš znamená kompletní výpadek komunikace s Power steering! Tudíž byla jednotka mrtvá na komunikaci!

Např. když jsem testoval přístrojovku tak jsem nedokázal nasimulovat komunikaci posilovače a už se to tam sypalo....

 

Ve výsledku to vypadá jako závažná závada s kterou bych nejezdil... Ty jedině tak můžeš voltmetrem proměřit stav baterie...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nooo po pravde vobec si ma nepotesil [emoji20]. Ano mam tam S/S ale vypnuty cez Caristu. Skocim este do neatorizovaneho servisu nech mi to checknu cez diagnostiku, uv idime co vyskoci im....
Tak ci tak som objednany aj do ofiko servisu na vymenu vrzgajucej casti napravy....cize budem urgovat nech to kuknu. Ale ak je pravdou to co vravis ze by to mohla byt zavaznejsia chyba, na co by som mal urgovat?Naco nech sa kuknu? Myslim po hw stranke.

Dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na baterii to nevidím, že by tohle rozsvítilo červenou kontrolku? Oranžová tam dle návodu není? Červená značí akutní nebezpečí nehody nebo poškození motoru. Jedině snad, že by byl problém s dobíjením - ale to bys zcela jistě nenastartoval ani ráno, ani odpoledne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyby tak existovala webová stránka kde něco zadáš a vypadne ti odpověď...

 

V clusteru je chyba výpadku komunikace nějaké jednotky, vzhledem k tomu že se neobjevila závada jiné jednotky (ABS, Airbag) předpokládejme že jde o steering control.

V ABS je nízká voltáž svorky B+

V Power steering je chyba nízké voltáže a chyba kterou nedokážu identifikovat.

Takže předpokládám že vynecháme teorii a držme se faktů. 

Jinak jsem stejnou chybu PS viděl když se pokoušel někdo kodováním vyřadit SS...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, jestli je to jen součástí Greenline jako doplněk S.S.

Každopádně se té prasečině říká rekuperace. Brzdíš Alternátor reguluje na 15V akceleruješ nebo jedeš klidnou jízdou alternátor reguluje na 12V.

Tohle perpetum mobile by mohlo způsobovat problémy.

Modelový případ. Baterie bude slabá, řídící jednotka baterie to nepozná a 12V nepokryje napájení ABS čerpadla, řízení.

Ve výsledku nastane kolaps...

Dá se koupit multimetr do zásuvky zapalovače Čína to dělá za pár korun. Užitečná to věc.

Zapíchneš a průběžně můžeš koukat, jestli alternátor dává stále 14,4V nebo jestli to lítá mezi 12V-15V.

No mít to ekokurvítko  v autě tak hledám způsob jak to vypnout :-(

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslim, ze v aute mam to ekokurvitko...ale doteraz som to bral ako pozitivum nie negativum, i ked som bol zvyknuty brzdit motorom...

Voltmetrov mam zopar, ale tak akurat priamo na baterku nie do zasuvky lebo som v tom nevidel nejaky zmysel. Ale Ali doda [emoji56]

Pawouk: A co to pre mna znaci ze mam elektromechanicky....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem ci to patri k tomuto....ale v kontexte asi hej.

Ked mi odstavilo ten posilovac, tak nasledne sa objavilo pukanie volantu pri otacani. Asi pri otoceni volantom 10-15stupnov.Potom to prestalo a dnes sa to pukanie opat objavilo.
Odkial sa to presne ozyva netusim,lebo ta tyc to dost prenasa.

A pri nahravani videa pre servis sa mi naskytol uzasny pohlad (vid foto). Toto asi nie je normalne pri 3rocnom aute, ci?

0819b622085605391123a3e49a3d78c6.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Změř napětí baterie a dej vědět. Doporučují také rozpojit konektor u sondy proudu na konci "-" kabelu u baterie, vypne Start/Stop a přepne nebíjení baterie z 80% na 100%.

 

Chybové kódy:
 

Citovat

 

00532
Napájecí napětí -
- signál příliš velký/malý/nesmyslný
Sv.15 - příliš malé napětí


00523
Snímač teploty nasávaného vzduchu -
- přerušení/zkrat na plus/zkrat na kostru
 

01543
Varovný bzučák pomoci při parkování -  
- zkrat na kostru

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 minutami, suppressu napsal:

Len mi uteka suvis s tym pukanim a hrdzou.

 

Samozřejmě je potřeba dát do pořádku v prvé řadě mechanické věci, rez odstranit, promazat. Problém může být také ve špatných kontaktech konektorů (vyčistit, prostříkat Kontaktolem, případně nechat konektor/y vyměnit). Důležité je také zkontrolovat ukostření baterie, vyčistit a pořádně šroub přitáhnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skor mi pri tej hrdzi islo o to, ze auto je este v zaruke....tak ci tak to budem riesit v servise. A ked to neprejde, poriesim to sam. I ked pri trojrocnom aute sa mi to zda blbost aby tato cast hrdzavela, kecze je v interieri. Zmerat a vycistit kontakty mozem, v tom nevidim problem.

Len to pukanie mi nejde do hlavy, myslim ze toto suvis s bateriou nema. Alebo sa mylim?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za zajímavou závadu na procvičení.

Ale teď máš všechny indície.

Koukni na stav baterie podle jednotky 61. 

Pokud bude špatná, logicky nech vyměnit.

Stejně tak vezmi co jsi zjistil dej do servisu ať to opravý na záruku.

Není totiž co řešit. Možná jsem viděl nějaké TPI na řízení. Zkus pohledat. Může to pomoct při jednání se servisem.

Když bude třeba oxidace na konektoru kabelu řízení nebo dokonce jednotky tak ti to vymění my ostatní to očistíme a budeme se modlit aby to fungovalo a vydrželo!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taaaakze baterka zmerana.

Fotka 1: nenastartovane
Fotka 2: odpojeny konektor, nastartovane.
Fotka 3:zapojeny konektor, nastartovane.


Lenze po pravde, vobec mi nic nevravia tie cisla. Viem ze bateria v klude ma mat od do, ale netusim kolko by sa mala zjavit hodnota pri nastartovanom aute. A dalsia vec, vobec netusim co je ta hodnota pod voltami (6,84m ohm) 6b3e0b020159c7293693f0bb5a1f39c1.jpg221b83709b1ffb15730eb6732f145a62.jpgfb60da4794e0321f16bcdb17fb7ecb3e.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro S.S. jsou baterie AGM a tu tam máš.

Jestli funguje AGM jako klasické gelovky tak nabití nic moc. Dodávám že u klasické autobaterie je 11,98V málo a čas na dobití.

Každopádně stejně bych doporučil pořídit nabíječku tak jako tak.

Výstup z alternátoru by odpovídal systému S.S t.j. nabíjení. až do 15V.

Takže stav až na nízkou voltáž baterie celkově vypadá OK.

Každopádně jak jsem říkal pokud ti cvaká v Posilovači řízení tak to bude nějaká mechanická závada kombinovaná s elektronickou.

Tak to je návštěva servisu a oprava na záruku jistá...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze, ak je baterka OK som rad, mam pred sebou vymenu kuch.linky,cize nerad by som informoval polovicku, ze nam treba novu baterku do auta [emoji23]. To, te je poslabsia ma dnes rano informovalo aj auto...nabijacku mam ako povinnu vybavu. Len mensi problem je s miestom na nabijanie, kedze byvam v kralikarni na 5tom poschodi.... No neva, dobijem v robote. I ked zvazujem aj alternativu ako som mal na Fobii, jedna baterka v zalohe. Len sa obavam, ze ked pri prehadzovani bateriek, by to mohlo robit problem (kontrolky,kdesi som tu zazrel, te pri odpojeni a zapojeni sa rozsvietia kontrolky na pristrojovke a ani za toho....sa ich zbavit, akurat tak diagnostikou)

Zvysok poriesim v utorok v servise, uvidime ako sa budu zas vykrucat.Ale aj tak dik za kazdu radu, postreh... [emoji8][emoji8][emoji8]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...