Jump to content
Sign in to follow this  
Majklen

Chyba škrtící klapy (stará 2 roky) - problém v elektrice?

Recommended Posts

Dobrý den,

mám problém se svou Octavii 1.8 TSI 118KW, rok výroby 2009.

Už nějakou dobu mi svítí kontrolka motoru, po napojení na diagnostiku to ukázalo chybu se škrtící klapou. Provedla se na podzim kalibrace (seřízení) klapy a týden dva to jelo v pohodě a chyba naskočila znovu. Takto jsem to nechal seřídit asi 3x a přes zimu s tím takto jezdil. Nedávno jsme to seřídili znovu a kontrolka se rozsvítila po prvním kilometru. Škrtící klapa je stará asi 2 roky a půl, po rozebrání je naprosto čistá, nezanesená, možná u trubice minimální povlak oleje. Kolega se na to díval více a všiml si, že to má stejnou kabeláž ve svazku jako ten box v levé části (čistí to výfukové plyny nebo něco takového). Je možné, že je někde špatné ukostření, nebo useklý kabel? Nemá s tímto někdo zkušenosti? Předem děkuji za rady.. Přikládám fotografie:

Motor.jpg

Err2.jpg

Err1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kromě dílu samotného to může dělat vedení, tedy konektor a jeho piny B)

To je třeba prověřit, u té klapky je to tedy asi jasné, chyba klapky v sacím potrubí bude asi senzor G336, nebo také vedení, no a odvětrání nádrže a regulace tlaku, to by chtělo kody chyb ;)

Edited by rayx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konektory jsme prostříkli kontakt sprejem. 

Zkusím se domluvit a nechat to napojit a vypsat kody chyb. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odvětrání nádrže - to se zpravidla objevuje, pokud přetankuješ přes vycvaknutí pistole.

Snímač polohy v sacím potrubí - s největší pravděpodobností vadné sání..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak dnes jsem se dostal k napojení diagnostiky. V příloze zasílám chyby.

Pro info - seřídila se klapa a ujel jsem 4km, vypl motor na 20 min, potom ujel 30km a auto bylo 2 hodiny vklidu, poté jsem nastartoval a cca po kilometru opět naskočila kontrolka motoru.

 

IMG_4561.JPG

IMG_4564.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škrtící klapka se tedy zatím znovu neozvala, tak snad jí to vydrží, jinak je to na na kontrolu připojení konektorem/napružení pinů a jejich nakrimpování na kabely.

 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18447/P2015/008213

radost se sáním, buď jen sensor G336, nebo vykloktaný klapky, to je každopádně vždy na sundání sání z motoru ... Zaleží, kdy bylo auto/motor vyrobeno, 11.5.2009 se to měnilo

 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16683/P0299/000665

vyřeš nejdřív to sání, toto pak, pokud bude stále, zkontroluj těsnost vedení od turba až ke škrticí klapce, ale pravděpodobně bude vadný přepouštěcí ventil N249.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto se dalo do Škody, kde se proměřila kabeláž i klapa. Vše je v pořádku, chybu našel pán ve "vířivých klapkách v sání". 

Je zde možné nějak klapky vyčistit, nastříkat, vyměnit? Nemám tušení jak to vypadá, nebo jaká je možná oprava (nové to sání stojí kolem 16 000, to je drahá záležitost).

Děkuji za rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ebay se daly sehnat kovové výpalky/obrobky, které se namontovaly do motoru a omezily pohyb klapek v určitém požadovaném rozsahu. Ale bylo to přednostně určené pro TDi, takže je otázka, jestli by si pochodil i tady.

Druhá varianta - nedávat auto do Škodovky, nýbrž do obyč. servisu. Opravná sada se dá pořídit za cca 10 tis Kč + práce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ptal jsem se přímo ve Škodě, nové to sání vychází na cca 13 000KKč.  Mimo škodu by to mohlo být levnější si myslím. Z vrakáče nebo z druhé ruky to kupovat bude asi nesmysl.

Dočetl jsem se, že se dají dát ty klapky pryč a nechat to průchozí - trochu více to žere, ale zase to prý lépe jezdí. Auto si plánuji nechat ještě rok, tak momentálně hledám nejlevnější řešení. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vypadá to naprosto jinak, to na odkazu vypadá jako plast, přitom to na autě vypadá jako kov. Lze nějak ověřit to, jestli to bude pasovat? Popř. jak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moment, co vypadá jako kov? Bavíme se stále o vířivých klapkách? Můžeš udělat fotku toho "kovového"?

Jinak stránka výše nabízí ověření pomocí VIN kódu. Jen nevím, jestli to není nějak navázané na první nákup.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak pises, do profilu si muzes auto pridat az po prvnim nakupu (nebo alespon driv to tak bylo). Pokud jim ale napises mail, urcite ti to overi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omlouvám se, ano je to plast. 

Dočetl jsem se, že se ještě dělá "vykuchání" (tedy odstranění) těch klapek ze sání a tím se sice zhorší spotřeba, ale zlepší výkon. Má někdo s tímto zkušenosti? Jinak děkuji Tomáši za odkaz, pokud odstranění těch klapek v sání nebude dobrý nápad, koupím ten díl co jsi mi poslal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No rozmysli nejdřív, jak dlouho s tím budeš chtít jezdit. Přece jenom furt je to verze Čína s podezřele nízkou cenou. Slyšel jsem o člověku, kterému se rozpadly (už teda vyběhané) klapky za jízdy a napadalo mu to rovnou do sání. Motor sice opravili, ale levná sranda to asi nebyla.

Ohledně vykuchání nevím, ale jestli tě teď trápí svítící kontrolka motoru, tak nebude potom tuplem svítit pořád? A co emise, přežije auto první technickou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, určitě bych nechtěl aby se to rozpadlo a napadalo do motoru.. Kde bych to sání mohl koupit za nějakou průměrnou cenu? Nebo třeba levnější, ale kvalitní? 15 tis oproti 4 tis - to fakt smrdí šuntem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 20. 3. 2019 na 16:57, Majklen napsal:

Auto se dalo do Škody, kde se proměřila kabeláž i klapa. Vše je v pořádku, chybu našel pán ve "vířivých klapkách v sání".

 

Víš konkrétně co našel?

 

Je to jen blbá mechanika, buď praskl spoj/hřídelka klapek, a nebo nefunguje snímač polohy, který je na opačném konci vůči ramínku od ovládání podtlakem, a nebo je vykloktaný spoj na tom ramínku ... B) Něco by se nechalo opravit kutilsky, něco ne ...

Případně, pokud je auto vyrobeno do 6/2009, tak pro něj platí TPI  Technická produktová informace 2022476_4.pdf

https://forum.skodahome.cz/topic/136220-chyby-004759-a-000136/?do=findComment&comment=2258862

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, až tak technický tip nejsem, abych tohle dokázal.

 

Je tady někdo v okolí Frýdku / Ostravy - kdo by tohle zvládl? Ve Škodě mi objednají nový díl a ještě k tomu s přirážkou. Zaplatím podle domluvy, klidně i něco navíc - hlavně ať to už mám z krku:) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...