Přejít na obsah

AdBlue


Catexcavator

Doporučené příspěvky

:scooter: Zajímají mě vaše zkušenosti s AdBlue , jelikož se blíží mé první doplnění a nevím zda je lepší kupovat balené a nebo tankování u pumpy ( u nás v Budějcích jsem zatím objevil jednu pro OA, snad ještě Globus, ale prý tam cena jako za balené), kde je cena příznivější.

 

Druhá věc je kvalita. V návodu se udává ISO 22241-1, ale spousta balených udává jen 22241. Nikde jsem se nedočetl jaký je nebo není rozdíl a jaká kvalita se prodává u benzínových pump.

Prý při horší kvalitě je větší spotřeba nebo dokonce řídící jednotka hlásí závadu.

 

A za třetí. Jak moc je agresivní při polití laku nebo jiných materiálů.

 

Vím , že nás do diskuze moc nebude, jelikož na fóru Karoq je více benzínových klokanů ( bez urážky, jen černý humor), ale třeba mají také zkušenosti a vše se počítá.

Editováno: , autor: Catexcavator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem pořídil balení v originální lahvi s bajonetovým plnícím hrdlem (uvádí se v manuálu k vozu). Tam se také zmiňují, že pokud se kapalina dostane do kontaktu s lakem, textilem apod., tak urychleně otřít. Takže to bude asi pěknej prevít :ph34r:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám sice taky kodiaq, máme ve firmě nádrž s pistolí na Adblue, kterou nám dodavatel vždy naplní jelikož ji používáme do autobusů a samozřejmě ji taky tankujeme do osobáků (BMW, Škoda, MB, VW) a za 3 roky nikdy žádný problém, vychází to asi na 5 kč/l. Bílé krystalky jsou vlastně samotná močovina, které se vyrábí prvotně v pevném stavu a potom se teprve ředí destil.vodou. Jelikož obsahuje amoniak tak to dost při potřísnění smrdí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jakou máte spotřebu AdBlue po doplnění? 

Při převzetí nového auta bylo auto natankovaný z výroby do plná a počítač ukazoval max. 9000 km a musím říct, že to zatím vychází. Mám ujeto 7200km a počítač ukazuje ještě 2200km.

Tak se ptám jestli máte po doplnění stejný dojezd jako u močovým z výroby nebo jste zaznamenali rozdíl?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I já neřeším  spotřebu vůči ceně, ale vůči kvalitě.

Podle info z internetu se horší kvalita projeví na zvýšené spotřebě a to by do budoucna znamenalo případné problémy s celým vstřikovacím systémem AdBlue.

To je stejné jako když kupujeme aditivovanou naftu ( já si aditiva přidávám sám ) jelikož podporují spalování, vážou vodu a zvyšují cetanové číslo ( které je u tuzemských benzínových pump 52, což je pro motory Common Rail nedostačující, minimálně má být 56) a  tím méně časté vypalování PDF a myslím si že i menší spotřebě močovyny u aut s touto vymoženosti.

 

Pro mě je AdBlue Novinka  s kterou se musím naučit zacházet a chci se vyvarovat zbytečným drahým opravám, které se mohou dostavit za 2 nebo 3 roky vlivem nekvalitní močovyny.:kol-140:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

sice se v mém případě jedná o Kodiaqa, ale bude to stejné. První doplnění jsem nechával dělat v autorizáku, od druhého jezdím k pumpě, kde normálně pistolí vedle nafty rovnou doplním i močovinu. Doplnění vychází kolem 200,-Kč, takže zanedbatelná částka. Mám pocit, že doplnění vychází kolem 8t km, ale to vážně jen odhaduju, žádné problémy s tím nejsou, při této frekvenci doplňování to ani není otravné. J.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych se přiznal, tak to tolik neprožívám,

protože bych se z toho musel zbláznit...viz například regenerace DPF a případné nedokončení vypalování.

Takže leju a jezdím, snažím se s autem zacházet co nejšetrněji, ale prostě najíždí km.

Spotřeba do litru na 1000 km.

V servisu mi vloni říkal přijímací technik, že prej VW už řeší problém s nekvalitou a prý se chystá zařízení měřící hustotu či co a bude v případě nevyhovující kvality uzavřen ventil...takže nejspíš to bude zase složitější.

Pochopitelně se snaží prodat svoje produkty za x násobně vyšší cenu.

Auto v létě bude měnit majitele a ten bude vědět, že auto se 150 tis km není nové a musí počítat s případou závadou.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spotřeba bude individuální, protože se odvíjí i podle regenerace, tudíž bude záležet na podmínkách v jakých vůz jezdí. V kvalitě bych problém nehledal, je to prostě dané (32,5% močovina, zbytek je destilovaná voda). Nebude to dělat asi moc výrobců a ti co to dělají musí splnit nějaké normy, asi jako když rafinerie dělá phm. Pochybuju, že by to někdo při té ceně nějak šidil (ředil). Spíš tam bude problém třeba s dalšími komponentami (např. vyhřívání nádrže Adb v zimě).

Editováno: , autor: l79
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím pánové,najeto cca 22100km,Karoq 2.0 Tdi 110kw 4*4 DSG,spotřeba Adblue dle stylu jízdy 1 až 1.25l/1000km.Pokud nemáte v blízkosti tankovací stojan doporučuji pořídit origo hadici VAG 000012499.Pak je dolití z kanystru jedna báseň.

Jelikož mě zajímá princip funkce položil jsem dotaz na ŠA :Dobrý den, v návodu na obsluhu Škoda Karoq se uvádí : Roztok AdBlue® zamrzá při teplotě -11 °C a nižší. Pro zajištění funkčnosti při nízkých teplotách je systém vybavený automatickým vyhříváním.

Dotaz:je toto vyhřívání aktivní i při parkování vozu např.auto stojí 5 dnů na horách a teplota je mínus 15 stupňů.To by mohla nastat situace,že pak bude vybitá baterie od vyhřívání roztoku AdBlue a nenastartujete vůz nebo vyhřívání je funkční pouze při nastartovaném voze,ale to pak bude asi roztok zamrzlý.Děkuji za odpověď principu činnosti vyhřívání roztoku AdBlue.
Po delší době přišla odpověď:
Vážený pane 
toto vyhřívání je aktivní pouze s běžícím motorem. Nová vozidla bývají také vybavené jednoduchým snímačem napětí akumulátoru a v případě, že se přiblíží hodnota k minimu, vedlejší systémy se odpojí. Tento systém vždy zajistí možnost startu.
AdBlue není potřeba vždy udržovat zahřáté, jelikož se ihned při startu vozidla nemísí s naftou. Tento běh nastane později při běhu motoru, kdy je tato směs již v kapalném skupenství.
V případě, že byste potřeboval techničtější informace, můžeme konzultovat Vaše dotazy se specialistou. Neváhejte nás tedy kontaktovat.
S přáním krásného dne,
Karel Heřman
Takže pro mne odpověď nic neřešící neboť pochybuji,že přívodní vedení je celé vyhřívané.
Jinak ale i při -15 stupňů bylo vše ok.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím. Zkusím dotaz tady, byť mám 1.6 motor.

Doplňoval jsem (podruhé) AdBlue a protože jsem (blbec) spěchal, nenechal jsem 30s zapnuté jen zapalování. (Mám KESSY, takže zmáčklé tlačítko bez vyšláplé spojky.) Bohužel počítač stále hlásí, že chce doplnit AdBlue a dojezd klesá (aktálně 1000 km). Několikrát jsem zkoušel nechat zapnuté jen zapalování, zda se informace načte korektně. Bez efektu...
Tušíte někdo, co s tím?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...