Jump to content
Catexcavator

AdBlue

    Recommended Posts

    :scooter: Zajímají mě vaše zkušenosti s AdBlue , jelikož se blíží mé první doplnění a nevím zda je lepší kupovat balené a nebo tankování u pumpy ( u nás v Budějcích jsem zatím objevil jednu pro OA, snad ještě Globus, ale prý tam cena jako za balené), kde je cena příznivější.

     

    Druhá věc je kvalita. V návodu se udává ISO 22241-1, ale spousta balených udává jen 22241. Nikde jsem se nedočetl jaký je nebo není rozdíl a jaká kvalita se prodává u benzínových pump.

    Prý při horší kvalitě je větší spotřeba nebo dokonce řídící jednotka hlásí závadu.

     

    A za třetí. Jak moc je agresivní při polití laku nebo jiných materiálů.

     

    Vím , že nás do diskuze moc nebude, jelikož na fóru Karoq je více benzínových klokanů ( bez urážky, jen černý humor), ale třeba mají také zkušenosti a vše se počítá.

    Edited by Catexcavator

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Doplňoval jsem také poprvé. Koupil jsem 5l kanystr originál škoda . U nádoby byl připojen trychtýř na dolití.   Doplnil jsem celý obsah a nikde neukápla ani kapka.

    Naprosto žádný problém. To je moje zatím první zkušenost.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Já jsem pořídil balení v originální lahvi s bajonetovým plnícím hrdlem (uvádí se v manuálu k vozu). Tam se také zmiňují, že pokud se kapalina dostane do kontaktu s lakem, textilem apod., tak urychleně otřít. Takže to bude asi pěknej prevít :ph34r:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Sice mam VW, ale leji do toho z pistole na KM Prone za 8 kc litr jiz 3 roky a zadny problem. Jen opravdu pozor, pokud neco pokapes, tvori se takove bile krystalky....musi clovek opatrne.

    Nekde maji magnet na pistol, lepe to pak tece do nadrzky.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Mám síce kodiaq, ale Adblue som už tiež doplňal. Kúpil som si 10l bandasku (ISO 22241-1) a doplnil som si to sám doma. Po doplnení treba zapnúť zapalovanie na cca 30s aby PC rozpoznal doplnenie a nevypisoval hlášku o nedostatku AB.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Mám sice taky kodiaq, máme ve firmě nádrž s pistolí na Adblue, kterou nám dodavatel vždy naplní jelikož ji používáme do autobusů a samozřejmě ji taky tankujeme do osobáků (BMW, Škoda, MB, VW) a za 3 roky nikdy žádný problém, vychází to asi na 5 kč/l. Bílé krystalky jsou vlastně samotná močovina, které se vyrábí prvotně v pevném stavu a potom se teprve ředí destil.vodou. Jelikož obsahuje amoniak tak to dost při potřísnění smrdí.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    před 2 hodinami, lubos23 napsal:

     Po doplnení treba zapnúť zapalovanie na cca 30s aby PC rozpoznal doplnenie a nevypisoval hlášku o nedostatku AB.

    To asi preto ked som nalial do plna tak mi hlási stale 3500 km ako predtým keď som nalial. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Divne...v navodu to je a vzdy i kdyz to nedodrzuji mi to skoci na dojezd na 8000 km.... u VW tedy. Dodrzuji ale vzdy pokyn z navodu o dolevani minima 5 litru.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    A jakou máte spotřebu AdBlue po doplnění? 

    Při převzetí nového auta bylo auto natankovaný z výroby do plná a počítač ukazoval max. 9000 km a musím říct, že to zatím vychází. Mám ujeto 7200km a počítač ukazuje ještě 2200km.

    Tak se ptám jestli máte po doplnění stejný dojezd jako u močovým z výroby nebo jste zaznamenali rozdíl?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Neresim spotrebu, pri cene 60 kc za naplneni nadrzky si myslim, ze je to zbytecna starost :rolleyes:.

    To spis mam obavy z pripadne budouci zavady na tomto zarizeni pri vyssim najezdu.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    I já neřeším  spotřebu vůči ceně, ale vůči kvalitě.

    Podle info z internetu se horší kvalita projeví na zvýšené spotřebě a to by do budoucna znamenalo případné problémy s celým vstřikovacím systémem AdBlue.

    To je stejné jako když kupujeme aditivovanou naftu ( já si aditiva přidávám sám ) jelikož podporují spalování, vážou vodu a zvyšují cetanové číslo ( které je u tuzemských benzínových pump 52, což je pro motory Common Rail nedostačující, minimálně má být 56) a  tím méně časté vypalování PDF a myslím si že i menší spotřebě močovyny u aut s touto vymoženosti.

     

    Pro mě je AdBlue Novinka  s kterou se musím naučit zacházet a chci se vyvarovat zbytečným drahým opravám, které se mohou dostavit za 2 nebo 3 roky vlivem nekvalitní močovyny.:kol-140:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zdravím,

    sice se v mém případě jedná o Kodiaqa, ale bude to stejné. První doplnění jsem nechával dělat v autorizáku, od druhého jezdím k pumpě, kde normálně pistolí vedle nafty rovnou doplním i močovinu. Doplnění vychází kolem 200,-Kč, takže zanedbatelná částka. Mám pocit, že doplnění vychází kolem 8t km, ale to vážně jen odhaduju, žádné problémy s tím nejsou, při této frekvenci doplňování to ani není otravné. J.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Abych se přiznal, tak to tolik neprožívám,

    protože bych se z toho musel zbláznit...viz například regenerace DPF a případné nedokončení vypalování.

    Takže leju a jezdím, snažím se s autem zacházet co nejšetrněji, ale prostě najíždí km.

    Spotřeba do litru na 1000 km.

    V servisu mi vloni říkal přijímací technik, že prej VW už řeší problém s nekvalitou a prý se chystá zařízení měřící hustotu či co a bude v případě nevyhovující kvality uzavřen ventil...takže nejspíš to bude zase složitější.

    Pochopitelně se snaží prodat svoje produkty za x násobně vyšší cenu.

    Auto v létě bude měnit majitele a ten bude vědět, že auto se 150 tis km není nové a musí počítat s případou závadou.

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Spotřeba bude individuální, protože se odvíjí i podle regenerace, tudíž bude záležet na podmínkách v jakých vůz jezdí. V kvalitě bych problém nehledal, je to prostě dané (32,5% močovina, zbytek je destilovaná voda). Nebude to dělat asi moc výrobců a ti co to dělají musí splnit nějaké normy, asi jako když rafinerie dělá phm. Pochybuju, že by to někdo při té ceně nějak šidil (ředil). Spíš tam bude problém třeba s dalšími komponentami (např. vyhřívání nádrže Adb v zimě).

    Edited by l79

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zdravím pánové,najeto cca 22100km,Karoq 2.0 Tdi 110kw 4*4 DSG,spotřeba Adblue dle stylu jízdy 1 až 1.25l/1000km.Pokud nemáte v blízkosti tankovací stojan doporučuji pořídit origo hadici VAG 000012499.Pak je dolití z kanystru jedna báseň.

    Jelikož mě zajímá princip funkce položil jsem dotaz na ŠA :Dobrý den, v návodu na obsluhu Škoda Karoq se uvádí : Roztok AdBlue® zamrzá při teplotě -11 °C a nižší. Pro zajištění funkčnosti při nízkých teplotách je systém vybavený automatickým vyhříváním.

    Dotaz:je toto vyhřívání aktivní i při parkování vozu např.auto stojí 5 dnů na horách a teplota je mínus 15 stupňů.To by mohla nastat situace,že pak bude vybitá baterie od vyhřívání roztoku AdBlue a nenastartujete vůz nebo vyhřívání je funkční pouze při nastartovaném voze,ale to pak bude asi roztok zamrzlý.Děkuji za odpověď principu činnosti vyhřívání roztoku AdBlue.
    Po delší době přišla odpověď:
    Vážený pane 
    toto vyhřívání je aktivní pouze s běžícím motorem. Nová vozidla bývají také vybavené jednoduchým snímačem napětí akumulátoru a v případě, že se přiblíží hodnota k minimu, vedlejší systémy se odpojí. Tento systém vždy zajistí možnost startu.
    AdBlue není potřeba vždy udržovat zahřáté, jelikož se ihned při startu vozidla nemísí s naftou. Tento běh nastane později při běhu motoru, kdy je tato směs již v kapalném skupenství.
    V případě, že byste potřeboval techničtější informace, můžeme konzultovat Vaše dotazy se specialistou. Neváhejte nás tedy kontaktovat.
    S přáním krásného dne,
    Karel Heřman
    Takže pro mne odpověď nic neřešící neboť pochybuji,že přívodní vedení je celé vyhřívané.
    Jinak ale i při -15 stupňů bylo vše ok.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zdravím. Zkusím dotaz tady, byť mám 1.6 motor.

    Doplňoval jsem (podruhé) AdBlue a protože jsem (blbec) spěchal, nenechal jsem 30s zapnuté jen zapalování. (Mám KESSY, takže zmáčklé tlačítko bez vyšláplé spojky.) Bohužel počítač stále hlásí, že chce doplnit AdBlue a dojezd klesá (aktálně 1000 km). Několikrát jsem zkoušel nechat zapnuté jen zapalování, zda se informace načte korektně. Bez efektu...
    Tušíte někdo, co s tím?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Posted (edited)

    Trochu problém, jsem aktuálně v Německu... :( No snad to vyjde do návratu do CZ.

     

    edit 29.04.: tak auto si nechali v servisu, uvidíme...

    Edited by motyll

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×