Přejít na obsah

EGR ventil


honzik

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

tak EGR s tou trubkou by podle přiloženého výcucu z DP neměl být problém

Podle toho obrázku jsem si také myslel, že to bude brnkačka, ale když jsem to dnes viděl, jak je to obestavěné hadicemi, tak jsem to vzdal, navíc uchycení trubky není na inbus, ale zarezlou matkou, takže na to kašlu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

zdravím,řeším problém na Fabii 1,4 55kW a to,že svíti kontrolka motoru.Pa načtení vagem se zobrazí tohle :

1 Fault Found:

16786 - system zpetneho vedeni vyfuk.plynu - prutok prilis velky

P0402 - 35-00 - -

Při testu akčních členů ventil krásně cvaká,zakládní nastavení vždy proběhlo,ale po smazání se vždy kontrolka rozsvítí znovu cca do 10 km.Auto má najeto dle autor.servisu škoda 116 000 km, EGR ventil byl již někdy měněn,ale neznámo kdy.Auto bylo dovezeno z německa,ale na vozíku.Na autě byla provedena výměna rozvodů.Takže nevím zda,kontrolka mohla svítíit i před výměnou rozvodů a byla jen smáznuta.Eventuálně zda to může být špatně nastavenými rozvody.Výměna byla provedena na značky fixou,pravděpodobně bez přípravku,ale to nevím jistě.Motor nevykazuje žadné problémy,startuje krásně,chod je pravidelný.Dá se nějak zkontrolovat EGR ventil za jízdy logováním a dá se nějak zkontrolovat i nastavení rozvodů u tohoto motoru jako u 1,9 Tdi PD? Díky za odpovědi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 rok později...
  • o 1 měsíc později...

Trochu oživíme staré téma :)

Minulý rok mě občas pocukávalo auto, hlavně v mrazivějším počasí při studeném motoru a při sundání nohy z plynu. Vyčistil jsem klapku, změna žádná. Nechal jsem vyměnit spínač spojkového pedálu, to už bylo na jaře, takže se už nic neprojevovalo. Letos v zimě se situace občas opakuje znovu. Usoudil jsem tedy na zanesené vedení od EGR. Mám tedy dotaz viz příspěvěk nademnou: mám na uchycení EGR použity dvě matky na závitových tyčích, žádné imbusy.

Podle obrázku v DP vedou závitové tyče do příruby EGR, která je uchycená v bloku na imbusy. Ty matky u EGR a závity jsou dost sežrané rzí, navíc od tepla svodů snad i zapečené rzí (jako na spojkách u výfuku), bojím se to povolit abych to neutrhl i s matkou. Otázka zní, v případě že by to při povolování ruplo, jde to nějak vyšroubovat a nahradit novými závitovými tyčemi, nebo rovnou shánět novou přírubu k EGR? Případně jak to vyřešit jinak?

Díky, J-CZ :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Dobrý den,

 

nedávno jsem koupil ojetou Fabii 1.4 16V 2001 AUA.

Po nějaké době (100km) začala svítit kontrolka systému výfukových plynů.

VAG hlásil dvě chyby - 17559 a 16786. Koukal jsem do dílenské příručky a zjistil jsem, že spolu chyby mohou souviset a obě dvě by mohly ukazovat na vadný EGR ventil.

Chtěl jsem EGR ventil vyčistit, ale zjistil jsem, že je již zřejmě jednoduše zaslepen. Dle plánku z dílenské příručky jsem zjistil, že z EGR ventilu vede hadička k vzduchovému filtru. Tuto hadičku jsem našel, ale je dle mého názoru o hodně zkrácená (má asi 10 cm) a nikam nevede - je ukončena.

Chyby jsem vymazal, ale po ujetí určitého počtu kilometrů se vždy objeví znova chyba 17559. Je možné, že po nějaké době by se k ní přidala i chyba 16786 - to zatím nemám vyzkoušeno. Lambda sondy byli zkontrolovány pouze přes VAG, kde vykazovali správné chování.

 

Je tedy možné, že tyto chyby opravdu ukazují pouze na zaslepený EGR ventil? Je nutné EGR ventil vyměnit? Někde jsem četl, že po zaslepení klesne spotřeba. Aktuálně jsem schopný jezdit mimo město kolem 5l/100km (alespoň podle palubního počítače), což mi samozřejmě vyhovuje.

 

Díky za odpověd.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkoušel jsem odpojit egr ventil , kdy se v řj objevila chyba 16786 , takže podle mě je primární chyba tato. Ta 17559 může být v souvislosti  s egr ventilem, ale taky je o tom popsáno zde http://forum.skodahome.cz/topic/107951-kol%C3%ADs%C3%A1n%C3%AD-ot%C3%A1%C4%8Dek-chyba-17559-chud%C3%A1-sm%C4%9Bs/

    jinak s tím zaslepeným ventilem neprojdeš na emisích. Pokud před tím neotevřeš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

EGR ventil slouží k snížení emisí NOx. A ty se neměří (měří se jen CO a HC), takže by měl projít. Otázkou je, jak se budou tvářit na svítící kontrolku emisí.

 

Taky se může stát, že ty chyby jsou způsobené nečím jiným. Jsou obě chyby sporadické?

Editováno: , autor: Tycoon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ze zaslepeným EGR procházím na STK pravidelně :kol-31: , jak už tu bylo napsáno, na stacionárním měření nemají toto šanci poznat. Takže jezdím na STK stylem beru noťas, před vratama máznu check :kol-46:  a nema probléma. Poté co už jsem vystřídal asi 4 nebo 5 EGR už mě to přestalo bavit a raději si zvyknul čumět na tu oranžovou kontrolku :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

skoda fabia 1,4 74kw bbz 

neviem si dat rady s chybou16786 - sstem zpetneho vedeni vyfuk plynu -prutok prilis velky p0402 -35-00

egr ventil vymeneny kable skontrolovane riadiaca jednotka na novo nahrata

po cca 10 km zacne svietit kontrolka a tato chyba zakladne nastavnie skrt klapky ok ale egr nejde nastaviť spravne vzdy pise ze nieje ok neviete radu dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Dotaz  z EGR ventilu vychází tenká hadička která pokračuje ke klapce ale tam končí v žádném návodu ve kterém je zobrazena ale není vidět kde má být připojena po ohledání klapky, filtru a všeho kolem jsem nezjistil kam patří neví to někdo ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

ahoj všem prosím vás pěkně vylítla mi kontrolka Egr ventil,ale po napojení na diagnostiku mi to napsalo chybu P1176 a dál to číslo nevím,jde přímo o Egr ventil nebo o sondu za katem..?všude jsem se dočetla o té sondě ale nechci zbytečně kupovat zajíce v pytli,prosím  poradí mi někdo kdo s tím má nějakou zkušenost?jinak auto mám škoda fabia 1,4 16V mpi 74 kw předem děkuji za radu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...