Jump to content
janci47

Originál rezerva R16 vs R17 letná/zimná

    Recommended Posts

    Ahojte,

    pri kúpe S3 som si povedal, že rezervu nepotrebujem, budem mať na leto aj na zimu 17tky, v zime dám do kufra letné koleso, v lete zimné koleso a je to plnohodnotné riešenie. Pri odovzdávaní auta mi však predajca povedal, že do kufra mi vojde len 16tka koleso, teda nejaká rezerva. Minule som však skúšal položiť tam 17tku letnú, tesne ledva vošla, plato kufra však cca na 1 cm presne nedosadá. Podľa mňa to nevadí, chcem sa však spýtať na vaše skúsenosti. Oplatí sa investovať cca 130€ do 16tky rezervy + cca 45€ polystyrénový box so zdvihákom a kľúčmi, alebo niekto máte v kufri aj 17tku (letnú/zimnú) a tú sadu na výmenu máte bez toho boxu? (ten box tam pri 17tke asi nevojde). Teraz jazdím s tým sprejom na opravu pneu, minule som dostal defekt, no chvalabohu guma fučala tak slabo, že som na mieste len dofúkal kompresorom a došiel do najblizšieho pneuservisu. Bez rezervy už jazdiť nechcem.
    Za všetky rady a praktické skúsenosti ďakujem.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ten polystyrenovy box jsem z rezervy hned vyhodil a narovnal jsem tam veskerou povinnou i nepovinnou vybavu vcetne plazove deky a dalsich veci co by se mohly nekdy hodit, vejde se tam toho dost a v aute se pak nic nevali.

     

    A tu rezervu bych koupil, ale nemusis kupovat "original" :D Nejspis ji nepouzijes a pokud jo, ujedes na ni 30km.

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    V dvojkovom kombiku to mam tak, ze koleso otocene naopak mam vystlane starou dekou a v nom naukladane vsetko potrebne..  Funguje to v pohode, nic nebucha, nehrkoce.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ja teda koupil normal plechac 16" s pneu a poridil sem polistiren s prislusenstvim (hever,klic atd...) Puvodni kompresor a sprej plus lekarnu jsem dal do bocni kapsy v kufru. Kolo i vercajk jsou v rezerve pridelany a nic nedrnci

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Mam to upne presne jako cudlR

    Novy plechac nova guma 16tka nova sada na vymenu kola original skoda cele to stalo 4100 lepsi nez pak koukat na nekolika centimetrovou diru v pneu a kompresor... 

    IMG_20190411_122309.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    17" hliníkový disk se tam vleze, ale musí mít guma jinou výšku a to 45 místo 55.

    Pokud nemáš brzdy z RS, kdy musí být min. 17", tak tam stačí 16". Bohužel myšlenka nechat v kufru letní nebo zimní 17" ku, je nereálná.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Octa 3rs ma taky jen 312mm ne ? Ty 340mm mela snad jen nazacatku a ty limitky 230hp a 245hp

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    • Similar Content

      • By stano_s
        Zdravim,
        vlastnim Kodiaqa vo vybave Ambition. Auto nebolo na objednavku ale bol to hotovy kus. V kufri mal iba sadu na nudzovu opravu pneu (sprej tekutej gumy+kompresor). Chcel by som auto dovybavit plnohodnotnou rezervou avsak po dlhom googleni som zistil ze existuju iba 3 verzie vybavy kufra (berim na ohlad len 5miestne Kodiaqy):
        1. kufor so setom na nudzovu opravu pneu - dno kufra 20cm nizsie od okraja
        2. Kufor s dojazdovou rezervou (80km/h,max 50km) - dno kufra 10cm nizsie ako okraj
        3. Kufor s plnohodnotnou rezervou - dno kufra zarovno s okrajom
         
        Variantou 1 a 2 sa Kodiaq da dodatocne vybavit, variantu 3 IBA ak kupec konfiguruje nove auto.
         
        Kedze chcem plnohodnotnu rezervu (2015/65 R17) je koleso o 4-5cm vyssie ako polystyreny ktore vyplnaju dno kufra okolo kolesa.
         
        Mate nejake napady ako to cele skombinovat aby som mohol v aute nosit plnohodnotnu rezervu a napriek tomu bola zachovana stabilita plochy ktorym sa to koleso zakryje?
         
        Vopred dakujem.
      • By TomS9
        Nazdar, 
        mám vo svojej O III (2014) sadu na opravu defektu. Zaujíma ma, či sa do nich dávali aj klasické rezervy, teda aj tá forma v kufri či je iná. Ak áno, tak či by mi to sadlo do tej mojej. Pretože tie sady sú nanič a radšej by som so sebou vozil plnohodnotnú rezervu.
        Má s tým niekto skúsenosť ?
      • By M Zoul
        Prodám výplň místo rezervy na Octavia II s kompresorem a lepicí sadou. Měnil jsem za rezervu. Prodávám pouze co je na foto - polystyren, kompresor, lepicí sada.
        Upřednostňuji osobní předání, popř. po dohodě můžu dovést směr MB, Liberec
        Pište tady na fóru nebo email
      • By rostanetek
        Prodám originál výplň do spodní části kufru (místo rezervy) pro Škoda Octavia 3 combi

      • By risabr
        Dobrý den. Řidičák nemám moc dlouhou dobu a tak možná některé věci nenapíši uplně správně a nebojte se mě okřiknout, protože zatím jsem rád za to co vím a doufám že se časem tak nějak v autě a opravách začnu vyznávat. 
        Nyní k mému problému: Půjčuji si zatím auto mého otce (Octavia I 1.6 (1997)). Včera jsem musel něco autem zařídit a při cestě se mi ozvala rezerva benzinu. Od rozsvícení ikonky jsem projel tak zhruba ještě 15 kilometrů a zaparkoval doma. Dnes jsem chtěl ještě před odjezdem otce do práce natankovat, aby neměl problém a tak jsem se vydal na pumpu, která otevírá v 6. Troufnu si říci, že jsem byl prvním dnešním zákazníkem - proč to říkám? možná se to nějak bude týkat mého problému. Já rád jezdím tak s polovinou nádrže. Říkám si, že je zbytečné toho tahnout tolik, když jezdím pouze po městě a logicky si také říkám že v případě nehody nebude na škodu sedět na méně benzínu. Táta je jiného názoru a přál si plnou nádrž. Natankoval jsem tedy skoro na maximum nádrže naturalu 95 u Benziny, kde tankuje toto auto prakticky celý jeho život a nikdy nebyl problém. Minulé tankování jsem bohužel musel uskutečnit u Robin Oilu, ale protože se v pumpách a kvalitách moc nevyznám bral jsem tam benzinu zhruba jen tak za 300kč. Natankoval jsem tedy do toho zbytku rezervy (ta má být dle manualu max 10l) dalších 40l (max má být 55). Zaplatil, nastoupil, klasicky otočil klíčkem počkal na čerpadlo a startoval. První start vůbec nechytal jen se protáčela baterka, počkal jsem tak 20 s, druhý start stejně, počkal jsem tak 30s a třetí start se točil tak 4s a naskočil motor ale na hrozně malé otáčky. Tyto otáčky i na tom minimu dost kolísaly a pak se trochu zvedly, ale stále kolísaly. Rozhodl jsem se rozjet auto mělo menší akceleraci. najel jsem na silnici kde je 50ka rozjel se a od té doby se auto chovalo uplně normálně. Doma jsem zkusil ještě 2x po sobě nastartovat, ale to se nastartovalo uplně v pořádku a otáčky kolísaly na volnoběh tak klasicky jenom trošku jako vždy. Proto bych vás rád poprosil o názor. Myslíte si, že je taková situace normální, nebo se mám připravit na to, že se hlásí nějaký problém. Ještě jednou děkuji za čas při čtení a hodně bezpečných najetých kilometrů  
        Rád bych ještě doplnil takový poddotaz, kdyby někdo věděl: Mám automatickou převodovku a někdy jí to déle trvá než přeskočí na další stupeň. Někdy se ale při přeskočení ozve takové zaskřípání, či dření a zvuk jakoby přelévající se tekutiny. Nevíte někdo co by to mohlo znamenat.
    ×