Přejít na obsah

Tempomat - nefunkcny


Kukiak

Doporučené příspěvky

  • o 9 měsíců později...
  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...

OIII facelift, klasický tempomat.

Včera zřejme tato chyba i u mě. Jízda cca 300km tahem, většinu dálnice a tempomat. Posledních 30km do cíle a najednou nešel tempomat kolíbkou nastavit, neblikla zelená kontrolka, že je aktivní a nefungoval. Tak jsem jej páčkou úplně deaktivoval a zase zapnul. V tu chvíli vyskočila na palubovce ikona tempomatu a vykřičníku. Zkusil jsem jej několikrát vypnout a zapnout a po zapnutí vždy ikona s chybou. Zastavil jsem, chybové hlášení vyfotil, vypnul motor, nastartoval a chyba zmizela. Vše v pořádku.

 

- Nevíte někdo co je to za chybu tempomatu ?

- Co to mohlo být za problém ?

tempomat.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahojte, také se mi tato chyba už jednou stala (r.v. 12/2018). Dojel jsem do cíle a cca po pěti hodinách jsem jel zpátky - zase vše fungovalo OK. Taky jsem si řekl, že pokud by se to dělo nějak víc, tak to budu řešit, ale pokud to bude výjimečně, tak řešit nebudu.

Mimochodem zkoušel s tímto někdo do servisu? Dostal nějaké vyjádření?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravím. Mě se to děje s tempomatem taky. Mám 2013, s klasickým tempomatem. Na začátku Září mi v autorizáku dělali výměnu chladiče a pomocného chladiče. Druhy den jsem jel delší trasu a když jsem na dálnici přepnul tempomat tak mi rozsvitilo oranžovou kontrolku. Po zhasnuti motoru a startu tempomat funguje ale pak když ho neaktivuju opět po chvíli kontrolka sama naskočí. Takhle se to děje neustále. 
dneska mi nezávislý mechanik přes VAG potvrdil ze mu to hlásí chybu u tempomatu a přepínačů světel (jinak ale vše ostatní krom té chyby tempomatu funguje), ale taky ne stále. A VAG taky ukázal datum prvního výskytu této chyby a přesně to odpovídá dni kdy jsem si auto vyzvedl v autorizaku :-/ 

tak nevim jestli tam mohli něco podělat, protože mě napadají různé možnost....ale u výměny chladiče snad nemůžou poškodit něco s tempomatem nebo jo? Nějaké zkušenosti?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím, neřešil jste někdo tento problém? 

Mám OIII 2016 a jakmile se ochladí poblíž k nule, tak při studeném startu se mi vždy zobrazí chyba na tempomatu v podobě vykřičníku. Stačí ujet pár km, znovu nastartovat a tempomat opět běží. Současně se mi nezapne ani po ujetí 45km funkce start-stop (ne ze bych to potreboval), hlasi chybu nadmerne spotreby energie vozidla. 

Tak mi trochu připadá, jestli nema neco spolecneho s akumulátorem? Ale auto slaby akumulator nehlásí. 

Díky 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 11. 1. 2021 na 20:29, Pazdy_31 napsal:

Zdravím, neřešil jste někdo tento problém? 

Mám OIII 2016 a jakmile se ochladí poblíž k nule, tak při studeném startu se mi vždy zobrazí chyba na tempomatu v podobě vykřičníku. Stačí ujet pár km, znovu nastartovat a tempomat opět běží. Současně se mi nezapne ani po ujetí 45km funkce start-stop (ne ze bych to potreboval), hlasi chybu nadmerne spotreby energie vozidla. 

Tak mi trochu připadá, jestli nema neco spolecneho s akumulátorem? Ale auto slaby akumulator nehlásí. 

Díky 

Mám ten samý problém.Jakmile se ochladí tak u ranního studeného startu se objeví u tempomatu ERR, po zahřátí když auto vypnu a znovu nastartuju, tak už tempomat OK, u stop-start systému mám tu samou hlášku nadměrné spotřeby energie vozidla.auto normálně startuje, zkoušel jsem i baterií dát na nabíječku, ale žádná změna. Navíc i po studenem startu když se zvýší volnoběžné otáčky tak i po zahřátí jsou pořád vysoké, ale jak se auto zahřeje, vypnu a znovu nastartuju,tak už i otáčky normální. Řešil to také někdo? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

Zdravím, také mi tempomat udělal stejnou chybu, setkal jsem se s tím jak své, tak u firmení oktávky. Ptal jsem se na to už cca rok zpět v aut. servisu a tam mi řekli, že se jedná o softwarovou chybu a objevuje se když človek nezapne dostatečně rychle tempomat na páčce u volantu. Objevuje se, když trochu déle pozdržíte páčku mezi vypnutou a zapnutou polohou tempomatu (samozřejmě ne vždy, je to o citu). Softwarovou aktulizaci zatím zřejmě pořád nemají, jestli vůbec mít budou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Taky teď řeším problém s adaptivním tempomatem. Včera ráno po ujetí cca 6km se rozsvitilo "Nedostupný adaptivní tempomat" a k tomu závada start stop a čtení dopravních značek.. Neměl jsem čas to řešit a dnes ráno vyjedu a všechno funguje.. Ale zase po ujetí úplně stejné vzdálenosti to znovu vyskočilo. Na chvíli to tak 10x probliklo jako když je někde špatný kontakt a chytalo se to, ale už to zase nefunguje. 

Není možné že by byl třeba na radaru acc špatný kontakt a vyřadilo by to i start stop a čtení značek? Popřípadě dá se nějak jednoduše dostat k radaru aniž by se musel sundávat nárazník?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

U mého Kamiqa s klasickým tempomatem (z výroby převzatý na saloonu 29.12.2020) se bílá kontrolka tempomatu s vykřičníkem (tempomat je v té chvíli nefunkční) začala rozsvěcet po nastartování cca v říjnu 2021, přičemž do té doby (celou zimu 2020/2021 a dále), nebyl žádný problém. Od prvopočátku nechávám trvale páčku v poloze ON, respektive Cancel, a v případě potřeby tempomat aktivuji pouze kolíbkou nastavením konkrétní rychlosti, kterou momentálně jedu. Cca od října se kontrolka tempomatu s vykřičníkem rozsvěcí denně, max. obden, jak po studeném, a někdy i po teplém startu, a vždy to vyřeší pouze zhasnutí motoru a další nastartování. Podotýkám, že jsem zkusil odstranit veškeré možnosti zašpinění, námrazy nebo vlhkosti. Včera jsem s tím byl v servisu, kde to celý den zkoumali a odpoledne při převzetí vozu konstatovali, že přehráli software a vše je OK, ale kdyby přeci jen byl problém, ať se ještě ozvu. Ze servisu jsem dojel domů, a dnes ráno po startu opět bílá chybová ikonka s vykřičníkem a nefunkční tempomat. Dalším stanoviskem servisu je, abych páčku tempomatu po každé jízdě vždy přepnul do polohy OFF a zapnu ji až po nastartování, že tempomat v pozici ON, po startu neví, co má dělat, že je zmatený, jelikož je funkční až od rychlosti 40km/h a já startuji v nulové rychlosti. S tímto problémem se prý mechanik ještě nesetkal. Mám prý zkusit, zda se bude ikona s chybou objevovat i po startu s páčkou v poloze OFF a následném přepnutí do polohy ON, a hlavně, abych jim pak dal zpětnou vazbu. Jasně jsem z toho pochopil, že si neví rady, a budou rádi za jakoukoliv radu, aby byli schopní dalším zákazníkům dát nějaké vysvětlení. Budu Vám velmi vděčný za nějaké faktické vysvětlení nebo reálnou radu?

Editováno: , autor: fufal
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...