Jump to content

Automatické zavírání oken Škoda Rapid


sveco
 Share

Recommended Posts

Koukal jsem na Aliexpress na vypichováky pinů, a zdály se mi vesměs dost velké pro tyto titěrné piny. Zkusil jsem si pohrát s drátky a kancelářskými spinkami. Všechny typy pinů se mi z výše zobrazených konektorů dařilo vytahovat, takže vypichováky asi shánět ani nebudu.

IMG_20210123_091619.thumb.jpg.011bf31e9d647f0bfa0e426db701c617.jpgIMG_20210123_092002.thumb.jpg.d8173d4b93702e5020b89ca190839e16.jpgIMG_20210123_091320.thumb.jpg.4af0f66f1865afeb004717495696fb92.jpgIMG_20210123_091444.thumb.jpg.5d3e30a91435aa6b110208d1646909de.jpg

 

Piny ve spínačích vypadají všechny stejně, takže budou záměnné - tzn. stačí vybrat piny z konektorů Rapidu a nastrkat je na přísl. pozice v nových konektorech. Stejné to bude s oběma velikostmi pinů motorků, ty jsou záměnné taky - zde jen pozice T24b/1 až T24b/5 v LP dveřích a pro T10u/4 v LZ dveřích + T10v/4 v PZ dveřích budu muset naletovat původní dráty z Rapidu na piny nových konektorů dle schémat zapojení. Pak upravit ostatní kabeláž dle upravených schémat, co jsem nasdílel dřív a vše pospojovat.

 

Toto vše doma na koleni zvládnu, ale s kódováním mám nulové zkušenosti - budu potřebovat do mojí BCM 2Q0937089A nahrát nastavení z Fabie III FL. To už pak musím zavézt někomu, kdo kóduje (zkusím Ferdu25). Mohl by někdo poradit, když to takto vše pospojuji a nechám zatím původní kódování, půjdou ovládat okna tlačítky zevnitř, nebo jen okno řidiče, nebo to bez kódování nepůjdou okna vůbec?

Link to comment
Share on other sites

Pak tu mám ještě navíc 3 jednoduché spínače pro Golf VI.

IMG_20210123_102128.thumb.jpg.d56dd50f0a7b86ae1d3a51b14b846d39.jpgIMG_20210123_102140.thumb.jpg.ff2ca9424a340d3d3bbea73a69b53f8a.jpgIMG_20210123_102210.thumb.jpg.68bf356337371e0ff3f808577f3137dc.jpgIMG_20210123_102216.thumb.jpg.3b9830741130c4824a928faf4ab29fc7.jpg

Mají tlačítka s chrom proužkem - ty mohu někomu věnovat za poštovné (kdyžtak napište přes SZ, ať tu z toho nedělám inzerci). Třeba na přestavbu tlačítek dle Miklisek:

 

Edited by tom01
Link to comment
Share on other sites

Na to kódování zkus kontaktovat třeba @kvetosm, dost toho  ohledně F3 umí. Jinak s tím, jestli půjde spoustět sklo řidiče ti asi nikdo neporadí, protože jsi průkopník a nikdo to zatím nedělal. Každopádně obdivuji tvoji trpělivost, dělal jsem dost věcí na autě, ale na tohle bych asi koule neměl.... 😉 

Ohledně pinů do konektorů, jestli už na to není pozdě, je dobrá stránka http://www.passatplus.de/umbauteile/index.htm kde si dáš podkategorie Steckers. Anebo přes ETKU. Kdyžtak mi napiš SZ.

A letování vodičů ve dveřích bych  nedoporučoval. Nebezpečí prasknutí spoje, studeňák a budeš koumat, proč to nejde. Když už obětuješ tolik času a energie na přípravu, kup si na Alíku kleště na konektory a taky ty konektory, ať to máš mechanicky jistý. Stačí malá chyba a budeš řešit, proč to nejde nakódovat. Svoje jsem si užil s automatickým spínačem světel.... 

 

Edited by miklisek
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Posted (edited)

Tak dolaďuji přípravy na výše popisovanou přestavbu. @Deawon mi při jeho práci na vytlumení dveří ověřil reálné délky vodičů ve dveřích, za což mu patří můj dík 👍. Abych nemusel rozebírat kabelové svazky za průchodkou do vnitřku LP dveří, objednal jsem si raději nové vodiče s nakrimpovanými piny (původní nevyužité vodiče ve dveřích zaizoluji a zaslepím). V LP dveřích se musí část vodičů napojit do LP motorku namísto rozvedení do ostatních dveří, jde o 5 vodičů typu:
https://a.aliexpress.com/_m0O2nOH. Objednal jsem 3 páry, nakrimpované piny pasují na stranu spínačů, k motorku naletuji příslušné piny z konektoru co mám. 

 

Zadní dveře budou o poznání jednodušší, motorky mají stejné konektory a velmi podobné uspořádání pinů. Jen kostra nejde rovnou ze spínače, ale přes motorek. Tak jsem objednal tyto vodiče (1 pár):
https://a.aliexpress.com/_mOVc1Ed. Na straně motorku jsou odpovídající piny, na straně spínače naletuji odpovídající piny z konektoru co mám.

Edited by tom01
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Fandim teto prestavbe. Predpokladam, ze Fabia III a Rapid maji jine hmotnosti skel a treci plochy, nevim jestli motorky nemuzou mit treba odlisny vykon/otacky.

Bylo by mozna zajimave pred prestavbou zmerit casy za jak dlouho vyjede/sjede okno nahoru/dolu, pak by se casy mohly porovnat se stavem po prestavbe.

 

Edited by asdf7890
Link to comment
Share on other sites

Fabia III před FL používá úplně stejné motorky jako jsou v Rapidu. Takže stejný výkon i otáčky. Fabia III FL používá přední motorky shodné se spoustou jiných modelů MQB A0, zadní dokonce shodné s jinými MQB. Zde z hlediska HW problém nevidím. Spíše se obávám SW, motorky s dojezdy probouzí LIN signál z BCM a dále jsou tímto signálem ovládány všechny komfortní funkce oken. Zde je otázka, jak to bude v modelu, který nikdy dojezdy neměl, datově komunikovat, resp. jestli budou adaptace pro F III FL fungovat i v Rapidu. 

Edited by tom01
Link to comment
Share on other sites

Jinak výška zdvihu LP okna by měl mít Rapid přibližně stejnou. Měřil jsem a v porovnání s F III tam víc jak 1-2mm rozdíl nebude. Otázka je způsob nastavení koncových bodů dráhy okna. Zde, co jsem si psal s Ferda25, to nemusí být vůbec sranda, pokud to nepojede na data z F III FL 🤔

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Ahoj, dobrý den,
potřeboval bych poradit.
Rapid r.v. 2016, liftback se standardní výbavou Style.
Problém je, že přestalo fungovat stahování a zavírání oken pomocí dálkového ovladače. Když jsem auto kupoval, tak vím, že jsem zkoušel pomocí d.o. okna zavřít a šlo to, ale pak už nikdy 🙁
Prodejce ( kamarád) mě též ujišťoval, že to dělal běžně. Tak nevím čemu věřit :-)))
Dokázal by mi prosím někdo poradit jak zjistit příčinu a odstranit tento problém ?
Děkuji moc
Lukáš
 
Edited by padluke
Link to comment
Share on other sites

Výrobce šetřil kde se dalo a tím všechny majitele tohoto modelu svým počínáním suše potrestal. Sám se s řešením trápím po chvílích cca přes rok. To "tovární" provedení ovládání oken, to je od výrobce snad za trest (jen nevím zač 😳).

 

Mým cílem je přestavba HW i SW řešení ovládání oken mého Rapidu MR 2019 na systém co používá Fabia 3 facelift vč. všech komfortních funkcí tj. i ovládání přes DO. Můj Rapid má vpodst. stejně řešení elektroinstalace jako právě soudobá Fabia FL. Tedy samozřejmě kromě schéma zapojení těch el. oken, které vychází z před FL Fabie - jiné dveřní jednotky, jiné spínače, jiné konektory, u předních motorků jiné piny atd. BCM jednotku už má můj Rapid MR 2019 stejnou jako Fabie FL, což považuji za klíčové.

 

Téma, kde se dozvíš více, to již nasdílel uživatel @brrrrm výše.

 

Možná bych admina poprosil o sloučení témat.

 

EDIT: Tvůj Rapid r.v. 2016 bude mít BCM jednotku totožnou s Fabiemi 3 před facelift, tedy jinou než mám já v pozdějším MR. Řešením dojezdů je v tvém případě spíš HW a SW přestavba na sesterský model VW Polo 6r, co umělo dojezdy i na BCM jednotkách, co ty máš pravděpodobně v autě... Nicméně vše zde uvedené je v praxi neprobádaná problematika ☹️...

Edited by tom01
Link to comment
Share on other sites

Ahoj Tome děkuji moc za obšírnou odpověď, která mě nepotěšila, ale aspoň vysvětlila vše potřebné. Hold se budu muset smířit s tímto nekomfortním stavem :-(
Dekuji moc
Lukas

Link to comment
Share on other sites

  • Pawouk changed the title to Automatické zavírání oken Škoda Rapid

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...