Přejít na obsah

Automatické zavírání oken Škoda Rapid


sveco

Doporučené příspěvky

Motorek spouštěče na řidičovo straně senzor má, tak by mělo stačit vyměnit ten na spolujezdcovo straně za ten z Pola? Nevím tedy jestli kombinace původní motorek vlevo vs. vyměněný za jiný vpravo bude spolu komunikovat...

 

Otázka je s těmi dvoupolohovými spínači - na spolujezdcovo straně je jeden - ten vyměnit. To samé asi na straně řidiče, kde bude potřeba vyměnit celý modul se 4-mi tlačítky? Rozebírat to asi moc nepůjde...

 

Nebo se vše (tj. vč. motorku řidiče) musí vyměnit za systém "Polo" jak píše ferda25?? Předpokládám, že BCM jednotka tedy může zůstat - to by pak nemělo smysl...

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motorek z Polo 6R má úplně jiné svorkovnice, takže tak jednoduché to nebude. Notabene jsem nepochopil uplně to s těmi dveřními jednotkami, to by byl zásah drahý a kdo ví, jak by to fungovalo. Ale nejspíš by to byla jediná cesta k tomu ovládat okna dálkáčem, což je předmětem tohoto topicu..... Předělat jen pravý motorek na verzi z Anglie vyřeší u MR do 2015 vlastně jen dojezd pravého okna dolů. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
V 15. 12. 2019 na 19:25, ferda25 napsal:

Polo má plnohodnotné jednotky v předních dveří a tím dokáže i sklápěcí zrcátka....není jiná cesta.

Se současným vedrem mi nedalo trochu studovat schémata zapojení el. oken u Rapidů před FL, po FL a schémat pro FIII před FL a po FL. V autoelektrice jsem úplný laik, ale i tak jsem ze schémat vyčetl odlišnosti jak je na několika místech na fóru popisuje wirer a Ferda 25. Mám Rapid vyrobený 08/2018 se 4-mi okny v elektrice - tzn. okno řidiče s dojezdem s napojením na BCM přes LIN signál, ostatní bez dojezdu nejsou propojeny s BCM (tedy totožně s FIII před FL). FIII po FL má v každých dveřích svoji řídídcí jedntku dveří s napojením na BCM - otázkou je komunikace BCM s těmoto ŘJ motorků...

 

Ale vrtá mi hlavou myšlenka Ferdy25 - tj. přestavba na Polo 6r, které (pokud správně chápu) má stejnou BCM jako můj Rapid, pak je to o sehnání obou motorků s ŘJ do předních dveří, pospojování a nakódování ponechané BCM.

 

Dokázal by někdo poradit, zda je výše popsané nesmysl, či je něco z toho proveditelné za nějaký rozumný peníz?

 

EDIT: Doplňuji ještě schémata zapojení pro Rapid v angličtině a identické zapojení pro FIII před FL v češtině.

 

S0066110020-Basic_equipment__From_May_2015 (Rapid) - str 401-409.pdf S0068110015-Základní_vybavení__od_srpna_2014 (FIII před FL) - str 251-258.pdf

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejde mi to nějak z hlavy.

 

Zkoušel jsem porovnávat provedení motorků Rapid:

CZE verze LP dveře (je to tedy F III, ale je to stejné): https://www.apk-auto.cz/dil/motorek-stahovacky-do-levych-prednich-dveri

ENG verze PP dveře - motorek s vlastní ŘJ umožňující dojezd: https://www.xdalys.lt/en/rapid-13r-window-mechanism-front-right-6v2959802b_window-motor

 

a Polo 6r:

CZE verze LP dveře: https://www.sbazar.cz/onlinevrakac2/detail/49442734-motor-stahovani-okna-vw-polo-6r-levy-predni

CZE verze PP dveře: https://www.sbazar.cz/onlinevrakac2/detail/49442366-vw-polo-6r-motor-stahovani-okna-pravy-predni

 

Kódy motorků má Rapid odlišné od Pola (uvedeny na foto v inzerátech) - uchycení 3-mi šrouby do dveří vypadá (snad) stejné a dle DP pro záměnu mototrků stačí jen sundat tapec dveří, ale motorky mají jiné svorkovnice...

 

Ceny komponentů nechme zatím stranou - jde mi o to jestli je to vůbec technicky možné, jak popisuji...

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

BCM ma pre okna vyhradeny 1 LIN vstup

 

Screenshot_20200818_181303.thumb.jpg.73787f6b4102de56ccd74857ce6f8cf6.jpg Screenshot_20200818_181315.thumb.jpg.14828612f5adcb3cd012a86e98fbc31d.jpg

 

Motor F3 je totozny s Rapidom obdobneho roku (2016 a vyssie) 

Motor je uchyteny troma torx skrutkami

Ku BCM sa da dostat. Predna kamera, zekadielko od zeny/milenky/frajerky, a podobne

 

Screenshot_20200818_181328.thumb.jpg.6a5878f625b5bb37d2f97007bdff7bd2.jpg

Editováno: , autor: wirer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wirer moc děkuji za info a za výcuc z učební pomůcky tady z fóra (FIII - ostatní - Dílenská příručka, učební pomůcky, schémata, TPI pro FIII - str 6 dole). Prostudoval jsem - google překladač přeložil celkem čitelně :-)

 

Zkusil jsem ještě trochu pohledat a našel jsem schéma obsazení konektorů v BCM (velký dík Reesha) - v seznamu jsem označil pozici č. 14 v kap. konektorové spojení -T73c-, kam je zapojen sběrnice LIN pro motorek řidiče -V147-. Zde vidím volné pozice např. č. 16-20. Ale předpokládám, že zapojit někam např. sem ten motorek ENG verze pro PP dveře (6V2959802B) a nakódovat jeho všechny funkcionality v BCM asi jen tak snadno nepůjde... To by to již jistě zdejší klubáci měli na autech udělané :-)

řídicí jednotka palubní sítě - J519.pdf

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak je spomenute "neobsazeno", tak:

1. Chyba tam pin

2. Neplanuje sa so ziadnym pripojenim na danu poziciu. Teda

 

Kazdy pin ma svoju priradenu funkciu/vec/zariadenie ktore dokaze ovladat. Preto aj ked mas zakladnejsiu verziu a chyba ti pin napr. na oblubene dorobenie MF volantu, mas smolu. Musis menit BCM

 

Preco to rovno neprerobis na facelift F3? BCM, motorceky s jednotkami, tlacidla. Uprava zapojenia, kodovanie,... 

Editováno: , autor: wirer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak včera jsem vyfotil štítek na BCM. A celkem překvapení - čekal jsem skoro na jisto dle info tady z fóra BCM s kódem 6C0 (identická s Polo 6r)...

A ejhle co bylo na fotkách - BCM s kódem 2Q0 (identická s Polo 6c a O3 FL/Scala). Dle webu už to dávali i do posleních Rapidů NH 5JA.

https://www.auto-martin.cz/index.php?route=product/product&product_id=2189

 

Kód BCM tedy vím na jisto, otázka je co mám tedy vůbec ze dveřní jednotky motorků stahovaček. Nejspíš tam bude ještě sestava s motorkem 6V1959801B jako FIII před FL (dveře řidiče), která bude napojena do BCM dle schémat pro Rapid od 05/2015. Je nějaká možnost zjistit, co tam v reálu může být, aniž bych jen kvůli tomu sundaval tapec na dveřích?

 

Nicméně pro zprovoznění dojezdů předních oken s ovládáním dálkou bude asi nejlepší přestrojit všechny dveře na systém FIII facelift (motorky, kabeláž, svorkovnice i tlačítka).

 

IMG_20200820_174045.jpg

 

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wirer k přestavbě na FIII po FL - jen hledám nějakou finančně schůdnou a nejsnazší cestu, ale když vidím BCM totožnou s FIII po FL, tak asi bude nejsnazší to přestrojit na komponenty z FIII fl, jak píšeš. Měl bys ještě chvilku sepsat mi kódy všech potřebných komponent z FIII fl, pokud můžeš nějak snadno zjistit? Tj. BCM (pokud je nutné ji měnit), motorky s jednotkami, tlacidla, kabeláž, svorkovnice atd, abych si udělal představu o ceně toho všeho a případně to začal shánět.

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Po chvilkách dělám opravdu od píky malé slepičí krůčky v teoretické rovině studia problému. Kód mojí BCM mám ověřený a BCM by měla přestavbu všech 4 oken na FIII FL podporovat (dle info od Ferda 25, psli jsme si přes SZ). Kódy motorků pro FIII FL nasdílel wirer v sekci o FIII, za což mu velmi děkuji. Po inzerátech na webu se ty motorky dají sehnat od nějakých cca 500Kč za zadní + cca 700-900Kč za přední + doprava. Pak bych vyměnil čtyřspínač dveří řidiče 5E0 959 857 A WHS (škoda díly - cca 900Kč). V ostatních dveřích bych ty jednopolohy klidně nechal, ale dle schémat zapojení je nutné je vyměnit také (původní jednopolohý má k ovládání motorku dva vodiče, kdežto ten dvoupolohový má vodič jen jeden). Dále bude nutné vyměnit také část konektorů - pro oba přední motorky (T24b, T24c), konektor nového čtyřspínače (T10x) i konektory nových jednoduchých spínačů (T4a). Mohl by mi prosím někdo poradit kde zjistit objednací kódy těchto konektorů?

 

Zbývá mi ještě podrobněji prostudovat úpravu kabeláže, ale jeví se mi, že by mělo jít využít stávající kabeláž bez zásahů v průchodkách dveří. prazích a sloupcích. Bude potřeba sundat všechny 4 tapece dveří a dostat se nad pedály k příslušným vodičům u pojistek a BCM.

 

Už jsem si byl jistý, že technicky je přestavba možná, ale když jsem si psal s Ferda25 přes SZ ohledně záměny motorků, tak mě postrašil tímto tvrzením: "jiná dráha okna je obrovský problém, pokud chceš funkční dorazy". K nastavení nového motorku píší v dílenské příručce poznámku: "U nového namontovaného motoru spouštěče skla (řídící jednotka dveří) se musí nakódovat přídavné funkce." Nevím, Ferda je mistr v oboru, ale měl jsem za to, že u nového motorku se musí akorát nastavit jeho dojezdy přidržením ovl. tlačítka v koncové pozici cca 3 sec?? Nebo se jedná o složitější problém??

 

Díky všem za podporu a trpělivost :-)

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

miklisek díky za uznání. V současné době už to mám celkem teoreticky prokoumané vč. rozasahu úprav kabeláže (půjdou využít stávající vodiče a jen je správně přepinovat, další se ani doplňovat nemusí), ale stojím nad problémem jak sehnat správné výše popsané konektory pro motorky a správná tlačítka ve dveřích z FIII po FL. Na netu se nikde nemůžu dopídit jejich OEM... Neví někdo, kde lze toto získat ?

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Miklisek, díky za tip - probrouzdal jsem online Etku zde:

https://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1

 

Dle konkrétního VIN mi to nešlo, ale dle modelů a jejich MR už celkem v pohodě. Kódy motorků stahovaček se mi jen potrdily s výpisem od Wirera zde na fóru v sekci FIII. Rovněž 4-spínač do LP dveří jsem si rovněž potvrdil. Trošku horší je to s jednoduchými spínači do ostatních dveří - zde uvedený  6V0 959 855 WHS není skoro možné po netu dohledat. Možná jako alternativa by šel 5G0 959 855 D WHS - na foto vypadá že by do misky mohl pasovat. Nemá někdo bližší zkušenost s podobnými záměnami?

 

No a pak konektory - zde už jsem trochu vařil z vody a různě porovnával foto všudemožně na netu. Pro motorky LP a PP dveří je asi chybně uvedený 10-pinový konektor 5K0 972 708 i pro FIII fl :-(. Pro zadní motorky by snad měl jít použít konektor co tam mám, jen přepinovat. No a konektory spínačů co jsem dohledal snad budou pasovat...

 

Celkově mám v tom bádání pořád ještě dost pojmů "asi", "snad". Ale to hlavní, tj. motorky a spínače, mám asi správně. Konektory a zapojení už mám postavené dosti na vodě :-/

 

V příloze doplňuji moje poznámky do výpisu z ETKY, budu rád za každou radu, abych nešlápl zbytečně vedle. Dík

SKMBT_C22020092417040.pdf

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motor okien vodica V147 ma pri F3 face 24pinovy konektor. Nie je to totiz len motor, ale je v tom aj samostatna riadiaca jednotka J387. To iste i spolujazdec V148 a jednotka J388. 

Zadne okna na F3 face maju 10 pinovy konektor motora, ale iba 4pinovy konektor lre tlacidla (predface 5pin)

Editováno: , autor: wirer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wirer, ano přesně takto jsem to také vyčetl ve schématech el. zapojení pro F3 po FL a myslel jsem si, že v tom mám jasno. Hledal jsem ten 24-pólový konektor v Etce pro F3 MR2020 a neúspěšně (je tam jen 10-pólová). Tak jsem začal hledat po netu a studovat fotky motorků LP dveří (2Q2959881C). Pak jsem ještě zkusil jiné modely koncernu s obdobnými motorky stahovaček a ejhle - u modelu TCross MR2021 jsem to potvoru našel - je to 2Q0972724. Ona fakt zvenčí vypadá úplně stejně jako 10-pólová, ale zevnitř už ne :-))

Takže tu jsem taky ulovil...

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak po dlouhém studiu fotek na webu mám po kupě motorky + odpovídající konektory:

LP dveře - motorek 2Q2959881C + konektor 2Q0972724

PP dveře - motorek 2Q2959882 + konektor 2Q0972724

LZ dveře - motorek 5Q0959812E + konektor 5K0972708

PZ dveře - motorek 5Q0959811E + konektor 5K0972708

 

Spínače a jejich konektory se mi nedaří na 100% rozlousknout :-/

 

Zde trochu tápu, jaký je např. rozdíl mezi díly 5E0959857AWHS a 5E0959857? Resp. je pro můj záměr všech oken s dojezdy a s ovládáním zvenčí přes DO použitelný ten spínač 5E0959857 nebo musím dát ten s příponou WHS?? Poradí někdo prosím co vlastně ta přípona WHS znamená?? Vídám ji i u alternativních kódů spínačů.

Ke 4-spínači 5E0959857 patří konektor 5C0971974, kdežto 4-spínač 5E0959857AWHS má už konektor jiný s více piny.

 

Díkes

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tom01

malo by to byť takto:

5E0959857 WHS - sa používal v oktávii do 25.5.2015 bol nahradený 5E0959857A WHS

5E0959857A WHS - sa používa aj vo Fábii od 30.7.2018 to WHS znemená povrchová úprava satin black/white

 

podla mna k 5E0959857A WHS  patri tiež konektor 5C0971974 v etke je písaný tento 1z0972726 ale to je 12 pin a vyzera inak ako otvor v tlačidlách.

 

image.thumb.png.f4b6fc1d54d8f65ba2d24914c9e48e3c.png

 

Editováno: , autor: jaroslavbielicky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jaroslavbielicky, díky za informaci.

Podrobněji jsem studoval obsazené piny a porovnával se schématem zapojení pro FIII po FL a myslím, že to mám. Ano, pro většinu spínačů je určen konektor 5C0971974, ale třeba tento 5E0959857AWHS má konektor jiný - nechápu :-)

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/5e0959857awhs-spinac-ovladani-oken-skoda-26138.html

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Automatické zavírání oken Škoda Rapid

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...