Přejít na obsah

Drnčení motoru


thooomas.t

Doporučené příspěvky

Ahoj, potřeboval bych poradit. 

 

V rámci záruky jsem reklamoval zvuky auta. Přijde mi, že na 1500 otáček je auto extra hlučné. Vyjádření servisu bylo to, že se jedná o konstrukci mechanické čásktu podtlakového čerpadla a že se nejedná o vadu. S tím jsem se spokojil až do letoška.


Letos v zimě mi při cca 2250 otáčkách začaly i vibrace v kabině...takže si myslím, že není vše zcela v pořádku. Napadá někoho, co by to mohlo být??? Resp. nesetkal se s tím někdo?? Hlučný motor je opravdu jen v zimě...při teplotách do cca 8 stupnů (jen první start po odstavení vozidla - např. přes noc).

Díky za radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
  • o 1 rok později...
  • o 2 měsíce později...

Tak naprosto stejné zvuky slyším u své Octavie 1,6 TDI taky. Mám tedy 85kW, najeto 10200km a za studeného stavu naprosto stejný projev.

Už to 2 týdny řeším se servisem v rámci záruky, zatím nic neslyší a prý normální projev 1,6TDI.

Normální to určitě není, když je to studené, tak to pěkně zavibruje - zarezonuje...

U mě se to nejvíc projevuje tak, že když u studeného motoru (venkovní teplota musí být pod 10 st. C) jedu na 2.rychlostní stupeň cca 1800-2000 ot/min a přidám (normální běžné zrychlení) motor do cca 2500 ot./min rezonuje jak prase... Zvuky úplně stejné jako u prvního příspěvku. Po pár minutách, cca 800m to přestane, přestane být slyšet tento intenzivní zvuk, ale drobné (téměř neslyšitelné) rezonance jsou tam pořád.

V 10000km jsem měnil olej, zvuky (vibrace, rezonance) se zmenšily, už to není tak hodně slyšet - že by to nějak souviselo s olejem?

 

Podařilo se to někomu vyřešit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mám to samé.

Dělá to jen pokud je venkovní teplota 4-8 stupňů, motor studený a jen kolem 2250 otáček.

Zabručí to na jedničku, na dvojku. Když zařadím za 3 a pak jedu po městě pod 1600-2000 otáček už je ticho. Po ujetí 500 metrů se to už neozve.

Ještě se to ozve pokud ujedu cca 30 km motor a olej prohřátý, nechám auto 2 hodiny stát a potom taky cca 300 metrů, pokud se dostanu na 2250 otáček.

V mrazu to neudělá, teploty na 10 stupňů taky nic, pokud motor předehřeju Webastem taky nic.

 

Jednou jsem si s tím pohrál, nasimuloval to co to šlo a natočil na mobil.

Dal jsem to v rámci záruky do servisu, opakovaně to nasimulovali, ale nic nenašli. Vždy to po +- minutě utichne, tak v servisu to už pak nemohli najít. Dávali dotaz na škodovku, nic. Mají to u auta uvedené, že to dělá, ale že neví proč. Pokud by nastal problém bude se řešit s tím, že to dělá od nového auta. Ještě ale pár roků záruku mám.

 

Kdyby jste někdo věděli co to je, dejte pls vědět.

 

 

 

 

Editováno: , autor: Radius_001
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To dělají víceméně snad všechny 1.6 TDi 85 kW.

Tato verze motoru je ve všem super až na zvukový projev, nejhorší historii v koncernu a s km se to ještě výrazně zhoršuje. Po 120K km rezonance do volantu a do kabiny dokud nepřekonáte 2.5K otáček naprostý standard.

Ten motor je hodně úsporný, musí být i přesný, takže samozřejmě s opotřebení to budou tyto nepříjemné zvukové projevy dost zásadně narůstat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Všechny to nedělají. 

Známý má v podstatě identické auto/motor koupené o 2 týdny dříve něž moje, najetých výrazně vice km a nedělá to.

Je to problém nějaké komponenty v motoru a jen v daném teplotním rozmezí.

 

Pokud byste někdo na to přišel/nebo v servisu zjistili, co to způsobuje, dejte vědět

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak když to někomu nedělá tak asi jezdí hodně km denně ??? Motor se denně prohřeje a to mu svědčí. 

 

Já jako obchodák z O3 - 1,6 77 kw jezdil 300 km denně - 4 roky - najeto cca 300 000 km. Nikdy žádný problém.

 

Moji bývalí kolegové co mají stejný motor  85 kw a jezdí dál 300 km denně žádný problém z motorem ani zvuky nehlásí.

 

Teď mám své O3 - 1,6 TDI - 85 kw - denně 10 - 20 km a pořád něco sleduji, ale zbytečně hlavně že to jede. Spotřeba město 7,1.

 

Když náhodou jedu dál tak i 4,9 ale to je zatím vyjímečně.

 

Auto se pořádně neohřeje a to mu nesvědčí. Koupil jsem si diesel jen proto, že 1,4 TSI je o 70 000 Kč dražší ve stejném ročníku a výbavě -(((

 

 

Editováno: , autor: ryzen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Palivové vedení (ostatní hadice atd.) prý zkontrolovali. Vytáhli z motorového prostoru i jakýsi stržený šroub úchytu nějaké hadice. Prý to musel udělat borec co montoval Webasto.

Ten na to ale neměl vliv.

 

Pokud mizivé procento uživatelů tohoto motoru (drtivá většina BFU řeší jen jestli to jede) založí na netu zrovna na tomto serveru téma a zde jsou identické postřehy ohledně zvuku, otáček a přesné teploty, kdy se to vyskytuje, nejedná se o statistickou odchylku, ale vyskytující se stejný problém.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zdravím, koupil jsem 3roky starou Octavii 1.6 TDI 85 kw najeto 120 000 pravidelný servis v autorizáku dělá mi to nejspíš také. Poznal jsem to až se ochladilo. Dělá to v případě, že auto stojí přes noc a jen studený motor. Pátrám také co to je, myslel jsem že vstřik nebo nějaká vůle v motoru, ale zatím nevím. Měl jsem auto i ve Škodovce na prohlídce. Upozornil jsem je na ten zvuk, zkoušeli to další den za studena a prý nic neslyšeli ani nezjistili žádnou závadu, ale dělá to stále. Nejvíce na 1, 2 nad 1800 až 2000 otáček někdy jen chviličku než se ohřeje. Pokut jedu se studeným motorem pod 1800 otáček tak nic. Zvláštní je, že na volnoběh se to při vytočení studeného motoru neprojeví vůbec vám ano? Jinak auto startuje bez problému a drží otáčky. Video bych případně nahrál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řeším to zde:

https://forum.skodahome.cz/topic/125248-drn%C4%8Den%C3%AD-plast%C5%AF-a-pazvuky-v-interi%C3%A9ru/?do=findComment&comment=2553840
 

Výsledkem je, že je pravděpodobně volná nějaká klapka climatronicu, která se otevírá, když je auto studené. Musela by se sundat palubka, ale to jsem zarazil. Nechci, aby mi to v autorizáku ještě víc rozes***ali. Někdy to teď dělá, i když mám climatronic na off.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, mě to drnčení stále dělá za studena, když to stojí přes noc a jen chvilku při jízdě akceleraci kolem 1600 otáček. Na volnoběh není při přidání plynu slyšet. Klimatizací jsem zkoušel vč větráku vypnout, ale žádná změna. Ještě mě někdo říkal, že to může dělat EGR, nevím.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak auto v servisu, uvidím zda bude pokračovat po opravě klepání při akceleraci. Začala mě blikat kontrolka spirály a motoru a auto v nouzáku. Servis bude měnit klapku na sání/škrtící klapku. Prý mohla způsobovat ten zvuk klepání/ cvakání za studena. Tak dám vědět....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...