Jump to content

Termostat 1.4 MPi


Arnie

Recommended Posts

Na Fabii 1,4 50kW, r.v. 2001, se mi začal špatně zahřívat motor. Ručička teploty chlad. kapaliny stoupá jen pomalu nahoru a do středu se dostane jen ve městě, kde se často stojí na semaforech. Pokud jedu z kopce za chvíli klesne, když se motor zatíží zase trochu vystoupá. Myslíte, že je to termostat nebo čidlo (čidlo bych dokázal vyměnit sám)? Já myslím, že je to termostat. :angry:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Zůstal viset otevřenej.

S novým mi klesla spotřeba o cca 0.5 l/100km.

Hm, hm, hm, mě se stalo úplně to samý ze dne na den. Ráno zůstal otevřenej a už se nezavřel. Vyměnili mi ho celej i s čidlem za 1.804 Kč, viz příspěvky níže :angry:

Ale už to auto aspoň necuká při jízdě se studeným motorem. Asi už i to čidlo bylo nějaký nakřáplý, protože než se zahřál motor (cca 5 km) tak zejména při jízdě do kopce pod plynem to cukalo a škubalo jako studená Š120.

Link to comment
Share on other sites

mám pořád podobný problém. Než se pořádně zahřeje motor, tak při akceleraci (zátahu) se auto jakoby přidušuje, přiškubává, jakoby se propadá výkon (už nevím, jak to ještě lépe napsat :D )

Mám nové svíčky, vzduchovej filtr, vyčištěnou klapku a pořád stejný. Když se motor pořádně zahřeje, tak se to neprojevuje..

chjo,chjo..

Link to comment
Share on other sites

hele chlapíci, já mám fakt stejný problémy jako "XP3", ale jak poznám, že to je ten termostat? Teplota mi ukazuje naprosto normálně..

Ale jinak stejný, studenej motor, kopec, cukačka, přidušuje se.. hrůůza :disgust:

No já bych zkusil vyměnit ten termostat, ale bohužel stojí 1.140 Kč protože je včetně čidla, samotnej ho prostě škodováci nedaj z ruky, s prací to vyšlo na 1.804 Kč :ph34r:

Jinak před výměnou se studeným motorem s autem pod plynem (nejlépe do kopce) do škubalo, cukalo a cyklicky nastávaly enormní propady ve výkonu, že jsem v tom autě celej poskočil :angry: . Teď zatím OK. Uvidíme. Hlavně, že samotné čidlo (bez termostatu) bylo měměno pod vlajkami před 25 měsíci, takže o jeden jedinný měsíc skončila záruka :kuk:

Link to comment
Share on other sites

mám pořád podobný problém. Než se pořádně zahřeje motor, tak při akceleraci (zátahu) se auto jakoby přidušuje, přiškubává, jakoby se propadá výkon (už nevím, jak to ještě lépe napsat :D )

Mám nové svíčky, vzduchovej filtr, vyčištěnou klapku a pořád stejný. Když se motor pořádně zahřeje, tak se to neprojevuje..

chjo,chjo..

já to mam za studena.. prvních 10 vteřin. Čistil jsem klapku, i v servisu a nic. Tak nevím. Lambda taky nová.. Hold je to... <_<

Link to comment
Share on other sites

zase ze sebe udělám hlupáka, ale když teda chci vyzkoušet jestli to není termostatem, tak co přesně mám koupit? CO je vlastně "celej" termostat a co je potom to "víčko s čidlem" ? Hi, já vím, jsem asi hodně mimo, ale snad to někde vysvětlí...

ještě doplním: má vůbec smysl si myslet, že by to mohlo být tím termostatem, když mě to subjektivně žádné problémy nedělá? Ručička pomalu leze nahoru, po cca 3-5 min je na půlce a už se ani nehne. Ale auto se v zátahu hlavně do kopce dusí, jsou tam propady a cukáto...

Edited by luckyluck
Link to comment
Share on other sites

Celej termostat je:

Komora termostatu ( přišroubovaná na hlavě ), čidlo, víčko termostatu a vlastní termostat.

Pak jde sehnat za více než poloviční cenu pouze víčko s termostatem.

U tebe bych řekl, že je termostat v pořádku, když se ti ohřeje za cca 3-5 min.

Zajeď na diagnostiku do Škoda Service.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...