Přejít na obsah

Motor zhasne na volnoběh a při malém kvaltu za jízdy bez plynu


Raelag

Doporučené příspěvky

Zdravím Vás,

Mohl by mi někdo poradit mám iii octavii rs tsi 2.0 162kW 115000 km  manual, poslední dobou se mi děje že na volnobeh mi kolísají otáčky 900-400 a někdy se auto vzpamatuje a někdy dokonce i chcípne už se mi to stalo i pri zařazeném 2. rychlostním stupni kdy na pedale nemám ani jednu nohu prostě jen projizdim na kvalt a brzdim motorem. V tahu za jízdy bez problému dlouhé cesty bez problému krátké přejezdy za studena za tepla někdy bez problému někdy to začne zlobit. Dva dny nic pak zase dva dny občas to začne zlobit. Dlouhé volnobehy 5 a více minut většinou konci zdechnutim. Pichnul jsem to na diagnostiku chyba vačky preskoceny řetízek asi bude potřeba vyměnit rozvody. Má někdo podobnou zkušenost ? Abych nemenil tisíce čidel, lambdy,  klapka, vaha vzduchu, nekde netesnost podtlak a atd děkuji za radu. Slyšel jsem že rozvody se mění pri 180k mám 115k. Svíčky sem měnil za nove baterie i když po pěti letech chodila vyměnil za jinou, ale problém stále stejný. PS: nemá to palivový filtr výměný je to na nějaký uhlikovy bázi ta dnešní technologie prej dozivotnost auta. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím,

mám zjevně stejný problém. Ten samý motor, DSG, r.v. 2014, 122tkm. Prakticky stejné příznaky: chcípání na P/N při ne úplně zahřátém motoru (ne studený, ne v provozní teplotě). Typicky po několika km, když se ručička chladící kapaliny pohybuje mezi 9 a 12 (hod). Někdy se to děje, někdy ne; přijde mi, že se to zhoršuje.

Byl jsem s tím u Přerosta a ty udělali co umí, tj. diagnostika (tam nic) a když to byli projet, tak zrovna nic, a tak z jejich pohledu vše OK.

Dnes jsem byl v malém servisu, primárně je na pneu, ale umí i jiné věci a ten zjistil, že nejpravděpodobnější (ale ne jediná možná!) příčina je klapka sání. Ani jemu ale nic neukázala diagnostika. Jsme domluveni, že se stavím cca. za 14 dní a mrkne, jestli něco nedojebali u Přerosta (týden předtím jsem tam navíc byl na 120tkm servisu) a když nic nenajde a nezjistí mezitím, co jiného by to mohlo být, vyměníme tu klapku (11tkč). 

Když na něco přijdete do té doby, ozvěte se mi prosím na mail jan tečka vitek zavináč gmail tečka com nebo mi napište aspoň pro kontakt a když na něco přijdu já, taky se hned ozvu.

Honza V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč hned měnit klapku? Já bych určitě začal jejím pročištěním a pak základní nastavení. Ono se tam za ty roky nasbírá hezký nános špíny, který zcela změní charakteristiku řízení. Na diagnostice to nemusí hlásit chybu, ale při řízení lze vidět hodnoty natočení.
Ty rozvody vyměnit a pak pátrat dále. Přece jen přeskočený řetěz/řemen dělá své.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj, v pondělí jdu do servisu, tak dám vědět. Za ten měsíc jsem jel autem jel jen několikrát, protože bylo hezky a jezdil jsem na dvou kolech, nicméně i tak se problémy trochu zhoršily: chcípá to čím dál razantněji, jednou už ani nechtělo nastartovat a jednou jsem pozoroval velmi pomalé klesání otáček při upshiftu ve vysokých otáčkách (DSG), místo obvyklého okamžitého poklesu se snižovaly otáčky ze 6k na 4k třeba dvě vteřiny. 

Uvidíme, na co se v pondělí přijde a napíšu. Honza

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Já jsem zatím pokročil do fáze, kdy mám auto od pondělí (nakonec až teď, odložilo se to) u ověřeného nezávislého dobrého “motoráře”. Z předchozí diagnostiky (někdo jiný) se ukázal problém s nějakými čísly, která házel přestavovač vačkového hřídele sacích ventilů. Zatím se to tedy prý jeví tak, že by mohl být například skočený rozvodový řetěz. Ale přesně zatím nevím nic, ještě se ten mechanik neozval. 

Ještě že to auto přes léto moc nepotřebuju...

Až budu něco vědět, napíšu sem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes budu dělat rozvody pri 140K a uvidim co se zmení naposled mi to hazelo chybu na vacce ze mam preskoceny retizek me s vyssimi teplotami to děla jenom občas 5 dní nic 1 den jo. No prostě v zimě mě to víc zlobilo než ted. Ale samozrejme se na to auto nemohu spolehnout. Ve škodovce na mě koukají jako kdybych byl blazen a ze si vsechno vymejslim ptz to pred nimi to auto nedela nic. Chtějí opravovat stylem hokus pokus vyměnovat postupně všechno a ze budou zkouset a já budu jenom platit. To jsem razantně odmítl říkám mám problem chci vedet co to zpusobuje a pak vymenit ne vesteni s kristalove koule.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, reaguju na toto témá, jelikož jsem měl/mám problém se zhasínáním motoru na volnoběh - kolísají otáčky, cukání v motoru. Dokonce se mi to

stávalo i při zařazeném 2 rychlostním stupni kdy jsem pozvolna dojížděl na křižovatku - dost nepříjemné teda. Zavezl jsem to do Opavy - autorizovaný servis škoda Adiv. Borec to napíchnul na diagnostiku a zjistil že je přeskočený řetízek na vačce apod. Prostě se to týká rozvodů. Tzn. že se budou měnit rozvody a vše co stím nějak souvisí. Po této opravě bude auto zase OK - podle servisu. Po opravě případně ještě napíšu nějaké poznatky. Jinak ještě k autu - mám Octavii III - RS 2.0 TSi 162 kW - rok 2014 - 123 000 Km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, já jsem se konečně pohnul, hrozný příběh. 

Dal jsem auto k “odborníkovi” s dobrou referencí. U něj auto stálo šest týdnů a za celou dobu na to ani nešáhnul. A pak se mi po 100km vysypala převodovka (DSG). Nechal jsem to odtáhnout a včera mi volali, že je v převodovka na výměnu (naštěstí pokryjí z 90% kulancí, i když mám auto přes 6 let) a že kromě převodovky nic jiného nenašli a zabývali se tím i přímo škodovkáři z MB. Tak uvidíme, až to projedu po servisu, tj. asi příští týden. Určitě dám vědět, myslím na to, že sem napíšu, až budu chytřejší, ale zatím to absurdně dlouhou dobu nenastalo. 

Počítám, že kdyby to nebylo tím DSG a byl to nesouvisející problém, bude to ten variátor. 

 

http://repas-motoru.cz/repas-motoru-vw-seat-skoda-audi-tsi-fsi-tfsi/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 7. 2019 na 12:07, Jan Vítek napsal:

Ahoj, já jsem se konečně pohnul, hrozný příběh. 

Dal jsem auto k “odborníkovi” s dobrou referencí. U něj auto stálo šest týdnů a za celou dobu na to ani nešáhnul. A pak se mi po 100km vysypala převodovka (DSG). Nechal jsem to odtáhnout a včera mi volali, že je v převodovka na výměnu (naštěstí pokryjí z 90% kulancí, i když mám auto přes 6 let) a že kromě převodovky nic jiného nenašli a zabývali se tím i přímo škodovkáři z MB. Tak uvidíme, až to projedu po servisu, tj. asi příští týden. Určitě dám vědět, myslím na to, že sem napíšu, až budu chytřejší, ale zatím to absurdně dlouhou dobu nenastalo. 

Počítám, že kdyby to nebylo tím DSG a byl to nesouvisející problém, bude to ten variátor. 

 

http://repas-motoru.cz/repas-motoru-vw-seat-skoda-audi-tsi-fsi-tfsi/

Ahoj,já měl ty samé problémy a nakonec to bylo na vačce nějaké magneto-casovac ventilů od té doby mi to už neudělalo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano je to nakonec ten magneto ventil objednal jsem dva protoze jsou tam dva cca 900kc jeden a věřím že to bude ono, jiný kolega co měl problém stejný říkal že je problém vyřešen že koupil tyhle čidla u vaček pak se ozvu jestli to bylo vážně tohle aby jsme byli dva co to vyřešili, mimo jiné od 14.8.2014 měnila fabrika něco na rozvodech nějaký součásti mi bylo řečeno tak asi věděli že tam je nějaká slabina. Takze by se to mělo týkat aut vyrobených předtím to datem. A co já vím tak my tři máme auta z roku 2014 nějak v 1. půlce roku.

Editováno: , autor: Raelag
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tak já už jezdím pár týdnů s novými rozvody a předchozí problémy se zhasínáním motoru a cukáním jsou pryč. Auto celkově jede lépe.

Toto mi servis napsal jako závadu: závada na přestavovač váčkové hřídele - viz. diag...  Nejsem mechanik tak nevím jestli toto byla hlavní příčina,

každopádně jsem nechal vyměnit kompletně rozvody, už jen kvůli tomu že auto je 5 let staré a takhle mám aspoň na delší dobu klid.

Tak snad se to všem nakonec povede zdárně vyřešit...    všem Rychlým Stěhovákům Zdar!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Najeto má 124tkm. Nejdřív se to začalo projevovat tak, že při plným plynu na S při upshiftu šly otáčky dolů pomalu (1-2s) místo skokově. To se stalo párkrát a ne vždy. A pak jsem jel asi 120km trasu a najednou to zahlásilo "nelze řadit zpátečku", žlutá kontrolka, vyřadilo to a game over. Po nastartování to chvilku fungovalo, takže jsem doskákal asi natřikrát do cíle (asi 2km) a nechal auto odtáhnout k Přerostovi. Tam zjistili, že je v háji mechatronika a je celá převodovka je na výměnu. Naštěstí se k tomu garanční odd. Škody postavilo čelem a vezmou to na sebe z 90% na kulanci, i když už mám auto asi 5 a 1/2 roku, resp. aspoň to mám předběžně slíbené - teď jsem právě v očekávání, až se ozvou, za kolik to teda bude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím,

 

mám zjevně stejný problém. Octavii III - RS 2.0 TSi 162 kW .DSG- rok 2014 - 90 000 Km

Prakticky stejné příznaky: chcípání na P/N při ne úplně zahřátém motoru (studený, ale ještě ne v provozní teplotě). Typicky po několika km, nyní v tomto počasí do najetí  cca. 3 km, když se ručička chladící kapaliny pohybuje mezi 9 a 12 (hod). Někdy se to děje, někdy ne

Byl jsem s tím ve Škodovce, diagnostika nenapsala nic a neví  co to může být.

Můžete mě poradit, jak jste to řešili?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...