Jump to content
Kubikulak

Potkaný motor 131 000km najeto na rozvody

Recommended Posts

Posted (edited)

Zdravím, tak se mi stala taková nemilá věc po všech těch opravách co jsem na autě řešil (vstrikovace, egr apod) se stalo to, že jsem dojel k mýtné bráně a slyším z motoru pískání od pravého předního kola hned zastavím vylezu, a říkám si to bude nějaká kladka (pískání šlo hlavně na volnobeh, po přidání plynu nad 1800 ot přestalo) po vypnutí a zapnutí pískání přestalo. Ujel jsem dalších 150 km vždy jak jsem zastavil tak jsem kontroloval a nic nepiskalo a zničeno nic ve 130 km/h se motor vypl a už se vytahovalo lano... výsledek potkany motor a oholený řemen.... setkali jste se někdy s tím, aby se něco takového stalo u motoru cffb 103 kw cr druhé řady? Jaký je váš názor, přidávám fotky. Kdy se doporučuji dělat rozvody? Auto jezdi hlavně dennodenně město. Rozvody děláné před 131 000 km sada INA  pumpa original.

 

74519CA9-E5C9-4F21-A540-8888CF37CA8D.jpeg

CE5486B5-C410-4430-B6D5-79A35DE97414.jpeg

Edited by Kubikulak
Oprava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozvody u tohoto motoru 210.000km nebo 5let, dle toho co nastane dříve.

Podle toho oholeného řemenu, který je k vodní pumpě komplet, ale za ním už ne a je tam i hodně bordelu to vypadá, že se ti zasekla vodní pumpa a tím pádem se oholil ten řemen až se to potkalo.

Takže problém nebude v rozvodech jako takových, ale spíš v pumpě. Nicméně výsledek je stejný.

 

U té je otázka, zda-li byla měněna při rozvodech taky, protože dost často se mění ob rozvody, jenže to se dalo dělat u starých motorů, kde byly rozvody po 90.000km. Tady po 210.000km to dvoje rozvody nemůže vydržet. A nebo byla vyměněna a byl to nějaký zmetek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No bylo mi tvrzeno, že pumpa byla měněna taky za originál díl, ale s tím už nejspíše nic neudělám. No nejspíše, to asi bylo tou pumpou, když to před tím pískalo. Ovšem co teď v servisu mi sundali hlavu a budou jí dávat Hlavařovi na opravu a tlakové zkoušky. Kdy bych ty rozvody měl dělat? Když jezdím 90% denně město? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak byla pumpa zmetek ... Zřejmě tě mělo zastavit to pískání, nicméně těžko soudit, třeba bych se taky rozjel a jel dál.

Rozvody jsem psal 5let nebo 210.000km, podle toho co nastane dřív. Městský provoz na to nemá vliv. 

Ty tvoje tam byly 130.000km a časové jak dlouho ?

 

No a co teď- teď necháš udělat hlavu, musí se zjistit kolik to vzalo ventilů, dát do kupy vše, včetně rozvodů ... Takže celkem drahá sranda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja by som ti doporučil predtým ako to komplet rozoberiete zhodiť len veko a veko vačiek a uvidíš koľko koníkov je polámaných . Je to tam urobené tak že pri skočení rozvodu to väčšinou ventil ustojí v pohode a zlomí koník , už som riešil viac týchto motorov kde sa dali nové koníky a zdvihátka a jazdia doteraz ... inak bez problémov keď to rozoberieš vieš namiesto žhaviča napojiť kompresor a fúknuť do toho a vieš či sú ventily zdravé alebo nie , takisto sa dajú všetky ventily postláčať ako chodia a či sa vracajú

 

tá pumpa je určite originál ? popravde nestáva sa to

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo aha hlava je dole , tak potom napíš či jej niečo bolo , resp. bude jej prd a budú KO koníky a zdvihátka

Share this post


Link to post
Share on other sites

No hydroštely úplně na kaši... bordel všude, ten den tam byl dáván i nový olej jak se to stalo. Hlavu vezu k hlavařovi na kontrolu. Je to asi lepší, auto Potrebuju k práci a jezdím s ním opravdu denně. Pískání mě zastavilo, ale jak říkám po nastartování vše běželo ok... takže jsem usuzoval příčinu nějaké volnobežce na klíňáku... právě, že já si říkal udělám ještě olej a udělám rozvody při další výměně ve 145 tisících... rozvody tam byly dělání preventivně po koupi, v 6 měsíci roku 2017... rozvody INA a pumpa originál, byla nejdražší, která šla koupit. Právě kvůli tomuto jsem na ní nešetřil. Doufám že to přežila váčka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to je celkem záhada a není to běžné, to že začne pumpa prosakovat jo, ale že by se takhle brutálně zastavila ... 

o tak hodně štěstí s co nejmenším počtem dílů KO.

 

A souhlas - odvézt hlavu, nechat natlakovat a rovnou zabrousit. Těch 1500- už to nepoloží a bude klid, než když někdo sundá hlavu a flákne jí tam zpátky tak jak je...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozri si este ci na vackach a spodnom kolese nie su utlacene kusky remena.Naposledy mi tiez doniesli motor co nechcel starovat.Po zisteni skoceny rozvod.plno pripeceneho bordelu v zuboch.Pumpa sa tocila ok.Rozvody mali cca 55 000km.To je tak ked chodite po servisoch a verite im.Mne osobne sa to nikdy nestalo.Aby pumpa sa sekla.Odporucam ti raz za 3000 - 5000 km pozriet pod kryt v akom je stave remen, ci sa neuvolnuje,ci sedi spravne a nedrhne o nieco.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Před hodinou, Kubikulak napsal:

rozvody INA a pumpa originál, byla nejdražší, která šla koupit. Právě kvůli tomuto jsem na ní nešetřil.

 

A podle čeho servis zhodnotil, že šlo o zmetek? Kdes tu pumpu koupil? Ono původ/originalitu dílu někdy nepoznáš ani z krabičky s potiskem, ani z etikety ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
před 44 minutami, bouchy napsal:

Že by šlo jet x desítek km s autem bez funkční vodní pumpy?

 

Proč X desítek km bez vodní pumpy ? Řemen není zbroušen úplně celý, tzn to neudělalo ani jednu otáčku a zastavil se celý rozvod motoru... :kol-44:

Edited by CentriFUGA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak teda mám nové info.. je to ještě horší, zastavily to váčky, kompletně se pomlely celá hlava na odpis. Sháním druhou. V motoru železo z hlavy. Nevíte o někom kde by se dala sehnal hlava ? Nějaká málo jetá, už máme kandidáta z polska.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jestli nemáš levnější sehnat celej motor. Bývalej šéf měl právě to 103kW TDI (přesnej model nevím), nějak se mu podělal a novej i s výměnou ho vyšel na něco přes 30, což je možná levnější než to dělat po kouskách. Zkus omrknout bazoš atd.

Edited by marek16

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 2 minutami, bouchy napsal:

Patrně jde koupit i originál, ale to asi slyšet nechceš...

Hele ani jeden z tvých příspěvků nebyl absolutně k věci, pokud máš potřebu psát komentáře, které tomuto vláknu absolutně nijak nepřispějou, tak se jich PROSÍM zdrž.

 

Samozřejmě, že vím, že jde koupit originál, taky vím kolik by stála renovace stávající hlavy s novými komponentny.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Právě teď, marek16 napsal:

Jestli nemáš levnější sehnat celej motor. Bývalej šéf měl právě to 103kW TDI (přesnej model nevím), nějak se mu podělal a novej i s výměnou ho vyšel na něco přes 30, což je možná levnější než to dělat po kouskách.

 

To mě taky napadlo, ale mám již jednu hlavu vybranou, která stojí nějakých 8 tisíc a je na ní najeto 60 000 km a je kompletní, takže se udělají tlakové zkoušky atp a vyjde mě to určitě daleko levněji než shánět a přehazovat druhý motor. Ale díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aby nebol problém nakoniec inde , zadretá vačka alebo iná prvotná príčina problému

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 3 minutami, suri. napsal:

aby nebol problém nakoniec inde , zadretá vačka alebo iná prvotná príčina problému

 

ano bylo to tak jak říkáš váčky se pomlely, a je vymalováno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

riešil by som druhý motor , už som takéto videl skočené veľakrát /roztrhnutý klinový remeň od nafty , nedotiahnutá kladka rozvodu a pod ./ a vždy boli KO len polámané koníky a zdvihátka , všetky motory po poskladaní a načasovaní idú normálne

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahoj, toto co popisujete se mi stalo minulý měsíc, jedu pomalou jízdou po městě a najednou od motoru nepatrné pískání, po chvilce přestalo, najednou řve kontrolka chlazení a teplota motoru totálně v červeném poli, zastavil jsem a chvilku nechal motor na volnoběh, pak jsem vypnul motor, začalo to čmudit od rozvodů :( 

 

V servise mi po rozdělání rozvodů řekli: zadřená vodní pumpa a kladky, vše bylo fialové

Rozvody jsem měnil celkem nedávno.. cca 15 tis KM

Naštěstí se nepotkal motor, řemen byl ohoblovaný na kost..

nechápu jak se to mohlo u nové pumpy stát, to aby člověk už měnil rozvody vždy s výměnou oleje :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...