Přejít na obsah

Automobilky vs. nařízení EU


MilanHos

Doporučené příspěvky

Tak už jsou vidět první kroky EU(jak jsem něco nakousl v tématu front assist, že se tomu nevyhneme, ale tam bych byl uplně mimo téma). Ještě ale není schváleno parlamentem ani členskými zeměmi, ČR se ale dopředu vyjádřila, že tento návrh podporuje.

 

 Navrhují povinný omezovač rychlosti do všech aut vyrobených od 2022. Takový trvale funkční speedlimiter s tím, že všechna auta budou mít GPS čip aby rozpoznaly povolenou rychlost. Je návrh aby měly auta povinně rozpoznávání značek místo gps, což by zase enormě zdražilo menší auta. Prošlápnutím plynu půjde chvilkově limit překročit, ale kolik lidí toto bude vědět při krizové situaci když i tady pár lidí tuto funkci speedlimiteru nezná? 

Dalším z návrhů bylo po překročení rychlosti uměle snížit výkon motoru, takže opět enormě zvýšení úmrtí při předjíždění na úkor snížení dopravních nehod způsobených rychlou jízdou. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

https://www.novinky.cz/ekonomika/501223-auta-maji-mit-povinne-omezovac-rychlosti.html

 

Vzhůru k lepším zítřkům - to stále ještě nevíte, že jedině naše EU elita ví nejlépe, co ta lůza (my všichni ostatní) potřebuje ke svému životu a co je pro ni nejlepší? Tak to také dostane... Točte si sami svými volanty dokud to jde, za pár let vám nedovolí ani to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jsem se chystal ten odkaz sem postnout ?

Je tam poznámka, že v prvních pár letech půjde systém deaktivovat tlačítkem jako SS. Tak to už úplně postrádám smysl. 

Nikdo z nich snad denně neřídí, pokud tohle někoho může napadnout, když si neuvědomují ty následky daleko horší než jednotlivec co jede jak vyšinutej.

 

Ještě si neodpustím komentář co jsem zběžně přečetl v diskusi pod článkem. Jeden dobrák tam píše něco ve smyslu “dobře vám tak, mě to je šumák, stejně jezdím max 100”...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vím že to uplně nesouvisí, ale aspoň ilustrativně jak asi takové hlasování "ano či ne" může probíhat...

Citovat

Kontroverzní zákony, známé v minulosti jako Článek 11 a 13 (dnes Článek 15 a 17), byly přijaty omylem. Europoslanci (včetně dvou českých z ANO 2011) se totiž přiznali, že nevěděli, o čem hlasují. Mysleli si totiž, že se hlasování týká něčeho jiného.

https://www.svethardware.cz/o-cem-se-vubec-hlasuje-europoslanci-pry-clanky-11-a-13-schvalit-nechteli/49013

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 32 minutami, MilanHos napsal:

Teď jsem se chystal ten odkaz sem postnout ?

Je tam poznámka, že v prvních pár letech půjde systém deaktivovat tlačítkem jako SS. Tak to už úplně postrádám smysl. 

Nikdo z nich snad denně neřídí, pokud tohle někoho může napadnout, když si neuvědomují ty následky daleko horší než jednotlivec co jede jak vyšinutej.

 

Ještě si neodpustím komentář co jsem zběžně přečetl v diskusi pod článkem. Jeden dobrák tam píše něco ve smyslu “dobře vám tak, mě to je šumák, stejně jezdím max 100”...

Já to říkám pořád, za chvilku to bude jako v letadle - příprava na start - vezmeš check list a začneš kontrolovat vypnutí/zapnutí potřebných/nepotřebných systémů tak, abys mohl jet a neotravovalo tě x kravin při řízení. Nicméně toto je jasný směr do budoucna - úplně vyřadit lidský prvek z řízení. 

 

Výjimečně si dovolím jeden OT odkaz, abych ozřejmil, čím se také ta banda sociálních inženýrů v EU vlastně skutečně zabývá, namísto toho, aby řešila skutečné problémy skutečných původních obyvatel EU. A to je jen malý střípek... Nicméně zde prosím bez reakcí na tento odkaz. Dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeden z hlavních argumentů je aby si lidé na tyto systémy zvykli a pak nebáli samořiditelných vozidel a tím eliminovali člověka z řízení(tohle zatím ale neříkají). Takže nějaké vypinání tlačítek bude irelavantní. Neboli dle vtipu - nakrm prase a nanic nešahej. Ach jo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Snad se někdo ozve, navíc máme tu celou flotilu neoznačených hlídačů, každá větší obec vydělává na stacionárních radarech. Tak snad to někomu dojde, a bude toto vybavení "konečně k něčemu i užitečné", ale to jsou asi plané naděje.

Navíc, co bude systém dělat pokud ztratí informace o GPS? Jak chtějí aktualizovat data o veškerých změnách (stačí se podívat jak rychle se aktualizují mapové podklady)?

Ono je někdy zajímavé se podívat do statistik: https://www.policie.cz/clanek/statistika-nehodovosti-900835.aspx
Například za únor, závada, nebo technická závada komunikace způsobila 122 nehod, pro porovnání (ikdyž to neschvaluji) pod vlivem drog bylo zaviněno 26 nehod. Co je ale zajímavé, tak v celém dokumentu jsem nenašel ani jednu nehodu, kterou by zapříčinilo "nedodržení maximální povolené rychlosti". Ano, je zde přes 3000 tis "nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky", což je klidně 70 na namrzlé dálnici...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No stejně mám pocit, že ty nově schválené limity CO jsou tak nereálně nastavené proto, že ti co je vymysleli neočekávají splnění a těší se na výpalné.

Protože nezávisle na tom se zase probudila jiná část a zjistili, že Pařížská dohoda se neplní, a to jde jen když se zruší celá doprava, auta, náklaďáky, letadla,......

A krásný článeček o jízdě elektromobil z Prahy do Jeseníků na chatu. To si pak nedovedu představit Němce jak se o prázdninách stěhují na jih.

 

@Martab Toho podstatného rozdílu v popisu rychlosti si snad nikdo z odpovědných nevšímá už strašně dlouho. Taky mají všichni voči navrch z pirátů co někde změří, ale ti se paradoxně nenabourali, Ono taky kdyby nebylo omezení tak se nedají vybírat pokuty. 

Editováno: , autor: milanxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, nastaví se limity tak aby se muselo ze spalovacích motorů platit výpalný. Tohle výpalný se rozpočítá mezi samotný spotřebitele a samozřejmě na tom opět budou nejhůř auta nižší a nižší střední třídy. Ale že bych pociťoval jak se rozšiřuje síť nabíječek tak aby se plánovaná třetina aut vyrobená čistě na elektriku měla možnost kde dobíjet se říct nedá. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čím dál víc jsem přesvědčen, že se nám tohle nekonečné vymýšlení regulací a regulací na regulace vymstí a automobilový trh se začne hroutit jak domeček z karet. Jak jinak může dopadnout skokové zdražování bez smysluplné protihodnoty? Princip nabídky a poptávky snad ještě platí, ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všechny tyto věci prosazují ti "co nejvíce křičí nebo jsou vidět", takže je třeba použít stejné nástroje a napsat našim zástupcům v českém parlamentu, v evropském parlamentu a ti z nás kdo ovládají cizí jazyky nechť se ozvou i těm z cizojazyčných zemí.

Je potřeba vysvětlovat dopad těchto omezení těm, kteří nečtou zprávy, nechodí k volbám, ale jezdí autem a mají pocit, že jich se to netýká.

A pokud toto selže, je třeba občanská neposlušnost.

Na druhou stranu je třeba se smířit s tím, že nelze si každé dva roky kupovat auto a že neexistuje něco jako trvalý růst. Bude potřeba se vrátit k tomu, že auto se bude kupovat minimálně na 10 let, ne-li více.

Zatím jsme u aut, ale skončit to může totálním policejním státem jako v Demolition manovi, což byla kdysi jen sranda, které dnes poněkud hořkne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pocul som zaujimavy nazor, ze vsetky mozne a nemozne regulacie v auto-moto priemysle v Europe v podstate chrania nas trh.

Europske automobilky su tlacene do drahych technologickych uprav, a teda vyrobcovia z inych kutov sveta nesmu u nas predavat, pretoze neplnia nase pravidla. A ono staci si predstavit, co by sa stalo, ak by nas trh zaplavili cinske znacky....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Lancelot: Nevšiml jsem si, že by třeba Němci proti uvažovaným opatřením něco měli. Ohlédněte se zpátky do minulosti. Díky regulím EU tady máme snad všechny elektronické systémy včetně ESP v základní výbavě u všech aut. A hádejte, kdo s tím přišel. Nebo snad myslíte, že sami automobilky jsou tak milosrdné?! V roce 2003 jsem za 350 tisíc kupoval fabiu 1.2. HTP ve výbavě classic plus, kde nebylo ani ABS... Ten posun k bezpečnosti je za poslední roky neuvěřitelný. A díky za něj.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@lumirnavrat no lenze ked budu vsetky tieto bezpecnostne systemy dodavane do aut  seriovo, tak bude stacit nastartovat a ty nebudes musiet ani tocit volantom a v pohode budes moct pracovat na zadnych sedadlach na ntb:p Minule mi neaky kamionista spominal, ze ma najnovsie volvo tahac a ze na dialnici pozera filmy na NTB. Systemy sa o vsetko postaraju. Teraz sa mi naskyta otazka, ze im by teda za cestu platit ani nemali... iba za nakladku a vykladku nie?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Twisted napsal:

Čím dál víc jsem přesvědčen, že se nám tohle nekonečné vymýšlení regulací a regulací na regulace vymstí a automobilový trh se začne hroutit jak domeček z karet. Jak jinak může dopadnout skokové zdražování bez smysluplné protihodnoty? Princip nabídky a poptávky snad ještě platí, ne?

 Europoslanci a EU dobře vědí co tímto činí.  Oni dobře vědí co si my obyčejní lidé myslíme a jak k těmto tématům diskutujeme. Vše se dělá záměrně a učelově a cíleně. Bohužel já, coby tzv. "obyčejný" člověk nemám přístup k informacím o tom, co je ten jejich skutečný "CÍL" , jen si ho mohu domýšlet.

Holt ve věci nezávislých automobilů  (rozuměj na spalovací pohon) v soukromém vlastnictví se asi dostaneme zpět do naší první republiky, kdy vlastnit automobil byl nepředstavitelný luxus, vysoké daně pro motoristy, restrikce ze strany státního aparátu (dnes restrikce EU) aj.. Vše bude řešeno např. přes sdílení drahých elektromobilů, veřejné dopravy na jízdy i např. na dovolenou, soukromé vlastnictví aut bude jen pro finančně vyvolené.  Diktát EU je dle mne  zavádění socialistických myšlenek v jiné formě, no a k tomu patří i forma omezování a přikazování, tak jak jsme na to nadávali v dobách sovětské éry, akorát nám to podávají zatím po lžičkách, ať si pomalu zvykáme.  Já se toho nedožiju, ale Vy mladší si po čase vzpomeňte ! 

Ano auta jsou čím dál tím více bezpečnější, ale svoboda volného rozhodování je čím dál tím více těžší a menší. 

Nemusíte se mnou souhlasit, ale já to tak cítím. 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@radlat Ale to co píšeš jsou trochu jiné věci. To že auta proti průměrnému výdělku výrazně zlevnila je pravda. Já jsem rád, za všechny ty FA, ABS, ESP, Airbagy a další co v autě mám, ale ani jeden z těch systémů mne při běžné jízdě neomezuje a hlavně neohrožuje. Navíc ten kdo má mýt poslední kontrolu nad autem je řidič. Jak jsem psal už i jinde, rozhodně nepatřím mezi ty, co by schvalovali překračování povolené rychlosti, riskantní jízdu a podobné, ale je rozdíl jet 45 na 30 v obci před školou v 12:30 když končí výuka nebo na tom samém místě jet stejných 45 v 23:30.

 

@deto Stačí se podívat třeba do Ruska, kde se vedle sebe prodávají jak evropské tak čínské auta a značky a nezdá se, že by se ty evropské měli z tohoto trhu stahovat, nebo že by strádali. Nebo i v té samotné Číně:

Citovat

V Rusku dodala ŠKODA zákazníkům 5 900 vozů a potvrdila tak výsledek předešlého roku (+0,6 %, únor 2018: 5 900 vozů).

V Číně, na celosvětově největším trhu značky, zaznamenala ŠKODA v únoru 16 000 dodaných vozů, což ve srovnání se stejným měsícem minulého roku představuje pokles o 18,4 % (únor 2018: 19 600 vozů). Pokles celkového čínského trhu s osobními vozy se tak projevil i na dodávkách vozů české automobilky.

http://www.skoda-auto.cz/novinky/novinky-detail/2019-03-14-prodeje-unor

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Martab: Pokud  se automobilismus bude čím dál více odebírat k autonomii, tak jak je to vidět díky ECTS  i na železnici, bohužel jiné cesty nebude. Pokud začnou v Německu stavět na dálnicích pruhy pro tyto autonomní vozy, tam si řidič zkrátka neškrtne. Sedne si, začne si číst noviny a jedem. To berme jako fakt. Ovšem do doby než bude infrastruktura hotová všude, budou tyto asistenční systémy do aut zaváděny, ale jak se všude píše, poslední slovo bude mít řidič. A to je dobře.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aby jsme si uvědomili fungování. EU. Zákony předkládá komise. Poslanci to nemůžou a pak jen schvalují nebo neschvalují. A pro komisi to připravuje barák úředníků kteří nikým nevolení vymýšlejí.

A ktěm autonomním vozům. Aby to fungovalo tak auta musí o sobě vědět. To znamená, že do našich bude muset příjít taky něco podobného.

To bude mazec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No zrovna železnici bych za příklad nedával, protože tam by mohla být autonomie vlaků docela snadno a pořád to nějak nejde. A to ten vlak jede po jasně dané trase s minimem vnějších vlivů.

 

Co se týče bezpečnostních systému nejsem proti nim, ale nechápu proč je musím mít povinně. Proč neexistuje možnost volby.

Jejich funkčnost je velmi diskutabilní a navíc všechny tyto asistenty, které v podstatě nahrazují pozornost řidiče vedou k tomu, že řidič jízdě věnuje ještě menší pozornost než předtím a spoléhá na elektroniku.

A nějak nevidím logiku v tom, aby jsme se vozili po jednom v plechových automatických krabicích s neekologickým provozem, když můžemem jet vlakem.

Pro mě auto představuje svobodu v tom, že můžu je kdykoliv, kamkoliv, tempem jakým chci a co se stane mám většinou ve svých rukou.

 

A k tomu, že všechno má nakonec v rukou řidič, tak k tomu jen to, že sice auto bude autonomní, ale odpovědnost je zatím stále na řidiči a nikoho u soudu nebude zajímat, že za to mohl nějaký asistent, který něco udělal či neudělal.

  • Líbí se mi 1
  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...