Přejít na obsah

Automobilky vs. nařízení EU


MilanHos

Doporučené příspěvky

Možnost, že za toto nemůže EU, ale tech pár idiotů, kteří nejsou schopni nebo ochotni dodržovat jednoduchá pravidla? Zkontroloval sis tlak v pneumatikách před jízdou? Ne, tak tady máš systém na kontrolu tlaku v pneumatikách a pododobně. Nebo raději chcete v autě černou skříňku, která bude celou jízdu monitorovat a případně přestupky rovnou hlásit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 minutami, radlat napsal:

to Martab: Pokud  se automobilismus bude čím dál více odebírat k autonomii, tak jak je to vidět díky ECTS  i na železnici, bohužel jiné cesty nebude. Pokud začnou v Německu stavět na dálnicích pruhy pro tyto autonomní vozy, tam si řidič zkrátka neškrtne. Sedne si, začne si číst noviny a jedem. To berme jako fakt. Ovšem do doby než bude infrastruktura hotová všude, budou tyto asistenční systémy do aut zaváděny, ale jak se všude píše, poslední slovo bude mít řidič. A to je dobře.

 

Ano, až bude autonomní technologie na takové úrovni, že to bude fingovat, proč ne. Ale zatím ty systémy nefungují pořádně ani na železnici, kde je těch "nepředvídatelných" mnohem méně než na silnici.

Navíc více asistenčních systémů vede ke ztrátě pozornosti, viz nehody Tesel v "autonomním" režimu, nebo jak zde někdo psal, sledování filmu, protože ten kamion přese "jede sám"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 46 minutami, radlat napsal:

to Lancelot: "Co se týče bezpečnostních systému nejsem proti nim, ale nechápu proč je musím mít povinně.".... Protože nejste na silnici sám.

Takže kvůli pár idiotům, kteří nejsou schopni se věnovat řízení, neudrží vozidlo ve svém pruhu a v podstatě neumí ovládat vozidlo, musím patřit do stejné množiny a platit za auto o to více peněz, za fce které nepotřebuji a ani nechci.

Tohle není cesta, to je jako s denním svícením, kvůli bezpečnosti se to zavedlo, protože někteří neumí rozpoznat situaci, kdy je potřeba rozsvítit - v autoškole jim to nikdo nevysvětlil.

Výsledkem bylo naprosto nesmyslné svícení přes den hlavními světly, které se pak řešilo různými denními světly mnohdy pochybné kvality, na které ti samí, opět jezdili ve všech situacích. Přínos nula.

Navíc se mi "líbí" jak se u všeho pořád řeší jen následek a nikoliv příčina. Za nehody může lidský faktor, ale úroveń autoškol je stále pořád stejně bídná. Testy jsou pro srandu a řidičák dostane každá lopata - však systémy se postarají.

 

Editováno: , autor: Lancelot
  • Díky 1
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdo holt nezvládá, nebo nechce ovládat auto je to vlastně dobře. Pro toho koho baví jezdit a řídit je to pomalá smrt. 

A jak píše Lancelot ohledně základního pilíře a to autoškoly, tak když si lze udělat po udělání ŘP skupiny B hned následně třeba D a řídit autobus mě už stav na našich silnicích ani moc nepřekvapuje. A obávám se, že ani omezení maximální rychlosti a spousta dalších asistentů to nezachrání. Neb třeba na sněhu je někdy i 50 km/h příliš. 

Nejsem proti nim, jen bych si rád vybral co chci sám. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 57 minutami, Lancelot napsal:

protože někteří neumí rozpoznat situaci, kdy je potřeba rozsvítit

Ale to, že omezení rychlosti je naprosto zbytečné, tím jsou si jisti všichni. :-) Tohle autoškoly nezachrání. Ani okna si někteří nejsou schopní v zimě oškrábat, proto se to muselo dát do zákona. To chceš autoškolou řešit jak??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 minutami, McMatej napsal:

Ale to, že omezení rychlosti je naprosto zbytečné, tím jsou si jisti všichni. :-) Tohle autoškoly nezachrání. Ani okna si někteří nejsou schopní v zimě oškrábat, proto se to muselo dát do zákona. To chceš autoškolou řešit jak??

To jsem psal kde?

A co ten zákon vyřešil? Nic. Kolik běží v naší slavné veřejnoprávní televizi osvětových klipů cílených na řidiče? Nula. Je ve škole dopravní výchova? Pokud vím tak není.

Samořejmě to neeliminuje všechny idioty, ale sníží jejich počet na přijatelné minimum, které pak už půjde řešit třeba formou represe.

Editováno: , autor: Lancelot
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Lancelot napsal:

Co se týče bezpečnostních systému nejsem proti nim, ale nechápu proč je musím mít povinně. Proč neexistuje možnost volby.

Jejich funkčnost je velmi diskutabilní a navíc všechny tyto asistenty, které v podstatě nahrazují pozornost řidiče vedou k tomu, že řidič jízdě věnuje ještě menší pozornost než předtím a spoléhá na elektroniku.

Podle úředníků Evropské unie je nejlepší zavřít nás na doživotí do vypolstrované místnosti. Oni rozhodnou, co je pro nás to nejlepší. Já si myslím, že začínají překračovat své pravomoci a zasahovat do osobní svobody člověka. Snad volby do EP něco změní.

 

@McMatej nějak se přestává rozlišovat mezi rychlostí přiměřenou a rychlostí povolenou. Můžu jezdit i pod limitem, ale pokud nepřizpůsobím jízdu aktuálním podmínkám, vysekám se stejně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 minutami, radlat napsal:

Souhlas s Lancelotem. Také bych tam hledal jádro pudla.

Autoškoly řidiče učí jezdit. Řidičáky jim nedávají. Jestli je to učí špatně, proč jim úřad dá řidičák??

 

Je to v lidech. A spoléhat na to, že všichni budou jezdit ohleduplně, dodržovat omezení a plnit si povinnosti je najivní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, proč si myslíte, že se najednou shodne většina politiků z různých stran a států? Se zavedením elektromobility, povinných asistentů, …. cítí peníze. Pro koho? Pro sebe ! 

Např. elektromobilita. Ono to není jen o penězích z aut. Víte kolik peněz se bude točit v budování infrastruktury (nabíječek, kabeláže, která utáhne současně miliony nabíjených aut v Evropě, ….). To bude výběrových řízení, schvalování, protekcionismu, úplatečků, ….. a tudíž penízků do kapes politiků. 

S těmi asistenty to bude podobné. Omezí se svoboda, "velký bratr" bude vše hlídat, stát bude vědět o každém našem uprdnutí, …. Komu to prospěje? Mocipánům (tj. politikům). 

Prostě plíživý nástup totality schovaný za tvrzení, že je to vše dělané pro blaho občana. 

O nějakou záchranu planety, CO2, potažmo dobro občana tady vůbec nejde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 43 minutami, McMatej napsal:

Autoškoly řidiče učí jezdit. Řidičáky jim nedávají. Jestli je to učí špatně, proč jim úřad dá řidičák??

 

Je to v lidech. A spoléhat na to, že všichni budou jezdit ohleduplně, dodržovat omezení a plnit si povinnosti je najivní.

Správně, učí je jezdit nikoliv řídit. To jestli někdo projde zkouškami je přeci spojená s nádoba s tím, jak probíhá výcvik. Jejich změna musí jít tedy ruku v ruce.

Stávající je pořád stejně dementní, jako před 10 lety. Trénují se jen různé špeky (rozhlížení vpravo vlevo na staré vlečce, kde vlak jel naposled za císaře pána a kterou se jen někomu nechce úředně zrušit), na kterých chytají komisaři ale reálné předávání poznatků z provozu, něco jako nauka plynulé jízdy a chování na silnicích se nevyžaduje a je to pak čistě o svědomí a přístupu daného instruktura, co kterého toho žáka naučí, jestli s ním třeba bude jezdit za různých světelných a povětrnostních podmínek.

Zasádní je taky vyzkoušet si fyziku auta tj. nouzové brzdění min z 50km/h na nulu, vyhnutí v 50 km/h, aby si adept uvědomil, s jakými silami pracuje.

Protože dnešní auta to velmi dobře maskují (i právě různými asistenty).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bavíme se o řidíčáku na auto, ne na raketoplán. Rozsah i cena by samozřejmě musel být větší, ale určitě ne tak, jak uvádíš.

Školy smyku taky pokud vím netrvají týden ale jedno dopoledne, jízda na dálnici je tak triviální (tvrdí i zastánci autonomních systémů), že není potřeba v rámci autoškoly najet 1000km, ale je potřeba si to vyzkoušet v rozsahu jednotek hodin.

Ale myslím, že nemá cenu ti to tady nějak obšírně rozepisovat, protože svůj negativní postoj si již naznačil.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, radlat napsal:

to Lancelot: Nevšiml jsem si, že by třeba Němci proti uvažovaným opatřením něco měli. Ohlédněte se zpátky do minulosti. Díky regulím EU tady máme snad všechny elektronické systémy včetně ESP v základní výbavě u všech aut. A hádejte, kdo s tím přišel. Nebo snad myslíte, že sami automobilky jsou tak milosrdné?! V roce 2003 jsem za 350 tisíc kupoval fabiu 1.2. HTP ve výbavě classic plus, kde nebylo ani ABS... Ten posun k bezpečnosti je za poslední roky neuvěřitelný. A díky za něj.

To by ses divil jak Němci prskají když u nich někdo pohrozí, že zavedou omezení rychlosti na všech úsecích dálnic. 

Ono do teď ty systémy zatím opravdu pomáhají k bezpečnosti (výjimkou je SS) to je v pořádku, ale pokud se podívám na každodenní provoz, tak třeba to umělý omezení výkonu motoru během předjíždění kdy logicky pro bezpečný předjetí musíš na dobu nezbytně nutnou překročit rychlostní limit je absolutně debilní výmysl. Vždyť takto může enormě vzrůst úmrtnost. Funkčnost speedlimiteru, který by nově fungoval automaticky, taky řada lidí nechápe a proto ho skoro nikdo nepoužívá. 

 

Jako komunikaci mezi auty čert vem, to bych klidně uvítal takovou automatickou aktivaci jízdy do zipu ? nebo projíždění křižovatkami bez zastavení na semaforu, akorát tam si na nejfrekventovanějších křižovatkách nedokážu zatím představit tu náročnost algoritmu. Ale to by stačilo tyto křižovatky takovému řežimu přizpůsobit. 

 

Příchod elektromobility taky kvituju, ale umělé znevýhodňování spalovacích motorů beru jako oprátku pro automobilky. Hlavně je to hrozně brzi už teď nám enormě zdražit auta, když na trhu není pořádná alternativa. A názor, že jde těm magorům o snížení počtu aut nerozumím, vždyť automobily podstatnou částí hýbou ekonomikama po celém světě. 

Editováno: , autor: MilanHos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 31. 3. 2019 na 17:42, Lancelot napsal:

Bavíme se o řidíčáku na auto, ne na raketoplán. Rozsah i cena by samozřejmě musel být větší, ale určitě ne tak, jak uvádíš.

Školy smyku taky pokud vím netrvají týden ale jedno dopoledne, jízda na dálnici je tak triviální (tvrdí i zastánci autonomních systémů), že není potřeba v rámci autoškoly najet 1000km, ale je potřeba si to vyzkoušet v rozsahu jednotek hodin.

Ale myslím, že nemá cenu ti to tady nějak obšírně rozepisovat, protože svůj negativní postoj si již naznačil.

 

 

"Ve středu 3. dubna v rámci celé České republiky proběhla policejní dopravně bezpečnostní akce s názvem Speed Marathon. při ní bylo zkontrolováno 7 500 vozidel. Podle policie je smutné, že ačkoliv o akci řidiči věděli dostatečně dopředu, zjistili celkem 3 193 dopravních přestupků, z čehož přes 2 300 případů bylo porušení stanovených rychlostních limitů."

 

Vážně jseš si jistý tím, že ti přistižení chudáci nevěděli jak rychle se má jezdit?? ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Porad se mluvi o neschopnych ridicich, o ridicich jezdicich rychle, ...

Co se na to podivat i z jine strany?

Nesmyslne umistene znacky, neprehledne useky silnic, uzavirky silnic, kde se obcas pohybuje par podepiracu lopat, .... 

Pridejte si k tomu pretizene kamiony predjizdejici se snecim tempem i tam, kde to temer neni mozne, .....

Proste dzungle.

Mame pripravovat na tuto dzungli ridice? Nebylo by jednoduzsi, aby konecne zainteresovani zacali pracovat na tom, aby ten bo..el napravili?

Zatim se to nedeje. A policie? Ta nejradeji hlida a chyta ridice ne tech nejpehlednejsich mistech, pokutuje je za rychlost na mistech s nesnyslnym omezenim rychlosti, ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, McMatej napsal:

 

"Ve středu 3. dubna v rámci celé České republiky proběhla policejní dopravně bezpečnostní akce s názvem Speed Marathon. při ní bylo zkontrolováno 7 500 vozidel. Podle policie je smutné, že ačkoliv o akci řidiči věděli dostatečně dopředu, zjistili celkem 3 193 dopravních přestupků, z čehož přes 2 300 případů bylo porušení stanovených rychlostních limitů."

 

Vážně jseš si jistý tím, že ti přistižení chudáci nevěděli jak rychle se má jezdit?? ?

A díval ses kde se měřilo?

Bych tě chtěl vidět, jak dodržuješ všechny předpisy. To není možné. A nevím proč mi tady pořád podsouváš něco s překračováním nejvyšší dovolené rychlosti, o tom debata vůbec nebyla.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, McMatej napsal:

Vážně jseš si jistý tím, že ti přistižení chudáci nevěděli jak rychle se má jezdit?? ?

 

Tu rychlost stanovuje kdo? Paušální "povolená" rychlost je nesmysl ze své podstaty. Bezpečná rychlost je pro každého jiná a jiná pro každou situaci. Dle mého skromného názoru jsou nejnebezpečnější řidiči ti, kteří slepě spoléhají na značky a řídí se "předpisy". Místo toho, aby rychlost přizpůsobovali povětrnostním podmínkám a provozu. Ne náhodou se pak tito dodržovači zpravidla odkopou v první krizové situaci, kdy naprosto nejsou schopni zareagovat, neumí brzdit, zmatkují a nedokážou sami vyřešit nestandardní úlohu. Sice jsou schopni jezdit podle tachometru, ale korunují to nejlépe denním svícením v mlze nebo za hustého deště.

 

A pokud budeme mluvit o přistižených chudácích. Naprostá většina míst deklarovaných v rámci poslední policejní exhibice snesou jen jedno kriterium - dá se tam pohodlně a rcyhle změřit dostatek řidičů.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toto téma dlouho pozoruju, přijde mě, že EU už nechce rozhodování nechat na člověku, ale vše se snaží systémově nastavit, aby auto řidiči neustále říkalo jak se má chovat na silnici a co může a co ne. Nejlépe by potřebovali, aby auta odesílaly data neustále "online" a oni mohli vyhodnocovat jakou rychlostí dovolí aby auto jelo viz. Dynamické omezení rychlosti... Vůbec se nedivím, že tak tlačí na elektromobily u nich nebude problém s upgradováním těchto systémů a firmware oproti klasickým autům...

 

Tento seznam novinek , co má být od r 2022 je docela monstrózní, su zvědavej kolik pak bude stát nový auto...

Citovat

 

Pokročilé automatické brzdění (pro osobní a lehká užitková auta)

Alkoholový zámek (pro osobní, lehká užitková, nákladní auta a autobusy)

Detekce únavy a nepozornosti (pro osobní, lehká užitková, nákladní auta a autobusy)

Záznamník údajů o nehodě (pro osobní, lehká užitková, nákladní auta a autobusy)

Signalizace prudkého brzdění (pro osobní, lehká užitková, nákladní auta a autobusy)

Lepší ochrana cestujících při čelním nárazu (pro osobní a lehká užitková auta)

Bezpečnostní čelní sklo pro případ srážky s chodcem či cyklistou (pro osobní a lehká užitková auta)

Inteligentní omezovač rychlosti (pro osobní, lehká užitková, nákladní auta a autobusy)

Asistent udržování v jízdním pruhu (pro osobní a lehká užitková auta)

Zajištění ochrany posádky při bočním nárazu do sloupu (pro osobní a lehká užitková auta)

Zadní kamera nebo parkovací senzory (pro osobní, lehká užitková, nákladní auta a autobusy)

Systém hlídání tlaku v pneumatikách (pro lehká užitková, nákladní auta a autobusy)

Detekce zranitelných účastníků provozu (nákladní auta a autobusy)

Lepší viditelnost zranitelných účastníků provozu z místa řidiče (nákladní auta a autobusy)

https://autobible.euro.cz/evropska-komise-podporila-povinne-omezovace-rychlosti-i-cerne-skrinky-autech/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bezpečnostní čelní sklo pro srážku s chodcem?? To jako udělají z oken ještě větší blato aby to rozflákal kdejakej kamínek? 

 

Ten alkoholovej zámek z hygienických důvodů nemůže projít. Leda by se před jízdou močilo na určitý místo na autě ? Jako foukat byť z 10cm na trubičku do které předemnou foukalo x lidí... A co kalibrace? 

 

 

Ten článek na auto.cz je fakt dobrej

Ještě přidám jeden zajimavej rozhovor

https://video.aktualne.cz/dvtv/frei-elektromobil-bych-si-nikdy-nekoupil-eu-je-zbrkla-na-dla/r~71c06b76570411e9ae850cc47ab5f122/

 

Editováno: , autor: MilanHos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...