Přejít na obsah

Přestavba zadních bubnů na kotoučové brzdy


pjdefort

Doporučené příspěvky

Ahoj, podvozkové téma jsem si tu prošel a nenašel jsem zatím nikoho, kdo by tu řešil předělání zadních bubnů na kotouče..blíží se mi výměna zadních brzd a rád bych to na kotouče předělal..mám TSI 66kW a někomu se holt nechtělo připlatit 2000 kč za to aby tam byly..

 

Zajímá mě, jestli se musí měnit celá náprava, nebo tam jsou držáky na třmeny a co vše je potřeba..děkuji za radu

 

A nechci tu řešit legálnost atp...v techničáku nic o typu zadních brzd neni

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@pjdefortTeoreticky jde všechno. Mechanicky teorie kus za kus a možná i náboj s ložiskama, přípojka brzdovky, přípojka ručky, připojit čidlo ABS, vzadu je i regulátor prověřit, pak to asi nějak říct jednotce ABS.  Za 2 to ale určitě nebude. A že by to lépe brzdilo? Spíš vyměníš roční čištění za povzdechy, že ti reznou kotouče.

Zkusil bych někoho s Etkou aby se jukl, nebo zkus sám na webové verzi.

Editováno: , autor: milanxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Já to letos dělal na mé dvojkové Fabii... U dvojkové Fabie se liší náprava pro bubny a pro kotouče - ta kotoučová má navíc úchyty pro třmeny. Jak to má trojková a co všechno se liší snadno zjistíte v databázi ETKA, je i někde dostupná na webu... Pokud nemá náprava úchyty pro třmeny, je určitě nejjednodušší sehnat celou nápravu už nastrojenou a jen to přehodit kus za kus... Kódovat to alespoň u F2 nebylo třeba, snímač ABS snímá otáčky ložiska kola a je mu jedno, jestli je tam buben nebo kotouč... Brzdové trubičky na nápravě se pak jen napojily na stávající hadičky, které už jsou stejné pro oba typy... U druhé generace se liší i lanovody ruční brzdy...
Já měl smůlu, že ta náprava, co jsem sehnal, byla sice pěkná, kotouče i destičky prakticky nové, ale třmeny občas zlobily (špatně se vracela ruční brzda), tak jsem je musel nakonec vyměnit. Dal jsem pro jistotu nové, aby byl od toho pokoj a mohl jsem se na to spolehnout... Píšu to hlavně pro to, že je s tím nutno počítat, pokud to budete stavět z použitých dílů - můžete mít štěstí a koupit hezký funkční komplet, ale taky nemusíte a může se to prodražit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ještě bych doplnil jeden drobný fakt, který souvisí s výměnou zadní bubnové nápravy za kotoučovou a na který jsem přišel až nyní: moje F2 z roku 2014 už má povinně ESP a tam se liší kódování (long coding) této jednotky (v mém případě je to jednotka 6R0907379AT, která má ESP 9.0) podle toho, kde má auto jaké brzdy.

     V případě dvojkové Fabie po FL mohou být vepředu 256mm nebo 288mm kotouče, vzadu pak bubny nebo 230mm kotouče (nebo 232 u před FL, ale to je detail). U této konkrétní jednotky je tento údaj zapsán v Byte 2 a v Byte 10. Přikládám vygooglený obrázek, kde je to popsáno a dle čeho jsem měnil kódování - je to původně pro Polo, kde se to ještě mírně liší (pro 256/bubny tam mají u Byte 2 HEX=2C, zatímco moje F2 měla HEX=24).

     Pocitově jsem nezaznamenal nějakou zásadní změnu v chování brzd snad krom rozjezdu do kopce, kde mi HHC (asistent rozjezdu do kopce) při automatickém uvolnění brzdy už konečně pracuje bez pazvuků když mi zadní brzdy přestaly povrzávat, jak jednotka uvolňuje tlak. Možná se to též uplatní při nějakém nouzovém manévru, kdy pracuje jednotka ESP, ale to jen spekuluji. Tak jako tak bych ale řekl, že správně by se to asi mělo při konverzi brzd překódovat...
Moje původní kódování (256mm vpředu/bubny vzadu): Byte 2 - Binary=00100100, HEX=24 a Byte 10 - Binary=00100100, HEX=24

Aktuální kódování (256mm vpředu/230mm vzadu) je: Byte 2 - Binary=00101000, HEX=28 a Byte 10 - Binary=00010100, HEX=14

Byte 10 je binární inverzí Byte 2 (tj binární kódování Byte 2 zapsané pozpátku). Je nutné přepsat oba Byte najednou a pak nakódovat, jinak jednotka kódování nepřijme...

Předpokládám, že F3 to bude mít podobně...

 

ESP.png

Editováno: , autor: Miro F.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...