Přejít na obsah

Překousané kabely k senzoru tlaku turba


o.fox

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny čtenáře,

 

chtěli bych vás požádat o radu. Minulý týden jsem nechal jeden den auto stát před barakém, místo obvykle v garáži. Večer, když jsem ho šel zaparkovat do garáže, nastartoval jsem, ozvala se hluk, jako by něco lítalo po motoru a rozsvítila se kontrolka žhavení - závada na systemu start/stop. Po pár pokusech vypnout a zapnout motor se nově objevila kontrolka "chyba motoru". Auto přestalo jet, atd.

 

No, kouknu pod kapotu, hledám a vidím, že drátky k čidlu u turba, jsou přetrhané. (nejdřív jsem vlastně kouknul na fórum, co by to mohlo být)

Mám takové tušení, že v servisu by to bylo minimálně za 5 tis. Kč (diagnostika, oprava, součástky) tak jsem si řekl, že to zkusím vyřešit jinak.

 

Odpojil jsem konektor, koupil jsem tento kabel i s odpovídajícími piny, a že to teda napájím dohromady nebo spojím dutinkou. Nicméně ten kabel, který jsem pořídil má průřez 1mm a ten původní je asi poloviční a ten není skladem. Otázka tedy je:

 

1) Myslíte si, že bude nějaký problém, když spojím dva vodiče o jiném průřezu, tedy zvětším průřez (0.5mm na 1mm)?

 

Kromě toho jsem si při focení všimnul, že za motorem je nějaká součást, nevím přesně co, která je podivně, na půl rezavá. Což mě trochu děsí, protože auto je to z roku 2015 a rezavé by to asi být ještě nemělo. Rozhodně ne takto na půl.

 

2) Co je to za součástku a myslíte že to projde v rámci reklamace? (prodloužená záruka na 100tis. km nebo 5 let)

 

Díky všech za případné rady.

 

auto-turbo-dratky.jpg

auto-turbo-dratky-rez.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o.fox změnil název na Překousané kabely k senzoru tlaku turba

Ahoj, ty jo za kousek kabelu a taková cena. Masakr. Já bych to spojil.

Nevím, jestli dutinky nebo napájet a do smršťovačky s lepidlem ( já bych pájel ), ale ten rozdíl průměru vodiče v tomto případě nebude žádný zásadní problém.

Opačně z velkého průměru na malý a při protékání velkého proudu, by to bylo vše jinak, ale takhle by to nemělo vadit.

A to rezavé je litinová část turba. Což není problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, ta cena je s ohledem na cenu samostatného konektoru strasna. Navíc je to konektor bez tesneni.

Pokud je to konektor MCP 2.8 tak se da koupit i s tesnenim samostatne napr. zde:

http://www.konektor-brno.cz/kontakt-ady-mcp-28-v-proveden-sws-pro-tsnn

a tesneni:

http://www.konektor-brno.cz/tsnn-kontaktu

 

Pak jen kousek příslušného kabelu, zastrihnout vyvod na neporusene izolaci, zaletovat, poradne zaizolovat (nejlepe 2x templem smrstitelne buzirka) a je hotovo za par minut.

 

OnMi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zdravím, Kuna mi taky řádila v motoru a moc jí zachutnal kabel od vstřikovače Ad Blue . Naštěstí auto pojištěno a škoda 8000,-. Plus odtah. Nic méně jsem se ptal proč jim to tak chutná.

Bylo mi řečeno ,že se přidává do izolace a do hadiček rybí olej a to vše vysvětluje. Pořídil jsem toto a vše jsem zavěsil.

Většinou se kuny soustředí na podtlak turba.

20190929_102450.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...