Přejít na obsah

Auto kolem 100 tisíc ?


Skoda_

Doporučené příspěvky

Zdravím, 

Za pár měsíců si chci koupit své první auto a uvažuji o koupi Škody Fabie II nejspíše s motorizací 1.2 TSI. O tomto motoru jsem se teda moc chvály nedočetl, ale lepší motor aby se s tím dalo alespoň trošku dalo jet není. Ještě jsem přemýšlel o dost starší Octavii I s motorizací 1.8T RS. Líbí se mi strašně hlavně kvůli tomu interiéru a celkově mi to přijde o dost hezčí než klasická. Bohužel jich moc v nějakém lepším stavu nemůžu najít. Proto se dívám na nějaké novější auta. Už i kvůli spotřebě. S RS se prý dá jet kolem 8l/100km, ale na tu moji krátkou vzdálenost to nebude asi nic moc. Fabie prý dokáže jet za nejhůře 6l/100 km. Momentálně jezdím s Fabii II 1.2 HTP nemá to teda palubní počítač, ale kolem těch 6-7 litrů to jezdí. 
Ještě studuji a nejméně dva roky ještě budu.. Takže jej budu používat zejména na dojíždění do školy.. Cca 12 km do školy a 12 zpět. 

Auto bych chtěl koupit kolem 100-120 tisíc. Nevím jestli je to za tuto cenu reálně, ale proto ptám..

Děkuji moc.

Editováno: , autor: Skoda_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dlouho jsem teda trh ojetin nesledoval, ale 1,2 tsi za tvou požadovanou cenu budeš hledat dlouho aby jsi narazil na něco hezkého. Za 120 000 někteří stále nabízejí ped FL F2 s 1.4i. A určitě by to chtělo mít k sobě někoho znalého aby ti třeba potvrdil, že řetěz co v tom autě je OK nebo jestli se jedná o nejnovější “bezproblémovou” verzi kterou ti třeba majitel bude zaručeně říkat, že tam je. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.4i je celkem dobrý motor co se týká výdrže, například ve Světě motorů ho považují ve Fabii 2 jako dobrou volbu. Ale pokud tě láká u 1,2 tsi to “aby se s tím dalo jet” což chápu, že aby to bylo tak nějak svižnější a tím i příjemnější svezení, tak to moc ten motor nesplní. Samozřejmě oproti HTP je to mnohem lepší.

 

Jestli ten nákup auta není uplně nutný a tu současnou F2 by sis mohl ještě chvíli nechat, tak bych s tím autem ještě vydržel a našetřil víc peněz. Měl jsem to podobně a pak jsem byl rád, že jsem měl možnost si pořídit rovnou F3. Jestli si tu htp už nechat déle nemůžeš, tak asi tu 1.4i ještě před faceliftem aby sis alespoň trochu polepšil. 

 

Jinak htp v posledních letech než ho nahradil 1.0mpi už byl celkem vychytaný motor, který s poctivou údržbou přežije samotný auto. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.4 16V F2  ma 63Kw bez  turba. Nejepsi mozna volba, budes li menit rozvody a olej jde o nesmrtelny motor. Proto jsou tak drahe a neni jich moc! Konec kvuli ekotororismu.

UF1 jsem mel pri prodeji 180 000 km  a az na cvakani hydrostelu bylo motor v poho, bez poblemu emise i stk. Byl to predchudce s nizsim vykonem 55 Kw.

Dlohodoba spotreba 5,5 v lete v zime neco pres 6.

 

1,2 TSI  také 63 Kw s turbem poddimenzovaym rozvodakem. Pokud se clovek ridi idikatorem radeni tak motor na )|(.

 

 

Editováno: , autor: zwan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja osobne by som 1.4ku už nechcel. Je pravda, že vydrží toho veľa, nieje tam reťaz, turbo, ale auto má s ním lepšiu dynamiku, lepšie sa jazdí, keď sa jazdí normálne tak spotreba je rovnaká možno nižšia ale aj vyššia. Ak má motor už nahodené inovované rozvody tak sa neni čoho báť. 200tkm to spraví ako nič. 

 

Máme doma dve 1,4ky a jedna má 300tkm a už dosť začína klepať piest, druhá ma 230tkm a je na tom podobne len menej to počúť. Studené štarty to ma občas zlé, treba štartovať na dva krát. Na dialnici to veľa točí a hučí. Dlhodobo viac ako 140kmh je za trest. S TSIčkom je to príjemnejšie. 

 

V podstate tuto na fóre je to tak, že skoro každý nadáva na 1,2TSi a velebí 1,4MPi, ja som vyskúšal obe spravil na nich cez 200tkm a na servis sa pri oboch minulo rovnako. Spotreba 1.4 63kw vs 1,2TSI 77kw 5,8l v priemere. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MilanHos: Auto si samozřejmě půjčovat dále můžu.. Je to nejspíše něco už z těch vychytanějších HTP motorů. Je to z roku 2010 a najeto má 67 000 km. 

Máme více aut, tak když náhodou není k dispozici tak jedu jiným, ale chtěl bych už nějaké svoje auto :D Prostě nedávno mi někdo na parkovišti naboural při vyjíždění do zadního nárazníku a samozřejmě musel ujet a nedat na sebe kontakt nebo tak něco.. Není to nic hrozného, ale je to odřený a dávat tady X tisíc do takového auta prostě nemá smysl. Nedávno nám opravovali v autorizovaném servisu Tourana přes pojišťovnu a chlápek říkal snad 12000,- nový nárazník 6000,- nástřik. Dejme tomu, že přes 20 000,- Kč a absolutně netrefili barvu. Máme na autě totiž barvu "Leaf" je to něco mezi stříbrnou a zlatou. Docela chápu, že to nejde úplně trefit, ale přední nárazník je prostě stříbrný :D Z nějakého úhlu to moc nejde poznat, ale zepředu je to prostě jasný.. Tak jsme s tím nesouhlasili dali to tam znovu a dopadlo to úplně stejně. A odpověď "Lépe to nastříkat nejde" jelikož je to prý úplně jiný postup jak při výrobě. 

 

Jinak jak jsi říkal, že by jsi ještě počkal a našetřil více peněz tak to by bylo zhruba kolik :D
Rád bych si koupil novou fabii, ale úplně nevím jestli je to dobrá volba.. Řidičák nemám zase tak úplně dlouho, ale najeto mám už celkem dost, teda alespoň ohledem na to kolik mi je..

 

K té 1.4 16V si nejsem úplně jistý teda, zda to má smysl. Při mém rozpočtu nejspíše už bude mít dost nad 120 tisíc km a to jestli se majitel řídil indikátorem řadění opravdu nezjistím :D


Co jsem tak koukal tak ty 1.2 TSi se dají sehnat s malým nájezdem kolem 120-150 tisíc. 
viz třeba: 

https://www.skodaplus.cz/Car/1457603/skoda-fabia-1-2-tsi-63-kw-active?query=fulltext%3D%26ord%3D6%26dir%3D0%26priceFrom%3D%26priceTo%3D%26speedometerFrom%3D%26speedometerTo%3D%26inOperationFrom%3D%26inOperationTo%3D%26isSkodaplus%3D1%26capacityFrom%3D%26capacityTo%3D%26loadFrom%3D%26loadTo%3D%26off%3D0

https://www.skodaplus.cz/Car/1451635/skoda-fabia-combi-1-2-tsi-63-kw-ambition?query=fulltext%3D%26ord%3D6%26dir%3D0%26model%5B%5D%3D400%26mark%5B%5D%3D32%26fuel%5B%5D%3D1%26priceFrom%3D%26priceTo%3D%26speedometerFrom%3D%26speedometerTo%3D%26inOperationFrom%3D2013%26inOperationTo%3D%26capacityFrom%3D%26capacityTo%3D%26loadFrom%3D%26loadTo%3D

https://www.skodaplus.cz/Car/1436971/skoda-fabia-combi-tsi-1-2-tsi-63-kw-ambition?query=fulltext%3D%26ord%3D6%26dir%3D0%26model%5B%5D%3D400%26mark%5B%5D%3D32%26fuel%5B%5D%3D1%26priceFrom%3D%26priceTo%3D%26speedometerFrom%3D%26speedometerTo%3D%26inOperationFrom%3D2013%26inOperationTo%3D%26capacityFrom%3D%26capacityTo%3D%26loadFrom%3D%26loadTo%3D

Nevím no.. Můžu se ještě zeptat na co tak "nejdražšího" finančně tam může odejít nebo se porouchává ? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poslal jsem ti osobku, tady by to bylo mimo téma. 

S těma poruchama ti nepomůžu, já jsem s F2 1.4i žádnou závažnou poruchu neměl. Tsi v F3 je už bez problému, takže taky nic. Na F3 jedině závady které jsem si víceméně způsobil sám. 

 

A jinak nájezd i 150 je v tvé cenové hladině uplně na klid, to bych nějak výrazně neřešil. Furt lepší poctivý nájezd než garážovaná nákupní taška nebo nanejhůř stočenina. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě bych s tím TSI nezapomněl na potenciální ředění oleje benzínem při krátkých trasách (i těch 12km může být krátkých, pokud je to couračka po městě z větší části). Toto byla věc, u které jsem narazil při osobním výběru druhého auta. Taky jsem zvažoval tuto motorizaci, ale ten natahující řetěz a ředěná olejová náplň mne odradila. Nakonec jsem za podobný rozpočet koupil zánovní litrovou motokáru. Jezdím "okolo komína", takže mi to stačí. Na delší jízdy mám větší čtyřkolu.
Doporučil bych zvýšit rozpočet, pokud chce člověk trochu s tím pojezdit a nesypat jen další a další finance za opravy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je mi jasný, že rozpočet budu muset navýšit.. Bohužel nevím jaká motorizace by byla ideální..

Moc ty motory neznám.. 

 

A ceny těch Fabií se docela dost drží.. Mimochodem kdybych našetřil alespoň 200 tisíc na Fabii III, tak tam ty 1.2 TSi jsou už v pořádku ?

Rapid koukám, že má také 1.2 TSi.. Je to úplně stejný motor jak v těch Fabii II ? 
https://www.skodaplus.cz/Car/1443939/skoda-rapid-tsi-1-2-tsi-63-kw-ambition?query=fulltext%3D%26ord%3D6%26dir%3D0%26model%5B%5D%3D573%26mark%5B%5D%3D32%26priceFrom%3D%26priceTo%3D%26speedometerFrom%3D%26speedometerTo%3D%26inOperationFrom%3D%26inOperationTo%3D%26isSkodaplus%3D1%26capacityFrom%3D%26capacityTo%3D%26loadFrom%3D%26loadTo%3D
A co třeba ještě ty 1.0 MPi ? 

Ačkoli moc nechápu, že je na tom Rapid cenově snad úplně stejně jak Fabie III. To už bych možná radši vzal toho Rapida. 

 

Jen tak mimo téma :D, kdybych vzal nějaké starší auto třeba Octavii I 1.8T RS tam by ten motor to zvládl ? Má to sice vyšší spotřebu, ale snad jsem ještě neslyšel, že by si na motor 1.8T někdo stěžoval.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.8T už je moc stará. Už na tom praskají plastový hadice a díly, lámou se kabely, chcípají čidla... a konkrétně 1.8T má malou olejovou náplň a trpí na ucpávání sacího koše, což může vést až k zadření motoru.

Už s 10 let starým autem jsou servisně dost problémy, skoro 20 už je podle mě finanční sebevražda... a ještě navíc RS, kterou každej drtí jak prase.

Kup si co nejnovější auto, co ti výkonově stačí, vyměň olej s proplachem, rozvody, svíčky, filtry, všechny náplně (i brzdovka se mění, pokud nechceš platit ABS/ESP), a měl bys mít pár let relativně pokoj. 1.2TSi bych se nebál, pokud uděláš ty rozvody a pokud v tom někdo měnil olej.

Editováno: , autor: marek16
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...