Přejít na obsah

Scala kódování


ferda25

Doporučené příspěvky

před 23 hodinami, fsociety19x napsal:

Ahojte. Dufam ze ma neukamenujete ohladom mojej celkom primitivnej otazky. Mam v plane si na scale dokodovat cca tak 10 veci a kedze ceny za kodovanie su dost vysoke rozmyslam, že by som si to spravil sam. Co som pozeral tak OBD11 long coding je az od verzie PRO a ta stoji 100 ečiek ale len na rok coz je nonsens. Ostava mi teda druha moznost VCDS. Na ali sa da momentalne zohnat za 80 eur balenie obsahuje kabel s ARM cipom a CD so SW. Akurat by som potreboval vediet:

 

1. ako ste riesili ten soft?-dnes uz notebooky nemaju mechaniku a externu kvoli tomu nebudem predsa kupovat. cize da sa ten soft (plna verzia) stiahnut z netu? pripadne ze by mi ten sikmac poslal link na stiahnutie?

 

2. vsimol som si ze pri niektorych kodovaniach, ktore ste tu zdielali sa vyskytoval security access code? ten sa odkial ziskava? akoze planujem robit tak ci tak len veci, ktore uz boli tu na fore popisane pripadne na zahranicnom ale zaujimalo by ma to.

 

DIK

Jelikoz je videt, ze o tom moc nevis, tak bych doporucil to radsi nekomu sverit..Je potreba o tom neco vedet a kort u techto novejsich aut a ne jen bezhlave jet podle nejakyho navodu co kde najdes.. porad je lepsi nekomu dat par korun, nez si zmrvit auto za pul mega 🙂  

A dalsi vec..tohle je tema o kodovani.. Nákup patricnych zarizeni k tomu urcenych by se melo resit jinde 🙂 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vdaka obom za rady. mal som dnes volnejsi den cize som na to sadol a z ali uz objednany za 75eur aj s dopravou a presne stm cip. a zaroven som si neco aj nastudval o tom softe ako takom.

 

***jop na nakup veci je samostatne forum cize uz to tu nebudem rozoberat. tak nech nejdem len uplne off topic...

1. kto si chce spravit zoznam na scalu tak od 9 strany si to tu treba preletiet-odkedy sa zapojil keras (skoda ze sa po nom zlahla zem)

2. na realne ukazky kodovania aj ked nie scala moze posluzit aj utube (jirivrs)

3. nasiel som detailnu a zrozumitelnu prirucku na kodovanie od wirera, sice F3 ale je velmi podrobna.

 

PS: @kvetosmtak niekde sa to clovek musi naucit-ked budem zalohovat nevidim co take by som mohol pokazit. ta druha varianta je za kazdu dokodovanu vec vycalovat cca 10 EUR co som pozeral ceny a to niektore veci su ovela drahsie coz je parodia. mam na zozname asi 18 veci z toho asi 10 je must have a viem ze sa daju spravit. tak nepotrebujem platit 200 ci kolko eur a este zhanat niekoho kto to bude vediet vsetko naraz nakodovat.

Editováno: , autor: fsociety19x
edit
  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@fsociety19x jak uz je zmineno, na tom 2022 toho moc sam nedas, budes rad kdyz zvladnes 5 věcí a to jestli :-)) Prirucka od Míry (wirera) je stavena defakto na Fabii 3 a rapida, s tou na Scale 2022 moc nepochodis. a co se tyka JiriVRS , tak taky prevazna videa jsou na starsi modely (Auta, Jednotky) 2022 uz je zase neco jineho.  . A kdyz vidim co pises o tech cenach za ,,kodovaní" tak uz chapu proc za mnou jezdi lidi i 200 - 300km :-))) ale nekdo se tim živí a nekdo to ma jako konicek no..pak jsou ty ceny rozdilne no. 🙂 

Editováno: , autor: kvetosm
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

uvidim no, keras a zipro a par dalsich ludi tu hodili dost veci aj ked ano je to iny rocnik. ich kodovania uz mam spisane a zatial som na strane 16 tak hadam to bude dobry odrazovy mostik...

 

nuz s tou cenou je to bohuzial tak ale nie len ta cena, ale fakt a to netvrdim len ja ale pisali to tu aj ini ludia, že aj ked ides k niekomu so zoznamom, ktory mu posles dopredu ze hej tychto 15 veci chcem tak realne od toho akoze "kodera" odides a spravi ti tak ledva polovicu veci a potom zas cestuj niekde pol republiky za niekym inym kto zas vie spravit tie ine veci. toto osobne ja povazujem za najvacsi problem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

asi by som mal aj ja konecne dvihnut ceny :D 

 

kable z ali za 75 €? kedysi stacilo 20, maximalne 30. ale asi ina doba a novsi soft. preto som rad za originalku, ktora sluzi uz niekolko rokov

postupy z F3 mozu byt fajn, navyse ked si moju prirucku cital, mozno sa tam dozvies nieco aj o security access. nie kazda jednotka ho potrebuje. ano, mozno cast veci pouzijes, ale odkedy mam O3 tak aj v tom vidim realny rozdiel v postupoch ci moznostiach a pritom su to "rocnikovo" podobne auta

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím,

 

Viem že na staršom autorádiu MIB2 sa dalo nainštalovať aktualizáciu a potom to zobralo odomknuté "Podorované kódy funkcií".

 

Scala má novšie MIB3 na ktoré som nenašiel ani zmienku o aktualizácií rádia.

Nevedel to odkódovať ali fachman čo sa tomu rozumnie , povedal že si musím počkať.

 

Nevie niekto spôsob ako odomknúť uzamknuté kódy ?

 

Vopred Ďakujem.

 

Ináč ja by som čínsku kópiu VCDS HEX V2 nekupoval , človek si akurát zavíruje systém a aj tak nefunguje dlhé kódovanie.

 

Ja som si zakúpil OBDeleven (OBD11) za 60 eur a s tým je človek schopný nakódavať prakticky všetko (Okrem Kódov funkcií)-

IMAG0686.jpg

IMAG0687.jpg

IMAG0688.jpg

R.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahojte...konecne som zacal s kodovanim a nejake veci uz mam spravene, napr mnozstvo paliva k dotankovaniu, lap timer, vetrak v auto mode, staging...problem vsak je ze dalsie veci, ktore chcem robit hlavne v 09ke central electr. robit nemozem pretoze mi neberie security access code 31347.

Kodovanie som vzdy robil so zatiahnutou rucnou a otvorenou kapotou resp nie uplne otvorenou len som packu v aute potiahol. Po tom ako mi uz druhy den nezobralo tento sec. code som to robil aj zo zavretou kapotou a stale nic- prikladam aj screeny (inak je to scala 2022)

 

ked to idem kodovat bez kodu tak toto na mna vyskoci ked chcem kodovanie ulozit-ked dam yes aj tak to neprijme lebo napise ze treba kod

 

image.thumb.png.410d2444ac94c728f50a66530bf1636a.png

 

ked pred kodovanim zadam sec.code tak vyhodi ze pisem nespravny resp ze ho NEPRIJALO

image.thumb.png.849159a647f4a35ba9b345b32d2111f7.pngimage.thumb.png.55bf6c5c5a1074f7eabd18a6f51dda03.png

 

 

***EDIT-no tak aby to nebolo malo, ze mi nikde nebere security access code, tak okrem ineho v central electrics moze ist len do adaptation-kodovanie sice svieti ako podporovane a nabehne tam samozrejme moja BCM ale napise ze "tato jednotka nepodporuje kodovanie" tak ja uz neviem ci to je daky zly vtip.

Editováno: , autor: fsociety19x
EDIT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

odpoviem si sam- kodovanie zrejme nie je dostupne z toho dovodu, ze pojde o BCM kde je long coding presunuty do adaptations-nacital som si nieco o tom na rosstechu.

zrejme to tak bude kedze moja BCM ma WSC prazdny a taktiez vraj ked nema moznost kodovania tak je to prazdne alebo same nuly.

pozeral som si zalohu adaptacii raw hex a v coding tam pre central electrics pise nic+ v adaptaciach ma jedine tato jednotka fakt ze dlhe kody...

 

pruser je ze mi stale neberie SA code 31347 a to ani pri nastartovanom aute. tiez je zvlastne ze v adv meas. values po zadani kodu IDE00323-- Security Access: Number of invalid keys mi pise nulu cize keby pisem fakt zly kod malo by tam byt dake cislo napr 1 ale nie nula....

taktiez ked ten kod zadam tak VCDS nachvilu akoby zamrzne nez to vyhodi hlasku ze mi to kod neprijalo. inak skusal som aj ine kody a nic nepomohlo.

 

neviem ci toto vobec dokazem vyriesit lebo jedine co mi napadlo je najst niekoho s normalnym legal vcds a nie od sikmaca, ci to bude robit tu istu chybu. 

skusane zatial cez ENG VCDS 22.10 ale aj nove 23.3. ceske 21.30 mi dokonca vyhodi ze auto nie je podporovane.

 

Editováno: , autor: fsociety19x
chybka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak, SA code uz berie...

 

postup bol zas: otvorena kapota, otvorene dvere, zatiahnuta rucna

odinstaloval som vsetky 3 verzie VCDS, ktore boli v pc nainstalovane a aj vsetky loadery od sikmaca. nasledne som cez special soft odinstaloval aj vsetky tie chujoviny typu registre, nastavenia usb portov ci co to je a podobne-proste komplet vymazane ako keby to ani nikdy na PC nebolo

nasledne som nainstaloval najnovsie VCDS 23.3 a najsnovsi loader od sikmaca 08.023. sikmac si to inak pravidelne updejtuje v zlozke na mega (link ak by niekto chcel) https://mega.nz/folder/CIk2UaLI#ORjmykOKTDgGkFClCYpHRA

pustil som loader, nasledne VCDS, vykonal test, aby sa kabel "chytil" no a potom som uz s malou dusickou v central electrics zadal SA code a ono ho konecne zobralo :D mal som asi pol hodku cas takze som hned dokodoval dalsie veci.

 

zatial teda dokodovane:

 

1. mnozstvo paliva k dotankovaniu-vyskusane

2. lap timer-vyskusane

3. intenzita vetraku v auto mode klimy-vyskusane

4. staging cize pretocenie ruciciek budikov-vyskusane

5. komfort blikanie smeroviek (zmenene z 3 na 5), na dialnici to bude dobra vecicka-vyskusane

6. zatvorenie okien, po zamknuti auta (aj cez kessy), super vecicka v lete obzvlast-vyskusane

7. prisvetlovanie do zakrut (corner) zvysene zo 40kmh na 60km-zatial nevyskusane

 

Editováno: , autor: fsociety19x
chybka
  • Líbí se mi 2
  • Díky 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dnes som mal zas 15 minut cas-dokodovane dalsie 4 veci :P

 

8.smooth dimming/brightening svetiel na palubke (ide vlastne o to ze sa svetielka postupne rozsvietia, nic dolezite len frajerinka)-vyskusane

9. switching off DRL when handbraking cize vypnutie dennych svetiel po zatiahnuti rucky (uvidim ci to budem realne vyuzivat alebo nie)-vyskusane

10. scandinavian DRL cize svietia spolocne predne aj zadne denne svetla (vyborna vec co sa tyka bezpecnosti, svietia oba led pasiky ale cital som ze sa da vraj nastavit ze by svietil len pasik na kufri...este sa nad tym zamyslim-vyskusane

11. locking car with ignition on cize zamknutie auta aj ked bezi (topka-budem vyuzivat denne kedze bezne nechavam auto na minutku dve zapnute ked len vybehnem cosi rychlo vybavit+ zdielam kodovanie kedze tu asi nebolo ---> 09 central electrics 31347 SA code adaptation ZV allgemein funk bei klemme 15 ein change to active).

Nie na kazdom koncernovom aute sa to robi cez adaptacie, niekde sa ide cez long coding- vyskusane a hlavne funguje to aj s KESSY :-)

 

***inak pozdravujem chlapcov co tu robili posmesky ze hovno nakodujem :-)

 

  • Líbí se mi 1
  • Díky 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co se tyka skodovek tak bych spis rekl, ze jsou dve varianty aktivace zamknuti auta dalkou pri nastartovanem motoru, nez ze by to neslo pres adaptace a muselo by se to delat pres long coding 

 

@fsociety19xjen mam takovy dotaz ohledne tech uprav s otevrenou kapotou, dverma a zatazenou rucni brzdou , Proc? Ja pouzivam VCDS 8 let ( netvrdim, ze tim padem musim byt nejaky profik) ,ale proslo mi pod rukama celkem dost aut a nikdy jsem nemel ani jedno , co zminujes a nemel jsem nikdy problem , ze by neco neslo 🙂 

 

Editováno: , autor: kvetosm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

scala MR21 to nemá, ale scala MR22 nebo octavia to je jiné, taky záleží co se kóduje ve VCDS, někdy to chce kapotu/dveře open, někdy i ruční brzdu zatáhnout... přirovnal bych to k hardwarové ochraně, @fsociety19x

měl problém zřejmě v softu VCDS, já si vždy nechávám aktualizovat VCDS na poslední verzi (AJ) a starší verze VCDS nemám
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

uzamknutie auta: spomenul som to preto lebo na utube su videa, kde to nastavovali len cez long coding, potom na dakom novsom golfe uz cez adaptation-ja som to robil cez adaptation presne ako na tom golfe.

hore som uz pisal ze moja BCM ani nepodporuje long coding-vsetko je v adaptaciach-preco? treba si o tom nieco nacitat na ross techu....

 

otvorena kapota+rucka-opat staci si precitat fora ako obdeleven, rosstech atd stava sa casto ze bez toho nejde kodovat cize to robim pre istotu automaticky-kapotu len potiahnem paku, neotvaram ju realne+rucnu mam na prvom stupni zatiahnutu na aute tak ci tak vzdy. suma sumarum ziadna robota naviac to neni a aspon keby mi neslo kodovanie tak pocas neho nemusim tieto veci riesit . to iste pootvorene dvere...

 

ohladom predtym nefunkcneho SA code-urcite to bolo softom, ako som spominal CZ mi dokonca ani nepovolilo kodovanie v central electrics-tu moznost vobec nevysvietilo a pisalo dalsie blbe hlasky. 22.10 eng ci kolko som to mal fungovalo ale nikde mi nebralo kod. 23.30 vsetko ide. treba proste skusat a mat asi vzdyinstalovanu len jednu verziu a jeden loader...

Editováno: , autor: fsociety19x
Chybka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, kvetosm napsal:

hm hm, tak to asi musi byt ale jen u nejakych aut ne? MR 21 tam jsem se s tim nesetkal a MR22 jsem teda mel napichnuto malo, ale taky to na me nevyskocilo 🙂 

Ty umíš nakódovat zavření oken při zamknutí, zavření kufru na dálku z větší vzdálenosti a to postupné rozsvěcení tlačítek ( jak si mi dával do Fabie)? U MR22 by se dala ověřit ta kapota.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdaaarec🤣🤣🤣

Hezky to tu vedete 🤣🤣🤣

 

Jak se tu o ztránku zpět někdo ptal, že light ass. se vrací pozdě...

 

09

31347

ADAPTATION

FERNLICHT_ASSISTENT

FERNLICHTASSISTEN_ZETVERZOEGENERUNGSWERT - default je 800ms. Dejte menší😉

 

Zavření kufru z větší dálky bohužel pomocí vcds nejde. 

 

 

 

A nakonec

Denní DRL vzadu - jen část na dveřích:

09

adaptace

 

Leuchte23SL HLC7 Dimming_CD_23 - původně 0, nově 100

Light Function_C_23 původně not active, dát na Daytime running lamps

 

Leuchte24SL HRA69 Dimming_CD_24 původně 0, nově 100

Light Function_C_24 

původně not active, dát na Daytime running lamps

______________

 

Denní DRL vzadu - jen vnější (obrysová) část na blatníku

 

mění se:

 "leuchte21BR RC8" 

a "leuchte 20BR LA70". 

 

Tak ahoj😘

 

Edit:

Pak tu mám ještě:

-ovládání oken i při vypnutém zapalování

-ostřikovače min. doba ostřiku

-korekce spotřeby PP vs skutečnost

-odklopení zrcátek až po tlačítku startování

-Driving mode - zobrazeni na maxidotu

-alarm při vniknutí bez kličků

-deaktivace zvuku nezapnutých pásů

...

 

Ale asi jsem to uvedl už dříve.

Nevím. 

Editováno: , autor: keras1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ty zijes? :D

 

dnes som cosi dokodoval:

 

12. odklopenie zrkadiel az po nastartovani-resp po zapnuti zapalovania-vyskusane

13. seat belt warning-dal som to na US verziu ciže č2, uplne vypnut to nechcem-vraj to ma kratsie pipat-po zmene v long coding to aj zapipalo-iny zvuk ako som zvyknuty ale len par krat ale budem to musiet este overit za real premavky cize asi zajtra/pozajtra-vyskusane(treba overit)

 

prva vec-co sa mi zatial nepodarila su DRL len na kufry-zhodou okolnosti to tu pisal opatovne @keras1 siel som presne podla navodu.

 

skusil som to prepnut aj na daytime running lights nie lamps ale nepomohlo, tych nastaveni svetiel je tam inak pokkt cize zatial to asi odkladam. proste stale svietili komplet zadne svetla.

 

...este chcem skusat nejake veci ako alarm a zavretie okien pocas dazda ale to neponahla, co som potreboval najviac je nakodovane.

 

@keras1 na ten light assist som sa stazoval ja-ked bude cas vyskusam to. lebo hej vadi mi aj ked mam v menu nastavenu najvyssiu citlivost ze protiiduce auto uz je davno prec a niekedy aj 2 sekundy trva nez zapne zas dialkove-cize zatial DIK

 

ovladanie okien pri vypnutom zapalovani-toto je nejake divne-pretoze mne raz okna idu a potom nie. napr ked neico dokodujem, vypnem zapalovanie a okna stale funguju...ale ak by si nasiel navod na kodovanie by som sa na to pozrel neskor...

 

ostikovac si pisal ze si dal "1. Ostřikovače - min. doba ostřiku po stisku páčky dána na přední 1,5sec., zadní na 1,8sec.
Je to kvůli tomu, že gumičky nedřou po suchém skle. " akurat neviem kde to hladat, kazdopadne co som to tak kukal tak mne to celkom stiha streknut predtym nez sa pohnu stierace...

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar, jo žiju. Akorát jsem nějak zapomněl heslo sem, a furt to chce čekat aspoň 15min. na další přihlášení, děvka.

Tak jsem se regnul jako keras1. 

 

U autom. světel nemá citlivost se zpožděním (opětovným rozsvícení dálek) nic společného! 

Citlivost znamená při kolika lumenech dá tlumené když v dálce uvidí světla. 

 

Tady máš ty okna: 

 

Povolit provoz elektricky ovládaných oken při vypnutém zapalování a při otevření dveří

09 Centrální elektrika

sec. acc. 31347 

Adaptace

ENG148616-ENG149197-ZV Komfort (Fensterheber)-Freigabenachlauf_FH_bei_Tueroeffnen

změna aktivní -> neaktivní“

 

A tady ostřikovače :

 

Ostřikovače min. doba ostřiku

09 centrální elektrika
sec. acc. 31347
ENG148493-ENG154706-Stěrače čelního skla-Mindestwaschzeit_Frontwischer;
pův. hodnota 0ms
nově 1500ms
(1000ms je málo, může se dát i 2000ms)

IDE02711-ENG154831-Stěrač zadního skla-Zeit_wasch_min_heck;
pův. hodnota 0ms
nově cca 1800ms 

 

Denní DRL je jak jsem psal. Akorát co si matně vzpomínám, ještě možná záleželo jaký máš světla. Led nebo žárovky (jestli teda skála má žárovky, možná ne) A to se "možná někde" přepínalo. Ale to je 50/50, už si to fakt nepamatuji. A taky jestli s tím nemá souvislost nějaký "skandinávský styl" nebo něco takového. Je to dávno. Sorry. 

Je potřeba projet "Light Function_C" co je tam za volby a vyzkoušet to. 

Ale teď to po tobě čtu znova a ty píšeš, že ti "stale svietili komplet zadne svetla." ...

Tak jenom vypni ty venkovní ne? 😀

Leuchte21 a Leuchte20 dát na not active... 

 

 

Jo a tady ještě zvýšení rychlosti na přisvětlování do zatáček - tzv. "CORNER"

09

Sec. Acc. 31347

ide03638-eng149114-Stationary cornering-Obere geschwindigkeitsschwelle.

Původní hodnota 40km/h, já dal  60km/h
 

 

 

Editováno: , autor: keras1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ted nevim zda jsem nechapavy  🙂 pises vypni jen ty venkovni. 20 21 🙂 ale venkovni ( vnejsi jsou leuchte 23 24) 🙂 vnitrni jsou 20 21 . Jinak taky zalezi jak a co kde ma ,,nakodovane" a jakym zpusobem.. tech variant je vice jak to clovek muze aktivovat. 

@fsociety19x s tim ovladanim oken to funguje tak jak pises... Okna po vypnuti zapalovani jeste funguji po nejaky cas ktery si nastavis...ale ten cas je omezeny a jde tam nastavit jen urcita maximalni hodnota..ted z hlavy nevim kolik presne, ale je to v řádu minut..Neni to tak, ze ti funguji kdykoliv, kdyz mas vypnute zapalovani. Je to pouze po urcitou dobu po vypnuti zapalovaní. 

Editováno: , autor: kvetosm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec květo. Hele já mám poznamenáno, že právě vnitřní jsou 23,24. Tak nevím? Nemá to skála jinak? 

Ale není co zkazit. Stačí se podívat 😀

Pokud to mám blbě, tak se omlouvám a je to naopak... 🤭

 

Ještě k oknům. Ano je to tak. Když se chcípne tak ještě "chvíli" okna fungujou. 

Víš přesně kde se mění ten čas? Docela by bodlo to dát na max. 

Ď. 

Editováno: , autor: keras1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

FH SAD Kl 15 aus Freigabezeit   tam by se mela dat nastavit ta hodnota, ale vetsinou je to prave uz prednastavene na maximum 

 

jinak ted jsi me znejistil :-)) Ja zrovna delal tohle na Scale v nedeli ten zadek denni 🙂 Ale delal jsem komplet zadek denni..  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...