Přejít na obsah

Scala kódování


ferda25

Doporučené příspěvky

V 14. 11. 2020 na 23:21, Михаил Михайлов napsal:

Ahoj. Pomozte mi, prosím. potřebujete diagnostický protokol bloku 5f z ODIS nebo VCDS s úpravami a kódováním. Potřebné od MIB3 bolero z maximální konfigurace. hlavní věc je, že je bezdrátový smartlink aktivován.

No mne sa najviac rata ze tutok chalanisko zhana presne to co ja . A nikto nic som ochotny za to aj zaplatit nie koli bezdratovenu smartlinku ale pre to aby mi niekto poradil ako sa da odstranit pomocou codovania F5 ziadost na potvrdenie pripojenia carplay . Cize zakazat aby si radio pytalo potvrdenie od mobilu ci inneho zariadenia 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, chtěl bych poprosit o pomoc a radu. Před Vánoci když byl čas tak jsem si u známého nastavil pár drobností na mé Scale (svícení zadních vnitřních obrysovek při denním svícení, vypnutí zvukové signalizace při otevřených dveřích a vypnutém motoru atd. a také pokus o zapnutí některých rozšířených menu v Infotaimentu). Vše se povedlo k mé spokojenosti a vše se zdálo OK.  Nicméně před pár dny jsem si všiml, že jedno menu v Infotaimentu není dostupné, respektive je vidět, ale nejde otevřít. Jde o to kde se nastavují vlastnosti tuším že oken (napíše to že tato nabídka není nyní dostupná).

 

Hned jsem si to spojil s úpravou co jsem dělal a vše jsme dle zálohy vrátili, ale i když je vše zpět, tak je menu stále nedostupné. Následně jsem pak našel informace, že u Scaly vyrobené v druhé polovině 2020 už tyto úpravy vyžadují jiný postup.

 

Mám stažený kompletní přehled ECU s kódováním a opravdu i když kódování je stejné jako původní, tak u dvou ECU je chybový kód) :

 

ECU: 17. Dashboard (16777010 Raw code: FFFF32)

ECU: 5F. Electronic Information System 1 (7203 Raw code: 001C23)

 

Nepodařilo se mi nikde dohledat co je to za chyby, což by mě pak třeba navedlo na jejich odstranění. V zásadě nejde o nic podstatného, nikterak to v používání nevadí, ale spíše jde o princip.

 

Instrument cluster
Part #: 654920740A
Component: KOMBI
Coding: 07A402026180000801883A031001000800000000 (hex)
[16777010 Raw code: FFFF32]

 

Infotainment system
Part #: 654035871B
Component: MU-E--ER
Coding: 33703000000000000000000000000000000000000000000000 (hex)
[7203 Raw code: 001C23]

 

Předem díky za jakékoliv nasměrování čím by to mohlo být a jak se toho zbavit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyby se tu objevil návod od znalých jak začít, tak by se dalo začít laborovat. Bohužel se tu nikdo nesvěří, odkud čerpá informace, takže nevěřím, že někdo poradí...

Nenašel jsem to tu ani v náznaku :(

Editováno: , autor: altra
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem ten samý problém - nešla otevřít položka v menu - teď přesně nevím, jak se to jmenuje Okna a dveře nebo zamykání, tak nějak. Musel jsem s tím do servisu, tam se s tím přes dvě hodiny mordovali a nakonec opravili. Nic jsem nekódoval, takže s kódováním to nemá nic společného, na 99% jsi to měl nefunkční i před kódováním, jen sis toho nevšiml. Já tuto položku nastavil hned po koupi auta a až po půl roce jsem chtěl zrušit centrální zamykání po rozjezdu a ejhle, ono nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

V 9. 1. 2021 na 19:41, Kolacek12 napsal:

Měl jsem ten samý problém - nešla otevřít položka v menu - teď přesně nevím, jak se to jmenuje Okna a dveře nebo zamykání, tak nějak. Musel jsem s tím do servisu, tam se s tím přes dvě hodiny mordovali a nakonec opravili. Nic jsem nekódoval, takže s kódováním to nemá nic společného, na 99% jsi to měl nefunkční i před kódováním, jen sis toho nevšiml. Já tuto položku nastavil hned po koupi auta a až po půl roce jsem chtěl zrušit centrální zamykání po rozjezdu a ejhle, ono nic.

 

Aha, no vidíš tahle varianta mě vůbec nenapadla :-) Je to tak jak píšeš, opravdu jsem v tom menu asi nikdy nebyl a ano je to menu "Zavírání a otvírání". Dokonce mám od kolegy z jeho auta vyfocené jak má vypadat :-)

 

No teď jde o to, aby to na mě nesvedli, protože bude v logu vidět že jsem se připojoval kabelem...

 

No uvidíme v na jaře půjdu na 30tis. km servis, tak se uvidí, jak se budou k tomu stavit.

 

Děkuji

20200827_084540.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dotaz - pokud se v servisu aktualizuje infotainment na vyšší verzi, dojde ke ztrátě nakódovaných vylepšení?

 

Přeci jen bych si rád nějaké věci dodělal/nechal dodělat. Namátkou:

- pamět jízdního režimu

- paměť zap/vyp lane assistu

- deaktivace SS

- vypnutí pípání po otevření dveří

- čtení značek na virtual kokpitu

- zavírání kufru stisknutím tlačítka ve dvěřích/na DO

- možnost adaptivního vedení v pruzích

- zavření oken při dešti (pokud lze u aut s deštovým senzorem)

 

Jsem člověk, co jede na zálohy a změny si zapisuje, takže bych se nebál do toho juknout sám. Trochu jsem koukal po možnostech, ale:

1) VCDS by bylo asi ideální, ale tam je to mezi 10-15k CZK, což pro "jednorázové" kódování asi nechci vydávat ze své peněženky.

2) OBDeleven - asi cenově OK, nicméně u "dlouhého kódování" člověk neví co jedntlivé Bity mění. A ty předpřipravné úpravy jedním "klikem" - Scala jich má minimum.

 

Takže mi vychází, že je lepší si to u někoho nechat udělat. Otázka je, co se stane, až vyleze (a snad už ano) aktualizace Amundsenu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, Michal T. napsal:

Dotaz - pokud se v servisu aktualizuje infotainment na vyšší verzi, dojde ke ztrátě nakódovaných vylepšení? 

## ke ztrátě nedojde. 

 

Přeci jen bych si rád nějaké věci dodělal/nechal dodělat. Namátkou:

- pamět jízdního režimu

## nemám, ale lze

 

- paměť zap/vyp lane assistu

## výborná  to věc..už jsem to nezapnul:)

 

- deaktivace SS

##?

 

- vypnutí pípání po otevření dveří

## nelze

 

- čtení značek na virtual kokpitu

## vyžaduje aktualizaci firmware čelní kamery. Je to časově náročnější.ale pak lze aktivovat prediktivni ACC  a s DSG to nema chybu ;)

 

- zavírání kufru stisknutím tlačítka ve dvěřích/na DO

## neni problém , paráda 

 

- možnost adaptivního vedení v pruzích

## podle mě  k ničemu. Tato funkce je ještě horší.jak klasický line asist..protože vám to v podstatě  permanentně sahá do řízení.a na volantu cítíte neustálé odpor..vypnul jsem celý line asist a je klid:)

 

- zavření oken při dešti (pokud lze u aut s deštovým senzorem)

## nemám aktivovani

 

Jsem člověk, co jede na zálohy a změny si zapisuje, takže bych se nebál do toho juknout sám. Trochu jsem koukal po možnostech, ale:

1) VCDS by bylo asi ideální, ale tam je to mezi 10-15k CZK, což pro "jednorázové" kódování asi nechci vydávat ze své peněženky.

2) OBDeleven - asi cenově OK, nicméně u "dlouhého kódování" člověk neví co jedntlivé Bity mění. A ty předpřipravné úpravy jedním "klikem" - Scala jich má minimum.

## k tomu bych řekl asi toto: domluvte si návštěvu  s Ferdou, má na to veškerou  výbavu  a za 2 hodiny máte hotovo za 1/3 ceny  Kodovaci jednotky a hlavně s jistotou. NELITUJI

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Co doporučíte na Scalu 9/2021 za diag. na zprovoznění Light asistenta? 

Klony vcds s hex-v2 jsou jen převlečené hex-can a nefungují. 

Navíc nová platforma mbq potřebuje online přístup do škodovky protože to má "plovoucí kódy"

Takže Čína nebude nikdy fungovat. 

 

Obdeleven přes BT nebo Carista s Elmem?

Vše musí být online. 

Co vyjde nejlevněji a dokáže to zprovoznit + pár dalších věcí jako SS, alarm.... 

Díky. 

 

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 23. 3. 2021 na 21:25, keras napsal:

Co doporučíte na Scalu 9/2021 za diag. na zprovoznění Light asistenta? 

Klony vcds s hex-v2 jsou jen převlečené hex-can a nefungují. 

Navíc nová platforma mbq potřebuje online přístup do škodovky protože to má "plovoucí kódy"

Takže Čína nebude nikdy fungovat. 

 

Obdeleven přes BT nebo Carista s Elmem?

Vše musí být online. 

Co vyjde nejlevněji a dokáže to zprovoznit + pár dalších věcí jako SS, alarm.... 

Díky. 

 

Já mám tuto: https://www.aliexpress.com/item/1005002345284449.html?spm=2114.12010615.8148356.2.6d3021450VMDm8
A je to opravdu Hex-V2, ne žádný převlečený Hex-CAN, mám to otestováno na své Scale, aktivoval jsem si s tím Light Assist a dalších pár věcí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Super, moc Ti Martine děkuji za velice tajné informace 😀👍

Šlo Ti to v České verzi nebo si musel. použít Anglickou??

Jaký datum výroby máš Scalu??? 

To je důležité... 

Jo a nechtělo to online připojení?

Děkuji (děkujeme) 

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Je to opravdový hex V2 s ARM čipem. Také je tam podstatně jiná cena. 

Na Scale funkční, bohužel už v PL nemají, takže jedině china. 

Ale funguje. SFD Scala nemá. 

 

Kupujte, mužem si sem dávat komplet návody jak je to běžné na zahraničních fórech...!!!!!!!! 

 

Nejprve zálohujte:

aplikace - mapování kanálů
Tam vybrat celé vozidlo, přizpůsobení a uložit jako syrový hex!!!

 

Všechno co měníte si psát, dělat snímky obrazovky, zálohovat!!! 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Takže nakódováno s hex-v2:

-úroveň výstrahy LA

-adaptivní LA

-pamatovaní si posledního stavu LA (on/off)

-rychlost větráku klimatizace zobrazující se dole na klimě

-alarm při vniknutí do auta - blinkry a klakson

-light asistent
FERNLICHTASSISTEN RESET - zapnout. 
Při vypnutí a ponechání autom. světel zapnutých to občas při dalším zapnutí auta napíše na maxidotu závada light assistenta. Nevím proč, možná jen, že stojím hned za dalším autem? 
Při nastavení Resetu je to OK. 

-pulsovaní tlačítka start

-dojezd oken po zamknutí auta 1 stiskem DO

Ale co hlavně!!!!!!!!!
Skála už nemá tu posranou wlan na blbým kanále v pětigigu, ale vysílá na klasických 2,4GHz!!!!!

Takže co?
Takže funguje android auto bezdrátově!!!!! na jakémkoliv androidím mobilu. Teda kde jde nainstalovat AA.
Na mobilu pustit wifi, najde to Skálu, připojit se a taky mít puštěné BT a připojit se. 
V AA pak aktivovat bezdrátové připojení. 
A voalá AA jede vzduchem stejně jak na iPhonu. 
Odzkoušeno - funguje.

Tady máte postup lumpové.
Dělám to pro zábavu a zadarmo!!! Proto to sem dávám od toho fórum je, jak všichni vědí, že ano🤣!!! 


VCDS hex-v2 s ARM čipem.

Jednotka 5F - Elektro info
Přizpůsobení - 10
Kanál - (skoro úplně dole)
function configuration connectivity WIFI Hotspot 5GHz - vypnout

function configuration connectivity WIFI Hotspot 2,4GHz - zapnout


Restart rádia a už ho vidí všechny telefony!!! 

----------------

Jsem zvědavej kdo na tom začne vydělávat 🤪
 

 

Jo tady je fotka té úrovně větráku:

 

IMG_20210422_153126.jpg

  • Líbí se mi 2
  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • PTiCA změnil název na Scala kódování VCDS
  • Pawouk změnil název na Scala kódování

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...