Přejít na obsah

Startování na dva válce


Yofresh

Doporučené příspěvky

Zdravím, mám problém...do výměny svíček auto má teď 95tis. mi auto nastartovalo vždy na první pokus a krásně motor běžel. Nikdy se mi nestalo,že by např, po nastartování auto cukalo,nebo případně i motor zdechl.Byl jsem v servise a dělal rozvody a svíčky a olej.. pravidelný servis... Od té doby,mi tak 5x do týdne auto startuje na dva válce.. když nastartuju auto se celé třepe..otáček max. jen 500-600 a někdy to i zdechne hned po chvilce. Musím vypnout motor a nastartovat znovu. Poté to většinou už je ok. Jak říkám, do tohoto servisu,to neudělalo ani jednou. Teď 5x do týdne... i víc. 

 

motor HTP 1.2 51kw rok 2008 najeto 95tisíc. svíce tam dal nějaké NGK-ZFR5P-G

 

Díky za rady... když jsem zajel za ním zpátky do servisu.. napojil to na diagnostiku..tak bez jediné chybičky... Tak co s tím ? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano rozvodový řetěz jsem nechal vyměnit. Kompletní rozvodovou sadu. Není na tom nic špatného,nerad bych aby pak někdy prdnul řetěz.

 

Jinak jsem zvědav čím to bude..ale jak píše Ekkar - tak asi bych to tak taky viděl,protože co jiného by to najednou mohlo být,když celou dobu to bylo Ok. a po výměně svíc to začlo dělat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řetěz při běžným chodu motoru bez vnějšího zásahu snad ani prdnout nemůže - daleko dřív se natáhne tak, že přeskočí. 

 

Ještě mě napadlo, že by mohla bejt špatná nebo málo dotažená jedna svíčka. Je to u novejch svic sice málo pravděpodobná vada, ale vyloučit ji nejde. Jedna svíčka může mít horší vlastnosti a tím pádem dokud je studená, nedokáže vždycky zapálit směs. Po ohřátí se zážehový poměry změní ve prospěch svíčky a i horší jiskra zapaluje uspokojivě. Nedotažená svíčka se projevuje stejně, protože kolem nedostatečně utažený svíčky za studena částečně profukuje tlak, tudíž válec má menší kompresi a hůř chytá = vynechává. Po ohřátí se roztáhne závit svíce i těsnění, spalovací prostor se dotěsní a motor jede normálně.

 

Doporučil bych obětovat pětibábu a koupit znovu nový svíce - pokud závada zmizí, bude to levná oprava, když se bude opakovat, můžeš si sadu nechat pro další výměnu (a závadu bohužel hledat dál). Měnit fajfkocífky se prodraží, jedna stojí minimálně kolem tisícovky. Tam se pak vyplatí koupit jen jednu, vyměnit ji a sledovat auto den - dva. Když se závada nezmění, zamění se druhej válec atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.. proc mu ekkare nedoporucis at do toho servisu zajede znovu a nerekne jim to tam?? Rozhodne lepsi nez kupovat svicky, fajfkocivky atd?? v tom servisu snad nedelaj dementi,aby to nezjistili...pokud budou vadny svicky tam mu ji vymeni zadarmo, nebo aspon by meli..

 

to nejak nechapu-dam auto do servisu, dovezu ho a zjistim, ze neco se chova jinak, nez se chovalo.. takze si mam jako dat monterky, vytahnout gola sadu od Jeziska a v nedelu po kacene lehnout pod auto  a zacit zjistovat, co tomu jako je?? twl kde jsme??

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud by se, milej Jirko z Šalingradu, tazatel nechtěl po příčině závady popídit sám, asi by se nechodil ptát na diskusní fórum a do toho servisu, nebo spíš do nějakýho jinýho, by to odvezl sám a hned. S tím, že v servisech (snad) nedělají dementi si ti dovolím krutě oponovat, protože s podobným přístupem jsem se setkal nejen ve svým případě, ale i v případech svejch známejch i neznámejch kolegů MNOHOKRÁT.

 

Krom toho, lidi CHTĚJÍ ZNÁT co jim způsobuje nějakej mruk, už jen proto, aby se nenechávali od nepříliš seroózních servisáků ojebávat o jinak ne zrovna lehce vydělatelný prachy.

 

Ano, pro koho je 20 tisíc kapesný na odpolední párty a kdo kvůli vejvaru menšímu půl mega denně ani nevstane z pelechu, tomu je to jedno - ten takový auto jednoduše prodá a koupí si jiný.

 

Ale kdo si vydělává denní prací "dvacítku" nebo ještě míň, ten obrátí každou stovku, než ji dá komukoliv z létama profláknutý profese... A půlka tohohle fóra je o nespokojenosti se servisama, o předraženejch nebo odfláknutejch opravách. Stačí číst, pokud mi nevěříš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hmm prave že ten kdo vydělava malo a dava auto do servisu by měl jit po kvalitě.. nebo to jako všichni budeme fušerskou práci servisu tolerovat a dodělavat si doma to co udělaj blbě?? Ty mu radíš kup svíčky, kup cívku a laboruj.. ja napřiklad na muj motor nemam ani svičak na svičky a popravdě ani pořádně nevim, kde ty svíšky jsou... nezajímá mě to, na to mam servis, aby mi to jednou za 60t km vyměnil..to same olej, nebudu si ho měnit doma před barákem, když ve škodovce za to chcou 250 korun za práci, včetně zapsání do databáze... ja bych mu radil. jet s tim do servisu, popiš problem at ti to opraví. Pokud to fungovalo před tím, než to tam vezl musí to fungovat i po tom, co to dovezl ze servisu...

chapu že člověk jde po problemu, pokud večer dojede domu a rano už auto nefunguje, ale pokud si nekdo neco doveze ze servisu co fungovalo a druhej den už to nejede, tak bych jim to omlatil o hlavu.. ne abych ještě kupoval svíčky, cívky a laboroval, co tomu je.

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

holt je to o povaze, mě třeba osobně potěší, když si závadu dokáži diagnostikovat sám a sám také opravit, odstranit a tak proč platit 250-500 Kč za banalitu, kterou si mohu udělat sám, nehledě o komplikacích s tím spojených, že v danou chvíli nemám auto a musím tomu vše ostatní přizpůsobit. Takže pokud dotyčný chtěl radu, nějaké dostal, jinak může směle do servisu a popsat svůj problém od poslední návštěvy a ať se v servise ukážou ... ale mám obavy, že vymění půl auta za nekřesťanský peníz a možná to ani nepovede k uspokojivému výsledku ... nechci rozhodně strašit, ale zkušenosti ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsme národ kutilů a samo-domo odborníků. V ještě nedávný minulosti si 3/4 majitelů auta uměly opravit aspoň něco na svým plechovým miláčkovi - a minimálně polovina toho uměla tolik, že to poskytovali jako občanskou výpomoc jiným. Není naší vinou, že doba takovým znalostem nepřeje, respektive že se rozšiřujou řady těch, kterým jsou vědomosti u prdele a radši se spolehnou na jinýho. Ano, je to o té dostupnosti služeb a o nutnosti dodržet technický požadavky kladený ze zákona, ale kdo dneska má dostatek financí na to, aby mu nezáleželo, jestli zaplatí za správně vyfakturovanou opravu 500,- anebo jestli se nechá ojebat o 3000,- za opravu "výměnným způsobem" (přeloženo - mechanik měnil až vyměnil a všecky i neúspěšný pokusy zákošovi naúčtoval...)? Já to teda nejsem a pokud jsem schopnej si diagnózu aspoň učunit sám, když už ne opravit, tak mne jen tak lehko nikdo neojebe. A myslím že VO ... VO ... VO TOM TO JE...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...

Mám najeto 129 966 km a po najetí zhruba 600 km Fabka startuje na dva válce a po vyndání svíček jsou černé a zanešené. Měnil jsem je již 4x za nové včetně cívek a stejný problém se pořád opakuje. Má někdo zkušenosti nebo měl stejný problém jako já.  Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...