Přejít na obsah

Koupě ojeté Fabie III


Hochmi

Doporučené příspěvky

Díky. Jj vím, že již nelze objednat. Myslel jsem koupi skladové či lehce jeté ze škoda plus.

Ještě je ve hře odkup té, co budu mít nyní na operák. Na tu právě ještě čekám, až ji vyrobí.

Po 13 měsících stále není ani ve výrobě :-) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Spíš bych šel do 1.0 TSI.

1.2 TSi  je sice čtyřválec, ale jede o trochu hůř, žere o trochu víc. 1.0 TSI víceméně nemá ani s vysokým nájezdem známé problémy, méně se karbonuje.

1.2 TSI i poslední verze, trpí na karbon poměrně dost. Navíc jim po 100K začínají prosakovat často odlučovače oleje na bloku motoru a máš pak věčně zasraný motor od oleje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám 1,2 81 kW brzy bude mít 100K najeto a co se týče motoru na nic si nemůžu stěžovat.
spotřeba může být rozumná, záleží jak moc dynamicky jezdíš a jak moc se dokážeš dívat na dopravni situaci před  sebe :D

image.thumb.png.5010af9bcd97fd4d3726c81c5a0155fa.png image.thumb.png.1fc3a1eade7f1b993567ea07a3f275bb.png image.thumb.png.db8ec6f24eff1df48554c1d6b6c92176.png

Teď mám navíc od servisu půjčenou jako náhradní vozidlo uplně stejnou fabku až na to že má motor 1.0 81 kW
a je pravda, že se zdá být čilejší, no při jízdě po městě se mi nepodařilo spotřebu stlačit pod 8l ale delší trasy jsem s ní ještě nejel.

 

Co by ale u mě rozhodně rozhodlo o motorizaci je prostě zvuk toho trojhrnku, někdo si možná zvykne, mě to teda pořád ještě tahá za uši, takže se těším až se mi moje fabka vrátí zpátky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

15degren: to sa neda tak jednoducho povedat co je lepsie ci 1,2 TSI, alebo 1,0 TSI  ;-)

 

maros: budem vychadzat z toho je mas O1 1,9 TSI 66kW. 

Pri TSI motoroch je to o style jazdy, pokial vies ist plynulo tak to ide za velmi rozumnu spotrebu, ked ides plyn brzda, tak ta spotreba je vyssia. 1,0 TSI je o nejake to deci uspornejsi. Bolo tu spominane, ze 1,0 TSI je zivsi ako 1,2 TSI zalezi kde. Urcite rozjazdy a nizsie otacky napr oblast medzi 1500 - 2000 ot. ma lepsie 1,2 TSI. Ta 1,2 TSI pri udrzovacke pekne pojde aj na 1500 ot. kdezto pri tom 1,0 TSI uz budes pocut na motore, ze to nie je to prave orechove.

Jednoducho povedane 1,2 TSI je odspodu agilnejsia ako 1,0 TSI

1,0TSI potrebuje 2000 ot. aby sa zacalo nieco diat.

Rozjazd a otacky do 2000 ot. ma 1,2 TSI urcite prijemnejsie, je to 4-valec ;-)

 

K vykonu 1,2 TSI 66 alebo 81kw resp. 1,0TSI 70 alebo 81kW budem pisat k 1,2 TSI EA 211 (rozvody remen na ktorych mam najazdene viac ako 100tkm)

 

Mal som  Seat Leon 3. gen. rok 2014  s motorm 1,2 TSI  77kW, 175 Nm, hmotnost 1265kg - 6kvalt (EA 211 remen, emisna norma EU5) nahradil som ho  Fabiou combi 3. gen. z roku 2016 s motorom 1,2 TSI 66kW, 160 Nm, hmotnost 1135kg - 5kvalt.  (EA 211 remen, emisna norma EU6).

Co sa tyka jazdnych vlastnosti motorov u oboch vozidiel nie je vykonovy rozdiel poznat. Leon bol tazsi ako Fabia, tak vykonovy rozdiel sa zotrel. Mozno o chlp navrch by mal Leon pri rychlosti nad 160km/h. Kto jazdi standardne s 1,2 TSI 160km/h + jednoducho nato ten motor nie je ;-)

 

Takze ak budes mat na ruke 1,2 TSI je v podstate jedno ci 66 alebo 81kW, uz aj 66kW verzia je dostatocna a uplne nahradi 1,9 TDi 66kW a pri spravnom radeni bude este dynamickejsia. Jasne 81kW je este o nieco lepsia. Zalezi ci si sportovec, alebo nie. Myslim, ze pokial si jazdil s 1,9 TDI 66kW tak zavodne sklony nemas ;-)

Este jedna vec 1,2 TSI 66kW je 5 kvalt a pri 130km/h toci na 5-ke 3000 ot. a 1,2 TSI 81kW je 6 kvalt a na 6-ke pri 130km/h toci 2700ot. 

Napr. pri jazde do 3500 ot. rozdiel v dynamike medzi 1,2 TSI 66 a 81kW nie je, ten sa prejavi az na vrchu v prospech 81kW, takze pokial bezne nejazdis otacky 4000 ot. + tak tie obe vykonove verzie 1,2 TSI idu takmer rovnako od 3500 ot.

Co sa tyka uspornosti obe verzie su si podobne,  66kW vie byt o nejake to deci uspornejsia pri urcitom jazdnom rezime ;-)

Este jedna vec 81kW ma vacsie predne kotuce ako 66kW. 

Neviem ci to bolo aj v CR tak ako na Slovensku. U nas na SVk aj 1,2 TSI 66kW mala vzadu kotucove brzdy  standardne, kdezto po facelifte s prichodom 1,0 TSI 70kW boli bubnove vzadu. V konecnom dosledku Fabia skutocne nepotrebuje vzadu kotuce, je to skor designova zalezitost ;-)

 

p.s.: nic nie je lepsie ako sa realne vyskusat motorizacie.

 

Ak mas este nejaku otazku kludne sa pytaj ;-)

 

 

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak 1.0 TSI tak i 1.2 TSI v EA211 jsou spolehlivé a úsporné, projeď se obojím a výběr co bude vyhovovat, chybu asi neudeláš vyloženě ani s jedním. Ohledně výkonové verze, bral by jsem 81kW kvůli převodovce a brzdám.
 

Popřípadě jsou zde další témata: 

https://forum.skodahome.cz/topic/132608-jaký-motor-vybrat-pro-fiii/#comments

https://forum.skodahome.cz/topic/130232-koupě-fiii-jakou-motorizaci-výbavu-doplňky/page/40/#comment-2311916
 

Nesporná výhoda litru bude v tom, ze ty auta jsou novější…

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Primárně bych se spíše rozhodoval podle toho, zda chceš předfacelift model, nebo po. Pokud před, pak bych vybral 1.2 TSI, u poface na výběr nemáš. Osobně pokud finance dovolují bych vybral poface už jen kvůli full LED světlům. U předface modelů bylo také negativum to, že když měli podsvícení zadní SPZ žárovičkou, velmi často korodoval plech okolo. Nevýhoda 1.0 TSI je jak je již psáno, nemá rád nízké otáčky (nemá dvouhmotu).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On ten motor 1.0 tsi je o fous lepsi. Sice nebere hned od spodu jako 1.2 ale je paradoxně kvalitnější. Lepsi turbo, jde to vic chipnout. I v sérii jede proste lepe. 1.2 tsi 81 kW neudrží po cele D1 na 6q rychlost nad 160 u křížů je treba jít pro pětku. 1.0 81kw tak drží pres 170km/h na 6q.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martab: A dávaly se ještě do předface MR2017 motory 1.2 TSI? Známý má MR2017, předface a motor má 1.0 TSI, ale ještě bez filtru. Jinak LEDkový světlomety asi oproti jiným nejlepší nejsou (přeci jen je to pořád Fabie), ale je to oproti halogenům velký rozdíl.

Mám 1.0 TSI 81 kW a jsem spokojený. Zvuk to má jako vysavač, ale to mi nevadí 😀.

Já říkám, že i za tyto motory budem jednou rádi 😀.

Editováno: , autor: ferokulda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám dost km jak s 1.2 TSI 66 kw, respektive poslední dva roky 97kW (v Polu). Tak s 1.0 TSI 70 kW. Svoje auto jsem kupoval s 1.2 TSI protože jsem chtěl ještě 4 válec.

Litr je služební, ale za 100 tis. km které jsme s nim najel mě nikdy nezklamal. Kdybych měl teď kupovat fabku, tak bych bral po FL se silnějším litrem (kvůli světlům a třeba i dojezdům všech oken). Jeho verze bez filtru jezdila v Rapidu moc pěkně. Spotřeby umí zajet oba motory pěkné, litr je při plynule jízdě do 100km/h, jak už tady padlo, o fous úspornější.

Vzhledem k poněkud rozdílné výkonové a zvukové charakteristice bych zvážil i způsob využití, do města je přeci jen lepší 1.2 TSI, kdy válec a 2 deci navíc jsou původci toho, že k rozjezdům není třeba vyšší otáčky a tím i náročnější práci s prokluzem spojky. Zvukově umí být litr, zejména v nízkých otáčkach otravnější.

Čili je-li možnost oba motory vyzkoušet.

Mr 2017 FIII už byl jen s litrem, ale ještě bez filtru. To je zrovna varianta, kterou mám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, maros napsal:

Kluci,diky za postrehy.

To schani segra Pokukuje po F3 Combi a omezene finance,takze pred FL nebo Rapid je take mozny.

Pochopil jsem dobre ze Rapid spaceback ma vzadu vic mista a i kufr je vetsi nez v F3 combi ?

 

Rapid má vzadu nesrovnatelně víc místa. Pokud ségra vozí dospělé nebo třeba děti v robustních sedačkách, šel bych do Rapidu. Kufr má samozřejmě Spaceback menší, není to kombi. Co se motoru týče, 1.2 TSI měl svolávačku na vadné rozvody (ano, ty s řemenem), takže je potřeba si to ověřit, a osobně jsem spokojený s 1.0 TSI, který jsem do rodiny pořídil už potřetí. Jen netáhne odspoda, takže je s ním náročnější jezdit po městě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

FEROKULDA: ja som  osvetlenie SPZ menil po 6rokoch, dovtedy tam boli klasicke ziarovky a plecharina bola ako nova, este sa mechanik smial ked som hovoril, ze tam moze byt drza, ze je to ako keby vcera s linky zislo, uz tam je LED. 

 

MAROS: nie Fabia combi ma vacsi dlhsi kufor ako Spaceback 

Sestra ked ma obmedzeny rozpocet v dnesnej dobe, ked jazdene auta letia hore (neviem aky je rozpocet). 

V pripade Rapida by som vylucil staru 1,2 TSI (63 a 77kW EA 111 rezat) a volil by som jedine 1,2 TSI 66alebo 81kW prip. 1,0 TSI 70 a 81kW, lenze to su posledne rocniky a tie v nejakej vybave, nedaj boze xenony a nevylietane bude pekna palka. 

Staru 1,2 TSI EA 111 retaz 63 alebo 77kW by som vylucil z dovodu horsieho termo managmentu motora, nechladene vyfukove zvody, vyssia spotreba. Dnes sa uz nema moc vyznam bavit o tom motore. Dnes uz volit EA 211 remen 1,2 TSI alebo 1,0TSI tie su inde, len ta cena.

 

Este napisem k svetlometom ako tu pisu uzivatelia, ze ideal su LED, alebo xenon u rapida. 

Moja otazka je, ci jazdi prevazne v noci, mam predfacelift kde jedina moznost okrem klasickeho ziarovkoveho svetlometu bola moznost mad LED denne svietenie a projektor a teda nemozem sa stazovat, zeby to slabo svietilo. Neviem porovnat iba s klasikou ziarovkovou. Len zase ak si dobre pamatam, tak vas CR trh je taky orezany, Skodovka na vas setrila oproti SK trhu. Tie projektorove svetlomety mala tusim iba najvyssia vybava style, lebo u Vas vidiet projektor na F3 nie je moc caste, u nas uz ambition mal projektor. 

 

Inak neviem aky je rozpocet, aku chce vybavu, lebo aj predfacelift s najazdom nad 100tkm a ako takou vybavou je cenovka cez  200 tKc skor to zacina od 230tkc, ak by to malo mat nejaku vybavu napr., Style s doplatkom vyhrievane sedacky, senzory ........... tak cena je kludne cez 250tKc, to sa stale bavime o predfacelifte

Vylietane  s najazdom cez 200tkm a chudou (ziadnou) vybavou zacinaju od 180 tKc.

 

p.s.: este k RAPIDU prve rocniky rapidov mali hromadu nedostatkov, celkovo Rapid bol kvalitativne horsi ako Fabia 3 az po facelifte Rapid ju dohnal. Ked nabehla do vyroby F3, tak to bolo lepsie auto ako Rapid, moc sa o tom nehovorilo, kto poznal ludi a rozhodovali sa prave medzi autami F3 combi a Rapid, tak poradili, ak nepotrebuju miesto na zadnych sedadlach a pri lifte vacsi kufor, tak nech idu do Fabie.

 

Aky ma rozpocet na auto, vedelo by sa lepsie poradit ? 

 

 

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Twisted

Myslis predstavovac vacky alebo povolene skrutky ? Lebo to sice bolo v chybnej serii pri 1,2 TSI EA 211 remen, v prvych rocnikoch modeloch napr O3 a G7 co boli EU 5 emisna norma 63 a 77kW , vtedy F3 este ani nebola ;-) F3 ma uz 66 kW a 81kW emisna norma EU 6, takze tam neviem zeby sa to vyskytlo a nema info

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...