Jump to content
Hochmi

Poraďte s koupí ojeté Fabie III

    Recommended Posts

    Ahoj

     

    Mám prosbu mohl by jste mi poradit zda koupit jednu Fabii? Je to dovoz ze Švýcarska, údajně byla bourana na dveře spolujezdce, nebyla na stolici, nebylo bouráno na sloupek ani na práh. Poškozené dveře a blatník byli měněny za nové díly, ale ne v autorizovaném servise. Je to DSG 1.0 tsi 81kw Monte Carlo. Chci to na okolní popojizdeni. Hlavně pro manželku která by jezdila pro kluka do školky 3km tam 3km zpět. Občas já do práce 22km tam 22km zpět. A o víkendu občas výlet 100km. Nejsme žádný závodníci a jezdíme s rozumem. Nyní vlastníme Octavii I 96kw a chceme něco novějšího. Počítám s najezdem max 8tis až 10tis ročně. Mám obavy ani ne tak z motoru, ale z toho DSG. Prosil bych všechny co mají zkusenosti s DSG v Fabii III aby mi sdělil skutečnosti a zkušenosti s touto převodovkou. Všem moc děkuji. 

     

    https://auto.bazos.cz/inzerat/102753812/Skoda-Fabia-Monte-Carlo-2018-Automaticka-prevodovka.php

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

     

    Jezdit 5x tydne 3km tam  a 3km zpet tak se nikdy nedobije baterka, bude jen klesat.

    Pokud to bude s cimkoliv co  pouziva "rekuperaci" a ma aktivni start/stop coz je  dnes kvuli ekoterorismu prakticky vse nove tak je to jeste horsi...

    Takze si porid nabijecku a zasuvku (pred panelakem problém) az muzes neustale dobijet...

    K dsg necht poradi dalsi....

    Edited by zwan
    • Downvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Hochmi. No já nevím, za 350.000,- co chtějí za to auto,  to bych si koupil novou Fabii combi. Za tu cenu seženeš sice jen výbavu Ambiente a motor 1.0 Tsi 70Kw s manuální převodovkou, ale nové je nové. U ojetých nikdy nevíš co v tom je za čertovinu ! Ale pokud chceš super výbavu, jaká je u toho inzerovaného auta, tak Ti řeknu, že jsou to tvé peníze, dělej si co umíš. Na to avizované ježdění manželky do školky a zpět bych já osobně žádný vyšperkovaný kočár nebral.

    Edited by DušanV

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Za 300 si koupíš nenabouranou 1.2TSI s obdobným nájezdem přímo od dealera Škody se zárukou garantovanou výrobcem/oficiální servisní sítí. Žádný pochybný dovoz. Sice to nejspíš nebude MC, ale jistota o stavu auta bude násobně vyšší.

    Uvažuj se mnou: vypláznu skoro půl mega za malé auto a už nedám nějakých pět, šest tisíc navíc za havarijko, abych to pak opravoval u nějakého garážisty a obratem prodal se ztrátou 100-150 litrů? Kdo garantuje jakoukoli záruku? Dovozce? Kdosi ve Švajcu? Škoda? Ta dá od vad jen okrajově souvisejících s havárkou ruce pryč, neb to nebylo opraveno v autorizáku. Netvrdím, že to auto nemůže být v pořádku, ale vidím tam moc možných zádrhelů. 

    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    jj.. tá cena za búrané auto opravované mimo autorizák a ešte dovoz zo zahraničia je podľa mňa šialená. Ale aspoň predajca tú búračku priznal, čo je tiež menší zázrak. Ja by som do toho nešiel, na môj vkus je to veľké riziko. Radšej by som skúsil novú funglovku/predvádzačku, prípadne popozeral spomínaný program Škoda plus s jazdenkami.  

     

    A s tou baterkou to nemusí byť až také hrozné. Moja priemerná dĺžka jazdy je 7,7km (meraných 101 jázd podľa Fuelia od 26.3.), auto používam denne, jazdím stále rovnako od začiatku a baterka prežila aj tretiu zimu bez zaváhania a dobíjania. Rekuperáciu vypnutú nemám, ŠS vypínam tlačidlom.

    Edited by brrrrm
    • Upvote 2

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jak píše @brrrrm do bouraného bych rozhodně nešel, nevíš co všechno bylo KO a jak to opravily..můžou být poškozený výztuhy sloupků a další záležitosti, velké riziko při nějaké havárii.

     

    S tou baterkou bych se toho taky nebál, jezdím do práce každý den cca 7km tam a 7 z5 a baterka i po roce v pohodě drží... 

     

    Rozhodně bych uvažoval o koupi nového/nebo předváděcího nebo z Škoda+, takhle sem se spálil s jedničkovým superbem za rok se musel měnit motor protože byl KO, už bych nikdy nešel do neznámé ojetiny natož bourané.😉

    Edited by Ibe

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Na to ŠkodaPlus pozor. Není to nic jiného než normální bazar, kde se také prodává spousta "podvodných" aut po bouračkách, ač se to snaží zamlčet. To už jsem ale jsme zde na fóru důkladně probírali i s reálnými příklady.

     

    Tedy i tam být obezřetný stejně jako kdyby jsi to jel kupovat k Pepovi na vesnici, nebo do AAA. Mimochodem když jsem jen tak mrknul co týpek prodává za auta, tak vždy nějaké "lépe vypadající modely" ze zahraničí, takže evidentně vozí "ťuknutá auta", dá do kupy a pošle dál.

     

    Osobně za 350 tisíc bych se vůbec nerozhodoval, kašlal na jakkoli jetou fábii a šel koupit buď novou (ač v nižší výbavě), nebo se poohlédnul u konkurence po novém a bohužel patrně i levnějším a lépe vybaveném v této ceně.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    @ZbyšekSU máš naprostou pravdu, do Škoda+ bych taky nešel, ale aspoň na to dostaneš nějakou záruku a můžeš to někde reklamovat, když bude problém...:kol-142:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Co je na Škoda plus špatného? Tam pochybuji, že prodají auto, které má stočený tachometr nebo že bude bourané. Já tam koupil roční Fabii, skoro v plné výbavě, najeto 11.500km za cca 320.000,-. K tomu jsem dostal certifikát Cebia - plný počet hvězdiček a veškerý výpis o stavu vozidla. Tak pochybuji, že by aspoň teda v mém případě to auto bylo bourané nebo stočené apod... 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ony jsou tři třídy vozidel ve Škoda+: Roční vozy, Prověřené vozy a ostatní. Důvěryhodnost vozidel dle mého názoru klesá s danou třídou...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ta ceny mi přijde trochu vysoko, na to co s tím bylo. Buď jak někdo psal to měl někdo bez havarijního a pak by bylo divné, že se toho zbavoval, když to byla tak "jemná oprava", nebo to havarijko mělo, ale auto bylo "na totálku" a někdo to za rozumný peníz zbastlil aby to vypadalo...

     

    Navíc když se podíváš na fotku interiéru:

    image.thumb.png.c8170dee704dd806906eead9b0ec3d68.png

     

    tak na palubní desce svítí červený vykřičník (vážné ohrožení), osobně bych byl velmi opatrný.

     

    Upřímně bych se asi raději díval po něčem jako je toto:

    https://stock-cars.skoda-auto.com/260/cs-CZ/?vin=TMBJR6NJ6JZ193623

    nebo

    https://stock-cars.skoda-auto.com/260/cs-CZ/?vin=TMBJR6NJ1JZ086950

    nebo klidně i po FL

    https://stock-cars.skoda-auto.com/260/cs-CZ/?vin=TMBJR6NJ6KZ011999

     

    Popřípadě pokud by to nemuselo být Combi, tak se dají najít i nějaké HB.

    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    @Blazin95 Psal jsem to už i do tématu s výběrem jeté O3. Sám jsem ŠkodaPlus bral původně jako nějaký punc větší jistoty než u nějakého bazarníka, ale realita ŠkodaPlus na českém trhu mne rychle z této myšlenky vyvedla. Ač jsem řešil jen auto bez jakéhokoli poškození (a tedy i čistými Cebia certifikáty, které jsou stejně naprosto nic neříkající o realitě jaké nehody to auto zažilo), tak jich právě ŠkodaPlus nabízelo mnoho po reálných opravách, které zatajovali (až do konfrontace na místě).

    To že jsem si všechna vybíraná auta předtím než jsem se na ně jel podívat prolustroval elsou a pak mi prodejci tvrdili úplně něco jiného než byly jasné záznamy o vozidle je naprostý standard. V tom kvantu aut na trhu, kdy se mi několik měsíců stále nedařilo vybrat nic kloudného jsem totiž už potom chtěl začít rezignovat na nějaké drobné opravy typu výměna prasklého nárazníku a podobně, proto jsem začal prohlížet i auta s takovými vadami. Prodejci je ale statečně zatajovali, nebo tvrdili, že nebylo nic měněno, ale maximálně přestříknuta oděrka. Prostě normální bazarnický styl. Nejlepší pohádkáři byli v Havexu :).

    Každopádně já nakonec naštěstí našel netknuté auto, ale byl to dlouhý boj. Sám jsem z toho byl už hodně znechucen, že u relativně nových aut je takový problém dohledat dobrý kus v tak obrovské nabídce na trhu. To jsem čekal spíše u starších kusů.

    Pak jsem vybíral mezi ročními další auto do rodiny a opět ŠkodaPlus nebyly všechny případy zcela čisté (např. lakýrnické práce na údajně netknutých autech, které ale jak se nakonec ukázalo byly dokonce i zdokladovány, ač o nich prodejce původně mlčel. Tam je to hold na vrub uživatelů těch aut, kteří než aby šlo za draho přes škodovku nechají opravit nějaké ťukance u nějakého garážníka s vidinou úspory. Tady už samozřejmě pomůže jen bystré oko a měřák tloušťky laku, protože systémy Škodovky mlčí.

    Stočení kilometr bych se až tak nebál, to by se u takto mladých aut vyplatilo snad jen šílencům s extrémně vysokými ročními nájezdy a limitem na operáku, což je ale extrémní případ. To je navíc stejně irelevantní údaj. Důležitý je reálný stav auta a ne číslo na budíkách.

     

    A je pravda, že to bude tak jak píše @johny.z, v ostatních nevybírat vůbec, v ověřených je kupa průserových, v ročních se najdou auta s chybami a zatajenou minulostí některých oprav záměrně nejdoucí přes Škodovku kvůli potřebě nemít zápis dílů v else a získat čistý papír u Cebie. Ověřil jsem si to sám jak na svém autě (2,5 roku staré), tak na dalším výběru ročního do rodiny.

     

     

     

    Ale zpět k tématu. Prostě tahle Fabia je za zbytečné peníze, za které jde rozhodně koupit lepší nové auto.

     

     

     

     

     

     

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    před 15 minutami, Johny.z napsal:

    Ony jsou tři třídy vozidel ve Škoda+: Roční vozy, Prověřené vozy a ostatní. Důvěryhodnost vozidel dle mého názoru klesá s danou třídou...

    Tak já měl roční vůz. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    @Blazin95 ELSA je interní systém škodovky, ve kterém je zapsáno do puntíku vše co se na autě kdy dělalo a co se na něj ve škodovce objednalo za celou dobu jeho života. Musí to ale ted být oprava, která šla přes škodovku. Cokoli jde bokem tam není a je nutno prověřit jinak.

    Není to klíčové vodítko, ale může v některých případech napovědět co se s autem dělo (minimálně si člověk udělá představu jak se s autem zacházelo, zda původní uživatel byl pečlivka a jezdil na častější servisní prohlídky, nebo to byl naopak flákač, kterému bylo auto ukradené a přetahoval servisky atd.)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Aha, a mohu já nějak zjistit co se s autem dělalo? Předpokládám že se nedostanu do té ELSY... 

     

    V mém případě to auto při koupi bylo staré rok a čtvrt a najeto cca 11tis km, takže na servisce předchozí majitel určitě nebyl. Olej jsem si vyměnil sám hned po koupi a s autem jsem jel řádně na servisku až po 2 letech, tak jak to má výrobce předepsané. Takže pokud předchozí majitel za ten rok a čtvrt nebyl v AS, nesvědčí o tom, že byl flakac. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    před 5 hodinami, zwan napsal:

     

    Jezdit 5x tydne 3km tam  a 3km zpet tak se nikdy nedobije baterka, bude jen klesat.

    Pokud to bude s cimkoliv co  pouziva "rekuperaci" a ma aktivni start/stop coz je  dnes kvuli ekoterorismu prakticky vse nove tak je to jeste horsi...

    Takze si porid nabijecku a zasuvku (pred panelakem problém) az muzes neustale dobijet...

    K dsg necht poradi dalsi....

    U té baterie není problém mám dobijecku která jak dobíjí nebo baterií jen udržuje. Naštěstí máme rodinný dům. Díky! 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Já se pro ni rozhoduji dlouho. Pro mě je to daleko je to 300km se na ni jet podívat. A prodává to už dlouho cca přes měsíc. A taky se mi do toho moc nechce, ale abych Vás uvedl do reálu a uvedl důvod proč řeším tuto Fabku je ten že jsme chtěli Monte Carlo a když jsem si ji nacházel u dilera do konfigurace vycházela přes 530tis + by mi dali slevu 15tis. Takže za nějakých 515tis. A tato přes bazos má navíc kameru, čidla v předu a panorama střechu takže mě zlakala cena a navíc ještě k tomu výbava a nemá velký nájezd. Jen se bojím DSG převodovky. A jsem sním v kontaktu a už jsem ho stáhl na 320tis a tvrdí mi že to nikdo nechce kvůli tomu že u auta nejde odečíst DPH. Asi se na to vyprdu a dojezdim svoji jednickovou Octavii.. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Určitě by se to na ni chtělo podívat a upřímně, 300km zas není tolik aby se to nedalo v rámci jednoho dne přijet, podívat se a zase se vrátit.

    Stran DSG a mechaniky bych se při tvém nájezdu asi nebál, pokud tam není něco už načatého.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    před 31 minutami, Martab napsal:

    Určitě by se to na ni chtělo podívat a upřímně, 300km zas není tolik aby se to nedalo v rámci jednoho dne přijet, podívat se a zase se vrátit.

    Stran DSG a mechaniky bych se při tvém nájezdu asi nebál, pokud tam není něco už načatého.

    Máš pravdu v sobotu se tam pojedeme podívat pořádně to prohlédnou a v případě dohody necham zkontrolovat v autorizovaným servise. Volal jsem poblíž a ve Zlíně by to měli komplet zkontrolovat za 1000kč(změření laku, diagnostika, oleje, původ) třeba to nebude tak hrozný jak se zdá. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ale dneska je problém vůbec něco kloudnýho koupit. Všichni tvrdí že s autem nic není a přitom to je habaďůra. Dobrých aut se jen tak nikdo nezbaví. Dneska je opravdu nejlepši koupit nové a máš jistotu, nějaké certifikáty na "ojetiny" jsou úplně k ničem. Dneska se dá zfalosovat cokoli a není třeba všemu věřit na 100%. Když jsem byl u nás v Havexu nabízeli mi zelenou před face s naloží style + a 6ti kvalt manuál. Cenikove říkal něco přes 440,- a že mi ji za 380tis nechá najeto měla něco okolo 3tis km a ejhle s autem nikdy nic nebylo jen je to predvadecka proto sleva 60tis. Nedalo mi to a druhý den jsem jel tam znova že o auto budu mít zájem ale že si zaplatím za kompletni prohlídku auta. Cukali se že je to zbytečné že dostanu od toho papíry s ověřením a původem vozu. Řekl jsem jim ze si chci sám zkontrolovat lak mřákem. Řekli že nemají problém. Zavolal jsem kamarádovi ten vzal měřák a najednou jiné hodnoty na zadním nárazníku. A opravdu to bylo vidět když jsme se dívali z jednoho úhlu a když svítilo slunko, že auto bylo přestrikané. No párkrát zakoktal, že tam má ještě jednu zelenou a že si to spletl že s tou druhou nic není ale za cenu 415 +/-. Takže jsem mu řekl že jsou podvodníci a poslal je doprdele. Takže ani autorizaku ani Havexu se nedá věřit. 

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tak v dnešním provozu jsou kdejaké oděrky a podobné docela běžné. Ale jedna věc jsou tyto kosmetické opravy formou přelakování poškrábaného nárazníku, druhá věc je ale jejich záměrné zamlčování.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    před 18 hodinami, Hochmi napsal:

    ... Chci to na okolní popojizdeni. Hlavně pro manželku která by jezdila pro kluka do školky 3km tam 3km zpět. Občas já do práce 22km tam 22km zpět. A o víkendu občas výlet 100km. Nejsme žádný závodníci a jezdíme s rozumem. ...

    také jsem si říkal že původní zadání by úplně odpovídalo MPičku

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×