Dominik Oravec Posted April 17, 2019 Share Posted April 17, 2019 Zdravím, hádzal som svoju fabku na diagnostiku a tá mi vypísala dané chyby priložené na obrázku.... F3 2015 1.2 TSI 66kw Jedná sa o vadnú lambda sondu?(kontrolka motora nesvieti, prejav motora pri jazdení normálny(iba ak spotreba je zrejme vyššia na danom motore(na plnú nádrž cca v priemere okolo 7-8 l/100km), ale to asi zrejme nie je chyba) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek16 Posted April 17, 2019 Share Posted April 17, 2019 Lambda nemusí být hned vadná, občas je jenom zanesená sazema/olejem, a pomůže její vypálení (třeba pár minut jízdy v otáčkách nad 5 tisíc, ideálně do kopce). Zkusil bych ji nejdřív takhle vypálit, smazat chyby (předtím si ten log někam ulož) a pak chvíli pojezdit, jestli se to objeví znovu. Ale na lambdu za katem kdoví jestli to pomůže... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dominik Oravec Posted April 17, 2019 Author Share Posted April 17, 2019 Vďaka za radu, skúsim :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
milanxx Posted April 18, 2019 Share Posted April 18, 2019 Nemáš chytré auto od tm? Někdo psal, že ho musel vyškubnout z ob portu a chyba byla pryč. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dominik Oravec Posted April 18, 2019 Author Share Posted April 18, 2019 chytré auto od tm? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
milanxx Posted April 18, 2019 Share Posted April 18, 2019 (edited) T-mobile. mě to vygenerovalo falešnou jízdu. Edited April 18, 2019 by milanxx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dominik Oravec Posted April 19, 2019 Author Share Posted April 19, 2019 nie, danú vec nemám Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dominik Oravec Posted April 19, 2019 Author Share Posted April 19, 2019 auto "prepálené", chyby sa zatiaľ neukázali....uvidím časom :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavel M Posted April 25, 2019 Share Posted April 25, 2019 Od zimy řeším stejný problém. Závady klidně odpoledne pošlu... Vypadá to ale stejně, jako u tebe. Lambda před katem hlásí bohatou směs a lambda za katem chudou směs. Kontrolka nesvítí žádná. Spotřeba stoupla o 1,5l/100km na výsledných 8l/100km. "Vypálení" ani jiný benzín nepomohli. V pátek obě lambda sondy v servise proměřeny a ta za katem je KO, teď čekám, až jim přivezou novou. Zajel bych s tím do servisu hned, akorát si zbytečně zasíráš motor karbonem z bohaté směsi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dominik Oravec Posted April 25, 2019 Author Share Posted April 25, 2019 Mne ako som písal, vypálenie zrejme pomohlo... lebo žiadne chyby tentokrát nevykazuje diagnostika. No počkám ešte cca týždeň a potom hodím opäť na diagnostiku, ak vykáže chyby, hneď pôjdem do servisu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikeV Posted April 3, 2020 Share Posted April 3, 2020 (edited) Zdravím všechny, mám před 4 letou prohlídkou a STK, F III 1.2 TSI 66kW, MR 2016. ŘJ načítám pro kontrolu Caristou, nepravidelně. Minule, asi před 6 měsíci, všechno OK. Naposledy v únoru, to se objevila hláška o chybě v emisním systému, v detailu NOT READY "Oxygen Sensor". Vynulovat to nejde, nepomůže ani reset OBD2, po kterém to do nastartování hlásí i chybu vyhřívání a EGR systému. Zde doporučené "vypálení" nepomohlo. Byl jsem v servisu na diagnostice, důvod jsem uvedl, ale nenašli vůbec nic. Prý mají zkušenost, že Carista není spolehlivá. Uvěřil bych, ale proč to do teď ukazovalo OK? Auto startuje a jezdí normálně, spotřeba beze změn. Jezdím trasy 30 a 100 km, žádné cukání po městě. Načtení jsem dělal od února několikrát po každé cestě, setrvalý stav. Zkusil jsem načíst ŘJ ve F III 1.0 TSI 70kW MR 2018 a tam je vše OK. Máte s tím, prosím, někdo nějakou zkušenost? Odkud Carista čte kódy? Dal jsem to do sekce Motor, protože mi jde prioritně o možnost, že je vadná lambda sonda. Díky za zprávu Doplněno 21.4.2020: Tak již si mohu po STK odpovědět sám, sondy jsou v pořádku, emise také, bez chybových kódů. Vypadá to, že se buď změnilo něco mimo emisní záběr nebo se "zbláznila" Carista. Časem vyzkouším na jiném tf a uvidíme. Zdravím M. Edited April 21, 2020 by MikeV doplněna odpověď Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuomas Kaczvinsky Posted June 26, 2020 Share Posted June 26, 2020 (edited) No ja mam obrovsky problem, Fabia 2015, isiel som klasicky po 4 rokoch na STK a EK, auto uplne v poriadku, ziadne kontrolky nesvietili nikdy, malo jazdene, okolo 20 000 km, zarucne prehliadky pravidelne. A EK som nepresiel, vraj lambda sondy su uplne mrtve. Tak fajn, necham vymenit sondy a za tyzden dam dalsiu EK, bude to nieco stat ale ok. Vymenili sondy a nic...naviac sa rozsvietila kontrolka vyfukovych plynov. A teraz ani zarucny servis nevie co s tym. Ziadna chyba. Skodovka dava ruky od toho prec, zaruka skoncila po 4 rokoch. Medzitym som nepresiel uz tretou EK. Stalo sa toto uz niekomu? Ak je to vyrobna vada, alebo problem s emisiami tak neviem neviem. Lambda sondy mozno nikdy nefungovali, takze kontrolka nesvietila. A tento problem sa tiahne uz skoro pol roka, Edited June 26, 2020 by Tuomas Kaczvinsky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johny.z Posted June 26, 2020 Share Posted June 26, 2020 (edited) Otázkou je, proč jsi neprošel emisní kontrolou. Kvůli nějakých chybám v ŘJ? Nebo kvůli tomu, že byl špatný volnoběh, nebo špatné parametry naměřené ve výfukových plynech? Osobně se mi nezdá, že by byly špatné obě lambda sondy zároveň na zánovním autě. Tedy samozřejmě, pokud jsi nejezdil na technickej benzin s olovnatým aditivem... Samozřejmě stát se to může, ale tohle spíš zavání nekompetentností technika na EK. Edited June 26, 2020 by Johny.z Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy27 Posted January 24 Share Posted January 24 Zdravím a přidávám se s problémem s Lambdou .. 1,2 TSI CYVB 81kW Předně dotaz pro ujištění -> lakonické vyjádření ve výpisu skeneru: "Sonda/sensor 2" značí tedy lambdu ZA katalyzátorem? Tudíž tu více dole a schovanější? Já jen pro klid duše, neb jsem zatím nemohl dohledat nikde aspoň rámcový schéma kde je výslovně zobrazeno zda to číslování sond platí "odshora" nebo naopak ;-) .. Na fotce ofocené resumé z kontroly poté co asi měsíc svítila kontrolka motoru. Zjištěná závada: P0036 - řada válců 1 - sonda 2: el. obvod topení - přerušení Takže teď co s tím .. motor se chová naprosto standartně, chytá dobře, žádná cukatura v otáčkách - a to ani při opravdu studeným motoru. Spotřeba se sice jeví jako vyšší, ale popravdě co svítí kontrolka tak jsem nebyl tuším nikde mimo město a tak i tady zdůvodnění. Dleč doporučení výše ještě zkusím to vypálení pavouků ve vyšších otáčkách, ale když ani to nepomůže tak myslíte že nezbyde než nákup nový sondy? Díky za radu všem! ;-) .. Tomáš Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
15degren Posted January 24 Share Posted January 24 (edited) Tož kdybych měl měnit sondu pokaždé když se mi tam objeví chlupy tak bych to měnil každý týden :-D Lambdy u CYV motorů neodchází bezdůvodně. Edited January 24 by 15degren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy27 Posted January 24 Share Posted January 24 před 4 minutami, 15degren napsal: Tož kdybych měl měnit sondu pokaždé když se mi tam objeví chlupy tak bych to měnil každý týden :-D Lambdy u CYV motorů neodchází bezdůvodně. Hele,ty chlupy byl takovej jejich alibismus .. jestli tam bylo něco jakoby plsť urvaná od pouzdra baterky tak asi maximum. Okolí horní lambdy bylo čistý - nafoceno, ale snad si věříme. Takže resumé po několikerým smazaní chyby přes OBD2 a její vždy vrácení mi doporučuješ bez rozmýšlení pořídit novou?? .. A také ta "Sonda 2" znamená ta dole za katalyzátorem? .. ta s černým konektorem? Tyhle odpovědi by pomohly ;-) .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheFuZZ Posted January 24 Share Posted January 24 Radost odpovědí na tu zásadní otázku, o kterou sondu jde, nedám. Jen bych rád přidal vlastní zkušenost s překousanými káblíky lambdy u 1,2ky - taky jsem se nesetkal s žádnými problémy s chodem motoru, nebo změnou spotřeby. Překousané káblíky od sondy jsem si dokonce onehdá opravil pomocí elektrikářské čokolády a kontrolka motoru sama zmizela. Nápad to moc skvělý nebyl, protože teplo od turba, které leží jen kousek od toho svazku káblíků způsobilo natavení čokolády. Naštěstí ne požár. Když mi na to přišli v AS, sondu jsem nechal vyměnit. Stálo to cca 3 tisíce. Doporučuju fakt pořádně ty káblíky prohlédnout, třeba se vám povede najít ten narušený a dle toho i o kterou sondu jde. Kunám každopádně ty káblíky moc chutnají. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy27 Posted January 25 Share Posted January 25 Hmm, díky Fuzz-boyi ;-) .. Mě je prostě divný, že jsem zatím nedohledal tak zdánlivě primitivní fakt co přesně je co v motorovým prostoru :-) .. to abych věděl co objednat. A to i na německy hovořících fórech .. Ale na 98% je tzv. "Sonda 2 resp. sensor 2" ta druhá sonda - až za katalyzátorem. Tzn. černý konektor. Teď jsem se vrátil od haubny a konečně pořádně prohlídnul i tuhle druhou - a takto povrchově pohledem/pohmatem mi přijde OK a neporušená. Natož aby bylo vedení okousané či tak něco ;-) .. Takže pokud jeden z kablíků uvnitř porušen, tak co já s tím zmůžu! :-( .. Tož pokud nechci mít pořád na očích oranžový kuře na grilu, tak nezbyde než tam hodit novou. Neb i různý kontroly a záchrany osciloskopem by mě jistě postupně přišly na cenu tý nový :-/ .. Tož německé Borsehung nebo Hoffer, abych trošku snížil náklady. A děj se vůle boží. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petrulin1 Posted June 22 Share Posted June 22 Přidám se s dotazem. Fabia 3,2014, 1.2.TSI 81kW, EA211. Ráno mi zůstala svítit kontrolka motoru. Mám takový ten malý udělátor ELM 327 do diagnost zasuvky, v mobilu aplikace Torque. Potvrzena chyba P2096-post catalyst fuel trim system too lean bank 1. Přeloženo do češtiny, systém úpravy paliva za katalyzatorem je příliš chudý, řada 1. Takže předpokládám že to směřuje k lambde ZA katem, tedy té spodní. Auto má najeto 83tkm, vadná by být ještě nemusela. Udělalo to po studeném startu. Kabely vypadají ok, kunu bych vyloučil. V apce Torque jsem si zobrazil napětí na obou lambdach. Lambda 1,tedy asi ta s chybou vykazuje na volnoběhu napětí 0.4 V. Pri přidávání plynu napětí kolísá až k 1.2V. Po návratu na volnoběh opět 0.4V. Lambda 2 vykazuje pevné neměnné napětí 1,3V. Teď nevím, jak má to napětí na lambdach vypadat. Jestli má kolísat, nebo má být stálé. Co proběhlo v nedávné době. Výměna svíček v AS Adiv Opava. Dále jsem tankoval 2x asi 20l 100 oktanu Verva u Benziny. Teď naposled 25l znovu 95 oktan, také u Benziny. Nic víc mě k popisu nenapadá. Auto jede naprosto normálně, dle maxidotu spotřeba stejná. Odpo jedu cca 140km,uvidím, co to bude dělat. Závadu jsem vymazal, zatím po 5 minutách na volnoběh nevyskocila. Má někdo něco moudrého? Může ta lambda být vadná? Děkuji 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy27 Posted June 23 Share Posted June 23 2Petrulin: Hele, sice máme stejnej motor, ale asi ti neřeknu nic co už bys nevěděl. Mě to neustále vracelo tu závadu/chybu P0036 - řada válců 1 - sonda 2: el. obvod topení - přerušení , a tak i z důvodů jarní STK to pořešil výměnou tý Lambdy2 za katem. Naštěstí jsem sehnal snad slušnou italskou od fy. Hoffer a mít ten nátrubek-klíč tak jsem to i sám vyměnil. Takto lambda vč. montáže tuším 1500-1600 a je klid. Jinak dnes už to můžu přiznat - tu pikantnost ohledně co možná stálo (ale nemuselo) za problémem. A to, že snad podruhý (u tohoto motoru) jsem tehdy vyjímečně bral benzín u ONO v Krupý a dle sjetiny z profi-checku motoru/ŘJ se vyjevila skutečnost, že úplně první hlášení P0036 naskočilo do paměti zhruba 40min po natankování u ONO!! Teda kontrolka se tehdy nerozsvítila - asi až za měsíc a dalším tankování, ale je zajímavý, ta shoda a posloupnost. Tehdy tam byla začínající rezerva - tudíž 6-7l a tak se to za tu půlhodinu pomalejší rychlostí cestou domů stihlo promíchat a dle odhadu času + faktu že se to stalo při rychlosti 36km/hod se to do ŘJ zapsalo tady někde v ulicích města než jsem dojel domů! Jako já proti Tank ONO v podstatě nic nemám - oni se sami dušují, že jsou nejčastěji kontrolovanou sítí u nás, ale ten pocit nedůvěry u mě už asi zůstane. Takže pokud to doopravdy šlo za várkou tehdejšího benzínu, tak mě to stálo jednak ty peníze a druhak ten čas zkoumání co s tím je a proč Lambda za katem vydržela ani ne 40.000km :-( .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petrulin1 Posted June 23 Share Posted June 23 Díky za reakci. Já mám právě největší podezření na ten benzín. Benzina /Orlen snad má paliva v pořádku, o to nic. Ale spíš si myslím, jestli se ŘJ nějak nezmatla s tím mixem 100/95 Včera jsem tu chybu vymazal, najel jsem už asi 170km a zatím je klid. Tak uvidím. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy27 Posted June 23 Share Posted June 23 před 3 hodinami, Petrulin1 napsal: Díky za reakci. Já mám právě největší podezření na ten benzín. Benzina /Orlen snad má paliva v pořádku, o to nic. Ale spíš si myslím, jestli se ŘJ nějak nezmatla s tím mixem 100/95 Včera jsem tu chybu vymazal, najel jsem už asi 170km a zatím je klid. Tak uvidím. .. hele, možný to je .. seřízení předstihu taky jednotce trvá nějakou tu vteřinu, a proces vyhodnocení dat z Lambdy ji možná předešel ;-) .. Ale když teď 170km v cajku, tak dost možná se to čaplo do richtiku a roky bude klid! .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.