Přejít na obsah

Lambda sonda?


Doporučené příspěvky

Zdravím, hádzal som svoju fabku na diagnostiku a tá mi vypísala dané chyby priložené na obrázku....

F3 2015 1.2 TSI 66kw

Jedná sa o vadnú lambda sondu?(kontrolka motora nesvieti, prejav motora pri jazdení normálny(iba ak spotreba je zrejme vyššia na danom motore(na plnú nádrž cca v priemere okolo 7-8 l/100km), ale to asi zrejme nie je chyba)
 

image1 (4).jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lambda nemusí být hned vadná, občas je jenom zanesená sazema/olejem, a pomůže její vypálení (třeba pár minut jízdy v otáčkách nad 5 tisíc, ideálně do kopce). Zkusil bych ji nejdřív takhle vypálit, smazat chyby (předtím si ten log někam ulož) a pak chvíli pojezdit, jestli se to objeví znovu. Ale na lambdu za katem kdoví jestli to pomůže...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Od zimy řeším stejný problém. Závady klidně odpoledne pošlu...

Vypadá to ale stejně, jako u tebe. Lambda před katem hlásí bohatou směs a lambda za katem chudou směs. Kontrolka nesvítí žádná. Spotřeba stoupla o 1,5l/100km na výsledných 8l/100km. "Vypálení" ani jiný benzín nepomohli.

V pátek obě lambda sondy v servise proměřeny a ta za katem je KO, teď čekám, až jim přivezou novou.

 

Zajel bych s tím do servisu hned, akorát si zbytečně zasíráš motor karbonem z bohaté směsi.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Zdravím všechny,
mám před 4 letou prohlídkou a STK, F III 1.2 TSI 66kW, MR 2016. ŘJ načítám pro kontrolu Caristou, nepravidelně. Minule, asi před 6 měsíci, všechno OK. Naposledy v únoru, to se objevila hláška o chybě v emisním systému, v detailu NOT READY "Oxygen Sensor". Vynulovat to nejde, nepomůže ani reset OBD2, po kterém to do nastartování hlásí i chybu vyhřívání a EGR systému. Zde doporučené "vypálení" nepomohlo.

Byl jsem v servisu na diagnostice, důvod jsem uvedl, ale nenašli vůbec nic. Prý mají zkušenost, že Carista není spolehlivá. Uvěřil bych, ale proč to do teď ukazovalo OK? Auto startuje a jezdí normálně, spotřeba beze změn. Jezdím trasy 30 a 100 km, žádné cukání po městě. Načtení jsem dělal od února několikrát po každé cestě, setrvalý stav. Zkusil jsem načíst ŘJ ve F III 1.0 TSI 70kW MR 2018 a tam je vše OK.
Máte s tím, prosím, někdo nějakou zkušenost? Odkud Carista čte kódy?

 

Dal jsem to do sekce Motor, protože mi jde prioritně o možnost, že je vadná lambda sonda.

 

Díky za zprávu

notready_01.png

notready_02.png

notready_03.png

 

Doplněno 21.4.2020:

Tak již si mohu po STK odpovědět sám, sondy jsou v pořádku, emise také, bez chybových kódů. Vypadá to, že se buď změnilo něco mimo emisní záběr nebo se "zbláznila" Carista. Časem vyzkouším na jiném tf a uvidíme.

Zdravím

M.

Editováno: , autor: MikeV
doplněna odpověď
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

No ja mam obrovsky problem, Fabia 2015, isiel som klasicky po 4 rokoch na STK a EK, auto uplne v poriadku, ziadne kontrolky nesvietili nikdy, malo jazdene, okolo 20 000 km, zarucne prehliadky pravidelne. A EK som nepresiel, vraj lambda sondy su uplne mrtve. Tak fajn, necham vymenit sondy a za tyzden dam dalsiu EK, bude to nieco stat ale ok. Vymenili sondy a nic...naviac sa rozsvietila kontrolka vyfukovych plynov. A teraz ani zarucny servis nevie co s tym. Ziadna chyba. Skodovka dava ruky od toho prec, zaruka skoncila po 4 rokoch. Medzitym som nepresiel uz tretou EK.  Stalo sa toto uz niekomu? Ak je to vyrobna vada, alebo problem s emisiami tak neviem neviem. Lambda sondy mozno nikdy nefungovali, takze kontrolka nesvietila. A tento problem sa tiahne uz skoro pol roka, 

Editováno: , autor: Tuomas Kaczvinsky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otázkou je, proč jsi neprošel emisní kontrolou. Kvůli nějakých chybám v ŘJ? Nebo kvůli tomu, že byl špatný volnoběh, nebo špatné parametry naměřené ve výfukových plynech?

 

Osobně se mi nezdá, že by byly špatné obě lambda sondy zároveň na zánovním autě. Tedy samozřejmě, pokud jsi nejezdil na technickej benzin s olovnatým aditivem... Samozřejmě stát se to může, ale tohle spíš zavání nekompetentností technika na EK.

Editováno: , autor: Johny.z
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím a přidávám se s problémem s Lambdou .. 1,2 TSI CYVB 81kW
Předně dotaz pro ujištění -> lakonické vyjádření ve výpisu skeneru: "Sonda/sensor 2" značí tedy lambdu ZA katalyzátorem? Tudíž tu více dole a schovanější?
Já jen pro klid duše, neb jsem zatím nemohl dohledat nikde aspoň rámcový schéma kde je výslovně zobrazeno zda to číslování sond platí "odshora" nebo naopak ;-) .. 
Na fotce ofocené resumé z kontroly poté co asi měsíc svítila kontrolka motoru.
Zjištěná závada: P0036 - řada válců 1 - sonda 2: el. obvod topení - přerušení
Takže teď co s tím .. motor se chová naprosto standartně, chytá dobře, žádná cukatura v otáčkách - a to ani při opravdu studeným motoru. Spotřeba se sice jeví jako vyšší, ale popravdě co svítí kontrolka tak jsem nebyl tuším nikde mimo město a tak i tady zdůvodnění. 
Dleč doporučení výše ještě zkusím to vypálení pavouků ve vyšších otáčkách, ale když ani to nepomůže tak myslíte že nezbyde než nákup nový sondy?
Díky za radu všem! ;-) ..
Tomáš

sonda-2.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 minutami, 15degren napsal:

Tož kdybych měl měnit sondu pokaždé když se mi tam objeví chlupy tak bych to měnil každý týden :-D

Lambdy u CYV motorů neodchází bezdůvodně.

Hele,ty chlupy byl takovej jejich alibismus .. jestli tam bylo něco jakoby plsť urvaná od pouzdra baterky tak asi maximum. Okolí horní lambdy bylo čistý - nafoceno, ale snad si věříme.
Takže resumé po několikerým smazaní chyby přes OBD2 a její vždy vrácení mi doporučuješ bez rozmýšlení pořídit novou?? .. A také ta "Sonda 2" znamená ta dole za katalyzátorem? .. ta s černým konektorem? Tyhle odpovědi by pomohly ;-) .. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radost odpovědí na tu zásadní otázku, o kterou sondu jde, nedám. Jen bych rád přidal vlastní zkušenost s překousanými káblíky lambdy u 1,2ky - taky jsem se nesetkal s žádnými problémy s chodem motoru, nebo změnou spotřeby. Překousané káblíky od sondy jsem si dokonce onehdá opravil pomocí elektrikářské čokolády a kontrolka motoru sama zmizela. Nápad to moc skvělý nebyl, protože teplo od turba, které leží jen kousek od toho svazku káblíků způsobilo natavení čokolády. Naštěstí ne požár. Když mi na to přišli v AS, sondu jsem nechal vyměnit. Stálo to cca 3 tisíce. Doporučuju fakt pořádně ty káblíky prohlédnout, třeba se vám povede najít ten narušený a dle toho i o kterou sondu jde. Kunám každopádně ty káblíky moc chutnají.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm, díky Fuzz-boyi ;-) .. 
Mě je prostě divný, že jsem zatím nedohledal tak zdánlivě primitivní fakt co přesně je co v motorovým prostoru :-) .. to abych věděl co objednat. 
A to i na německy hovořících fórech .. 
Ale na 98% je tzv. "Sonda 2 resp. sensor 2" ta druhá sonda - až za katalyzátorem. Tzn. černý konektor. 
Teď jsem se vrátil od haubny a konečně pořádně prohlídnul i tuhle druhou - a takto povrchově pohledem/pohmatem mi přijde OK a neporušená. Natož aby bylo vedení okousané či tak něco ;-) .. Takže pokud jeden z kablíků uvnitř porušen, tak co já s tím zmůžu! :-( .. Tož pokud nechci mít pořád na očích oranžový kuře na grilu, tak nezbyde než tam hodit novou. Neb i různý kontroly a záchrany osciloskopem by mě jistě postupně přišly na cenu tý nový :-/ .. 
Tož německé Borsehung nebo Hoffer, abych trošku snížil náklady. A děj se vůle boží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Přidám se s dotazem. Fabia 3,2014, 1.2.TSI 81kW, EA211. Ráno mi zůstala svítit kontrolka motoru. Mám takový ten malý udělátor ELM 327 do diagnost zasuvky, v mobilu aplikace Torque. Potvrzena chyba P2096-post catalyst fuel trim system too lean bank 1. Přeloženo do češtiny, systém úpravy paliva za katalyzatorem je příliš chudý, řada 1. Takže předpokládám že to směřuje k lambde ZA katem, tedy té spodní. Auto má najeto 83tkm, vadná by být ještě nemusela. Udělalo to po studeném startu. Kabely vypadají ok, kunu bych vyloučil. V apce Torque jsem si zobrazil napětí na obou lambdach. Lambda 1,tedy asi ta s chybou vykazuje na volnoběhu napětí 0.4 V. Pri přidávání plynu napětí kolísá až k 1.2V. Po návratu na volnoběh opět 0.4V. Lambda 2 vykazuje pevné neměnné napětí 1,3V. Teď nevím, jak má to napětí na lambdach vypadat. Jestli má kolísat, nebo má být stálé. Co proběhlo v nedávné době. Výměna svíček v AS Adiv Opava. Dále jsem tankoval 2x asi 20l 100 oktanu Verva u Benziny. Teď naposled 25l znovu 95 oktan, také u Benziny. Nic víc mě k popisu nenapadá. Auto jede naprosto normálně, dle maxidotu spotřeba stejná. Odpo jedu cca 140km,uvidím, co to bude dělat. Závadu jsem vymazal, zatím po 5 minutách na volnoběh nevyskocila. Má někdo něco moudrého? Může ta lambda být vadná? Děkuji 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2Petrulin:
Hele, sice máme stejnej motor, ale asi ti neřeknu nic co už bys nevěděl. Mě to neustále vracelo tu závadu/chybu P0036 - řada válců 1 - sonda 2: el. obvod topení - přerušení , a tak i z důvodů jarní STK to pořešil výměnou tý Lambdy2 za katem. Naštěstí jsem sehnal snad slušnou italskou od fy. Hoffer a mít ten nátrubek-klíč tak jsem to i sám vyměnil. Takto lambda vč. montáže tuším 1500-1600 a je klid. 
Jinak dnes už to můžu přiznat - tu pikantnost ohledně co možná stálo (ale nemuselo) za problémem. A to, že snad podruhý (u tohoto motoru) jsem tehdy vyjímečně bral benzín u ONO v Krupý a dle sjetiny z profi-checku motoru/ŘJ se vyjevila skutečnost, že úplně první hlášení P0036 naskočilo do paměti zhruba 40min po natankování u ONO!! Teda kontrolka se tehdy nerozsvítila - asi až za měsíc a dalším tankování, ale je zajímavý, ta shoda a posloupnost. Tehdy tam byla začínající rezerva - tudíž 6-7l a tak se to za tu půlhodinu pomalejší rychlostí cestou domů stihlo promíchat a dle odhadu času + faktu že se to stalo při rychlosti 36km/hod se to do ŘJ zapsalo tady někde v ulicích města než jsem dojel domů!
Jako já proti Tank ONO v podstatě nic nemám - oni se sami dušují, že jsou nejčastěji kontrolovanou sítí u nás, ale ten pocit nedůvěry u mě už asi zůstane. 
Takže pokud to doopravdy šlo za várkou tehdejšího benzínu, tak mě to stálo jednak ty peníze a druhak ten čas zkoumání co s tím je a proč Lambda za katem vydržela ani ne 40.000km :-( ..  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Petrulin1 napsal:

Díky za reakci. Já mám právě největší podezření na ten benzín. Benzina /Orlen snad má paliva v pořádku, o to nic. Ale spíš si myslím, jestli se ŘJ nějak nezmatla s tím mixem 100/95 

 Včera jsem tu chybu vymazal, najel jsem už asi 170km a zatím je klid. Tak uvidím. 

.. hele, možný to je .. seřízení předstihu taky jednotce trvá nějakou tu vteřinu, a proces vyhodnocení dat z Lambdy ji možná předešel ;-) ..
Ale když teď 170km v cajku, tak dost možná se to čaplo do richtiku a roky bude klid! .. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...